Naslov: Istraživanje govora
Naslov: Kognitivna znanost
Naslov: Ispitivanje stavova i vrijednosti u djece niže
osnovnoškolske dobi
Naslov: Psihologija, edukacija i razvoj djeteta
Naslov: Čuj, čuj !!!
Naslov: Standardi za pedagoško i psihološko testiranje
Naslov: Language and Language Communication Barriers
Naslov: Osnove rehabilitacije slušanja i govora
Naslov: Rani govorni razvoj
Naslov: Kognitivna znanost: Novi razvoji u psihologiji i
edukaciji
Naslov: Dijete i njegov razvoj: Psihologijske i edukacijske
perspektive
Naslov: Specific language impairement: A new fenomenon in
Croatian
Naslov: Prilog razmatranju etiologije mucanja
Naslov: Autizam i komunikacija
Naslov: Language and language communication barriers:preface
Naslov: Two different aspects of SLI children: short-term memory
and metalinguistic knowledge
Naslov: Preface to an ecology of linguistics pluralism
Naslov: Kognitivna efikasnost i neka obilježja govorne produkcije
u šestogodišnjaka
Naslov: Otkrivanje i korekcija pogrešnih nastavaka u djece s
teškoćama u jezičnom razvoju
Naslov: Nepoželjni oblici ponašanja kod djece s oštećenjima sluha
Naslov: Relacije poremećaja artikulacije glasova i nekih
etioloških faktora kod djece
Naslov: Dvojezičnost i gramatičko označavanje
Naslov: Sposobnost vizualne retencije u djece s teškoćama čitanja
i pisanja i u djece bez teškoća u govornoj komunikaciji
Naslov: Usvojenost padežnog sustava u djece s oštećenjem sluha
Naslov: Značaj rane dijagnostike za prognozu Landau/Kleffner
sindroma
Naslov: Poremećaji govora i ponašanja
Naslov: Evaluacija efikasnosti defektološkog programa za
otklanjanje agresivnog ponašanja kod nagluhe djece
Naslov: Prevencija nepoželjnih oblika ponašanja kod djece s
oštećenjima sluha
Naslov: Education of hearing impaired children and adolescents in
the Republic of Croatia
Naslov: Akustičko artikulacijski aspekt poremećaja artikulacije
glasova
Naslov: Prilog poznavanju migrantske dvojezičnosti
Naslov: Some insights into specific language impairment in
Croatian
Naslov: Mucanje i napetost mišića larinksa
Naslov: Pasivnost u djeteta oštećena sluha
Naslov: Istraživanje teškoća u jezičnom razvoju na primjeru
tvorbe množine
Naslov: Pogled u učenje
Naslov: Dječji problemi glasa
Naslov: Faktorska struktura stavova nastavnika redovnih osnovnih
škola prema odgojno-obrazovnoj integraciji učenika s oštećenim sluhom
Naslov: Kongruencija latentnih prostora stavova roditelja učenika
s oštećenim sluhom i roditelja učenika koji čuju prema odgojno-obrazovnoj
integraciji učenika s oštećenim sluhom
Naslov: Subjektivne pretpostavke odgojno-obrazovne integracije
djece s oštećenim sluhom
Naslov: Diskriminativna vrijednost nekih jezičnih zadataka za
teškoće čitanja
Naslov: Utjecaj okoline na razvoj govora u djece
Naslov: Posebne jezične teškoće djece osnovnoškolske dobi
Naslov: Lingvističke značajke afazija
Naslov: Interdisciplinarni pristup posebnim jezičnim teškoćama
Naslov: Naracija djece osnovnoškolske dobi
Naslov: Verbalno učenje u djece s teškoćama čitanja i pisanja
Naslov: Brzina vizualne prerade simbola i vještina čitanja
Naslov: Praćenje nekih parametara u terapiji mucanja kroz program
elektromiografske biološko povratne veze
Naslov: Prepisivanje u djece oštećena sluha
Naslov: Učiteljske procjene nepoželjnih ponašanja i jezična
razvijenost
Naslov: Specific language impairement in Croatian
Naslov: Što čovjek čini komunikaciji, a komunikacija jeziku
Naslov: Poteškoće usvajanja hrvatskoga kao prvog jezika
Naslov: What is known about specific language impairment in
Croatian
Naslov: Do Croatian SLI children also expirience difficalties
with grammatical morphemes
Naslov: Comparative analysis of some aspects of language
processing in German and Croatian SLI children
Naslov: Detection and correction of incorrect endings in children
with SLI
Naslov: Relacije kognitivnih sposobnosti i nekih karakteristika
govorne produkcije šestogodišnjaka
Naslov: Preface to linguistic ecology
Naslov: Is language impairment a new phenomenon in Croatian?
Naslov: Kratkotrajno pamćenje u djece s posebnim jezičnim
teškoćama
Naslov: Ponavljanje logatoma u djece s posebnim jezičnim
teškoćama
Naslov: Analiza naracije djece osnovnoškolske dobi
Naslov: Analiza instrumenta jakosti mucanja za djecu i odrasle
(Riley)
Naslov: Relacije između teškoća pisanog jezika i lateralne
preferencije
Naslov: Karakteristike koartikulacije kod dislalija
Naslov: Jezične teškoće djece osnovnoškolske dobi
Naslov: Robustna diskriminativna analiza uz parcijalizaciju
efekta smetajućeg skupa varijabli
Naslov: Rješavanje problema linearne regresije metodom linearnog
programiranja
Naslov: Vizualna diskriminacija simbola i vještina čitanja
Naslov: Generalizacija morfoloških pravila za označavanje duala i
plurala kod djece sa i bez teškoća u čitanju i pisanju
Naslov: Leksičko znanje i razumijevanje čitanja djece oštećena
sluha
Naslov: Stuttering in primary school age children
Naslov: Neke karakteristike mucanja procijenjene pomoću
Willoughby upitnika
Naslov: Stavovi prema integraciji gluhih osoba u radnu sredinu
Naslov: Stavovi prema odgojno obrazovnoj integraciji učenika s
oštećenim sluhom
Naslov: Raspon logopedije
Naslov zbornika: Sažeci-Absreacts: IV. znanstveni skup "Istraživanja na području defektologije"
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 59 do 59
Skup: Istraživanja na području defektologije IV.
Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
Sažetak: Pretvorbe u društvu, domoljublje izazvali su i neke
promjene ujezičnoj uporabi: iz unitarističkog načina izražavanja
nastojimose vratiti hrvatskom jeziku. U tom nastojanju nerijetko
obolijevagovor. To nije, ali i jest problem logopedije: pomoći
izliječenjujezika i govora ne samo kod pojedinca, već i
pridonijetiglobalnom izliječenju hrvatskog jezika - govora.
Ključne riječi: rat, govor, afazije, hrvatski jezik, logopedija
Naslov: Zweisprachigkeit der Migrantenkinder
Naslov: Akustičke karakteristike dječjih disfonija
Naslov: Akustička analiza nazalnosti
Naslov: Neke akustičke karakteristike fluentnog govora osoba koje
mucaju u odnosu na normalan govor
Naslov: Usvojenost glagolskih vremena kod gluhih učenika
Naslov: Metajezik u školske djece
Naslov: EMG biofeedback and stuttering - a special review of
integrated muscular potentials
Naslov: Mucanje - emocionalno-fiziološki kaos
Naslov: Valmond program
Naslov: Problem dječjih glasova
Naslov: Ponavljanje rečenica u dijagnostici posebnih jezičnih
teškoća
Naslov: Dijagnosticiranje poremećaja pisanja u osoba s afazijom
Naslov: Povezanost popratnih pojava i drugih manifestacija
mucanja
Naslov: Diskriminativna vrijednost nekih jezičnih zadataka za
teškoće čitanja
Naslov: Auditivno i vizualno pamćenje u djece s teškoćama čitanja
i pisanja
Naslov: Sentence production in SLI children
Naslov: Elektromiografska biološko-povratna veza i mucanje
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: NOVOSEL DARKO
Datum obrane: 13.03.91
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 145
Sažetak: U osoba koje mucaju istraživana je razina muskularne
napetosti upredjelu larinksa pomoću posebnog uređaja (i novog
kompjutorskogprograma) za elektromiografsku povratnu spregu, konstruiranog
zapotrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da je razinanapetosti
najveća u prefonatornoj fazi govora.
Ključne riječi: mucanje, biološka povratna sprega, prefonatorna faza govora, jakost mucanja
Naslov: Metoda linearne regresije uz ograničenja za klasifikaciju
osoba s teškoćama socijalne integracije
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: NIKOLIĆ BRANKO
Datum obrane: 21.12.92
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 173
Sažetak: Predložena je nova klasa algoritama za klasifikaciju
objekatakoja se temelji na linearnoj regresijskoj proceduri,
aklasifikacijski koeficijenti procjenjuju se kroz ograničenja tipajednadžbi
i nejednadžbi. Procjena koeficijenata u funkcijiodlučivanja obavlja se
metodom linearnog programiranja.Funkcioniranje sustava za klasifikaciju
objekata testirano jepomoću zvučnih obilježja glasova hrvatskoga jezika i
nekihartikulacijskih osobina tih glasova.
Ključne riječi: regresija, ograničenja, klasifikacija, linearno programiranje,
Naslov: Poremećaji artikulacije glasova i njihovi međusobni
odnosi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: HEDJEVER MLADEN
Datum obrane: 04.10.91
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 75
Sažetak: Na uzorku od 909 djece ispitani su poremećaji
artikulacijeglasova.Poremećaji
su pronađeni kod 20 konsonantskih glasova. Faktorskom analizomizdvojene su
četiri glavne komponente u čijem definiranju sudjeluje ukupno 17glasova.
Komponente su analizirane prema mjestu artikulacije, sudjelovanjujezika u
artikulaciji, osobini stridentnosti i akustičkim karakteristikamaglasova
koji
sudjeluju u njihovom definiranju.Istraživanje upućuje na to da suporemećaji
artikulacije u velikoj mjeri povezani s poteškoćama upokretljivosti jezika.
1
Ključne riječi: artikulacijski poremećaji, apikolingvalni glasovi, pokretljivost jezika, faktorska analiza,
Naslov: Evaluacija efikasnosti defektološkog programa za
otklanjanje agresivnog ponašanja kod nagluhe djece
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: BRADARIĆ-ŠLUJO-JONČIĆ SANDRA
Datum obrane: 07.02.93
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 179
Sažetak: U radu je evaluiran program za otklanjanje agresivnog
ponašanjaprimjenjen na
dvojici nagluhih dječaka. Program kreiran na temeljupretpostavljenih uzroka
agresivnog ponašanja kod ispitanika sadržavao je primjenustrategija
potkrepljivanja ponašanja, stimulaciju socijalne interakcije iizgradnje
svijesti o sebi te instrukcioni program iz matematike zaispitanika B.
Tretman
je evaluiran programom statističke obrade INDIFF.
Ključne riječi: djeca oštećena sluha, gluhi, nagluhi, agresivnost, tretman ponašanja, nepoželjna ponašanja,
Naslov: Evaluacija defektološkog programa za transformaciju
pasivnog ponašanja gluhe djece s utjecajnim teškoćama u razvoju
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: PRIBANIĆ LJUBICA
Datum obrane: 08.03.91
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 201
Sažetak: Cilj rada je evaluacija defektološkog programa za
transformacijupasivnog ponašanja i odbijanja suradnje djece oštećena sluha
sutjecajnim teškoćama u razvoju. Trajektorij komponente promjenaza faktor
koji je imenovan kao generalni faktor promjenepasivnosti pokazuje smanjenje
pasivnog ponašanja kod obaispitanika.
Ključne riječi: gluha djeca s utjecajnim teškoćama u razvoju, pasivno ponašanje, defektološki tretman, nepoželjno ponašanje, odbijanje suradnje, imitacija pokreta i gesti, shema tijela, igra u slobodnom vremenu,
Naslov: Posebne jezične teškoće u djece osnovnoškolske dobi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: BLAŽI DRAŽENKA
Datum obrane: 14.09.94
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 95
Sažetak: U radu su prikazani rezultati 30-oro djece s posebnim
jezičnim teškoćama i
grupe djece bez jezičnih teškoća dobiveni na zadacima primjenjenim za
utvrđivanje razine jezičnog znanja. Istraživana je i povezanost jezičnih
teškoća i auditivnog zahvaćanja i pamćenja. Detaljno su opisane
lingvističke
teškoće koje se javljaju u djece s posebnim jezičnim teškoćama.
Ključne riječi: posebne jezične teškoće, kratkotrajno pamćenje, auditivna obrada, ponavljanje rečenica,
Naslov: Otkrivanje, prepoznavanje i određivanje vrste poremećaja
glasa djece predškolske dobi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: BOLFAN-STOŠIĆ NATALIJA
Datum obrane: 16.09.94
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 80
Sažetak: Cilj je ovog istraživanja bio da se otkriju, prepoznaju i
definiraju
poremećaji glasa u djece predškolske dobi. U ovom radu korištena je jedna
od
najčešćih objektivnih analiza na području oštećenja glasa -
trodimenzionalna
analiza glasa, koja je obavljena pomoću Real-time Frequency analizatora
glasa,
tip 2123. Na temelju dobivenih rezultata istraživanja predškolskih glasova
djece zagrebačkih vrtića (502 djece), mjereni parametri glasa pokazali su
dobre
mjerne karakteristike u razlikovanju skupine s poremećajima glasa (36
djece)
i skupine bez laringealne patologije (31 dijete). Ti parametri glasa su:
vrijeme početka fonacije, maksimalno vrijeme frikcije, varijabilnost
osnovnog
laringealnog tona i na kraju, frekvencija i intenzitet harmonika.
Ključne riječi: trodimenzionalna analiza glasa, maksimalno vrijeme frikcije, maksimalno vrijeme fonacije, vrijeme uključivanja glasa (VUG), varijabilnost osnovnog laringealnog glasa i harmonika,
Naslov: Jezične sposobnosti u djece s teškoćama čitanja
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: LENČEK-VANCAŠ MIRJANA
Datum obrane: 14.09.94
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 139
Sažetak:
Ovaj rad je pokušaj da se utvrdi postoje li razlike između 9-godišnje djece
s
teškoćama čitanja i djece bez takovih teškoća u jezičnim sposobnostima, te
jesu
li i u kojoj mjeri neke od jezičnih vještina nedostatne u djece s teškoćama
čitanja. Nastojalo se utvrditi postoji li mogućnost predviđanja uspješnosti
u
čitanju na osnovi odabranih jezičnih varijabli.
U svim jezičnim zadacima djeca s teškoćama čitanja manje su uspješna od
djece
refereničnog uzorka.
Postignuće na jezičnim zadacima dobro predviđa razumijevanje pročitanog u
obje
ispitane skupine. Zbog izuzetne heterogenosti skupine s teškoćama čitanja
nemoguće je pomoću jezičnih varijabli predvidjeti brzinu i točnost čitanja
lista riječi i teksta.
Povezanost jezičnih sposobnosti i vještina čitanja ostvarena je kroz jednu
izdvojenu kanoničku dimenziju. Priroda te veze ostaje nejasna.
Ključne riječi: teškoće čitanja, jezične sposobnosti, fonološko znanje, znanje sintakse, rječnik,
Naslov: Analiza manifestacija mucanja na početku i kraju terapije
primjenom elektromiografske biološko povratne veze
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Autor: PRIZL TATJANA
Datum obrane: 16.09.94
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 125
Sažetak: Istraživanje je provedeno s ciljem praćenja različitih
manifestacija mucanja
na početku i kraju terapije primjenom elektromiografske biološko povratne
veze (EMG-BPV). Primjenjen je velik broj mjernih instrumenata kojima je
praćen manifestni prostor mucanja. Rezultati su pokazali značajne razlike
u strukturi manifestacija mucanja na početku i kraju terapije, smanjenu
napetost mišića larinksa u odnosu na početak terapije, te povezanost
manifestacija mucanja sa procjenama jakosti mucanja i popratnih pojava.
Ključne riječi: laringealna mišićna napetost, manifestacije mucanja, mjerni instrumenti,
Naslov: Poremećaji artikulacije glasova i njihovi međusobni
odnosi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: VULETIĆ DUŠANKA
Datum obrane: 04.10.91
Broj stranica: 75
Autor: Heđever Mladen
Rad: Magisterij
Naslov: Neketere jezikovne in govorne značilnosti otrok, ki
živijo na dvojezičnem območju Avstrijske Koroške
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: VULETIĆ DUŠANKA
Datum obrane: 04.10.91
Broj stranica: 186
Autor: Smole Franc
Rad: Magisterij
Naslov: Evaluacija efikasnosti defektološkog programa za
otklanjanje agresivnog ponašanja kod nagluhe djece
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: RADOVANČIĆ BRANKO
Datum obrane: 07.02.91
Broj stranica: 178
Autor: Bradarić-Šlujo-Jončić Sandra
Rad: Magisterij
Naslov: Evaluacija defektološkog programa za transformaciju
pasivnog ponašanja gluhe djece s utjecajnim teškoćama u razvoju
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: RADOVANČIĆ BRANKO
Datum obrane: 08.03.91
Broj stranica: 201
Autor: Pribanić Ljubica
Rad: Magisterij
Naslov: Elektromiografska biološko-povratna veza i mucanje
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: BRESTOVCI BEHLJULJ
Datum obrane: 13.03.91
Broj stranica: 145
Autor: Novosel Darko
Rad: Doktorat
Naslov: Jezične sposobnosti u djece s teškoćama čitanja
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: PAŠIČEK LJERKA
Datum obrane: 14.09.94
Broj stranica: 139
Autor: Lenček Mirjana
Rad: Magisterij
Naslov: Otkrivanje prepoznavanje i određivanje vrste poremećaja
glasa djece predškolske dobi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: BRESTOVCI BEHLJULJ
Datum obrane: 16.09.94
Broj stranica: 90
Autor: Bolfan-Stošić Natalija
Rad: Magisterij
Naslov: Posebne jezične teškoće djece osnovnoškolske dobi
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: LJUBEŠIĆ MARTA
Datum obrane: 14.09.94
Broj stranica: 95
Autor: Blaži Draženka
Rad: Magisterij
Naslov: Analiza manifestacija mucanja na početku i kraju terapije
primjenom elektromiografske biološko povratne veze
Fakultet: Fakultet za defektologiju Sveučilište u Zagrebu
Mentor: BRESTOVCI BEHLJULJ
Datum obrane: 16.09.94
Broj stranica: 125
Autor: Prizl Tatjana
Rad: Magisterij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ministarstvo znanosti i tehnologije |
Engleski jezik |
Svibor početna stranica |
Abecedni popis |
Složeno po šifri projekta |
Složeno po ustanovi projekta |
Pretraživanje | Pomoć |