Naslov: Mogući pravci promjena u srednjoj školi
Naslov: Pristup promjenama o obrazovanju
Naslov: Problemi ocjenjivanja u školi
Naslov: Nekomplementarnost obrazovne i proizvodne tehnologije
Naslov: Komparativna analiza nekih rezultata osnovnog i srednjeg
školstva
Naslov: Visoko školstvo u Hrvatskoj
Časopis: Školski vjesnik, Split
Broj: 1
ISSN: 0037-654X
Volumen: 44
Godina: 1995
Stranice: od 61 do 67
Broj referenci: 6
Jezik: hrvatski
Sažetak: Visoko je školstvo najmanje istraživani segment cjelovitog
školskog sustava. Stoga postoje, vrlo često, pogrešna mišljenja i
tumačenja. U radu se ukazuju podaci o visokom školstvu u Hrvatskoj s
komparativnim stanjem u nekoliko zemalja. Statistički iskazi su
kvantitativne naravi, kao kretanje studentske populacije, diferencija
između inputa i outputa, te efikasnost u visokom školstvu. Prema podacima,
više i visoko školstvo se nalaze u svojevrsnoj krizi pa su i tu promjene
nužne.
Ključne riječi: Visoko školstvo, populacija, input, output, efikasnost, kriza, promjene, obrazovna struktura zaposlenih.
Naslov: Strategija razvoja - suvremeno promišljanje učeničkih
domova
Časopis: Radovi Filozofskog fakulteta u Zadru
Broj: 1
Volumen: 33
Godina: 1995
Broj referenci: 11
Jezik: hrvatski
Sažetak: Učenički domovi su nastali i razvijali se komplementarno sa
školom kao odgojna institucija. Tijekom povijesti, pored odgojne, imali su
naglašenu i socijalnu zadaću. Njihov temeljni cilj jest participacija u
funkciji razvoja pojedinca i društva. To znači da su nastali na temelju
individualnih i društvenih potreba. Ovaj temeljni cilj taksonomski je
ekspliciran kroz: domovi u funkciji demokratizacije odgojnoobrazovnog
sustava; domovi u funkciji efikasnije organizacije i ostvarivanja zadaća
srednjeg školstva; domovi u funkciji razvoja omladinskog turizma.
Potrebe za domovima naročito dolaze do izražaja za vrijeme i nakon
revolucionarnih i ratnih gibanja. To dolazi do izražaja i u R. Hrvatskoj za
vrijeme domovinskog rata, a to je očekivati tijekom narednih perioda. U tom
pravcu valja usmjeriti društvenu akciju i to u izgradnji mreže domova i
njihovog pedagoškog osmišljavanja.
Ključne riječi: potrebe, domovi učenika, zadovoljvanje potreba, demokratizacija, racionalizacija, omladinski turizam, projekcija razvoja
Naslov: Suradnja učeničkog doma i obitelji
Naslov: Status pedagoga - Šute jer su ušutkani
Naslov: Status pedagoga, Pedagog - kajak na divljim vodama
Naslov: Demokratizacija, edukacija u kontekstu edukacijskih
paradigmi
Naslov: U pravi trenutak - Strategija razvoja đačkih domova
Vrsta rada: novinski članak na temelju relevantnih podataka
Jezik: hrvatski
Sažetak: U radu se ističe učenički dom kao relevantni čimbenik
razvoja školskog sustava i društva u njegovoj cjelovitosti. Prema podacima,
moguće je pretpostaviti da će desetljećima poslije rata biti snažno
izražena potreba za učeničkim domovima, a taj dio pedagoške problematike u
nas je već dugo zanemaren.
Ključne riječi: Učenički dom: obrazovna - odgojna - socijalna - srednjoškolska - turističko-komercijalna organizacija.
Naslov: Strukturna analiza školstva i obrazovanost pučanstva u
Hrvatskoj
Vrsta rada: novinski članak na temelju relevantnih podataka
Jezik: hrvatski
Sažetak: Na temelju relevantnih izvora, a poglavito empirijskih
pokazatelja razmatrana je cjelovita struktura hrvatskog školstva (od
predškolskog do visokoškolskog) na pragu 21. stoljeća. Pored toga, daje se
obrazovna struktura pučanstva u Hrvatskoj. Vršena je uporedba s drugim
zemljama. Time se daje prinos dilemi da li smo preobrazovani ili
neobrazovani.
Ključne riječi: predškolsko, osnovno i visoko obrazovanje, populacija, struktura, pučanstvo, obrazovnost.
Ministarstvo znanosti i tehnologije |
Engleski jezik |
Svibor početna stranica |
Abecedni popis |
Složeno po šifri projekta |
Složeno po ustanovi projekta |
Pretraživanje | Pomoć |