Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 2-13-114
OPTIMALIZACIJA PROSTORA ZA SUSTAV ODGOJA I OBRAZOVANJA
Glavni istraživač
: AUF-FRANIĆ, HILDEGARDE (1045) Suradnici
ŽARNIĆ, TONČI (187601)
MIMICA, VEDRAN (109444)
ČANKOVIĆ, MILAN (75483)
OLUIĆ, VELJKO (114855)
BOŠNJAK-BERTINA, MARINA (900474)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 30.12.94. Ukupno radova na projektu: 50
Naziv ustanove: Arhitektonski fakultet, Zagreb (54) Odjel/Zavod: Katedra za arhitektonsko projektiranje Adresa: Kačićeva 26 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (01) 4561-263
Telefon: 385 (01) 4561-222 / 161
Telefon: 385 (01) 4561-222 / 263
teleFaks: 385 (01) 440-839
Sažetak: Istraživanje sustava zgrada za odgoj i obrazovanje definira niz načela od važnosti pri programiranju i projektiranju objekata za taj sustav. Kroz analizu pedagoškog programa i metode odgoja i obrazovanja definira se prostorni okvir mogućih pedagoških situacija te se ustanovljavaju nužni prostorno-funkcionalni i tehničko-higijenski uvjeti prostora za odgoj i edukaciju. Za dječje jaslice i vrtiće te osnovne škole elaborirani su osnovni elementi za programiranje, planiranje i projektiranje potrebnih prostora.Unutar projekta provedena je inventarizacija zgrada za odgoj i obrazovanje, čija sustavna obrada kategorizira objekte ponamjeni, kapacitetu, autoru, lokaciji, vremenu nastanka i izvoru podataka. Postignuća ovog istraživanja korisna su za arhitektonsku edukaciju i za arhitektonsku i graditeljsku praksu,a osnov su za daljnje unapređivanje edukativne sredine kao i za buduće analize interakcija alternativnih programa i pripadajuće izgrađene okoline. Istraživanja alternativnih prostornih modela za odgoj i obrazovanje vrlo je značajno i poticajno, jer pokušava uspostaviti narušeni kontinuitet alternativnog obrazovanja u našoj sredini, inicirati uvođenje novih pedagoških i prostornih programa i pronaći odgovarajuće prostorno funkcionalne kriterije projektiranja i oblikovanja. Pluralitet pedagoških programa i metoda mora biti slijeđen i analizom potrebnih prostora, bili oni novo zasnovani ili naslijeđeni.
Ključne riječi: odgoj, obrazovanje, arhitektura objekata za odgoj i obrazovanje, program - prostor, prostor - korisnik, dječje jaslice i vrtići, osnovne škole, srednje škole, visoke škole, edukativna sredina, alternativni programi, novi prostorni modeli
Ciljevi istraživanja: Promjene ukupnih društvenih prilika u nas
izazivaju promjene usustavu obrazovanja, koje su u skladu s modernim
načelima odgojai obrazovanja ujedinjene Europe i svijeta.
Odgojno-obrazovni sustav treba predložiti programe, koji svojim
kvalitetama, fleksibilnosti i sveobuhvatnošću omogućuju pluralizam
programa, individualni izbor i kreativni izraz. Pedagoški programi osnova
su formiranja pokazatelja za prostorno, funkcionalno i oblikovno
istraživanje arhitektonsko-prostornih konceptualnih modela. Analize modela
i polaznih premisa imaju za cilj iznalaženje kriterija za optimalno
planiranje, programiranje, dimenzioniranje, te funkcionalno organiziranje
prostora u odgoju i obrazovanju. Istraživanje obuhvaća cjelokupni sustav
odgoja i obrazovanja, od predškolskog odgoja do visokoškolskog
obrazovanja. Unutar svakog segmenta u sustavu obrazovanja treba
analizirati i specifične oblike prostora, te sustav socijalnog standarda
djece i omladine.
SURADNJA - PROJEKTI
Naziv projekta
: 2-13-114 Optimalizacija prostora za sustav
odgoja i obrazovanja Naziv ustanove: The Berlage Institute Amsterdam Grad: Amsterdam, Netherlands
SURADNJA - USTANOVE
Naziv ustanove
: The Berlage Institute Amsterdam Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Tip suradnje: Sustavna razmjena informacija Grad: Amsterdam, Netherlands
Naziv ustanove
: Tehnical University Delft, Faculty of
Architecture Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Tip suradnje: Sustavna razmjena informacija Grad: Delft, Nizozemska Ostali podaci o projektu.