Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 2-11-065
STATIČKA ANALIZA OBALNIH KONSTRUKCIJA TEMELJENIH NA PILOTIMA
Glavni istraživač
: VERIĆ, FRANJO (74774) Suradnici
MARIĆ, BOŽICA (145714)
MUHOVEC, IVAN (151325)
IVANDIĆ, KREŠO (900657)
Tip istraživanja: razvojno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.95. Ukupno radova na projektu: 13
Naziv ustanove: Građevinski fakultet, Zagreb (82) Odjel/Zavod: Odjel za geotehniku Adresa: Fra Andrije Kačića Miošića 26, 41000 Zagreb Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)41, 442-600, 541-185
teleFaks: 385 (0)41, 416-621
Sažetak: U okviru ovog projekta istraživana su dva problema:
- Odnos deformacije pilota i njegove potencijalne energije pri
horizontalnom opterećenju udarom broda.
- Odnos vertikalnog opterećenja na pilot i njegovogŤ
slijeganja.
Za prvi problem prvo je promatran vertikalni štap u Winklerovom
prostoru pod horizontalnim udarom, a nakon toga štap u elastičnom
poluprostoru. Tražena je distribucija potencijalne energije naŤ
štap i tlo.
Ove energije uravnotežuju kinetičku energiju broda prilikom srazaŤ
sa obalnom konstrukcijom.
Razvijeni su algoritmi za proračun obalnih konstrukcija uŤ
uslojenom tlu. Planirana provjera putem probnog opterećenja naŤ
gotovim objektima nije realizirana zbog financijskih razloga,Ť
premda je jedan objekt (Marina Umag) proračunat po razvijenojŤ
teoriji.
U drugom se problemu istražuje funkcionalna veza izmeđuŤ
vertikalnog opterećenja i slijeganja pilota. Istraživanja seŤ
provode u okviru jedne disertacije, a autor je proveo prekoŤ
stotinjak pokusnih opterećenja na pilotima u prirodi. ProblemŤ
procjene slijeganja se svodi na problem raspodjele prijenosaŤ
opterećenja u tlo preko stope i plašta pilota. Kod toga seŤ
uvažava čvrstoća tla i njegova deformaciona svojstva.
Ciljevi istraživanja: Osnovna svrha ovih istraživanja je
određivanje pomaka i deformacija pilota pod raznim vrstama opterećenja. Kod
horizontalnih opterećenja izazvanih udarom broda prilikom pristajanja ili
pritiskom broda na obalu pod udarom vjetra nastaju pomaci i deformacije
obalne kosntrukcije. O veličini tih pomaka ovisi da li će to biti kruti ili
elastični sraz. Gravitacione su obale praktički nepomične, dok su obalne
konstrukcije na pilotima prilično deformabilne. Kinetička energija broda u
trenutku sraza poništava se potencijalnom energijom elastičnih odbojnika,
obalne konstrukcije i tla u kojem se nalaze piloti.Raspodjela ove energije
osnova je za proračun obalne konstrukcije. Provedeni ogledni proračuni su
pokazali, da se uvažavanjem deformacije obale i temeljnog tla smanjuju
ekvivalentna horizontalna opterećenja za oko 30%. To znači da je vrlo
neekonomično pretpostaviti da se cjelokupna kinetička energija broda
amortizira samo potencijalnom energijom elastičnih odbojnika. Kod pilota
opterećenih vertikalnom silom osnovni je problem odrediti odnos opterećenja
i slijeganja.Pojam dozvoljenog opterećenja je teško definirati i
kvantificirati. Naime svaka sila izaziva određeni pomak, pa je zapravo taj
pomak ona veličina koju konstrukcija može podnijeti i s kojim posljedicama.
Oba ova problema su neiscrpna jer gotovo da i nema pouzdanog postupka za
proračun pilota u svakom tlu. Kombinacija teorije i provjere na gotovim
objektima vodi do stvaranja iskustva i prihvatljivih procedura proračuna. Ostali podaci o projektu.