Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-02-145
MODELIRANJE POSLOVNOG ODLUČIVANJA U DRUŠTVENIM DJELATNOSTIMA
Glavni istraživač
: MELER, MARCEL (30380) Suradnici
BAZALA, ALEKSANDAR (2682)
LAMZA-MARONIĆ, MAJA (25303)
MATIĆ, BORIVOJ (29603)
FERENČAK, IVAN (11592)
IVIĆ, KATA (17521)
BAŠIĆ, VESNA (117125)
MARKOVIĆ, BRANIMIR (145444)
RUKAVINA, KORNELIJA (41742)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.93. Ukupno radova na projektu: 0
Naziv ustanove: Ekonomski fakultet, Osijek (10) Odjel/Zavod: Zavod za ekonomska istraživanja Ekonomskog fakulteta Osijek Adresa: S. Radića 17, Gajev trg 7 Grad: 31000 - Osijek, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)54 23-543
teleFaks: 385 (0)54 27-265
Sažetak: Društvene djelatnosti Republike Hrvatske moraju svoje ponašanje znakovito izmijeniti u pravcu uvažavanja tržišnih načela i djelovanja ekonomskih zakonitosti. Zbog toga se subjektima društvenih djelatnosti imperativno nameće potreba vođenja adekvatne poslovne politike koja se istovremeno mora temeljiti i na adekvatnom, znanstveno utemeljnom poslovnom odlučivanju, a što bi u konačnici trebalo rezultirati potpunijim zadovoljenjem potreba korisnika njihovih usluga, te alimentiranjem znakovitijeg dijela njihovog dohotka izravno na tržišu. Istraživanjem su se ustanovila načela funkcioniranja marketinga u pojedinim segmentima društvenih djelatnosti, postavili temelji informatičke podrške, a dijelom su postavljeni i modaliteti poslovnog odlučivanja koji su u funkciji tako osmišljenog marketinga, čime se doprinosi i daljnjem razvijanju teorije ponašanja subjekata društvenih djelatnosti u cilju minimizacije suboptimalnih rješenja i akcija, posebice sa stajališta optimalne alokacije resursa
Ciljevi istraživanja: Temeljni cilj istraživanja je utvrđivanje
modaliteta poslovnog odlučivanja u subjektima društvenih djelatnosti u
uvjetima njihovog vlasničko-upravljačkog preustrojavanja i djelovanja
tržišnih zakonitosti, a što bi u konačnici trebalo znakovitije pridonijeti
potpunijem zadovoljenju potreba "potrošača proizvoda" društvenih
djelatnosti, s jedne, te alimentiranju znakovitijeg dijela dohotka
subjekata društvenih djelatnosti, s druge strane. Primarni rezultat ovog
istraživanja jest teorijsko razrađivanje "tržišta" pojedinih društvenih
djelatnosti, spoznavanje njegovih karakteristika i procesa razmjene unutar
njega, te potom postavljanje poslovnog odlučivanja kao racionalnog i
sustavnog pristupa problemskim situacijama subjekata društvenih djelatnosti
na tom specifičnom tržištu. Težište istraživanja je u tu svrhu na
istraživanju donošenja racionalnih poslovnih, a napose marketing-odluka kao
doprinosa razvitku teorije ponašanja subjekata društvenih djelatnosti.
Pritom se kroz istraživanje postojećeg do dosegnutog stupnja poslovnog
odlučivanja u okviru poslovne politike subjekata društvenih djelatnosti u
Republici Hrvatskoj, posebice na temelju istraživanja vezanih za opću
primjenu teorije odlučivanja na odabranim reprezentantima nastojalo
dokazati aplikativnu i operativnu valjanost pojedinih modaliteta poslovnog,
odnosno marketing-odlučivanja. Ostali podaci o projektu.