Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 2-11-405
BUKA CESTOVNOG PROMETA KAO PROBLEM ZAŠTITE OKOLIŠA
Glavni istraživač
: SRŠEN, MATE (44363) Suradnici
SUŠIĆ, ŽELJKO (89852)
BOŠNJAK, JOSIP (57652)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.92. do 15.12.96. Ukupno radova na projektu: 4
Naziv ustanove: Institut građevinarstva Hrvatske, Zagreb (110) Odjel/Zavod: Odsjek za konstrukcije kolnika-Zavod za prometnice Odsjek za fiziku zgrade-Zavod za zgradarstvo Adresa: HR - 10000 Zagreb, Janka Rakuše 1, P.O.Box 283, Croatia Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: +385 (0) 1 6115243
teleFaks: +385 (0) 1 534737
Sažetak: Osnovna zadaća projekta jest proučavanje akustičkih svojstavabuke Ť
cestovnog prometa za ceste u zonama i naseljima Ť
klasificiranimprema Zakonu o zaštiti od buke.Današnja tehnologija Ť
proizvodnjecestovnih vozila toliko je uznapredvovala da je Ť
dominantni izvorbuke postao dodir pneumatika i površine ceste.Za Ť
daljnje bitnije smanjanje širenja cestovne buke potrebno je Ť
smanjiti buku od kotrljanja pneumatika po cestovnoj Ť
površini.Dosadašnja iskustva su pokazalada su površine Ť
kolnika s visokim udjelom šupljina i sitnozrnom sitneči akustički Ť
povoljnije u odnosu nakonvencionalni asfaltbeton.
Isreaživanje se provodi kroz nekoliko sustavnih zadataka kao što Ť
su:
* Analiza buke od interakcije pneumatika i površine ceste;
* Analiza i kategorizacija udjela teških vozila u svekolikom Ť
dnevnom prometu na pojedinim kategorijama cesta u Hrvatskoj;
* Analiza komparativnih studija mjerenja buke od kotrljanja Ť
kotača po površini ceste;
* Tehnička predviđanja cestovne buke;
* Analiza zaštite od buke i mjere zaštite.
Istračivanje bi moglo rezultirati potpunijim zadovoljenjem Ť
zahtjeva koji se postavljaju na inčenjerska svojstva površine Ť
kolnika u pogledu zaštite okoliša i nepoželjnihi štetnih učinaka Ť
buke cestovnog prometa.
Ciljevi istraživanja: Aktualna istraživanja u pravcu smanjenja buke
cestovnog prometaukazuju da se uz primjenu raznih barijera ili zaslona
protiv buke,učinkovitost smanjenja buke može postići i intervencijama
unjenom izvorištu, što u konkretnom slučaju znači na voznoj površini
ceste. Da bi se postiglo smanjenje buke od kotrljanja kotača po kolniku
potrebno je razvijati "manje bužne" cestovne površine posebnih
tipova(primjerice tzv. drenažni asfalt) koji razinubuke od pneumatika mogu
smanjiti za 3 do 5 dB (A) u odnosu tradiocinalni asfaltni zastor
kolnika. Radi svega toga potrebno je pojedine vrste završnih
slojevakolnika valjano kvantificirati, što je moguće samo putem mjerenja
akustičkih svojstava buke koju takve vozne površineproduciraju u dodiru s
pneumatikom. Rezultati istraživanja ogledat će se u preporukama koje
ćekorisno poslužiti za izbor odgovarajuće vrste habajućeg sloja
cestovnogkolnika (u pogledu zrnatosti i sastava mješavine) kao i
mjerazaštite koje treba poduzeti obzirom na mjerodavnu razinu buke
zapojedine kategorije cesta i strukture prometa. Rezultatiistraživanja
poslužit će kao osnova za ustanovljenje ili dopunutehničke regulative za
standardizaciju buke cestovnog prometa.
SURADNJA - USTANOVE
Naziv ustanove
: Prometis d.d. Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Tip suradnje: Povremena razmjena informacija Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Naziv ustanove
: Brodarski institut Tip ustanove: Državni institut Tip suradnje: Povremena razmjena informacija Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska Ostali podaci o projektu.