E-mail: efri@oliver.efri.hr
Sažetak: U Hrvatskoj privredne djelatnosti koje svoje poslovanje i razvoj temelje na iskorištavanju mora, s obzirom na stupanj razvijenosti, po svojem značenju za privredu zemlje spadaju među ključne čimbenike posljeratne obnove i nosioce ukupnog društveno-ekonomskog razvoja. Poduzeća pomorske privrede, međusobnu povezanost i ekonomsku ovisnost, ostvaruju na pomorskom tržištu na kojem se javljaju posebna tržišta. Ona su međusobno zavisna tako da stanja i kretanja na pojedinima od njih određujuće utječu na druge. Primjena marketinške koncepcije u pomorskoj privredi predstavlja bitni preduvjet tržišne efikasnosti. Međutim, marketing još je uvijek nerazvijen u praksi poslovanja tih poduzeća. On ima specifične značajke s obzirom na posebnosti tih djelatnosti u pomorskom privređivanju. Istraživači su u 1993., 1994. i 1995. godini obrađivali makroaspekte, tj. društvenoekonomske uvjete razvoja pomorskog gospodarstva Hrvatske i to : Ekonomske činitelje; Utjecaj tehničko-tehnoloških faktora na razvoj pomorskog gospodarstva Hrvatske; Institucijski činitelji razvoja pomorskog gospodarstva Hrvatske; Marketinška redefinicija pomorskog gospodarstva Hrvatske; Pomorski marketing - činitelj tržišne valorizacije u pomorskoj orijentaciji Hrvatske.
Ključne riječi: pomorska privreda, pomorsko tržište, marketing u pomorskoj privredi
Ciljevi istraživanja: 1. Utvrditi značajke međunarodnih kretanja
robnih tokova morem; svjetskih, regionalnih, između zemalja, kao izvorište
tržišnih i marketinških aktivnosti poduzeća pomorske privrede Hrvatske. 2.
Definirati značajke pomorskog tržišta i izvršiti razradu, te analizirati
specifičnost posebnih tržišta. Razrada obuhvaća sveobuhvatnu analizu
sadašnjih i potencijalnih tržišta poduzeća pomorske privrede Hrvatske. 3.
Uvjeti postindustrijskog tehnološkog razvoja i djelovanja poduzeća u
svjetskoj tržišnoj konstelaciji obilježenoj erom marketinga, nameću potrebu
definicije značajki i posebnosti marketinga poduzeća pomorske privrede s
aspekta njegove plansko-upravljačke funkcije. Razrada obuhvaća:
informacijska osnova marketinga; planiranje i strategija marketinga;
elementi mix marketinga; kontrola marketinga; organizacijska provedba
marketinga u poduzeću. Međutim, markteing još je uvijek nerazvijen u praksi
poslovanja tih poduzeća. On ima specifične značajke s obzirom na posebnosti
tih djelatnosti u pomorskom privređivanju. Ostali podaci o projektu.