SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-058

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-058


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 19
Ukupno objavljenih radova: 19


  1. Tip rada: Knjiga

    Naslov: 30 godina Fakulteta za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Urednici
    Zovko, Gojko (55185)
    Izdavač: University of Zagreb
    Godina: 1992
    Broj stranica: 47
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Monografija opsega 47 stranica o osnivanju, organizaciji, razvojui aktivnosti Fakulteta za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu
    Ključne riječi: monografija, fakultet, 30 godišnjica, znanstvene publikacije, kadrovi, veza sa inozemstvom.

  2. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Čitanje i pisanje slabovidnih

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Izdavač: University of Zagreb
    Godina: 1991
    Broj stranica: 69
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Čitanje i pisanje slabovidnih je monografija opsega 69 stranicakoja se bavi problematikom uvjeta i metoda uspješnog čitanjaslabovidne djece. Obrađuju se činitelji uspješnog čitanja kao štosu: vrsta i veličina slova, nagib i udaljenost teksta pričitanju, vrsta i intenzitet osvjetljenja, zamaranje pri čitanju isl.Iako se govori o problemima čitanja i pisanja djece, knjigaima veliko značenje za odrasle osobe slabog vida koje putemčitanja i pisanja mogu prikupljati i emitirati informacije važneza uspješno snalaženje i kretanje u prostoru.
    Ključne riječi: slabovidna djeca, čitanje i pisanje slabovidnih, vrsta i nagib teksta, udaljenost teksta, osvjetljenje teksta, zamaranje

  3. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Peripatologija I

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Urednici
    Šimeg, Marijan
    Izdavač: Školske novine
    ISBN: 953-160-029-5
    Godina: 1994
    Broj stranica: 170
    Broj referenci: 22
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Knjiga pokriva problematiku mobiliteta do prelaska na štap. U njoj je dat i primjer programa s metodičkim uputama koji će dobro doći nastavnicima redovnih i specijalnih škola te odgajateljima i roditeljima predškolske slijepe djece.
    Ključne riječi: peripatologija, mobilitet, slijepa djeca, program mobiliteta, metode mobiliteta, nastavnici, odgajatelji, roditelji slijepe djece

  4. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Odgoj izuzetne djece

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Urednici
    Pranjić, Marko
    Izdavač: Hrvatska akademija odgojnih znanosti i Katehetski salezijanski centar
    Godina: 1993
    Broj stranica: 99
    Broj referenci: 13
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U knjizi opsega 99 stranica govori se o odgoju izuzetne djece,koja su iznad ili ispod prosjeka. Afirmira se novi pristuphendikepiranoj djeci koji se ogleda u: uvođenju termina izuzetan(izniman), umjesto oštećen ili defektan, individualnog i timskogpristupa, uključivanje hendikepiranih u redovne škole i društvo.
    Ključne riječi: izuzetan, prosječan, ispodprosječan, nadprosječan, individualni i timski pristup, integracija.

  5. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Peripatologija II

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Izdavač: Školske novine, u štampi
    Godina: 1996
    Broj stranica: 220
    Broj referenci: 70
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: slijepa osoba, videći vodič, elektronska pomagala, pas vodič, psihosocijalni problemi slijepih u kretanju
    Ostalo: Knjiga je u rukopisu. Biti će štampana početkom 1996. godine. Opsega je 220 stranica, a pokriva sadržaje orijentacije i kretanja slijepih koji se odnose na videćeg vodiča, uporabu štapa, elektronskih pomagala i psa vodiča. Razmatra i neke psihosocijalne implikacije snalaženja i kretanja slijepi u prostoru.

  6. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Teorijsko-metodičke specifičnosti obrazovanja izuzetne djece

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Urednici
    Petričević, Dušan
    Izdavač: Hrvatski pedagoško-književni zbor
    Godina: 1994
    Stranice: od 211 do 230
    Jezik: hrvatski

  7. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Relacije između nepoželjnih oblika ponašanja i snalaženja te kretanja djece oštećena vida u prostoru

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: Defektologija, Defektološki fakultet-Tuzla
    Broj: 2
    ISSN: 0351-1839
    Volumen: 27
    Godina: 1991
    Stranice: od 7 do 16
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Cilj istraživanja je bio da se pokuša ustanoviti eventualnapovezanost između učestalosti i intenziteta nepoželjnih oblikaponašanja i sposobnosti snalaženja i kretanja djece oštećena vidau prostoru.Podaci o dva seta ispitanih karakteristika ponašanja(varijable za procjenu sposobnosti snalaženja i kretanja uprostoru i varijable za procjenu nepoželjnih i deficijentnihoblika ponašanja) prikupljeni su pomoću AAMD skale za procjenuponašanja putem izjave defektologa koji rade svakodnevno sispitanicima. Rezultati su pokazali da postoji značajnapovezanost između varijabli nepoželjnih oblika ponašanja ivarijabli sposobnosti snalaženja i kretanja djece oštećena vida uprostoru.
    Ključne riječi: Nepoželjni oblici ponašanja, djeca oštećena vida, sposobnost orijentacije i kretanja, relacije-karakteristike ponašanja, defektolog-razredni učitelj

  8. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Nepoželjno ponašanje učenika oštećena vida (Case Study)"

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: Defektologija
    Broj: 2
    ISSN: 0351-1839
    Volumen: 28
    Godina: 1991
    Stranice: od 1 do 6
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Problem ovog rada je učenik oštećenog vida za kojeg je defektolognaznačio da manifestira nepoželjno i agresivno ponašanje. Metodomanalize školske i medicinske dokumentacije, procjene ponašanjaprimjenom AAMD skale adaptivnog ponašanja, testom inteligencijeWISC te sistematskim opažanjem ponašanja učenika u 5 svakodnevnihživotnih situacija (oblačenje i svlačenje odjeće i obuće,uzimanje obroka, održavanje osobne higijene, nastava i slobodnovrijeme) prikupljeni su podaci o učeniku i njegovom ponašanju.Tako prikupljeni podaci analizirani su metodom studija slučaja(Case Study method). Rezultati su pokazali da od defektologanaznačeno nepoželjno ponašanje učenika nije takvog ekstenziteta iintenziteta da bi se moglo uzeti kao opća karakteristika njegovaponašanja.
    Ključne riječi: Učenik oštećenog vida, nepoželjno ponašanje, agresivno ponašanje, neurotično ponašanje, slaba motivacija, svakodnevne životne situacije, defektolog-razredni nastavnik

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Suvremeni pristup pretškolskom odgoju

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: "Zrno" časopis za obitelj i školu
    Broj: 2
    ISSN: 0353-636
    Volumen: 16
    Godina: 1992
    Stranice: od 9 do 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Ovaj rad zagovara pristup djetetu kao cjelovitom bio - psiho -socijalnom i odgojnom biću uronjenom u životnu sredinu vršnjaka.
    Ključne riječi: Predškolsko dijete, bio-psiho-socijalno i odgojno biće, životna sredina.

  10. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Olfaktorne sposobnosti kao činitelj orijentacije i kretanja slijepih

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Oberman Babić, Mira (33892)
    Časopis: Defektologija u štampi
    Godina: 1994
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Na uzorku od 24 slijepa subjekta provjerena je hipoteza opostojanju statistički značajne razlike u sposobnostiidentifikacije mirisa iz domaćinstva između totalno slijepih islijepih sa ostacima vida. Razlika je ustanovljena na štetutotalno slijepih učenika i to samo u 3 od 14 ponuđenih mirisa.
    Ključne riječi: totalno slijepi subjekti, slijepi sa ostacima vida, hipoteza, mirisi iz domaćinstva, statistički značajna razlika

  11. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Rezultati opservacije nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s oštećenjima vida

    Autori:
    Oberman Babić, Mira (33892)
    Pinoza-Kukurin, Zorina (37275)
    Časopis: Defektologija
    Broj: 1
    ISSN: 0361-1839
    Volumen: 28
    Godina: 1991
    Stranice: od 1 do 9
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Cilj ovog rada je analiza rezultata opservacije nepoželjnihponašanja kod slijepe i slabovidne djece na koje su ukazalidefektolozi u Centru za odgoj i obrazovanje "V.Bek", Zagreb.Sustavnom opservacijom potvrđeno je postojanje svihidentificiranih nepoželjnih ponašanja osim tri. Pokazalo se da sutakva ponašanja češća u situacijama koje su po svojoj prirodistrukturirane (rehabilitacijski rad i nastava), ali i u onimagdje se zahtijeva samoaktivnost i veća inicijativnost učenika(slobodno vrijeme). Ovi nalazi potkrepljeni su analizomnepoželjnih ponašanja kod pojedinih ispitanika u uzorku.
    Ključne riječi: učenik oštećeog vida, nepoželjno ponašanje, samoaktivnost, inicijativa učenika, defektolog - razredni nastavnik

  12. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kako svladati odgojne teškoće

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: "Zrno" časopis za obitelj i školu
    Broj: 2-3
    Godina: 1994
    Stranice: od 5 do 6
    Jezik: hrvatski

  13. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kamo ide Fakultet za defektologiju

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: Školske novine
    Broj: 21-
    Godina: 1995
    Stranice: od 10 do 11
    Jezik: hrvatski

  14. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Socijalna integracija osoba sa smetnjama u razvoju

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Časopis: Defektologija, Defektološki fakultet-Tuzla
    Broj: 1
    Godina: 1995
    Stranice: od 21 do 25
    Jezik: hrvatski

  15. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Relacije faktora orijentacije i kretanja slijepih

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Naslov zbornika: Sažeci, Istraživanja na području defektologije
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 3 do 3
    Skup: IV Znanstveni skup istraživanja na području defekto logije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Sažetak: U ovom istraživanju pretpostavljena je povezanost izmeđučinitelja orijentacije i kretanja slijepih i činitelja njihoveuspješnosti u toj vrsti aktivnosti. Provjera hipoteza izvršena jena 24 slijepa subjekta. Podaci su prikupljeni "Upitnikommobiliteta" i "Orijentacije na svom tijelu", testom inteligencijeWISC i analizom medicinsko-pedagoške dokumentacije. Odgovarajućimstatističkim postupcima izolirani su faktori: senzoričko -spacijalne i spoznajno - lokomocijske sposobnosti među kojima jenađena značajna korelacija.
    Ključne riječi: slijepi subjekti, orijentacija, kretanje, faktori, relacije instrumenti, faktori senzoričko-spacijalne i spoznajno-lokomocijske sposobnosti

  16. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Faktori orijentacije i kretanja slijepih

    Autori:
    Zovko, Gojko (55185)
    Naslov zbornika: Sažeci- Istraživanja na području defektologije
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 4 do 4
    Skup: IV Znanstveni skup istraživanja na području defekto logije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Sažetak: Sljepoća hendikepira slijepe osobe u različitim područjimaosobnog, profesionalnog i socijalnog života. Osobito su teposljedice izražene u području orijentacije i kretanja uprostoru. Taj problem je u nas nedovoljno proučen pa je ovimistraživanjem učinjen pokušaj definiranja latentnih dimenzijaodgovornih za uspješno snalaženje i kretanje slijepih u prostoru.Faktorskom analizom manifestnih varijabli izolirano je 12latentnih dimenzija odnosno faktora koji omeđuju faktororijentacije i kretanja.
    Ključne riječi: Sljepoća, hendikep, orijentacija i kretanje, istraživanje, faktorska analiza, latentne dimenzije.

  17. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Procjena sposobnosti djece s oštećenjima vida

    Autori:
    Pinoza-Kukurin, Zorina (37275)
    Naslov zbornika: "Vidjeti više" Zbornik sa savjetovanja za učitelje,liječnike i roditelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rijeka
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 159.922.7:167
    Stranice: od 8 do 8
    Skup: Savjetovanje za učitelje, liječnike i roditelje
    Održan: od 26.03.92 do 26.03.92
    Sažetak: Suvremeni pristup odgoju sve djece teži da se uzmu u obzirmogućnosti i sposobnosti svakog djeteta. To se odnosi i na djecus oštećenjima vida. Slijepa i slabovidna djeca imaju nizindividualnih karakteristika (oštećenje vida je samo jedna odnjih) kojima se međusobno razlikuju. To su osobine ličnosti,kognitivne sposobnosti, način reagiranja na podražaje i druge.Međutim za svoju okolinu, pa i učitelje u školi, to su učenici soštećenjem vida i ta karakteristika dominira u njihovomoznačavanju.Ovi učenici međusobno se značajno razlikuju i posposobnosti vizualnog doživljavanja.U vezi s njihovim vizualnim idrugim sposobnostima i karakteristikama u općoj populaciji, ali ikod učitelja postoje određena uvjerenja i predrasude. To možemolako provjeriti malom anketom. Da bismo oblikovali što točnijusliku funkcioniranja učenika s oštećenjem vida, neophodno jenjegove sposobnosti temeljito procjeniti.Procjenu treba napravitiu slijedećim razvojnim područjima: I vizualne sposobnosti, II intelektualni status, III senzorno-motorička umijeća, IV načinusvajanja obrazovnih sadržaja, V socio-emocionalno područje, VIumijeća u svakodnevnom životu. Procjena funkcioniranja unavedenim područjima obavlja se primjenom različitih instrumenatai tehnika. Pod time podrazumijevamo i analizu anamnestičkihpodataka o ranom razvoju, opservaciju u različitim prirodnimsituacijama, aplikaciju odgovarajućih testova, ček-lista i listaoznačavanja u specifičnim područjima. Ključni momenat postupkaprocjene je interpretacija i integracija prikupljenih podataka oučeniku s oštećenjem vida. Oblikovanjem konzistentne slikefunkcioniranja takvog učenika dobili smo stručno utemeljenopolazište za izradu prilagođenog programa u nastavi, te zadonošenje prikladnih odluka u području rehabilitacije.
    Ključne riječi: procjena djece s oštećenjem vida, slabovidna djeca, slijepa djeca, karakteristike slijepe i slabovidne djece

  18. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Osposobljavanje učenika s oštećenjem vida za samostalnost u svakodnevnim aktivnostima

    Autori:
    Pinoza-Kukurin, Zorina (37275)
    Naslov zbornika: "Vidjeti više" zbornik sa savjetovanja za učitelje,liječnikei roditelje"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rijeka
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 159.922.7:167
    Stranice: od 14 do 14
    Skup: Savjetovanje za učitelje, liječnike i roditelje
    Održan: od 26.03.92 do 26.03.92
    Sažetak: Obavljanje svakodnevnih aktivnosti u uvjetima oštećenja vidazahtijeva sustavno poučavanje i vođenje. Slijepi i slabovidniučenici mnoge detalje u takvim aktivnostima ne uočavaju niti ihmogu usvojiti incidentnim, usputnim učenjem poput ostale djece.Kako se oni nalaze u školi s vršnjacima neoštećenog vida, a isvoje slobodno vrijeme provode među djecom iz susjedstva, nužnoje da budu kompetentna i u obavljanju brojnih rutinskihaktivnosti svakodnevnog života. Za učenike oštećenog vidaneophodno je strukturirano obučavanje za kulturno uzimanjeobroka, osobnu higijenu, za brigu o vanjskom izgledu, za pripremujednostavnih obroka, za održavanje čistoće na svom radnom mjestuu školi, manipulaciju novcem, obavljanje manje kupovine, služenjetelefonom, otčitavanje točnog vremena, manje popravke na odjeći,za aktivnosti u slobodno vrijeme i brojne druge. Usvajanjenavedenih praktičnih umijeća je kontinuirani proces i izvan jeformalnog nastavnog rada u školi. Defektolozi imaju zadatak daizrade program za usvajanje takvih umijeća što uključuje procjenuuspješnosti u svakom umijeću, određivanje prioriteta usvajanjapojedinih umijeća, orijentaciju u okolini i na materijalima,mogućnost transfera usvojenih umijeća u novim situacijama ianalizu pojedine aktivnosti.
    Ključne riječi: učenici s oštećenjima vida, aktivnosti svakodnevnog života

  19. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Prostorni pojmovi i neke fizičke sposobnosti u orijentaciji i kretanju slijepe djece

    Autori:
    Pinoza-Kukurin, Zorina (37275)
    Naslov zbornika: Sažeci-Abstracts
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 2 do 2
    Skup: IV Znanstveni skup istraživanja na području defekto logije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Sažetak: U sklopu ispitivanja uspješnosti djece s teškim oštećenjem vida uprostornoj orijentaciji i kretanju analizirane su usvojenostosnovnih prostornih pojmova i elementarne fizičke sposobnosti.Primjenjen je posebno konstruiran instrument kojim je procjenjenopoznavanje 12 pojmova (desno-lijevo, gore-dolje, visok-nizak,velik-mali, itd.), te fizičke sposobnosti kao što su hodanje,trčanje, skakanje i penjanje, koje su relevantne za kretanje uprostoru.Ispitano je 24 slijepa i praktično slijepa učenika obaspola, kronološke dobi od 8 do 17 godina. Prikupljeni podaci suobrađeni kvazikanoničkom analizom, a rezultati se analizirajuposebno za grupu potpuno slijepih ispitanika, a posebno za one smalim ostacima vida. Dobivene razlike među grupama ispitanikarazmatraju se u odnosu na njihovo značenje za orijentaciju uprostoru i uspješnost u kretanju.
    Ključne riječi: Prostorni pojmovi, orijentacija i kretanje slijepih, fizičke sposobnosti slijepih


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr