SVIBOR - Radovi - projekt broj: 6-06-148

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 6-06-148


Broj radova citiranih u CC: 2
Broj ostalih radova: 15
Ukupno objavljenih radova: 17


  1. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kognitivno-motivacijski faktori vještine čitanja

    Autori:
    Kolić-Vehovec, Svjetlana (124463)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 75 do 82
    Broj referenci: 15
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: VJEŠTINA ČITANJA, ATRIBUCIJA POSTIGNUĆA, ŠKOLSKO SAMOPOIMANJE, ISPITNA ANKSIOZNOST

  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Fonemska svjesnost i čitanje

    Autori:
    Kolić-Vehovec, Svjetlana (124463)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 83 do 86
    Broj referenci: 31
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: VJEŠTINA ČITANJA, FONEMSKA SVJESNOST

  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Pamćenje radnji

    Autori:
    Mavrinac, Ranka (pok.)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 87 do 99
    Broj referenci: 30
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: PAMĆENJE RADNJI, MOTORNO KODIRANJE, MULTIMODALNO KODIRANJE

  4. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Razina obrade i pamćenje radnji

    Autori:
    Mavrinac, Ranka (pok.)
    Arar, Ljiljana (107374)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 101 do 105
    Broj referenci: 20
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: PAMĆENJE RADNJI, RAZINA OBRADE

  5. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Odvojeni vidni putovi: anatomija, fiziologija i percepcija

    Autori:
    Smojver-Ažić, Sanja (161655)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 123 do 129
    Broj referenci: 13
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: VIDNA PERCEPCIJA, ANATOMIJA VIDNOG PUTA, FIZIOLOGIJA VIDNOG PUTA

  6. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: "Efekt kosine" u točnosti percepcije ravnih crta

    Autori:
    Smojver-Ažić, Sanja (161655)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 131 do 135
    Broj referenci: 22
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: EFEKT KOSINE, PERCEPCIJA RAVNIH CRTA

  7. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Percepcija zakrivljenih crta

    Autori:
    Sremec, Branko (44330)
    Smojver-Ažić, Sanja (161655)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 1
    Godina: 1992
    Stranice: od 137 do 140
    Broj referenci: 25
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: VIZUALNA PERCEPCIJA, PERCEPCIJA ZAKRIVLJENIH CRTA

  8. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Enacted and Nonenacted Encoding of Social Actions

    Autori:
    Arar, Ljiljana (107374)
    Nilsson, Lars-Goran
    Molander, Bo
    Časopis: Scandinavian Journal of Psychology
    Broj: 1
    ISSN: 0036-5564
    Volumen: 34
    Godina: 1993
    Stranice: od 39 do 46
    Broj referenci: 23
    Jezik: engleski
    Ključne riječi: PAMĆENJE AKCIJA, DOZIV, SOCIJALNE RADNJE, SOCIJALNI KONTEKST

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Effects of Semantic and Structural Orienting Tasks on Recall of Action Events

    Autori:
    Mavrinac, Ranka (pok.)
    Arar, Ljiljana (107374)
    Časopis: International Journal of Psychology
    ISSN: 0020-7594
    Volumen: 27
    Godina: 1992
    Stranice: od 116 do 116
    Jezik: engleski

  10. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Strah od posljedica uspjeha i strah od neuspjeha u odnosu na motiv postignuća i percipiranu kompetentnost

    Autori:
    Kolić-Vehovec, Svjetlana (124463)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 2
    Godina: 1993
    Stranice: od 67 do 70
    Jezik: hrvatski

  11. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Vizualno perceptivno učenje i vizualno-perceptivna zrelost kao čimbenici vještine čitanja

    Autori:
    Kolić-Vehovec, Svjetlana (124463)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 2
    Godina: 1993
    Stranice: od 71 do 72
    Jezik: hrvatski

  12. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Percepcija oblika

    Autori:
    Sremec, Branko (44330)
    Časopis: Godišnjak Zavoda za psihologiju
    Broj: 1
    ISSN: 1330-108
    Volumen: 2
    Godina: 1993
    Stranice: od 73 do 76
    Jezik: hrvatski

  13. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Bisection Accuracy of Horizontal, Vertical and Oblique Line Orientation

    Autori:
    Sremec, Branko (44330)
    Urednici
    Luccio, Riccardo
    Naslov zbornika: 2nd Alpe-Adria Symposium on Psychology
    Jezik: engleski
    Mjesto: Trieste, Italia
    Godina: 1991
    Stranice: od 15 do 15
    Skup: 2nd Alpe-Adria Symposium on Psychology
    Održan: od 30.05.91 do 01.06.91
    Ključne riječi: PRECIZNOST PREPOLAVLJANJA, ORIJENTACIJA PODRAŽAJA

  14. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Recall of Commands for Social Actions

    Autori:
    Arar, Ljiljana (107374)
    Molander, Bo
    Nilsson, Lars-Goran
    Urednici
    Luccio, Riccardo
    Naslov zbornika: 2nd Alpe-Adria Simposium on Psychology
    Jezik: engleski
    Mjesto: Trieste, Italia
    Godina: 1991
    Stranice: od 63 do 63
    Skup: 2nd Alpe-Adria Symposium on Psychology
    Održan: od 30.05.91 do 01.06.91

  15. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Incidental Memory for Surnames Labelled Either as Surnames or Words

    Autori:
    Arar, Ljiljana (107374)
    Kolić-Vehovec, Svjetlana (124463)
    Naslov zbornika: III Alps-Adria Symposium of Psychology
    Jezik: engleski
    Mjesto: Ljubljana, Slovenija
    Godina: 1993
    Stranice: od 1 do 1
    Skup: III Alps-Adria Symposium of Psychology
    Održan: od 02.06.93 do 05.06.93
    Ključne riječi: slučajno pamćenje, pamćenje prezimena

  16. Tip rada: Doktorska dizertacija

    Naslov: Kognitivni i kognitivno-motivacijski činioci vještine čitanja
    Fakultet: Filozofski fakultet Sveučilište u Ljubljani
    Datum obrane: 10.05.93
    Jezik: hrvatski
    Broj stranica: 138
    Sažetak: Povezanost između kognitivnih i kognitivno-motivacijskihfaktora ispitana je na uzorku učenika drugog razreda osnovneškole, jer u toj dobi vještina čitanja postaje relativno stabilnai s određenom sigurnošću možemo identificirati teškoće usavladavanju ove vještine. Cilj istraživanja bio je ikonstrukcija modela povezanosti faktora vještine čitanja. Najvažniji kognitivni faktori su fonemska svjesnost, odnosno svjesnost da su riječi sastavljene od glasova, i rječnik djeteta. Predloženi su različiti modeli za dobre i loše čitače. Kod loših čitača, dekodiranje je važno za razumijevanje kod čitanja. Čisto prevođenje pisanog u govorni kod, što se zahtjeva kod dekodiranja pseudoriječi, pod utjecajem je vizualno-motorne zrelosti i kratkoročnog pamćenja. Dekodiranje riječi, koje uključuje prepoznavanje niza slova kao određene riječi, određeno je i fonemskom svjesnošću. Utvrđeno je i povratno djelovanje čitanjana razvoj složenijih formi fonemske svjesnosti. Kod dobrih čitača dekodiranje je automatsko i zato nije relevantno zarazumijevanje. Rječnik postaje jedini važan faktor za daljenapredovanje u čitanju. Od kognitivno-motivacijskih faktora najvažnijim se pokazalo školsko samopoimanje (self-koncept). Predložena su dva modela povezanosti kognitivno-motivacijskih faktora s čitanjem. Jedan uključuje ponašanje u školi, a drugi ponašanje kod kuće. Premaprvom modelu samo anksioznost kod ispitivanja direktno utječe načitanje i to na fluentnost čitanja. Ostali faktori su posljedicepostignuća u čitanju i samo posredno djeluju na čitanje.Razumijevanje kod čitanja određuje školsko samopoimanje, afluentnost određuje stav prema čitanju i način atribuiranjapostignuća u čitanju. Spomenuti kognitivno-motivacijski faktoriodređuju način ponašanja u školi, koji direktno utječe napostignuće u čitanju. Drugi model ne uključuje ispitnuanksioznost koja je karakteristična samo za školsku situaciju.Prema tom modelu niti jedan kognitivno-motivacijski faktor neutječe direktno na čitanje. I prema ovom modelu razumijevanjeutječe na formiranje školskog samopoimanja, koje pak određujestav prema čitanju. Kod neuspješnih učenika formira se negativanstav prema čitanju i oni pružaju otpor prema vježbanju čitanjakod kuće. To ima direktan negativan utjecaj na fluentnostčitanja. Odnos prema izvršavanju domaćih zadataka, posebnovježbanju čitanja, određen je samopoimanjem i načinom atribuiranja uzroka postignuća. Pozitivno viđenje sebe i pripisivanje uspjeha sebi rezultira pozitivnim odnosom prema vježbanju čitanja, dok negativno viđenje sebe i pripisivanje neuspjeha vlastitim nesposobnostima rezultira odustajanjem od vježbanja čitanja. Ponašanje kod vježbanja čitanja direktnoutječe na razumijevanje kod čitanja.
    Ključne riječi: vještina čitanja, vizualno-motorna zrelost, fonemska svjesnost, rječnik, atribucija postignuća, samopoimanje


  17. Tip rada: Magistarski rad

    Naslov: Kognitivna obrada informacija u procesu percipiranja - Točnost percepcije ravnih i zakrivljenih linija različite orijentacije
    Fakultet: Filozofski fakultet Sveučilište u Ljubljani
    Datum obrane: 06.12.91
    Jezik: hrvatski
    Broj stranica: 147



MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr