SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-224

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-224


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 10
Ukupno objavljenih radova: 10


  1. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Individualizacijom do matematike.

    Autori:
    Tomaš, Ana (91196)
    Izdavač: Sveučilište u Splitu, Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i odgojnih područja.
    Godina: 1993
    Broj stranica: 138
    Broj referenci: 110
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Svrha ovog rada jest utvrditi koliko individualizacija pomažerazvijanju i ubrzanju shvaćanju pojma broja u djece predškolskedobi. U prvom dijelu knjige razmatra se teorijski aspektindividualizacije. Drugi dio knjige bavi se problemom individualizacije u grupnomobliku rada s predškolskom djecom. Osnovni modle rada(poučavanja) zasnovan je na programu matematike i psihofizičkimsposobnostima djece. Treći dio je prikaz generalnog pristupa empirijskom dijeluistraživanja. U četvrtom dijelu "Eksperiment i njegovi rezultati" opisane sumetode poučavanja i rezultati mjerenja. Peto poglavlje "Interpretacija rezultata" obrađuje slaganje ineslaganje u pogledu razumjevanja pojma broja i načina rada udječijem vrtiću.
    Ključne riječi: Individualizacija, diferencijacija, model učenja.

  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Morfološko-motoričke karakteristike petogodišnje djece obuhvaćene pedagoškim radom u vrtiću.

    Autori:
    Kosinac, Zdenko (85945)
    Časopis: Napredak
    Broj: 4
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 392 do 401
    Jezik: hrvatski

  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Metodički aspekti procesa osamostaljivanja učenika u radno-tehničkom odgojno-obrazovnom području.

    Autori:
    Milat, Josip (32966)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 2
    ISSN: 0037-654
    Volumen: 39
    Godina: 1993
    Stranice: od 65 do 73
    Broj referenci: 26
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se razmatra problem osposobljavanja učenika za samostalanrad u radno-tehničkom odgojnom obrazovnom području. Analizomraznih izvora, utvrđuju se osnovni elementi - pretpostavkkemetodičkog pristupa u riješavanju problema. Obrazlaže se nužnostosposobljavanja učenika za samostalan rad, zatim se navodeposebne sposobnosti i umjeća kojima se osamostaljenost očituje.navodi se osnovna struktura zadataka, sadržaja i metoda teosnovni elementi organizacije odgojno obrazovnog rada uradno-tehničkom području.
    Ključne riječi: Osposobljavanje učenika, radno-tehničkko osposobljavanje, tehnička kultura, osamostaljivanje za rad.

  4. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Inovacije u praktičnom osposobljavanju nastavnika

    Autori:
    Pivac, Željko (91104)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    Volumen: 132
    Godina: 1991
    Stranice: od 198 do 202
    Jezik: hrvatski

  5. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Značaj mentorskog rada u osposobljavanju nastavnika

    Autori:
    Pivac, Željko (91104)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    Volumen: 134
    Godina: 1993
    Stranice: od 97 do 102
    Jezik: hrvatski

  6. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Škola budućnosti i obrazovanje nastavnika

    Autori:
    Pivac, Željko (91104)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 2
    ISSN: 0037-654
    Godina: 1993
    Stranice: od 11 do 14
    Jezik: hrvatski

  7. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Učenici s teškoćama u učenju i dopunska nastava

    Autori:
    Tomaš, Ana (91196)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654x
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 59 do 65
    Broj referenci: 6
    Jezik: engleski
    Sažetak: Brojne suy smetnje koje međusobnim djelovanjem uvjetuju teškoće u učenju. Teškoće u učenju mogu postojati kod mnogih učenika na svim stupnjevima obrazovanja. Ovaj se rad odnosi na istraživanje provedeno 1991. i 1992. godine. Skupina na kojoj se provelo ispitivanje obuhvaća 47 učitelja u tri osnovne škole u blizini Splita; 1851 učenik od 1. do 4. razreda u 73 odjela (od 73 odjela 55 ih je u gradu, a 18 na selu). Cilja istraživanja bio je ispitati : 1) stavove učitelja prema hendikepiranim učenicima, 2) koji hendikep prema mišljenju učitelja uvjetuje teškoće u učenju i 3) prilagođeni program koji izrađuju učitelji kako bi omogućili individualizaciju kod učenika s teškoćama u učenju. Osnovne pretpostavke istraživanja su da : 1) stavovi učitelja prema učenicima u učenju su vrlo važan faktor za njihovo obrazovanje, 2) učitelji često vjeruju da neki irelevantni faktori uvjetuju teškoću u učenju, iako je teškoća ustvari uvjetovana nekim ozbiljnim hendikepom, 3) postojeći program za individualizaciju nije adekvatan učenicima s teškoćama u razvoju, i 4) učenici s teškoćama u učenju u području matematike stalno ovise o učitelju. Stoga učitelj za takve učenike mora posvetiti posebnu pažnju. (Uvijek je potrebna individualizacija). Rezultati ispitivanja potvrđuju navedene pretpostavke. Program i metode rada s mnogim učenicima s teškoćama u učenju moraju se mijenjati kako bi se poboljšao obrazovni uradak.
    Ključne riječi: Individualizacija, djeca s teškoćama u učenju, stavovi učitelja, program.

  8. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Neke odrednice osamostavljivanja odgajanika

    Autori:
    Pilić, Šime (85383)
    Tomaš, Ana (91196)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 2
    ISSN: 0037-654x
    Volumen: 43
    Godina: 1994
    Stranice: od 163 do 172
    Broj referenci: 16
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se iznose neki rezultati istraživanja na projektu Osamostavljivanje odgajanika u odgojno obrazovnom procesu. Svrha je ovoga rada da sa stajališta pedagogije i socijologije obrazovanja istakne bitne odrednice pojmova osamostavljivanje i samostalnost odgajanika kao prilog teorijskoj definiciji i emirijskoj razradi ovog, za znanost o odgoju i obrazovanju značajnog termina. Komponente samostalnosti i osamostavljivanja pokušalo se opisati onako kako ih na osnovi svog dosadašnjeg iskustva i spoznaja percipiraju studenti. Obavljeno je anketno ispitivanje na hotimičnom uzorku (N=71) studenata razredne nastave. Ispitanici su naveli više karakteristika samostalne osobe, a potom su navodili one osobine koje se odnose na njihovu (ne)samostalnost. Analiza ankete pokazuje da studenti veliki broj odrednica razumjevaju pod pojmom samostalnost; tri četvritne od ukupnog broja ispitanika sebe smatra djelomično samostalnim, a tek svaki peti student za sebe smatra da je samostalna ličnost. Detaljnija analiza opreke samostalno - nesamostalni ukazuje na proturječan položaj studenta. U članku se rezultati ovog ispitivanja povezuju s nekim drugim sličnim istraživanjima kako bi se došlo dosinteze. Naglašavanje samostalnosti predstavlja univerzalnu tendenciju.
    Ključne riječi: Osamostaljivanje, samostalnost odgajanika, samostalnost

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Perspektive u odgoju i obrazovanju djece s posebnim potrebama

    Autori:
    Tomaš, Ana (91196)
    Časopis: Školski vjesnik
    Broj: 1
    ISSN: 0037-654x
    Volumen: 44
    Godina: 1995
    Stranice: od 49 do 53
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U ovom radu bavimo se problemima djece s posebnim potrebama u osnovnoj školi. Proveli smo dva ispitivanja. 1. Na skupini od 79 učenika od 1. do 4. razreda osnovne škole ispitivali smo strahove i snove svakoga pojedinca. Utvrđeno je da svaki učenik ove skupine ima u prosjeku četiri vida straha. 2. Na skupini od 73 učitelja ispitivali smo koji su osnovni razlozi zbog kojih su učenici uključeni u dopunsku nastavu. Učitelji navode 24 razloga. Polazeći od teorijskih spoznaja o odgoju i obrazovanju djece i ovih istraživanja nužno je odrediti termin "učenik s posebnim potrebama". Postoje dvije kategorije : oni koji imaju teškoća i oni koje možemo nazvati talentirani. S druge strane svaki je učenik učenik s posebnmim poptrebama i stoga je nužno preferirati individualizirane programe.
    Ključne riječi: Djeca s posebnim potrebama, dopunska nastava.

  10. Tip rada: Doktorska dizertacija

    Naslov: Obrazovanje i društvena pokretljivost
    Fakultet: Filozofski fakultet u Zagrebu
    Datum obrane: 08.10.93
    Jezik: hrvatski
    Broj stranica: 453



MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr