SVIBOR - Radovi u CC - projekt broj: 6-06-003
MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE
Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Radovi citirani u Current Contents na projektu 6-06-003
Broj radova citiranih u CC: 2
Broj ostalih radova: 46
Ukupno objavljenih radova: 48
Naslov: War and children's agressive and prosocial behavior
- Autori:
Raboteg-Šarić, Zora
Žužul, Miomir (91986)
Keresteš, Gordana
Časopis: European Journal of Personality
ISSN: 0890-2070
Volumen: 8
Godina: 1994
Stranice: od 201 do 212
Broj referenci: 16
Jezik: engleski
Sažetak: S ciljem ispitivanja utjecaja rata na razvoj dječjeg
agresivnog i prosocijalnog ponašanja provedeno je kombinirano
longitudinalno-transverzalno istraživanje na djeci predškolske dobi.
Odgojiteljice u vrtiću procjenjivale su djetetovo ponašanje na skali PROSAG
u dva navrata - prvi puta početkom 1991., a drugi puta početkom 1992.
godine. Rezultati su pokazali da se u navedenom razdoblju povećalo dječje
prosocijalno ponašanje, dok se agresivno ponašanje nije promijenilo.
Analize podataka s obzirom na djetetovu dob i vrijeme mjerenja ukazuju na
to da ova promjena u prosocijalnom ponašanju nije rezultat razvojnih
promjena, već je do nje došlo uslijed ratnih zbivanja.
Ključne riječi: rat, agresivno ponašanje, prosocijalno ponašanje
Naslov: Children in War: A Silent Majority under Stress
- Autori:
Kuterovac, Gordana
Dyregrov, Atle
Stuvland, Rune
Časopis: British Journal of Medical Psychology
Volumen: 67
Godina: 1994
Stranice: od 363 do 375
Broj referenci: 29
Jezik: engleski
Sažetak: U cilju ispitivanja izloženosti ratnom stresu i psiholoških
reakcija primijenjeni su Upitnik ratnih trauma i Impact of Event Scale na
komparativnim skupinama domicilne (N=64) i prognane (N=70) djece. Rezultati
pokazuju da je većina djece bila izložena borbenim djelovanjima. Pri tome
su prognana djeca u značajno većem broju doživjela uništavanje doma i
škole, direktno nasilje i gubitak članova obitelji nego domicilna djeca.
Prognana djeca imala su značajno viši ukupni rezultat na IES skali kao i
rezultate na subskali nametanja i izbjegavanja. Djevojčice su postigle viši
ukupni IES rezultat i rezultat na skali nametanja nego dječaci. Različite
vrste ratnih iskustava značajno su korelirale s IES rezultatima, posebice
sa subskalom nametanja.
Ključne riječi: djeca, rat, stres
Informacije: svibor@znanost.hr