SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-070

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-070


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 18
Ukupno objavljenih radova: 18


  1. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Opće tehnološki sadržaji - tehnička kultura zakonomjerno je konstitutivni dio programa svih općeobrazovnih škola

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 1
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 41
    Godina: 1992
    Stranice: od 27 do 40
    Broj referenci: 19
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Na osnovi analize nastavnih planova i programa u srednjim školamanekoliko razvijenih zemalja, preporuka međunarodnih institucija oobrazovanju,te trendova znanstveno-tehnološkog razvoja u radu seukazuje na nužnostugrađivanja tehničke kulture kao posebnognastavnog predemta, strukturiranog od općetehnoloških sadržaja, unastavni plan i program gimnazijskog obrazovanja.Nakon uporedbestanja i tendencija razvoja, daje se prijedlog modela strukturenastavnog plana (time i programa) gimnazijskog obrazovanjauHrvatskoj.
    Ključne riječi: općeobrazovne škole, općetehnološki sadržaji, tehnička kultura, radno-tehničko obrazovanje

  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Metodički aspekti procesa osamostaljivanja učenika u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području.

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654
    Volumen: 39
    Godina: 1993
    Stranice: od 65 do 73
    Broj referenci: 26
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatra problem osposobljavanja učenika za samostalanrad u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području. Analizomraznih izvora utvrđuju se osnovni elementi - pretpostavkemetodičkog pristupa u rješavanju problema. Obrazlaže se nužnostosposobljavanja učenika za samostalan rad, zatim se navodeposebne sposobnosti i umijeća kojia se osamostaljenostočituje.Navodi se osnovna struktura zadataka, sadržaja i metodate osnovni elementi organizacije odgojno-obrazovnog radauradno-tehničkom području.
    Ključne riječi: metodika, osposobljavanje učenika, osamostaljivanje za rad, radno-tehničko osposobljavanje.

  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Studij za osposobljavanje nastavnika tehničke kulture - stavovi nastavnika osnovnih i srednjih škola

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 3
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 253 do 265
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se, metodom anketiranja na uzorku kopetentnih stručnjakaobrađuje problem sustava studija za nastavnike radno tehničkogpodručja u opće obrazovnim školama. Rezultati pokazuju dapostojeći sustav treba minjenjati u strukturi nastavnog plana iprograma, organizaciji i kombinacijama studijskih grupa. Težištetreba dati informatici i računarstvu, elektrotehnici istrojarstvu te fizici, energetici i automatici kao osnovnimpodručjima sadržaja, uz veći naglasak na rad u laboratorijima ipraktikumima, ako i većoj metodičkoj osposobljenosti. Studijtreba organizirati kao dvopredmetni (u kombinaciji sinformatikom, s fizikom, te nekom od tehničkih disciplina) i kaojednopredmetni. Dati više izbornih programa te razvijati intereseza stvaralaštvo.
    Ključne riječi: Osposobljavanje nastavnika, tehnička kultura, sustav osposobljavanja nastavnika, promjene programa za osposobljavanje nastavnika.

  4. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Tendencije znanstveno tehnološkog razvoja u području kemijskih znanosti i tehnologija i njihov utjecaj na obrazovanje.

    Autori:
    Mrklić, Željko (131191)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 3
    ISSN: 0045-4855
    Volumen: 41
    Godina: 1992
    Stranice: od 231 do 322
    Broj referenci: 17
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatraju promjene u obrazovanju nastale pod utjecajemznanstveno-tehnološkog razvoja. Konstantira se da je tehnološkoobrazovanje prihvaćeno kao konstitutivni dio općeg obrazovanja, ao tehnologiji se govori kao o "esencijalnoj dimenziji suvremenekulture". Nakon pregleda tendencija razvoja u području kemijskihznanosti i tehnologija ukazuje se na još uvijek nedovoljnuzastupljenost sadržaja iz područja tehnologija u nastavnimprogramima. Tako primjerice nastavni programi za gimnazije nemajuniti jedan predmet iz područja tehnike i tehnologije. U programekemije potrebno je unijeti i više naglasiti elemente kemijskeprocesne tehnologije koje treba prezentirati kao osnovu iintegralni dio tehnike i tehnologije uopće, dok bi sintezusadržaja iz ovog područja bilo neophodno dati u posebnomnastavnom predmetu.
    Ključne riječi: Znanstveno-tehnološki razvoj, opće obrazovanje, kemijska procesnba tehnologija, promjene u obrazovanju.

  5. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kuda ide strojarstvo - utjecaj na obrazovanje

    Autori:
    Krstulović, Ante (24021)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654
    Volumen: 39
    Godina: 1993
    Stranice: od 79 do 87
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se obrađuje stanje i tendencije razvoja strojarstva sastajališta znanosti, tehnologije i proizvodnje. Izvršena jepodjela po tradicionalnim disciplinama za koje su dane tendencijerazvoja. Izvršen je pokušaj pronalaženja zajedničkih osnova priizradi i oblikovanju sadržaja politehničkog osposobljavanja uopćeobrazovnim školama.
    Ključne riječi: Strojarstvo, obrazovanje, nastavni program.

  6. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Tehnička kultura i sadržaji elektrotehnike u programu općeobrazovnih škola

    Autori:
    Pjaca, Željko (147143)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654
    Volumen: 39
    Godina: 1993
    Stranice: od 75 do 78
    Broj referenci: 13
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatra problem utjecaja elektrotehnike(elektroenergetike) na opće obrazovanje. Konstatira se da gotovonema električnih uređaja koji su pretrpjeli značajnije promjenekako u konstrukciji tako i u primjeni, a promjene ako su inastale, vezane su za tehnologiju koja je i omogućila određenapoboljšanja. Rad skreće pozornost na razvoj novih područja, čija je primjenaod velike važnosti. Novi ih nastavni planovi i programi tehničkekulture na prate adekvatno. U zaključku se predlažu neka rješenjakoja doprinose unapređivanju programa tehničke kulture kaoopćeobrazovnog predmeta a time i politehničkog osposobljavanjaučenika.
    Ključne riječi: elektrotehnika, politehničko obrazovanje, nastavni plan i program

  7. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Trendovi u nastavi fizike

    Autori:
    Luketin, Ivica (82310)
    Časopis: Napredak
    Broj: 3
    ISSN: 0031-384
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 272 do 279
    Broj referenci: 18
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se daje pregled smjernica u edukaciji fizike (kurikulum,istraživanja) te se predlaže proširenje spektra fizikalnihkurikuluma. U skladu s istraživačkim rezultatima o visokojprenosivosti afektivnih faktora (motivacija, samopouzdanje)ukazuje se na relevantnost u svakidašnjim životnim situacijamakao glavni kriterij izbora nastavnih sadržaja. Razmatra setematski pristup gdje se cjelina organizira oko nekog tehnoliškogpitanja na način poticajan za razvoj fizikalnih pojmova iprocedura, za upoznavanje s tehnološkim proizvodima te zapromišljenu prosudbu o proturječnim društvenim temama.
    Ključne riječi: nastavni plan i program,nastava fizike,tehnologija,tematski pristup

  8. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Programiranje nastave tehničke kulture u općeobrazovnim školama

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654X
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 67 do 74
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatra problem programiranja sadržaja nastave tehničke kulture u općeobrazovnim školama. Prikazani su rezultati ankete što je provedena na uzorku stručnjaka iz znanstvenog područja pedagogije. Rezultati pokazuju da sadašnje stanje treba mjenjati, revalorizirati zadatke nastave, reprogramirati sadržaje prema novim kriterijima, dati više izbornih sadržaja, povećati fond sati ove nastave te uvesti (barem kao izborni) posebanpredmet u obavezni nastvni plan gimnazija. Potrebno je, s ovog aspekta,reprogramirati ukupnu programsku stukturu općeobrazovnih škola.
    Ključne riječi: program (curriculum), tehnička kultura, općeobrazovne škole.

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: "Tehnička kultura" u općem obrazovanju - zašto,koliko,što?

    Autori:
    Krstulović, Ante (24021)
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654X
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 75 do 79
    Broj referenci: 5
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se analizira anketa provedena među stručnjacima iz područja strojarstva i brodogradnje. Anketirani su sveučilišni profesori,diplomirani inženjeri iz gospodarstva i nastvnici srednih stručnih škola.Upitnik se odnosio na cilj, zadatke i sadržaje predmeta "tehnička kultura" za općeobrazovne škole (osnovne i gimnazije). Dobiveni rezultati su sistematizirani, statistički obrađeni i komentirani.Na osnovi analize,u zaključku,se predlažu konkretne promjene.
    Ključne riječi: tehnička kultura, nastavni sadržaji, općeobrazovne škole.

  10. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Sadržaji elektrotehnike u nastavi tehničke kulture u općeobrazovnim školama

    Autori:
    Pjaca, Željko (147143)
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654X
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 81 do 88
    Broj referenci: 3
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu su statistički obrađeni rezultati ankete koja je provedena na uzorku stručnjaka iz područja elektrotehnike sa svrhom da se dobiju kompetentna mišljenja o cilju,zadacima i sadržaju programa tehničke kulture u općeobrazovnim školama.Rezultati ankete su prikazani u izvornom obliku bez komentara, sa željom da se u ovu problematiku uključi što više stručnjaka koji o ovome problemu imaju i trebaju iznijeti svoje mišljenje.
    Ključne riječi: tehnička kultura, elektrotehnika, nastavni sadržaji, općeobrazovne škole.

  11. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Studij za osposobljavanje nastavnika tehničke kulture treba izjednačiti sa studijima ostalih nastavničkih profila

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 2
    ISSN: 0037-654X
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 189 do 194
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatra problem osposobljavanja nastavnika tehničke kulture u Republici Hrvatskoj. Na osnovi analize sadašnjeg sustava osposobljavanja nastavnika koji izvode nastavu tehničke kulture i nastavnog plana osnovne škole, dokazuje se neadekvatnost sadašnjeg sustava osposobljavanja ovih nastavnika inužnost promjena.Na kraju se navode prijedlozi mogućih (potrebnih) promjena.
    Ključne riječi: osposobljavanje nastavnika, politehnika, sistem studija nastavnika.

  12. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Priprema za nastavu tehničkih predmeta

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 1
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 5 do 19
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Metoduike odgojnoobrazovnog rada iz područja tehničkih i tehnoloških predmeta nisu razvijene. U ovom se radu razmatra problem metodičke pripreme nastavnika za neposredan nastvni rad. Izrađen je obrazac "Pripreme" za izvođenje nastave jedne metodičke jedinice i date sugestije za popunjavanje pojedinih rubrika.Obrazac može korisno poslužiti za pripremu nastave i drugih oblika rada iz tehničko-tehnološkog predmetnog područja u školama kao i za nastavnu praksu studenata.
    Ključne riječi: metodička priprema, politehničko obrazovanje, metodika.

  13. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: O osposobljavanju djelatnika za izazov robotizacije u domaćoj brodogradnji

    Autori:
    Krstulović, Ante (24021)
    Naslov zbornika: X. Simpozij "Teorija ipraksa brodogradnje" - Svezak 2
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Opatija
    Godina: 1992
    Stranice: od 481 do 489
    Održan: od 22.10.92 do 24.10.92

  14. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Kemija i kurikulum Tehničke kulture u općem obrazovanju (Školski vjesnik 2/95.)

    Autori:
    Mrklić, Željko (131191)
    Milat, Josip (32966)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Tehnika i tehnologija postale su sastavnim dijelom čavjekova života u svim područjema njegove djelatnosti. Znanstvene discipline tehničkog i prirodoslovnog područja sve više integriraju. Ovaj trend ne slijede nastavni programi (curriculum) predmeta prirodoslovnog ni tehničko-tehnološkjog područja. Što o tome misle stručnjaci i znanstvenici iz širokog polja kemije?Anketiranjem određenog broja kompetentnih stručnjaka iz ovog polja znanosti pokušalo se dobiti odgovor na postavljeno pitanje. U ovom se radu vrši analiza rezultata dobivenih anketiranjem na uzorku od 21 ispitanika.
    Ključne riječi: kemija, kemijska struka,tehnička kultura, nastavni program,opće obrazovanje, politehnički princip.
    Ostalo: Rad će biti objavljen u časopisu "Školski vjesnik" br. 2/95 i ima 8 bibliografskih jedinica.

  15. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Područje strojarstva u nastavi Tehničke kulture (Školski vjesnik 2/95)

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Krstulović, Ante (24021)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se analizira jedno od pitanja iz anketnog upitnika upućenog djelatnicima na sveučilištu, srednjim školama i gospodarstvu iz područja strojarstva i brodogradnje.Ponuđen je popis znanja i umijeća iz područja strojarstva koja bi trebala biti uključena u program predmeta Tehnička kultura u osnovnim školama Hrvatske. Od ispitanika je zatraženo da od ponuđenog popisa znanja i umijeća označe ona (ili dopišu nova) za koja smatraju da ih treba usvojiti svaki pojedinac neovisno o zanimanju i razini obrazovanja. U zaljučku se navode sugestije o elemntima bitnim za izradu nastavnog plana i programa.
    Ključne riječi: nastavni program, tehnička kultura, strojarstvo.
    Ostalo: Rad će biti objavljen u časopisu "Školski vjesnik" broj 2/95 i ima 5 bibliografskih jedinica

  16. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Područje elektrotehnike u nastavi "Tehničke kulture"(Školski vjesnik, 2/95.)

    Autori:
    Pjaca, Željko (147143)
    Milat, Josip (32966)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se analiziraju odgovori na jedno od deste pitanja iz ankete koja je provedena među stručnjacima i znanstvenicima iz područja elektrotehnike sa svrhom da se dobiju kompetentna mišljenja o potrebnim sadržajima elektrotehnike u nastavnom predmetu Tehnička kultura u općeobrazovnoj školi. Na osnovi analiza rezultata daju se i konkretni prijedlozi za strukturiranje programa.
    Ključne riječi: elektotehnika, tehnička kultura, nastavni program, općeobrazovna škola.
    Ostalo: Rad će biti objavljen u časopisu "Školski vjesnik" br.2/95, ima 11 kartica teksta i 6 bibliografskih jedinica

  17. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Modularno strukturirani pristup nastavi Tehničke kulture (Napredak br.4/95)

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se analizira modularno-strukturirani pristup programiranju sadržaja i realizaciji nastave Tehničke kulture u općeobrazovnim školama.Obrazlažu se razlozi takvog pristupa, daju elementi za konstrukciju modela programa te jedna moguća shema za oblikovanje sadržaja konkretnih modula za nastavu tehničke kulture u gimnazijama.
    Ključne riječi: modularno strukturirani pristup, nastavni program, tehnička kultura, općeobrazovna škola, gimnazija.
    Ostalo: Rad će biti objavljen u časopisu "Napredak" br.4/95, ima 14 kartiaca teksta i 5 bibliografskih jedinoica.

  18. Tip rada: Rukopis

    Naslov: PROGRAMIRANJE POLITEHNIČKOG OSPOSOBLJAVANJA - rezultati jednog istraživanja, Fakultet PMZOP, Split, 1996.

    Autori:
    Krstulović, Ante (24021)
    Milat, Josip (32966)
    Mrklić, Željko (131191)
    Pjaca, Željko (147143)
    Luketin, Ivica (82310)
    Ključne riječi: nastavni program, opće tehnološko obrazovanje, osposobiti, osposobljavanje, cilj i zadaci nastave, politehničko obrazovanje, općeobrazovne škole, osnovna škola gimnazija.
    Ostalo: Rukopis je u toku sređivanja. Bit će objavljen kao posebna knjiga u skladu s postavljenim ciljem obrade projekta. Sadržavat će i prijedlog programa politehničkog osposobljavanja mladeži i to za cjeloviti općeobrazovni školski ciklus.


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr