Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-02-017
FENOMENOLOGIJA TURISTIČKE DESTINACIJE
Glavni istraživač
: DRAGIČEVIĆ, MIROSLAV (75584) Suradnici
POLJANEC-BORIĆ, SAŠA (124792)
ŠIMIČIĆ, VELIMIR (46773)
TELIŠMAN-KOŠUTA, NEDA (116330)
HITREC, TOMISLAV (75551)
RADNIĆ, ANTE (52202)
WEBER, SANDA (98365)
TADEJ, PERLA (119502)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.02.91. do 30.11.93. Ukupno radova na projektu: 66
Naziv ustanove: Institut za turizam, Zagreb (126) Odjel/Zavod: Institut za turizam Adresa: Vrhovec 5 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
teleFaks: 385 (0)41 17-48-60
Telefon: 385 (0)1 17-32-22
E-mail: turizam@maizt.iztzg.hr
Sažetak: Fenomenologija turističke destinacije je znanstveno interdisciplinarno istraživanje u cilju formiranja novih znanja i razumijevanja turizma a u svrhu efikasnijeg upravljanja destinacijom. Istraživanje se sastoji od šest međusobno povezanih tematskih dijelova. Istražuju se tipološki profili struktura turističke destinacije, elementi turističke destinacije kao javnog dobra te posebno karakter i sadržaj turističke rente. Također se istražuje utjecaj turizma na socijalno-kulturni supstrat i promjene destinacije, metode turističkog planiranja destinacije, tržišni profil i ponašanje destinacije te metode mjerenja ekonomskih utjecaja turizma u okviru destinacije.
Ključne riječi: turistička destinacija, tipologijs turizma, turistička renta, socio-kulturni utjecaj turizma, turistički kapacitet destinacije, image destinacije, tržišni profil destinacije, ekonomski utjecaj turizma, planiranje turizma, upravljanje turizmom, Hrvatska
Ciljevi istraživanja: Zbog zanemarenog interdisciplinarnog pristupa
teorijskom istraživanju utjecaja, korijena i posljedica turizma na
turističku destinaciju danas postoji odsustvo općih spoznaja o
fenomenologiji turističke destinacije. Cilj je istraživanja da teorijski
utemelji i analizira bitne fenomenološke aspekte turističke destinacije
tj. da istraži određenje, uvjetovanost i profil destinacije, njene
strukture te tržišno ponašanje i sistem upravljanja destinacijom. U
istraživanju se posebna pozornost posvećuje manjim lokalnim zajednicama i
regijama te osjetljivim prostornim entitetima. Nadalje cilj je
istraživanja utvrditi osnovne principe promjena destinacije u vezi s općim
trendovima i zakonitostima razvoja te istražiti specifičnosti turističkog
impakta u odnosu na druge agense razvoja. Istraživanja na ovom projektu
rezultiraju novim kvalitetnimprilogom teoriji turizma u domeni
ekonomskih, socioloških iantropoloških istraživanja te stvaranja korpusa
novihinterdisciplinarnih znanja kao sintetske podloge
cjelovitijegupravljanja turističkom destinacijom u uvjetima mediteranskog
ihrvatskog turizma. S obzirom na dugoročni karakter istraživanjaono se
nužno mora produžiti i na naredni istraživački ciklus.
SURADNJA - USTANOVE
Naziv ustanove
: Catholic University Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Grad: Nijmegen, Nizozemska
Naziv ustanove
: United Nations Environment Programme Tip ustanove: Sveučilište/Fakultet Grad: Atena, Grčka
OSTALA POSTIGNUĆA
Naziv
: Projekt pretvorbe poduzeća 'Brodokomerc - Grand hotel
Adriatic', Opatija Tip proizvoda: Studije izvodljivosti Autor(i): Hendija Z., Horak S., Klarić Z., Radnić A., Tadej P.,
Weber S.
Naziv
: Procjena vrijednosti opreme i sitnog inventara poduzeća
'Brodokomerc - Grand hotel Adriatic', Opatija Tip proizvoda: Studije izvodljivosti Autor(i): Hendija Z., Horak S., Klarić Z., Radnić A., Tadej P.,
Weber S. Ostali podaci o projektu.