SVIBOR - Radovi - projekt broj: 6-04-259

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 6-04-259


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 3
Ukupno objavljenih radova: 3


  1. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: O mogućnosti kreativnijeg pristupa glazbenom diktatu u nastavi solfeggia osnovne glazbene škole

    Autori:
    Hajdarović, Vera (110941)
    Časopis: Tonovi Zagreb
    Broj: 19
    ISSN: 0352-9711
    Godina: 1993
    Stranice: od 4 do 8
    Broj referenci: 1
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Polazeći od potrebe kreativnog pristupa nastavi uopće, a glazbenoj posebno, u prilogu su iznesene neke mogućnosti kreativnijeg pristupa glazbenom diktatu u nastavi solfeggia osnovne glazbene škole. Slušanje je, uz pjevanje, osnovna djelatnost u nastavi solfeggia, no ono je nadasve temelj, vrelo svih oblika i djelatnosti glazbenog diktata. Glazbeni je diktat povezan sa svim elementima solfeggia, te je njegovu realizaciju potrebito temeljiti na njegovoj korelaciji s tim elementima. Neki od njih prikazani su ovdje: slušno prepoznavanje cijelog tona i polutona, tonskog roda izvođenih skladbi, intervala i akorda, gudačkih instrumenata u komornim sastavima, dvodjelnog i trodjelnog glazbenog oblika, te zvuka puhačkih instrumenata. Korelaciju je nužno uspostaviti i između nastave glazbenog diktata, odnosno solfeggia i nastave instrumenta.
    Ključne riječi: diktat, glazba, glazbenost, kreativnost, solfeggio

  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: O potrebi korelacije nastave solfeggia s instrumentalnom nastavom aktivnostima glazbenog diktata

    Autori:
    Hajdarović, Vera (110941)
    Časopis: Tonovi Zagreb
    Broj: 21/2
    ISSN: 0352-9711
    Godina: 1994
    Stranice: od 23 do 26
    Broj referenci: 1
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U prilogu se ističe potreba korelacije teorijske i praktične nastave, odnosno nastave solfeggia i glazbenog instrumenta u osnovnoj glazbenoj školi. Velike mogućnosti za korelaciju spomenutih disciplina pruža glazbeni diktat kao značajna komponenta nastave solfeggia. Navedeni su neki praktični primjeri i metodički postupci u nastavi solfeggia primjena kojih može pridonijeti boljoj korelaciji.
    Ključne riječi: diktat, glazba, pamćenje, reproduciranje, solfeggio

  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Neke mogućnosti pristupa dvoglasnom diktatu

    Autori:
    Hajdarović, Vera (110941)
    Časopis: Tonovi Zagreb
    Broj: 23/4
    ISSN: 0352-9711
    Godina: 1995
    Stranice: od 17 do 20
    Broj referenci: 1
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Dvoglasni se diktat počinje primjenjivati u nastavi solfeggia pri kraju osnovnoškolskog glazbenog obrazovanja. U usporedbi s jednoglasnim, dvoglasni diktat pretpostavlja znatno veće predznanje, a postupak njegove realizacije je složeniji. U glazbeno-nastavnoj praksi mogući su različiti pristupi dvoglasnom diktatu, kao i metodski postupci pri njegovoj realizaciji. O nekim mogućnostima pristupa, prvo homofonom, a zatim i polifonom dvoglasnom diktatu, riječ je u ovom prilogu.
    Ključne riječi: diktat, glazba, homofonija, polifonija, solfeggio


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr