SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-02-017

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-02-017


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 66
Ukupno objavljenih radova: 66


  1. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Neki aspekti međuzavisnosti ekonomije, razvoja i ekologije

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 23 do 41
    Broj referenci: 35
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak ukazuje na tendencije u raspravama o međuzavisnostiekonomije, razvoja i ekologije upućujući na povijesnu adaptacijuekonomije u odnosu na ograničenja ekologije. Nije riječ o prevazivrijednosne u odnosu na centralnu ekonomiju, već o činjenici daglobalni problemi reprodukcije života tjeraju ekonomiju da uzalokativne poštiva i biofizičke principe i zakone.
    Ključne riječi: ekonomija, razvoj, ekologija, društveni troškovi razvoja

  2. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Turizam i globalni strukturni odnosi

    Autori:
    Radnić, Ante (52202)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 41 do 0
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Najsnažniji utjecaj turizma na gospodarsku strukturu ne vrši seneposredno, preko turističke potrošnje i investicija u turističkumaterijalnu osnovu, nego posredno, zbog nužnosti očuvanjaatraktivnosti, temeljnog preduvjeta same pojave turizma. Naminimum se mora svesti izbor razvojnih rješenja koja u odnosu naatraktivnost nisu neutralna ili bar komplementarna, a potpunoisključiti ona koja s turizmom generiraju ozbiljnije konfliktneodnose.
    Ključne riječi: turizam, turistička potrošnja, privredna struktura, konfliktni odnosi u prostoru.

  3. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Simbolika vikendice

    Autori:
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 211 do 224
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Tema članka je simbolika vikendica gdje one u dosadašnjimuvjetima predstavljaju oblik individualne tezauracije. U člankuse masovna izgradnja vikendica prikazuje kao izraz potisnutekulture, odnosno kao pokušaj da se probije obruč dominantneegalitarne kulture. U širem smislu, ova izgradnja ima autentičnuvrijednost socijalnog pokreta jer operira drugim društvenimsustavom vrijednosti nego što je onaj prisutan u dominantniminstitucijama sistema.
    Ključne riječi: simbolika, vikendice

  4. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Image u turizmu i percepcije Jugoslavije na američkom tržištu

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 225 do 243
    Broj referenci: 43
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak razrađuje probleme image-a, obrađujući ga na specifičnompodručju turizma. Između ostalog, ukazuje se na proces formiranjaimage-a, njegove komponente i karakteristike, te na povezanostimage-a i ponašanja. U članku se iznose rezultati istraživanjaimage-a Jugoslavije na američkom tržištu.
    Ključne riječi: Image, turizam, Jugoslavija, američko tržište.

  5. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Klasifikacijska shema za izradu stvarnih kataloga INDOK-centra za turizam

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 157 do 165
    Broj referenci: 14
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autor je predložio razrađenu shemu za klasifikaciju građe uINDOK-centrima za turizam svrstavši materiju u devet velikihtematskih skupina. Postoji velika mogućnost dalje razrade sheme,kako bi se odgovorilo zahtjevima klasifikacije danas vrloopsežne građe iz turizma i srodnih područja.
    Ključne riječi: klasifikacija turizma, INDOK-centri, turistička dokumentacija

  6. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Trideset godina Instituta za turizam (1959-1990)

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 9 do 22
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autor je dao cjeloviti prikaz osnutka, rada i razvitka jedne znanstveno-istraživačke ustanove u području turizma, koja jedoživjela tako zapaženi jubilej. Iscrpno navodi sve faze ivažnije momente u tom razvoju koji se umnogome poklapa sevolucijom i našeg turizma.
    Ključne riječi: Institut za turizam, znanost u turizmu, istraživački rad u turizmu, razvojne faze turizma, Hrvatska

  7. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Promjene u sociopsihološkoj sferi putnika i turista i njihov odraz na razvoj smještajnih objekata

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Izdavač: Institut za turizam
    ISBN: 86-81191-16-0
    Godina: 1991
    Stranice: od 245 do 254
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Društvene promjene tijekom zadnjih četvrt stoljeća utjecale sukako na smjer razvoja društva, tako i na sociop-sihološku svjestpojedinaca. Značajan broj induciranih promjena odrazio se naputovanje i turizam, a time i na jedan za njih karakterističansegment - hotelijerstvo. Hotelijeri moraju razmišljati o novimzahtjevima suvremenog gosta i prilagođavati im se, kao i otićikorak dalje i predvidjet moguće promjene da bi koncipirali onošto se može nazvati - hotel budućnosti.
    Ključne riječi: promjene u ponašanju putnika i turista, suvremene tendencije u turizmu, hotelijerstvo

  8. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: The possibilities of foreign tourism market segmentation and the evaluation of the tourism supply of SR Croatia

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Urednici
    Kaynak, Erdener
    Izdavač: The Haworth Press
    Godina: 1991
    Stranice: od 347 do 365
    Broj referenci: 13
    Jezik: engleski
    Sažetak: Informacije o turističkom tržištu početma su točka definiranjaelemenata marketing strategije usmjerene na ciljne segmente.Osnovni cilj istraživanja TOMAS '87 je bio da ispita ponašanjeinozemnih turista u Hrvatskoj i to onih s najvažnijih emitivnihtržišta i koristeći te informacije kao ulazne da identificiraosnovu za tržišnu segmentaciju i da evaluira turističku ponudu sastajališta ciljnih segmenata.
    Ključne riječi: inozemni turizam, segmentacija tržišta, evaluacija turističke ponude, Hrvatska
    Ostalo: Naslov na hrvatskom: Mogućnosti segmentacije inozemnogturističkog tržišta i evaluacija turističke ponude Hrvatske

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Ustrojstvo Glavne direkcije Hrvatske turističke zajednice

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Časopis: Turizam
    Broj: 11
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 40
    Godina: 1992
    Stranice: od 173 do 181
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se iznosi, opisuje i obrazlaže ustrojstvo Glavne direkcijeHrvatske turističke zajednice.
    Ključne riječi: Hrvatska turistička zajednica, Glavna direkcija, ustrojstvo, Hrvatska

  10. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistička potražnja po županijama u Hrvatskoj 1986-1992

    Autori:
    Radnić, Ante (52202)
    Vlahov-Petrović, Rubinka (176022)
    Ivandić, Neven (201942)
    Časopis: Turizam
    Broj: 5
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 101 do 119
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Zbog poznatih razloga došlo je do drastičnog pogoršanja pozicijeHrvatske, posebno primorskih područja južnije od Senja, naturističkom tržištu. Određeni optimizam, uz prijeratnudugogodišnju tržišnu stabilnost, ulijeva i činjenica da jesmirivanje političkih napetosti donijelo značajno povećanjeturističkog prometa, pretežno u osnovnim vrstama smještaja iuglavnom na područjima izvan neposrednih ratnih opasnosti.
    Ključne riječi: ratna zbivanja i turistička potražnja, struktura smještaja i tržišna stabilnost, izgledi za stabilizaciju po područjima, županije, Hrvatska

  11. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Aktualno stanje turističke dokumentacije u svijetu

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Turizam
    Broj: 7
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 174 do 179
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U svom pretežitom dijelu članak se bavi prikazom Svjetske zbirkeizvora i sistema na području putovanja i turizma, što je naslovopsežne edicije WTO. Ocjenjujući je ne samo pionirskom, već ineobično važnom iz više razloga, prikazan je metodološki pristupi sadržaj ovog izdanja. Izneseno se sažeto ilustrira navođenjemvažnijih INDOK-centara u svijetu i u nas.
    Ključne riječi: turistička dokumentacija, INDOK-centri u turizmu, informatika u turizmu

  12. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Novi pomaci u statistici turizma

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Turizam
    Broj: 5
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 128 do 140
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak se bavi Statistikom turizma u smislu izražene potrebenjezinog stalnog usavršavanja i zahtjeva za točnošću, ažurnošću iusporedivošću. Daje se pregled razvoja Statistike turizma odvremena prije Drugog svjetskog rata do danas.
    Ključne riječi: statistika turizma, oblici turizma, klasifikacije u turizmu

  13. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Svjetski adresar obrazovnih ustanova u turizmu

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 40
    Godina: 1992
    Stranice: od 155 do 156
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Kraći prikaz navodi pojedinosti iz navedenog Adresara što ga jeizdala Svjetska turistička organizacija (WTO) 1992. godine.Sadrži velik broj korisnih informacija iz ovog područja, pa ineke podatke za Republiku Hrvatsku.
    Ključne riječi: obrazovne ustanove u turizmu, Svjetska turistička organizacija, školovanje u turizmu

  14. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistička dobra - objekt proizvodnje i ponude

    Autori:
    Dulčić, Ante (10883)
    Časopis: Turizam
    Broj: 3
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 39
    Godina: 1991
    Stranice: od 59 do 64
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se objašnjava pojam turističkog dobra i vršiklasifikacija dobra na prirodna i proizvodna. Zatim se oveosnovne skupine dobara dalje strukturiraju. Obzirom da su dobra,što se smatra širim pojmom od turističke usluge, predmet ponude uradu se analiziraju njihova osnovna svojstva u funkcijiturističke ponude.
    Ključne riječi: turistička ponuda, ekonomska dobra, prirodna dobra, turistička renta

  15. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistička valorizacija otoka

    Autori:
    Dulčić, Ante (10883)
    Časopis: Privreda Dalmacije
    Broj: 3
    ISSN: 0350-4476
    Volumen: 28
    Godina: 1991
    Stranice: od 7 do 11
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se analizira potencijal otoka uz obalu Hrvatske, sobzirom na njihove prirodne uvjete i razvijenost turističkeponude. Nadalje, utvrđuje se stupanj turističke razvijenostiotoka i moguće pravce i politika daljeg razvoja.
    Ključne riječi: turizam, razvoj, otoci, politika turizma, Hrvatska

  16. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistički proizvod Hrvatske - životni ciklus i implikacije

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Časopis: Turizam
    Broj: 11
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 40
    Godina: 1992
    Stranice: od 163 do 172
    Broj referenci: 23
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Zbog homogenosti proizvoda, osnovna postavka koncepta životnogciklusa turističkog proizvoda može se primijeniti kao metoda zadugoročno strateško planiranje hrvatskog turizma. Hrvatskaturističkom tržištu treba prilaziti selektivno, iskorištavajućisve prednosti svog proizvoda. Najveće mogućnosti pružajustrategija modifikacije proizvoda i ostalih elemenata marketingmixa koje mogu utjecati na repozicioniranje proizvoda odnosnonjegov tržišni oporavak.
    Ključne riječi: životni ciklus proizvoda, turistički proizvod, turistički proizvod Hrvatske, marketing strategija, Hrvatska

  17. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Marketing hotela '90-tih - potraga za identitetom i tržištima

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 195 do 201
    Broj referenci: 16
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Hotelijersto je u svijetu u posljednjih 20-tak godina doživjeloznačajne promjene koje su utjecale i na mijenjanje marketinškihfunkcija. U ovom radu prikazuju se proces i elementi marketingahotela kojima hrvatski hotelski sektor nije ovladao u dovoljnojmjeri. To su istraživanja i razvoj baza podataka, marketingplaniranje, segmentacija tržišta, razvoj i pozicioniranjeproizvoda, promocija i komunikacije.
    Ključne riječi: hotelijerstvo, marketing trendovi, turističko tržište, Hrvatska

  18. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kakav turistički proizvod?

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Časopis: UT - Ugostiteljstvo i turizam
    Broj: 7
    ISSN: 0041-557
    Volumen: 40
    Godina: 1992
    Stranice: od 7 do 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U situaciji u kakvoj se nalazi turistički proizvod Hrvatsketržištu su prijeko potrebne brze i točne informacije, a promocijase mora oslanjati na istinite i nepobitne aspekte proizvoda.Internim marketingom u Hrvatskoj je nužno stimulirati stručnost iinventivnost kadrova na svim razinama, a eksterni marketing valjausmjeriti na postizanje veće konkurentnosti proizvoda.
    Ključne riječi: turistički proizvod, turistički proizvod Hrvatske, marketing strategija

  19. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Trends in tourism segmentation research

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Časopis: Marketing and research today
    Broj: 2
    ISSN: 0923-5957
    Volumen: 20
    Godina: 1992
    Stranice: od 116 do 123
    Broj referenci: 18
    Jezik: engleski
    Sažetak: Segmentacija u turizmu znači grupiranje turističkih potrošača u usmislene grupe koje imaju slične potrebe i mogućnosti i kojeslično reagiraju na marketing programe. Postojeći trend je onajka upotrebi sve sofisticiranijih metodoloških instrumenata.Prihvaćene su metode simultane analize karkteristika potrošača injihovog ponašanja, upotreba cluster modela kao i psihografska ibenefit segmentacija.
    Ključne riječi: segmentacija turističkog tržišta, metode segmentacije turističkog tržišta, varijable segmentacije turističkog tržišta

  20. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Globalne klimatske promjene i sezonalnost te njihov odraz na turizam

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Pomorski zbornik
    Broj: 31
    ISSN: 0554-6397
    Volumen: 31
    Godina: 1993
    Stranice: od 549 do 564
    Broj referenci: 13
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U turizmu je klimatski faktor neobično važan na oba tržišna pola:ponudi i potražnji. Budući da se svrstava u prirodne, dakleuglavnom nepromjenjive i neplanibilne činitelje, zanemaren je uspecijaliziranoj turističkoj literaturi. U novije vrijemeprimjetni su znaci globalnih klimatskih promjena koje valjapovezati i s drukčijim ponašanjem sudionika u turizmu, posebiceklijentele. Rekreacijska klimatologija, kao i pouzdaneinformacije o tom ponašanju zasad su još prilične nepoznanice.Autor pledira za praćenje tih promjena kao pravodobnu reakcijuna njih.
    Ključne riječi: klima u turizmu, sezonalnost, rekreacijska klimatologija, turistička politika

  21. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Etnografsko nasljeđe Hrvatske i njegove tržišne mogućnosti

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Časopis: UT - Ugostiteljstvo i turizam
    Broj: 4
    ISSN: 0041-557
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 45 do 47
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Hrvatska bi sa svojim proizvodima tradicionalnih zanata, kaodijela svoje bogate kulturne baštine, trebala naći svoje mjestona svjetskom tržištu nekretnina. Da bi se na nekom drugom tržištuplasirao proizvod tradicionalne kulture potrebno je na proizvoduizvršiti modifikacije. Modifikacija proizvoda i izlazak natržište rukotvorina moguće je tek nakon primjene adekvatnogistraživanja kakvo je prikazano u ovom članku.
    Ključne riječi: kulturni identitet, hrvatsko kulturno nasljeđe, svjetsko tržište, istraživanje, dizajn, evolucija proizvoda tradicionalnog zanatstva, estetske preferencije

  22. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Ekologija i drugi faktori promjene životnog i turističkog stila

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 40
    Godina: 1992
    Stranice: od 145 do 152
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U vrijeme turističkog buma ekološka misao javlja se u začecima. Uto vrijeme u svijetu vlada trend kulturne unifikacije kojoj jeturistički pandan - masovni turizam. Ekološka ideja sve višeutječe na čovjeka kao individuu, te dolazi do promjene u životnomstilu. Trend kulturne unifikacije zamijenjen je trendom kulturnedivezifikacije koja adekvatan odgovor nalazi u alternativnomturizmu.
    Ključne riječi: turistički bum, ekologija, kulturna unifikacija, masovni turizam, promjena životnog stila, kulturna diverzifikacija, alternativni turizam

  23. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Socijalna psihologija turista s posebnim osvrtom na starije Nijemce

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Časopis: Turizam
    Broj: 5
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 39
    Godina: 1991
    Stranice: od 143 do 147
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Socio-psihološka istraživanja turizma trebaju dio pažnjeusmjeriti na proučavanje trendova. Prilikom istraživanja nužno jeodrediti obuhvat svake varijable. Istraživačke institucijespecijaliziraju se za proučavanje pojedinog tržišnog segmenta.Kao primjer prezentirano je istraživanje putovanja starijihNijemaca kako bi se ustanovilo da postoje kao tržišni segment, teda ima smisla i potrebe prilagođavati im ponudu.
    Ključne riječi: socijalna psihologija, svjetski turistički trendovi, tržišni segment, turistička ponuda, stariji Nijemci

  24. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistički znak Hrvatske - simbol ili imitacija?

    Autori:
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 41
    Godina: 1993
    Stranice: od 202 do 207
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autorica najprije analizira ključne elemente hrvatske turističkeponude kao što su: prirodna resursna osnova, socio-kulturnisupstrat, smještajna i ugostitljska ponuda itd, kako bi sepokazalo da ne postoje dovoljni razlozi da se takvi elementiponude "zaštite" suncem kao simbolom. U nastavku a na temeljuanalizu konkurencije autorica pokazuje da izabrani simbol islogan neće dozvoliti Hrvatskoj odgovarajuće pozicioniranje nameđunarodnom turističkom tržištu.
    Ključne riječi: znak, slogan, turistički proizvod, pozicioniranje, tržište, strategija, Hrvatska

  25. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Analiza španjolske, grčke i austrijske turističke kampanje

    Autori:
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Časopis: Turizam
    Broj: 7-8
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 42
    Godina: 1994
    Stranice: od 105 do 111
    Broj referenci: 2
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak donosi analizu triju nacionlnih turističkih kampanja koje u časopisu "Time" plasiraju Španjolska, Grčka i Austrija. Elaboriranje tri slučaja vodi do zaključka da je u suvremenoj turističkoj promociji na nacionalnoj razini, moguće prepoznati istovjetnu "filozofiju". Ova, pak filozofija specifična obilježja nacionalnog identiteta stavlja u funkciju promocije nacionalnih turističkih proizvoda.
    Ključne riječi: promocija, turistički proizvod, turističke kompanije, analiza konkurencije, Španjolska, Grčka, Austrija

  26. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Glavni turistički plan Hrvatske: pozicioniranje Hrvatske kao turističke destinacije

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Časopis: Turizam
    Broj: 7-8
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 42
    Godina: 1994
    Stranice: od 99 do 104
    Broj referenci: 2
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak iznosi kratak pregled osnovnih atributa tržišnog pozicioniranja Hrvatske kao turističke destinacije izvedenih na temelju Glavnog turističkog plana Hrvatske. U članku se također posvećuje određena pažnja pozicioniranju turističkih regija Hrvatske.
    Ključne riječi: pozicioniranje, "image", "faktori uspjeha" destinacije, Hrvatska

  27. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Zagreb - nova srednjoeuropska turistička destinacija

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9-10
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 42
    Godina: 1994
    Stranice: od 153 do 157
    Broj referenci: 28
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se ukratko iznose osnovni nalazi Strateškog marketing plana turizma grada Zagreba koji predstavlja pokušaj cjelovitog marketinškog nastupa Zagreba na turističkom tržištu u cilju repozicioniranja ove turističke destinacije. Izneseni su nalazi SWOT analize, da bi se zatim dao uvid u strategiju marketinških aktivnosti.
    Ključne riječi: Zagreb, marketing destinacije, repozicioniranje, Hrvatska

  28. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Evaluacija kvalitete tiskanih promocijskih materijala

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Vrdoljak-Šalamon, Blaženka (123091)
    Boranić, Snježana
    Časopis: Turizam
    Broj: 7-8
    ISSN: 0492-639
    Volumen: 42
    Godina: 1994
    Stranice: od 112 do 122
    Broj referenci: 12
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Turistički je prospekt najčešće rabljeno promocijsko sredstvo. Zbog važne zadaće privlačenja turističkih potrošaća i stvaranja pozitivnog imidža, nacionalne turističke organizacije produciraju i distribuiraju turističke prospekte. U ovom članku iznose se rezultati istraživanja čiji je cilj evaluacija kvalitete prospekata koje su tiskale turističke zajednice u Hrvatskoj. Analiza je pokazala da većini prospekata nedostaje jasna koncepcija. Autori ukazuju na potrebu izrade strateških marketing/promocijskih planova te uputa za planiranje i izradu prospekata.
    Ključne riječi: promocija, tiskani promotivni materijal, turistički prospekt, kvaliteta turističkog prospekta, nacionalna turistička organizacija, Hrvatska

  29. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turizam u gradovima

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Turizam
    Broj: 9-10
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 42
    Godina: 1994
    Stranice: od 143 do 152
    Broj referenci: 16
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku je riječ o turizmu u gradovima koji su genetska izvorišta turizma i njegove značajne destinacije zahvaljujući znamenitostima i raznim manifestacijama. Urbani turizam ostvaruje golem fizički i financijski promet u turizmu i ekskurzionizmu. S obzirom da je posjet gradovima i dalje u tržišnom trendu nužno je odabrati prikladnu turističku, a naročito marketinšku politiku, uz stalnu brigu za kvalitetu ponude i njezinu prilagodbu potražnji.
    Ključne riječi: gradski turizam, kulturni turizam, društveni turistički resursi, management turističkih tokova, budućnost turizma

  30. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Determinante atraktivnosti turističkih destinacija - županija u Hrvatskoj

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Mikačić, Vesna (30931)
    Časopis: Turizam
    Broj: 3-4
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 43
    Godina: 1995
    Stranice: od 52 do 65
    Broj referenci: 27
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Mjerenje atraktivnosti destinacija u Hrvatskoj važan je zadatak u cilju postizanja njihove bolje tržišne pozicije. U ovom se radu prikazuju rezultati mjerenja atraktivnosti županija u Hrvatskoj na temelju isticanja važnosti i ocjena zadovoljstva ispitanika s 31 elementom turističke ponude. Korištenjem analize varijance (ANOVA) i strateške matrice dobila se jasna slika glavnih prednosti i nedostataka odnosno obilježja koja prema stavovima gostiju najviše razlikuju ponudu županija. Ispitana je i koleracija pojedinih sociodemografskih varijabli sa stupnjem zadovoljstva gostiju pa rezultati istraživanja mogu poslužiti u definiranju strategije marketinga, od oblikovanja i pozicioniranja turističkog proizvoda pa do politike promocije. Uz potrebu praktičke primjene autorice naglašavaju i potrebu kontinuiranog mjerenja atraktivnosti destinacija u Hrvatskoj.
    Ključne riječi: turistička destinacija, faktori atraktivnosti, mjerenje atraktivnosti, županija, Hrvatska

  31. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Turistička destinacija: pojam, razvitak, koncept

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Časopis: Turizam
    Broj: 3-4
    ISSN: 0494-2639
    Volumen: 43
    Godina: 1995
    Stranice: od 43 do 51
    Broj referenci: 22
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autor sažeto predočuje bitne sastavnice suvremenog poimanja turističke destinacije. Polazi od njezine definicije, a posebno spominje turističko mjesto odnosno svaki drugi prostor prikladan da snagom svojih privlačnih resursa prihvati određenu potražnju. Izlaže zatim teorijske okvire tzv. destination reserch-a, a podjelu destinacija ilustrira grafičkim prikazima. Riječ je i o izboru destinacije te o zadovoljstvu njome uz ukazivanje na nužnost stalnog praćenja tržišnih kretanja. Promjenjeni odnos turista prema destinaciji traži promišljanje njezinog tradicionalnog koncepta što je nužno i u Hrvatskoj koja teži povoljnijoj tržišnoj poziciji i prevladavanju naslijeđenog imidža jeftinog odredišta.
    Ključne riječi: turistička destinacija, turističko mjesto, razvitak destinacije, imidž destinacije, turizam u Hrvatskoj

  32. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov:


  33. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov:


  34. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Towards sustainable tourism

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Naslov zbornika: Quality tourism
    Jezik: engleski
    Mjesto: St. Gallen, Švicarska
    Godina: 1991
    Stranice: od 29 do 63
    Skup: Quality tourism. 41 Congress of AIEST
    Održan: od 17.11.91 do 23.11.91
    Sažetak: Ovaj članak objašnjava kontroverznu prirodu turizma, sindromrazvoja turizma u domicilnoj destinaciji i alternativne odgovore.na temelju toga, eksplicira se model održivog razvitka turizma sposebnim naglaskom na problem upotrebe turističkih resursa,problem razmjera turističkog razvitka, upravljanje turističkimrazvojem te osnovama politike održivog razvitka turizma.
    Ključne riječi: turizam, održivi turizam, nosivi kapacitet u turizmu, politika turizma
    Ostalo: Naslov na hrvatskom: Prema održivom turizmu; Stvarni naslovzbornika: Quality tourism - concept of a sustainable tourismdevelopment, harmonizing economical, social and ecologicalinterests; AIEST Publications, Vol. 33

  35. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Marketing destinacije u funkciji održivog razvitka turizma

    Autori:
    Weber, Sanda (98365)
    Urednici
    Klarić, Zoran (123080)
    Naslov zbornika: Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa "Prema održivom razvitku turizma u
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1994
    ISBN/ISSN: 953-6145-00-6
    Stranice: od 83 do 91
    Skup: Prema održivom razvitku turizma u Hrvatskoj
    Održan: od 12.12.94 do 13.12.94
    Sažetak: Turizam je na svom razvojnom putu stavljao naglasak na različite funkcije marketinga. Današnji njegov razvoj pokazuje da turizam počinje koristiti cjelokupan marketinški instrumentarij. U prvom redu, korišten je marketing poduzeća da bi konkurencija i vodeća uloga potrošaća na tržištu utjecali na razvoj marketing destinacije kojeg uobičajeno provode turističke destinacije. U radu se daje primjer i posebno ističe potreba unapređenja marketinga destinacija u Hrvatskoj.
    Ključne riječi: održivi razvoj turizma, marketing u turizmu, merketing destinacije, nacionalna turistička organizacija, Hrvatska

  36. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Kulturni turizam

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Urednici
    Cukor, Stjepan
    Naslov zbornika: Zbornik radova "Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    Stranice: od 99 do 102
    Skup: Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske
    Održan: od 12.05.95
    Sažetak: Turizam je oduvijek iskazivao kauzalni odnos s kulturom. Kulturno naslijeđe čini samu osnovicu turizma a noviji trendovi na turističkom tržištu sve više u prvi plan stavljaju kulturu. U Hrvatskoj je dosadašnji razvoj kulturnog turizma bio zapostavljen. To je i razlog što je kontinentalni dio Hrvatske ostao velikim dijelom neuključen u turističke tokove. Stoga je potrebno sagledati postojeće resurse i perspektivu kultunog turizma na tom prostoru. Kulturni turizam uglavnom neće moći računati s dinamičnijim razvojem već će zadržati pretežno vizitacijski značaj. Njegova perspektiva prije svega je u povezivanju s drugim oblicima turizma tj. u komplementarnosti.
    Ključne riječi: kultura, kulturni turizam, Hrvatska

  37. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Kontinentalni kamping turizam Hrvatske

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Urednici
    Cukor, Stjepan
    Naslov zbornika: Zbornik radova "Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    Stranice: od 137 do 139
    Skup: Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske
    Održan: od 12.05.95
    Sažetak: Hrvatska raspolaže s značajnim brojem kampova, ali oni su skoncentrirani gotovo isključivo na jadranskoj obali. Kontinentalni kamping turizam je vrlo zanemaren, budući da ovi kampovi imaju isključivo tranzitnu funkciju. Razvoj ekološke svijesti u svijetu imao je značajan utjecaj na povečani interes za kontinentalnim turizmom, a u okviru njega i kamping. Hrvatska bi se trebala ugledati na europske zemlje kako što su Austrija i Italija koje raspolažu značajnom kamping ponudom.
    Ključne riječi: kontinentalni turizam, ekološka svijst, tranzitna funkcija, alternaivni turizam, Hrvatska

  38. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Autokamp "Jezero" Lokve

    Autori:
    Tadej, Perla (119502)
    Urednici
    Cukor, Stjepan
    Naslov zbornika: Zbornik radova "Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    Stranice: od 140 do 141
    Skup: Razvoj ruralnog turizma u kontinentalnom dijelu Hrvatske
    Održan: od 12.05.95
    Sažetak: U tekstu je dat primjer kampa "Jezero" u Lokvama. Podaci su dobiveni putem intervjua s osobom koja je ovaj kontinentalni kamp uzela u zakup.
    Ključne riječi: infrastruktura kampa, struktura gostiju, funkcioniranje kampa, Hrvatska

  39. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Teoretski okvir gospodarske strukture turističkog područja

    Autori:
    Radnić, Ante (52202)
    Naslov zbornika: Hotelska kuća '92
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Opatija
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 0352-0242
    Stranice: od 32 do 34
    Skup: Međunarodni kongres Hotelska kuća '92. 11. bienalni znanstveni susret. Opatija, 16. i 17. X. 1992.
    Održan: od 16.10.92 do 17.10.92
    Sažetak: Turistička je potrošnja jedini okvir cjelovitog sagledavanjasvekolikog gospodarskog djelovanja turizma. Višestruko je to širiokvir sagledavanja njegovih gospodarskih učinaka od onog u kojemse taj utjecaj sagledava danas. Ne odnosi se to samo na ukupnikvantitativni učinak turizma nego daleko više na sadržajnustrukturu gospodarskih djelatnosti koje - direktno ili indirektno- u tehnološki definiranim omjerima, sudjeluju u krugu finalnihproizvoda iz kojih se podmiruju turističke potrebe.
    Ključne riječi: turističko područje, gospodarski učinci turizma, gospodarska struktura.

  40. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Zagreb - srednjoeuropska turistička destinacija

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Urednici
    Paunović, Antun
    Vančina, Franjo
    Naslov zbornika: Zbornik priloga Prvoj konferenciji "Grad kao složen sustav"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    ISBN/ISSN: 953-6065-01-0
    Stranice: od 85 do 87
    Skup: Grad kao složen sustav
    Održan: od 30.03.95 do 31.03.95
    Sažetak: U materijalu su predstavljene osnovne odrednice "Strateškog marketing plana turizma grada Zagreba". To je pokušaj cjelovitog i sustavnog marketinškog nastupa Zagreba na domaćem i međunarodnom turističkom tržištu. U tom kontekstu, posebna pažnja posvećena je tržišnom pozicioniranju Zagreba, preciziranju njegovih konkurentnih turističkih proizvoda, odabiru ciljnih tržišta i potrošačkih segmenata te definiranju ključnih koraka u turističkoj pormociji Grada. U pozicioniranju se ističe srednjo-europski identitet Zagreba koji ga povezuje sa srodnim destinacijama u regiji kao što su Prag, Beč i Budimpešta.
    Ključne riječi: strategija, marketing, turizam, Zagreb, Hrvatska

  41. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Suvremeni grad u turizmu: stanje, problemi, perspektive

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Urednici
    Paunović, Antun
    Vančina, Franjo
    Naslov zbornika: Zbornik priloga Prvoj konferenciji "Grad kao složen sustav"
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    ISBN/ISSN: 953-6065-01-0
    Stranice: od 83 do 84
    Skup: Grad kao složen sustav
    Održan: od 30.03.95 do 31.03.95
    Sažetak: Gradovi su žarišta tzv. kulturnog turizma koji u suvremenom svijetu ima sve više poklonika i golemu gospodarsku važnost. Turizam ima izrazitu kulturnu funkciju, a kultura ima istaknutu ulogu u turizmu. Problematici urbanog turizma posljednjih su godina posvećeni brojn skupovi na kojima se iznose i specifični slučajevi gradova. Oni upravo putem razvoja turizma promiču vlastitu revitalizaciju. Traže se i pronalaze rješenja za tzv. visitor flows management, a zagovara se slobodan pristup znamenitostima. Razvojna strategija hrvatskog turizma također visoko pozicionira gradove kao važne buduće destinacije.
    Ključne riječi: grad u turizmu, turizam, stanje, problemi, perspektiva

  42. Tip rada: Baza podataka

    Naslov: Baza podataka 'Turistička destinacija'

    Autori:
    Vrdoljak-Šalamon, Blaženka (123091)
    Ustanova administrator: Institut za turizam
    HW platforma: PC AT/386
    Operativni sistem: DOS
    Broj zapisa: 0
    Sažetak: Baza podataka "Turistička destinacija" sadrži podatke o mjesečnomturističkom prometu, tj. ostvarenom broju noćenja i brojudolazaka u pojedine vrste smještajnih kapaciteta turističkihdestinacija za razdoblje 1986-1992. Prema definiciji, baza imatri entiteta: a) turističko mjesto b) smještajni objekt c)turist. Na konceptualnoj razini baza je dizajnirana pometodologiji Entity-Relationshipa (E-R) te su prema tome svakientitet i realicja opisani preko odgovarajućeg skupa artikala.
    Ključne riječi: turizam, turističko mjesto, smještajni objekti, turist, baza podataka, Hrvatska

  43. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Osnove promotivnog programa turizma Hrvatske za 1992. godinu

    Autori:
    Pešev, Tatjana
    Radnić, Ante (52202)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Vukonić, Boris
    Weber, Sanda (98365)
    Naručitelj: Ministarstvo turizma Republike Hrvatske
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1991
    Stranica ukupno: 22
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Materijal predstavlja podlogu za opću turističku promotivnukampanju Hrvatske na odabranim inozemnim tržištima tijekom 1992.godine. Nakon određivanja ciljeva promocije, program slijediuobičajeni marketinški pristup u kojem se određuju turističkiproizvodi i način njihove prezentacije, zatim se vrši odabirciljnih tržišta, najpogodnijih promotivnih sredstava i kanaladistribucije. Određena pažnja posvećena je mehanizmima kontroleostvarenja programa.
    Ključne riječi: Hrvatska, turizam, program promocije.

  44. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Profil i struktura kadrova Glavne direkcije Hrvatske turističke zajednice i prijedlog sustava bodovanja kao podloge za obračun plaća

    Autori:
    Radnić, Ante (52202)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Naručitelj: Hrvatska turistička zajednica
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1992
    Stranica ukupno: 25
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U materijalu je dan pregled osnovne strukture kadrova zaposlenihu Glavnoj direkciji Hrvatske turističke zajednice, uključujućiopis uvjeta za svako radno mjesto. Zaposleni su raspoređeni urazrede prema složenosti poslova, te je predložen sustavbodovanja kao podloga za obračun plaća.
    Ključne riječi: Hrvatska turistička zajednica, Glavna direkcija, struktura kadrova, bodovanje, plaće.

  45. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Prijedlog ustrojstva Glavne direkcije Hrvatske turističke zajednice (konačni izvještaj)

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Vrdoljak-Šalamon, Blaženka (123091)
    Weber, Sanda (98365)
    Mandarić, Ante (146434)
    Naručitelj: Hrvatska turistička zajednica
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1992
    Stranica ukupno: 77
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Polazeći od zakonskih odredbi, studija iznosi prijedlogustrojstva Glavne direkcije Hrvatske turističke zajedniceuključujući detaljne opise nadležnosti, djelokruga rada i kadrovasvakog od predviđenih odjela. Predloženi odjeli uključuju:Strateški marketing i istraživanje, Operativni marketing,Informacije, Administracija. Iznose se i osnovna načela radaGlavne direkcije.
    Ključne riječi: Hrvatska turistička zajednica, Glavna direkcija, ustrojstvo.

  46. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Prijedlog ustrojstva Turističkog ureda Turističke zajednice grada Zagreba

    Autori:
    Mandarić, Ante (146434)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Vrdoljak-Šalamon, Blaženka (123091)
    Weber, Sanda (98365)
    Naručitelj: Turistička zajednica grada Zagreba
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1993
    Stranica ukupno: 82
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Polazeći od zakonskih odredbi, studija iznosi prijedlogustrojstva Turističkog ureda Turtističke zajednice Grada Zagreba,uključujući detaljne opise nadležnosti, djelokruga rada i kadrovasvakog od predviđenih sektora. Predloženi sektori uključuju:Strateško planiranje i istraživanje, Unapređivanje turističkihproizvoda, Marketing, Informacije, Administracija. Iznose iosnovna načela rada Turističkog ureda.
    Ključne riječi: Turistička zajednica Grada Zagreba, Turistički ured, ustrojstvo, Hrvatska

  47. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Vrednovanje turističkih resursa općine Krapina i okvirna koncepcija turističkog marketinga općine Krapina

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Klarić, Zoran (123080)
    Naručitelj: Turistička zajednica općine Krapina
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1993
    Stranica ukupno: 0
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U materijalu se iznosi pregled turističkih resursa općine Krapinai rezultati njihovog vrednovanja. Ta saznanja polazna su osnovaza osmišljavanje okvirnog plana marketinga u kojem se iznoseturistički proizvodi općine, određuju se ciljna tržišta, metodapromocije i kanali distribucije. Predložene su i lokacijeinformativnih i interpretativnih sadržaja.
    Ključne riječi: Krapina, turistički resursi, vrednovanje, plan marketinga, interpretacija prostora, Hrvatska

  48. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Religious tourism: development, characteristics, perspectives

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Naručitelj: Centre des Hautes Etudes Touristiques
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1991
    Stranica ukupno: 28
    Jezik: engleski
    Sažetak: Putovanja uvjetovana vjerskim pobudama jedan su od najstarijihvrsta turizma. U članku je opširno analiziran njihov najčešćioblik, tj. hodočašća. Nakon nužnih terminoloških pojašnjenja,analizirani su subjektivni motivi i potrebe u turizmu, tehodočašća kao preteča turističkih kretanja. Dat je i prikazduhovnih odrednica i vjerskog poimanja turizma, te predočenvjerski turizam u perspektivi humanizacije turizma.
    Ključne riječi: vjerski turizam, hodočašća, duhovnost turizma, humanizacija turizma, alternativni turizam
    Ostalo: Naslov na hrvatskom: Vjerski turizam: razvitak - obilježja -perspektive

  49. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Carrying capacity assessment for tourism activities in the island of Vis

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Klarić, Zoran (123080)
    Kušen, Eduard (102545)
    Curl, Goran
    Naručitelj: United Nations Environmental Programme, Priority Action Programme, Regional Activity Centre
    Depo ustanova: United Nations Environmental Programme, Priority Action Programme, Regional Activity Centre
    Godina: 1991
    Stranica ukupno: 49
    Jezik: engleski
    Sažetak: Osnovni cilj studije bio je definiranje kapaciteta podnošljivostiotoka Visa na osnovi metodoloških dokumenata izrađenih za projekt"Razvoj sredozemnog turizma u skladu s okolišem". Glavnizaključak koji proizlazi iz studije je da svaka destinacija tražispecifičan pristup ovisno o različitoj resursnoj osnovi,situaciji u okruženju te preferencijama lokalnog stanovništva iturističke potražnje. Za otok Vis sugerira se specifična formaodrživog turizma kao najpogodnija osnova budućeg razvoja.
    Ključne riječi: kapacitet podnošljivosti, razvoj turizma, Vis
    Ostalo: Naslov na hrvatskom: Ocjena kapaciteta podnošljivosti turističkograzvoja otoka Visa.

  50. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Carrying capacity assessment of the central-eastern part of the island of Rhodes

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Klarić, Zoran (123080)
    Curl, Goran
    Fokiali Tsolakidis, Persa
    Anastassiadis, Liana
    Koligris, Christo
    Naručitelj: United Nations Environmental Programme, Priority Action Programme, Regional Activity Centre
    Depo ustanova: United Nations Environmental Programme, Priority Action Programme, Regional Activity Centre
    Godina: 1992
    Stranica ukupno: 72
    Jezik: engleski
    Sažetak: Na osnovi iskustava iz rada na projektu "Razvoj sredozemnogturizma u skladu s okolišem" i zajedničkog rata eksperata PAP-a ilokalnih eksperata iz Grčke izrađena je studija kapacitetapodnošljivosti otoka Rhodosa. Posebno je analizirancentralno-istočni dio otoka, gdje se planira velika turističkaizgradnja u budućnosti. Precizne sugestije namijenjene korištenjuu svrhu planiranja turizma date su po pojedinačnim lokalitetima.
    Ključne riječi: kapacitet podnošljivosti, razvoj turizma, Rodos, Grčka

  51. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Strateški marketing plan turizma Crikveničke rivijere

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Klarić, Zoran (123080)
    Osrečki, Boris (165494)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Naručitelj: Turistička zajednica općine Crikvenica
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1994
    Stranica ukupno: 95
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Projekt predstavlja prvi pokušaj strateškog planiranja marketinga za hrvatske turističke destinacije. Naglasak je na sustavnom i cjelovitom promišljanju marketinga u turizmu te je razrađeno turističko pozicioniranje Crikveničke rivijere, njezini turistički proizvodi, tržišta i promotivni mix. Specificiran je i niz projekata koji pridonose predloženoj realizaciji marketinške strategije.
    Ključne riječi: strategija, marketing, turizam, Crikvenička rivijera, Hrvatska

  52. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Strateški marketing plan turizma grada Zagreba

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Klarić, Zoran (123080)
    Nijsen, Andre
    Weber, Sanda (98365)
    Naručitelj: Turistička zajednica grada Zagreba
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1994
    Stranica ukupno: 83
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Projekt predstavlja jedan od prvih pokušaja strateškog planiranja marketinga neke hrvatske destinacije. Naglasak je na sustavnom i cjelovitom promišljanju marketinga u turizmu te je razrađeno turističko pozicioniranje Zagreba, njegovi turistički proizvodi, tržišta i promotivni mix. Specificiran je i niz projekata koji pridonose zamišljenoj realizaciji marketinške strategije.
    Ključne riječi: strategija, marketing, turizam, Zagreb, Hrvatska

  53. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: Projekt uređenja portfelja i prijedlog novog organizacijskog ustrojstva poduzeća "Jadran" D.D.

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Horak, Siniša
    Ivandić, Neven (201942)
    Kunst, Ivo (81522)
    Radnić, Ante (52202)
    Vrdoljak-Šalamon, Blaženka (123091)
    Naručitelj: HTP "Jadran" d.d.
    Depo ustanova: Institut za turizam
    Godina: 1994
    Stranica ukupno: 109
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Projekt se bavi resturkturacijom složenog poduzeća "Jadran" iz Crikvenice. Uključene su sve najvažnije komponente te restrukturacija, definiran je core business razvojna strategija i kadrovska struktura.
    Ključne riječi: portfelj, organizacija, turizam, Crikvenica, Hrvatska

  54. Tip rada: TV emisija

    Naslov: Izazovi hrvatskog turizma

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    TV postaja: HTV 1
    Naslov emisije: Izazovi hrvatskog turizma
    Godina: 1993
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Svaka od četiri emisije u seriji obrađivala je specifičnu temukoja danas predstavlja jedan od izazova hrvatskog turizma:turističko tržište, turistički proizvod, proces privatizacije uturizmu i turistička promocija. Stručna znanja bogato suilustrirana primjerima iz prakse, te mnogobrojnim intervjuima.
    Ključne riječi: Turizam, izazov, turističko tržište, turistički proizvod, privatizacija u turizmu, turistička promocija, Hrvatska
    Ostalo: Svaka emisija po 15 kartica

  55. Tip rada: TV emisija

    Naslov: Izazovi hrvatskog turizma II

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    TV postaja: HTV 1
    Naslov emisije: Izazovi hrvatskog turizma II
    Godina: 1994
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Scenarij za seriju od četri televizijske emisije nastavak je istoimenog projekta realiziranog u 1993. god. Emisije su emitirane na HTV-u, a njihove središnja tema odnosila se na sadašnje stanje i problematiku predstojećeg repozicioniranja hrvatskog turitičkog proizvoda. U emisiji su sudjelovali predstavnici hrvatske Vlade i njezinih institucija, turistički djelatnici i javne ličnosti.
    Ključne riječi: turistički proizvod, repozicioniranje, turizam, Hrvatska

  56. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Fenomenologija turističke destinacije

    Autori:
    Dragičević, Miroslav (75584)
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Weber, Sanda (98365)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Radnić, Ante (52202)
    Dulčić, Ante (10883)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Znanstvena monografija kao rezultat prve faze istraživanja naprojektu "Fenomenologija turističke destinacije" obuhvaća obraduelemenata turističke destinacije kao javnog dobra s naglaskom naturističku rentu, utjecaja turizma na socio-kulturni supstrat,metode turističkog planiranja destinacije, tržišni profil iponašanje destinacije te metode mjerenja ekonomskih utjecajaturizma u destinaciji.
    Ključne riječi: turistička destinacija, turistička renta, turističko planiranje
    Ostalo: Znanstvena monografija kao rezultat prve faze istraživačkogprojekta; opseg: 250 kartica.

  57. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Strateški marketing plan turizma Crikveničke rivijere - fazni izvještaj

    Autori:
    Klarić, Zoran (123080)
    Osrečki, Boris (165494)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Nakon analize dosadašnjih obilježja turističkog tržišta Crikveničke rivijere te imajući u vidu stanje konkurencije, ovajdokument iznosi osnovne premise razvojne koncepcije turizma. Ovim planom Rivijera se, nadalje, pozicionira na tržištu, osmišljavaju se njeni konkurentni turistički proizvodi, određuju optimalna ciljna turistička tržišta i iznose smjernice za promotivne aktivnosti.
    Ključne riječi: Crikvenička rivijera, turizam, razvoj, marketing destinacija,turistički proizvodi, ciljna tržišta, promocija, Hrvatska
    Ostalo: Opseg: 100 kartica.

  58. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Strateški marketing plan turizma grada Zagreba - fazni izvještaj

    Autori:
    Klarić, Zoran (123080)
    Nijsen, Andre
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Weber, Sanda (98365)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Nakon kritičke analize dosadašnjih obilježja turističkog tržištaGrada Zagreba te imajući u vidu stanje konkurencije, ovajdokument iznosi osnovne premise razvojne koncepcije turizma. Ovimplanom Zagreb se, nadalje, pozicionira kao turističkadestinacija, osmišljavaju se njegovi konkurentni turističkiproizvodi, određuju optimalna ciljna tržišta i iznose smjerniceza promotivne aktivnosti.
    Ključne riječi: Grad Zagreb, turizam, razvoj, marketing destinacija, turistički proizvodi, ciljna tržišta, promocija, Hrvatska
    Ostalo: Opseg: 100 kartica.

  59. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Kultura - oslonac turističke politike Europske Unije

    Autori:
    Hitrec, Tomislav (75551)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autor razmatra povezanost turizma i kulture ocjenjujući je kauzalnom i funkcionalnom. Zadržava se na tzv. kulturnom turizmu tj. onom dijelu globalnih turističkih kretanja što su neposredno i sve više poticani kulturnim motivima, posebice glede gradskih destinacija. Izlaže potom osnove turističke politike Europske Unije objašnjavajući glavne udarne prevce njezinog djelovanja temeljem relevantnih dokumenata i prakse. Težište rada usredotočeno je na važnost kulture u kontekstu te politike iz čega proizlazi i njezina uloga u integracijskim procesima na tlu Europe. Crpeći iz svoje bogate prošlosti i tradicionalnih vrijednosti svjesnija je nego ikad uloge turizma u stvaranju vlastitog europskog identiteta. U tom sklopu mora se naći i suverena Hrvatska koja i svojim kulturom, ali i turizmom, traži priključak na integriranu Europu.
    Ključne riječi: kultura, turizam, Europska Unija, Hrvatska
    Ostalo: tekst je pripremljen za izlaganje na 2. Međunarodnom znanstvenom skupu "Hrvatska u europskom turizmu". Opatija 16. i 17. studeni 1995.

  60. Tip rada: Pozvano predavanje

    Naslov: Zagreb - a new Middle-European tourist destination
    Ustanova: Turistična zveza Slovenije
    Godina: 1995


  61. Tip rada: Pozvano predavanje

    Naslov: Obrada propagandnog i informativnog materijala iz područja turizma
    Ustanova: Hrvatsko bibliotekarsko društveo
    Godina: 1994


  62. Tip rada: Pozvano predavanje

    Naslov: Primjena Sintaksičkog sustava za predmetno označavanje u obradi propagandnog materijala iz područja turizma
    Ustanova: Hrvatsko bibliotekarsko društveo
    Godina: 1994


  63. Tip rada: Pozvano predavanje

    Naslov: Baza podataka: aplikacija CDS:ISIS programa
    Ustanova: Multilingual Information Management with MicroISIS
    Godina: 1994


  64. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Hrvatska - zemlja iznimnih mogućnosti za razvoj turizma u Europi

    Autori:
    Telišman-Košuta, Neda (116330)
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Šimičić, Velimir (46773)
    Mandarić, Ante (146434)
    Vrsta rada: Promotivni materijal (brošura) poduzeća 'Turistinvest', Zagreb
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Promotivni materijal poduzeća "Turistinvest" iz Zagreba ukratkopredstavlja samo poduzeće kao posrednika pri svim vrstama uslugavezanih uz inozemna ulaganja u hrvatski turizam. U tekstu se,nadalje, daje osvrt na hrvatsku povijest, kulturna i prirodnabogatstva, te gospodarstvo, s izričitim naglaskom nainstitucionalno-pravni okvir za strana ulaganja. Na kraju jepredstavljen niz hrvatskih turističkih poduzeća zainteresiranihza inozemna ulaganja.
    Ključne riječi: Hrvatska, turizam, inozemna ulaganja, propisi.
    Ostalo: Publicirane su verzije na hrvatskom, engleskom i njemačkomjeziku; opseg: 40 str.

  65. Tip rada: Ostalo

    Naslov:


  66. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Razvoj turizma u Hrvatskoj - strateške smjernice

    Autori:
    Poljanec-Borić, Saša (124792)
    Vrsta rada: brošura
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autorica obrađuje razvoj turističkog proizvoda u Hrvatskoj s gledišta dugoročnih nacionalnih interesa. U tom kontekstu razmatra europsko emitivno turističko tržište koje danas predstavlja prostor od Atlanskog oceana do Urala te turističku ponudu receptivnih europskih tradicionalnih turističkih zemalja. Na osnovi postojeće ponude i potražnje, posebno na području Mediterana gdje je proces prvobitne akumulacije turističkog kapitala završen i koji danas osjetljivije reagira na profit nego na kvalitetu života, leži i odgovor kako valja u ovim okolnostima usmjeriti razvoj turizma u Hrvatskoj.
    Ključne riječi: turizam, turistička ponuda, turistička potražnja, Mediteran, Hrvatska


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr