Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-05-213
DIZAJNIRANJE ORGANIZACIJE PODUZEĆA U TRŽIŠNIM UVJETIMA PRIVREĐIVANJA
Glavni istraživač
: BUBLE, MARIN (95961) Suradnici
BABIĆ, ZORAN (1262)
BELAK, VINKO (124294)
ŠAMANOVIĆ, JOSIP (77691)
JELAVIĆ, ANTE (18320)
VUJEVIĆ, IVAN (78925)
RADIĆ, TIHOMIR (95950)
PAŽANIN, RATOMIR (191186)
VIDUČIĆ, LJILJANA (64714)
ŽUVELA, MLADENKO (56085)
CVITANIĆ, DRAGUTIN (77643)
ŠORE, BOŠKA (81331)
PAVIĆ, IVAN (77961)
DULČIĆ, ŽELIMIR (95935)
DOMIJAN, ŽELJKA (171046)
GOIĆ, SREĆKO (111242)
HRŽIĆ, DRAGANA (56546)
TOMIĆ-PLAZIBAT, NELI (91470)
DUVNJAK, MARIJANA (900016)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.93. Ukupno radova na projektu: 3
Naziv ustanove: Ekonomski fakultet, Split (55)
Komunikacija
Sažetak: Dizajniranje organizacije poduzeća u tržišnim uvjetima privređivanja bitan je činitelj ostvarenja strategije poduzeća. Stoga je iznalaženje zakonitosti tog dizajniranja krupan znanstveni problem od čijeg uspješnog rjješavanja ovisi efikasnost privređivanja poduzeća. Polazeći upravo od toga ovo istraživanje ima za cilj da provjeri postojeće paradigme dizajniranja organizacije u analizi aktualnih programa, te da prezentira nove paradigme i nove programe. U tom će se cilju provesti sveobuhvatno istraživanje kojim će biti obuhvaćena i naša poduzeća s obzirom da bi pragmatske koristi ovog istraživanja trebala imati upravo ona. U sadržajnom smislu istraživanjem bi se obuhvatilo: (1) poduzeće i njegove performance relevantne za dizajniranje organizacije, (2) kontingencijski faktori utjecaja na dizajniranje organizacije poduzeća, (3) temeljne varijable dizajniranja organizacije poduzeća i (4) modeli dizajniranja organizacije poduzeća. Rezultati istraživanja bi bili prezentirani putem uobičajenih oblika (članci, studije, monografije, udžbenici i sl.), tako i putem magistarskih radova i doktorskih disertacija.
Ključne riječi: Organizacija, Dizajniranje organizacije, Organizacija poduzeća, Tržišna ekonomija, Organizacijska efikasnost, Organizacijska efektivnost.
Ciljevi istraživanja: Ovo istraživanje ima više ciljeva koji se mogu
svrstati u dvijetemeljne grupe. Prvu grupu čine znanstveni ili spoznajni
ciljevi koji suusmjereni na: a) otkrivanje zakonitosti koje vladaju
pojavama koje su predmetorganizacijskog dizajniranja, kao i zakonitosti
koje vladajuprocesima u kojima se provodi ovo dizajniranje, b)
postavljanje zakona po kojima se provodi dizajniranjeorganizacije poduzeća
u konkretnim uvjetima i sa gledištakonkretnog cilja. Sve bi ovo trebalo
rezultirati znanstvenim doprinosomkonstituiranju dizajniranja organizacije
kao znanstvenediscipline. Drugu grupu ciljeva čine oni pragmatski koji su
usmjereni u dvaosnovna pravca. Prvi je onaj pravac koji bi trebao
osigurati adekvatnu metodičkuosnovicu za dizajniranje organizacije naših
poduzeća od čega biona imala direktne koristi. Drugi je onaj pravac koji
bi trebao osigurati jednom brojuistraživača sudionika ovog projekta izradu
magistarskih radova(3) i doktorskih disertacija (7). Prema tome, doprinos
predloženog istraživanja je višestruka, asastoji se kako u daljnjem
razvoju teorije organizacije, posebnoprojektiranja organizacije, tako i u
formiranju znanstvenogpomlatka koji će biti u stanju provoditi daljnju
promociju organizacijske teorije. U periodu realizacije projekta
objavljene su tri publikacije i to: Dizajniranje organizacije poduzeća u
tržišnim uvjetima privređivanja I (1992) i II (1993), te rad
Organometrijski pristup ocjenjivanju i mjerenju boniteta organizacije
poduzeća (1994). Na taj način prezentirano je preko 30 članaka istraživača
ovog projekta.
SURADNJA - PROJEKTI
Naziv projekta
: 5-02-159 Mediteranski koncept nacionalnog
gospodarstva Naziv ustanove: Ekonomski fakultet Split Grad: 21000 - Split, Hrvatska Ostali podaci o projektu.