Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-02-271
UKLJUČIVANJE HRVATSKOG HOTELIJERSTVA U SVJETSKI TIME SHARING
Glavni istraživač
: MRKUŠIĆ, ŽARKO (81061) Suradnici
Tip istraživanja: razvojno Trajanje od: 01.12.91. do 31.12.95. Ukupno radova na projektu: 1
Naziv ustanove: Mediteran trade, Opatija (1047) Odjel/Zavod: Mediteran Trade Adresa: Nova cesta 170b Grad: 51410 - Opatija, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)51 271 817
teleFaks: 385 (0)51 271 817
E-mail: zmrkusic@jagor.srce.hr
Telefon: 385 (0)51 272 071
Telefon: 385 (0)99 485 218
Sažetak: Timeshare u sadašnjoj pretvorbi vlasništva u hrvatskom hotelijerstvu dolazi u pravi čas na dnevni red istraživanja u Republici Hrvatskoj. Privatizacija hotela omogućuje da se struktura hotela sve više razvija u pravcu apartmanskog tipa hotela. Ovakav tip se prilagođava sistemu timeshare a sistem takvog hotelijerstva omogućuje parceliranje vlasništva hotela i produžavanje turističke sezone preko cijele godine, jer individualni vlasnici teže da maksimalno iskoriste svoje vlasništvo vremenski i prostorno. Uz to dolazi i do priliva novih financijskih sredstava bez dodatnih investicijskih ulaganja.
Ključne riječi: vremensko vlasništvo, transfer financijskih resursa, platnobilančni efekt.
Ciljevi istraživanja: Osnovni cilj ovog istraživanja je da
znanstveno utvrdi značaj sistema time-sharinga za turizam Republike
Hrvatske, koja u svom gospodarskom razvoju prioritetno računa s turizmom za
koji ima nesumnjive komparativne prednosti. Na temelju vladajuće teorije
komparativnih prednosti želi se identificirati materijalni interes
Republike Hrvatske na ovom svjetskom sustavu i pronaći jedan optimum
njegovog razvoja koji bi svojim efektima opravdao ulaganja, koja će pratiti
ovu orijentaciju u budućem razvitku turizma. Očekivani rezultati
istraživanja svode se na to da se hotelijerska djelatnost kroz time share
podigne na viši nivo konfora kako bi se privukla platežno sposobnija
klijentela i tako kroz povećanje kvalitete usluga ostvario veći devizni
priliv od turizma. Na projektu se ističu posebno djelatnosti demografskih
mjerenja osjetljivosti dobne starosti turista na visoki konfor timeshare
turističkog smještaja i ostaje još da se kroz anketiranje na najvažnijim
emitivnim tržištima konačno verificiraju rezultati. Ovo važi i za
prilagođavanje ekonomske propagande različitim marketinškim tehnikama na
pojedinim inozemnim tržištima. Ostali podaci o projektu.