Tip rada: Knjiga
Naslov: Ključ za književno djelo - Mato Lovrak, Ivo Kušan
- Autori:
Težak, Dubravka (118571)
Izdavač: Školska knjiga
ISBN: 930225083
Godina: 1993
Broj stranica: 110
Broj referenci: 27
Jezik: hrvatski
Sažetak: Knjiga donosi prikaz života, djela i poetike dvaju
značajnihhrvatskih dječjih pisaca M. Lovraka i I. Kušana. Interpretiranisu
Lovrakovi romani Vlak u snijegu i Družba Pere Kvržice, teKušanovi Lažeš,
Melita, Koko u Parizu i Ljubav ili smrt. Uinterpretacijama se ističu
vrijednosti strukture, stila i jezika,te specifičnosti i bitne značajke
djela.
Ključne riječi: Hrvatska, dječji roman
Tip rada: Knjiga
Naslov: Priče o dobru - priče o zlu
- Autori:
Težak, Dubravka (118571)
Izdavač: Školska knjiga
ISBN: 930614088
Godina: 1993
Broj stranica: 205
Broj referenci: 12
Jezik: hrvatski
Sažetak: Knjiga govori o tome kako i kada djeca počinju razlikovati
dobroi zlo, te usvajati vrijednosti svojih roditelja tako da onepostaju
njihovim unutarnjim smjernicama za djelovanje. Pokazujekako djetetu
primjerom objasniti i olakšati izbor između dobra izla, poštenoga i
nepoštenoga, plemenitoga i bešćutnoga. U njoj jemnogo priča koje služe kao
primjeri i uzori, te niz uputaodraslima kako ih iskoristiti u razgovorima,
raspravama imoralnim poukama. Priče su primjerene djeci od predškolske
dobido adolescencije.
Ključne riječi: dječja priča, moralni odgoj
Tip rada: Knjiga
Naslov: Osnovna škola na pragu XXI. stoljeća
- Autori:
Biondić, Ivan (54511)
Bognar, Ladislav (154990)
Maleš, Dubravka (69315)
Matijević, Milan (99513)
- Urednici
- Matijević, Milan (99513)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 8681795015
Godina: 1991
Broj stranica: 239
Broj referenci: 118
Jezik: hrvatski
Sažetak: Osnovna poglavlja u ovom zborniku su: Metodološka pitanja
reformeosnovne škole, Novija psihološka istraživanja, Ciljevi i
zadaciosnovne škole, Novi pristupi programiranju, Metodički pristupodgoju i
obrazovanju, Školska ekologija i mediji, Učeničkezadruge, Djeca s posebnim
potrebama u osnovnoj školi, Darovitiučenici u osnovnoj školi, Roditelji i
škola, Škola bez ocjena istraha, Demokratizacija interpersonalnih odnosa u
školi,Komunikacija u odgoju i nastavi, Profesionalna orijentacija uškoli,
Poludnevna i cjelodnevna škola, Stručni suradnici uosnovnoj školi.
Ključne riječi: školska reforma, osnovna škola, ciljevi odgoja, darovita djeca, komunikacija u odgoju, demokratizacija odgoja, profesionalna orijentacija
Tip rada: Knjiga
Naslov: Osnovna škola u svijetu
- Autori:
Biondić, Ivan (54511)
Bognar, Ladislav (154990)
Maleš, Dubravka (69315)
Matijević, Milan (99513)
Špoljar, Kornelija (82433)
- Urednici
- Matijević, Milan (99513)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 8681795023
Godina: 1991
Broj stranica: 205
Broj referenci: 112
Jezik: hrvatski
Sažetak: Main articles in this book are: The elementary school in
theUnited States, Canada, England, Sweden, Holland, France, Germany,Italy,
Austria, Soviet Union, Poland and Czeho-Slovakia.
Ključne riječi: osnovna škola, nastavni program, školski sistem
Tip rada: Knjiga
Naslov: DJECA - FILM, PRIČA I PJESMA
- Autori:
Kermek, Mira (101410)
Izdavač: Školske novine
ISBN: 953-160-046-5
Godina: 1994
Broj stranica: 180
Broj referenci: 76
Jezik: hrvatski
Tip rada: Knjiga
Naslov: HUMOR U NASTAVI
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Izdavač: UNA-MTV
ISBN: 953-6248-01-8
Godina: 1994
Broj stranica: 85
Broj referenci: 69
Jezik: hrvatski
Tip rada: Knjiga
Naslov: ŠKOLA U SVIJETU PROMJENA
- Autori:
Pivac, Josip (37365)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 953-175-042-4
Godina: 1995
Broj stranica: 189
Broj referenci: 147
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Prema integrativnoj pedagogiji
- Autori:
Biondić, Ivan (54511)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 20 do 27
Broj referenci: 34
Jezik: hrvatski
Sažetak: U radu se pledira za izgradnju novog modela
integriranepedagogije, koja bi uključivala kao svoje elemente specijalnu
itzv. normalnu pedagogiju masovnog (tvorničkog) obrazovanja.Autor, obzirom
na potencijal novih informacijskih ikomunikacijskih tehnologija, tvrdi da
postoje svi tzv. hardverskipreduvjeti za ostvarivanje ne samo teorije, nego
isto tako iprakse integriranog odgoja, jer novi elektronički
medijiomogućuju učenje učenja, zatim individualizaciju učenja
premasposobnostima i uspješno reguliranje odgojnog procesa pomoću
vrlobogatog repertoara terapeutskih postupaka kojima se omogućujeučenicima
s hendikepom maksimalizacija uspjeha.
Ključne riječi: integrativni odgoj, specijalni odgoj
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Oblici otvorenog planiranja u odgojnim koncepcijama
J.Zimmera i L.Malaguzzija
- Autori:
Špoljar, Kornelija (82433)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 28 do 35
Broj referenci: 6
Jezik: hrvatski
Sažetak: Na području predškolskog odgoja javio se 70-ih godina u
SRNjemačkoj zanimljiv pristup koncepciji programa. Radi se osituacijskom
pristupu kurikulumu "socijalno učenje" J.Zimmera(1975). Također jedan oblik
otvorenog planiranja provodi se upredškolskim ustanovama prema zamisli
Lorisa Malaguzzija ugradiću Reggio Emilia (sjeverna Italija). Autorica
prikazujepedagoške koncepcije Zimmera i Malaguzzija te nastoji upozoritina
mogućnost primjene njihova učenja u početnim razredima osnovneškole.
Ključne riječi: planiranje u odgoju, odgojni program, predškolski odgoj, osnovna škola
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Odnos škole i obitelji u kontekstu društvenih odnosa
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 67 do 73
Broj referenci: 12
Jezik: hrvatski
Sažetak: Autorica analizira odnos škole i društvenog sustava,
premaobiteljskom odgoju, roditeljski utjecaj, te angažiranje obiteljii
škole na zadacima odgoja. Demokratska društva nameću potrebuotvaranja škole
prema svim zainteresiranim subjektima. Topretpostavlja njihovu preobrazbu u
zajednice svih sudionikaodgojno-obrazovnog procesa: učenika, roditelja,
učitelja i svihdrugih koji su zainteresirani i odgovorni za odgoj i
obrazovanje.
Ključne riječi: škola, obitelj, roditelji, odnos škole i obitelji
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Stara škola i aktivnost učenika
- Autori:
Munjiza, Emerik (165865)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 83 do 90
Broj referenci: 23
Jezik: hrvatski
Sažetak: Uobičajenije je sučeljavanje stare (XIX. stoljeće) i nove
škole(prva polovina XX. stoljeća) od kontinuiteta u svim oblicima, patako i
u aktivnosti učenika. Autor se priključuje onima kojinastoje pronaći
elemente kontinuiteta. Radi toga analizira autorpedagogijsku periodiku toga
vremena, koja je mnogo aktualnija uodnosu na udžbeničku literaturu. Koliko
znamo, pedagogijskaperiodika nije dosad analizirana s toga aspekta. U
staroj školinalazimo aktivnost učenika koja se realizira kao:
nastavniprincip, nastavni predmet, izvannastavna i izvanškolskaaktivnost.
Ključne riječi: stara škola, nova škola, aktivnost učenika
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Zadovoljstvo učenika nastavom i školom
- Autori:
Jurić, Vladimir (73040)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 93 do 101
Broj referenci: 5
Jezik: hrvatski
Sažetak: Nastavna klima je relativno doživljena okolinska
kvalitetanastave koja obuhvaća odgovarajuća obilježja okoline
spotencijalnim utjecajem na ponašanje učenika koji specifičnodoživljava tu
okolinsku kvalitetu nastave. Među okolinskimkvalitetama nastave posebno se
ističe emocionalna komponenta, alii svojstva razreda kao socijalne skupine.
U ovom radu autorinterpretira dio istraživanja koje je provedeno u četiri
osnovneškole na uzorku učenika šestih, sedmih i osmih razreda
(N=836).Podaci se odnose na zadovoljstvo učenika nastavom, te
mišljenjaroditelja o zadovoljstvu djece školom. Rezultati pokazuju da
suučenici viših razreda osnovne škole manje zadovoljni školom.
Ključne riječi: nastavna klima, škola
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Kompjutorska "alternativna škola"
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 102 do 111
Broj referenci: 11
Jezik: hrvatski
Sažetak: Autor analizira pedagoške vrijednosti šest kompjutorskih
igara,te rezultate istraživanja mjesta kompjutorskih igara i igara
uzabavnim salonima u životu učenika na kraju osnovne i početkusrednje
škole. Istraživanje pokazuje da za neke učenike bavljenjekompjutorskim
igrama znači više od redovne osnovne škole.Istraživanje na uzorku 336
učenika osnovne i srednje školepokazuje da kompjutore u kući ima svaki
treći ispitanik. Češćekompjutore kupuju roditelji koji imaju mušku djecu.
Na temeljurezultata autor izvodi zaključak o postojanju jedne
originalne"alternativne škole" koja je u pedagogijskim
istraživanjiimaneopravdano zanemarena.
Ključne riječi: kompjuterske igre, osnovna škola, srednja škola
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Televizija zatvorenog kruga u suvremenoj nastavi
- Autori:
Vučak, Slavko (4116)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 112 do 119
Broj referenci: 9
Jezik: hrvatski
Sažetak: U radu autor prezentira doprinos kvaliteti nastave
pomoćusuvremenog medija - televizije, posebice televizije zatvorenogkruga.
Radi toga prikazuju se osnovne značajke primjenetelevizije u nastavi u
nekim visokorazvijenim zemljama svijeta(SAD, Japan, Francuska, Italija,
Njemačka, Engleska...) kao i uRepublici Hrvatskoj. Pritom se razmatraju
nekedidaktičko-metodičke osnovne nastave pomoću televizije zatvorenogkruga:
odnos i uloga učenika, nastavnih sadržaja i nastavnika;ostvarivanje
zadataka nastave pomoću različitih izvora;artikulacija nastavnog sata;
problem osposobljenosti nastavnikaza primjenu inovacija u nastavi.
Ključne riječi: zatvorena televizija, nastava, obrazovna tehnologija
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Utjecaj nekih novijih istraživanja darovitosti na školsku
praksu
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 136 do 144
Broj referenci: 36
Jezik: hrvatski
Sažetak: U ovom radu autorica analizira povijesni pregled
pristupadarovitosti školskoj praksi, zatim osnove suvremene
koncepcijedarovitosti, te utjecaj novijih istraživanja darovitosti
naškolsku praksu. Darovitost je shvaćena kao kompozit sastavljen odniza
elemenata koji međusobno stoje u interkorelacijamarazličitog stupnja.
Poticanja samo kognitivnog razvoja, dakleonoga što darovitima nudi škola,
neefikasno je za poticanjerazvoja njihove darovitosti, posebno produktivne.
Kako darovitiimaju više metakognitivno znanje, korisno je omogućiti im da
učeonim stilom koji njima najviše odgovara.
Ključne riječi: talenti u školi, kognitivni stil
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Upotreba audiovizualnih medija u suvremenoj nastavi
književnosti
- Autori:
Težak, Dubravka (118571)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 159 do 167
Broj referenci: 13
Jezik: hrvatski
Sažetak: U članku se govori o značenju audiovizualnih sredstava
danas i omogućnosti njihove što funkcionalnije promjene u nastavi.Autorica
utvrđuje da, zahvaljujući brojnim transpozicijamaknjiževnih djela na film,
u jezično-umjetničkom područjuaudiovizualna sredstva omogućuju
osuvremenjivanje starihsadržaja. Na primjeru najnovijega Spielbergova filma
Kukapokazano je kako se može približiti današnjem
djeteturomantično-sentimentalna fantastična priča J.M.Barrea Petar Pan.
Ključne riječi: audiovizualni mediji, nastava književnosti
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Prema slobodnoj školi
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 920928115
Godina: 1992
Stranice: od 209 do 214
Broj referenci: 8
Jezik: hrvatski
Sažetak: Razredno-predmetno-satni sistem egzistira u školstvu kao
čvrstpedagoški koncept već oko 350 godina. U proteklih 35o godinavjerojatno
su Herbart i Ziller najviše učinili na konačnomdefiniranju unutarnje
strukture ovog sistema. Početkom dvadesetogstoljeća nastalo je više
pedagoških projekata koji se nude uzamjenu za razredno predmetno-satni
sustav. Danas je jasno danije moguće definirati jedinstvenu osnovnu školu
kojom će bitizadovoljni svi i koja će zadovoljiti sve razvojne
potrebedjeteta.Alternativne i slobodne škole samo su dio mogućnosti dase
model školske organizacije približi potrebama i očekivanjimadjeteta i
roditelja.
Ključne riječi: slobodna škola, alternativna škola
Tip rada: Rad u knjizi
Naslov: Individualizacija kao osnova samorealizacije ličnosti u
odgojno-obrazovnom procesu
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
ISBN: 8681795031
Godina: 1991
Stranice: od 36 do 42
Broj referenci: 8
Jezik: hrvatski
Sažetak: U radu se problematizira neodgovarajući pristup
individualizacijiu odgoju i obrazovanju u socijalističkoj školi. Posebno
seukazuje na to da individualizacija u toj školi više služiujednačavanju
učenika nego poticanju razlika među njima, te na tokako se pristupa
individualizaciji u školama demokratskihdruštava.
Ključne riječi: individualizacija, odgoja
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: U patrijarhalnom društvu škola umire s učiteljicama
- Autori:
Polić, Milan (169702)
Časopis: Žena
Broj: 1
ISSN: 0513-9473
Volumen: 50
Godina: 1992
Stranice: od 51 do 61
Broj referenci: 11
Jezik: hrvatski
Sažetak: Feminizacija bilo koje struke, pa tako i učiteljske, u
uvjetimakada još djeluje patrijarhalni obrazac, znak jedeprofesionalizacije
struke. Kada je u pitanju učiteljstvo ondaje to od posebnog značaja za
društvo, jer se s njegovomdeprofesionalizacijom troši društvena
supstancija, pa seneminovno postavlja pitanje kome to može biti u interesu.
Ključne riječi: deprofesionalizacija, feminizacije struke, učiteljstvo
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Usposabljanje učencev za samostojno učenje na znanstvenem
području
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Časopis: Pedagoška obzorja
Broj: 22
ISSN: 0353-1392
Volumen: 7
Godina: 1992
Stranice: od 26 do 31
Broj referenci: 16
Jezik: slovenski
Sažetak: Važan cilj suvremene osnovne škole je osposobljavanje
učenika zasamostalno učenje, kreativno rješavanje problema te za traženje
iselekciju informacija. Učitelji nastoje od samog početkaškolovanja
ostvariti te ciljeve stvaranjem odgovarajućihpedagoških situacija. Autor je
analizirao mogućnostiosposobljavanja učenika za samostalno učenje u
biologiji, kemiji,matematici, te prirodi i društvu. Prikazano je
akcijskoistraživanje učenja istraživanjem u četvrtom razredu osnovneškole.
Mogućnosti djelovanja škole na realiziranje ovog ciljaograničavaju
predmetni i razredno-satni sustav rada.
Ključne riječi: tehnike kreativnog stvaranje ideja, problemsko učenje, gnoseološki koncept
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Jan Amos Komensky i inovativna škola
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Časopis: Život i škola
Broj: 1
ISSN: 0044-4855
Volumen: 41
Godina: 1992
Stranice: od 1 do 14
Broj referenci: 7
Jezik: hrvatski
Sažetak: Kao inovativno poželjnu školu možemo odrediti: humanu
školu,demokratsku školu, školu po mjeri učenika, školu bez straha,školu u
kojoj nema neuspjeha - u kojoj nema totalno slabihučenika, školu koja
razvija kreativnost, školu koja je otvorenaza inovacije, školu u kojoj rade
kreativni i odgovorni učitelji.Veličina Komenskoga ogleda se i u tome što
se nije zadržao samona kritici postojeće škole, nego je na temelju nje
prema općemsudu dao nova, originalna rješenja koja ne samo da su
originalnaza to vrijeme, nego i mnogo duže, a mnoga od njih imaju ikarakter
suvremenosti. U školi Komenskoga ima mnogo elemenatakoje smo odredili za
odlike inovativne škole.
Ključne riječi: inovacijska škola, humana škola, Komensky
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti učenika osnovne
škole
- Autori:
Cindrić, Mijo (167983)
Časopis: Život i škola
Broj: 1
ISSN: 0044-4855
Volumen: 41
Godina: 1992
Stranice: od 49 do 68
Broj referenci: 10
Jezik: hrvatski
Sažetak: U ovom radu autor ukazuje na potrebu
osuvremenjivanjaorganizacije izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti
učenikaosnovne škole. Pri tomu se polazi od razvojnih posebnosti
učenikarazredne i predmetne nastave te Nastavnog plana i programa.Temeljna
polazišta organizacije rada izvannastavnih aktivnostisu: potreba mladeži za
udruživanjem, autonomija škole, pojedinac- grupa - razredni odjel kao
mogući oblici djelovanja izadovoljavanja interesa učenika, učeničke družine
kao relativnosamostalni podsustav u strukturi osnovne škole. Posebna
pozornostposvećena je etapama planiranja i organiziranja
izvannastavnihaktivnosti u osnovnoj školi.
Ključne riječi: osnovna škola, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Jedinstvena državna škola ili školski pluralizam
- Autori:
Bognar, Ladislav (154990)
Časopis: Život i škola
Broj: 3
ISSN: 0044-4855
Volumen: 41
Godina: 1992
Stranice: od 255 do 260
Broj referenci: 5
Jezik: hrvatski
Sažetak: U Europi se odvija proces napuštanja koncepcije državne
škole iuvođenje školskog pluralizma. Ovo je vrlo značajno događanje
kojeotvara nove mogućnosti za razvoj školstva i pedagoške znanosti,ali
predstavlja i značajan pomak u razvoju demokratičnostieuropskih društava.
Previranja koja se događaju u Hrvatskoj ikoja će zasigurno dovesti i do
promjena u školstvu trebalo biusmjeriti ka novim europskim trendovima, a ne
vraćanje na staro ipreživjelo.
Ključne riječi: državne škole, alternativne škole, školski pluralizam
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Holistički pristup čovjeku traži temeljite promjene u
tradicionalnoj didaktici
- Autori:
Bognar, Ladislav (154990)
Časopis: Život i škola
Broj: 2
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 129 do 139
Broj referenci: 7
Jezik: hrvatski
Sažetak: Iskorak iz tradicionalne didaktike moguć je ako didaktika
budeshvaćena kao teorija odgojno-obrazovnog, a ne samo obrazovnogprocesa,
te ako napusti krute sociocentrističke postavke i okrenese djetetu i
njegovim potrebama i interesima. Danas je nužnopreispitati i jednostarana
kognitivistička stajališta kojazapostavljaju ostale dimenzije čovjeka ili
ih stavljaju ufunkcije kognitivne. Autor se zalaže za
multidimenzionalnipristup u didaktici koji podrazumijeva uvažavanje
čovjekovabiološkog, socijalnog, samoaktualizirajućeg,
kognitivnog,afektivnog i psihomotoričkog aspekta, a u skladu s tim
razlikujeegzistencijalni, socijalni i humanistički odgoj.
Ključne riječi: didaktika, osnovna škola, odgojni proces
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Odnos didaktike i školske pedagogije
- Autori:
Jurić, Vladimir (73040)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 452 do 458
Broj referenci: 9
Jezik: hrvatski
Sažetak: Odnos didaktike i školske pedagogije aktualan je od
početakadiferencijacije pedagogije na opće i posebne pedagoškediscipline.
Definiranje predmeta didaktike i njeno unutarnjestrukturiranje u poredbi s
definiranjem predmeta školskepedagogije i njenim strukturiranjem otkriva
nam osnovne relacijemeđu ovim disciplinama; identifikaciju školske
pedagogije injihovo relativno odvajanje. Uporišta za predmetne i
strukturneodnose su različita, pa je moguća izgradnja različitih
didaktika,čime se obogaćuje njihovo teorijsko polje. Nepobitno je,
međutim,da se ove dvije discipline prožimaju.
Ključne riječi: didaktika, školska pedagogija
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Prema školskom i didaktičkom pluralizmu
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 459 do 464
Broj referenci: 10
Jezik: hrvatski
Sažetak: Prije drugog svjetskog rata na području današnje Hrvatske
jedjelovalo više privatnih škola. Nakon toga rata djelovale su samojavne
državne škole. Nije postojalo nikakvih privatnih nitidrugih alternativnih
škola. Državni prosvjetni organi suodređivali "službenu" pedagogiju i
osnovni didaktički konceptškole. Taj se koncept oslanjao na
razredno-predmetno-satni sustavi nastavu orijentiranu na učitelja. Autor
razmatra pitanje kakonakon četrdesetpet godina školskog i pedagoškog
jednoumljastvoriti uvjete za zaživljavanje školskog i
didaktičkogpluralizma.
Ključne riječi: školski pluralizam, didaktički pluralizam, alternativne škole
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Neki zadaci škole u promijenjenom djetinjstvu
- Autori:
Špoljar, Kornelija (82433)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 483 do 488
Broj referenci: 6
Jezik: hrvatski
Sažetak: Bitne značajke današnje djece su da ona žive pretežno u
gradovimaokružena medijima, bez neposrednog iskustvenog susreta sprirodom.
Postojeća školska nastava ne pruža djeci dovoljnomogućnosti za neposredna
iskustva s prirodom. Projektna nastavadaje odgovore na razvojne potrebe i
promijenjene uvjete životadanašnje djece. U tom pogledu su posebno
zanimljive koncepcijeprojektnog rada Zimmera (Njemačka) i Malaguzzija
(Italija).Pedagoška vrijednost ovih koncepcija bila bi korisna i u
našimuvjetima u mlađim razredima osnovne škole.
Ključne riječi: djetinjstvo i škola, projektna nastava
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Novi učiteljski studij: novi izazovi
- Autori:
Vučak, Slavko (4116)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 503 do 511
Broj referenci: 6
Jezik: hrvatski
Sažetak: Razvijena društva sve više postaju društva znanja. A,
društvaznanja sve više traže ljude s fakultetskim diplomama. U našojzemlji,
prvi put u povijesnom razvoju, počela se školovati prvageneracija studenata
razredne nastave za fakultetsku diplomu. Odučitelja s fakultetskom diplomom
očekuje se nova kvaliteta uukupnom razvoju škole, posebice u njenoj
unutarnjoj preobrazbi. Stim u vezi provedeno je i empirijsko istraživanje
ostručno-metodičkoj osposobljenosti posljednje generacijestudenata
dvogodišnjeg studija razredne nastave, učitelja izprakse, te o nekim
viđenjima studenata prve generacije studenatavisokoškolskog studija o
koncepciji toga studija.
Ključne riječi: osposobljavanje učitelja, visokoškolska nastava, osnovna škola
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Osobitosti recepcije i komunikacije osnovaca s lirskim
tekstom
- Autori:
Kermek, Mira (101410)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 513 do 521
Broj referenci: 7
Jezik: hrvatski
Sažetak: Istraživanje osobitosti dječje recepcije i komunikacije s
lirskompjesmom (učenici od šeste do dvanaeste godine) opravdava
atributestetske komunikacije, ali istovremeno upozorava na zapreke(smetnje)
u takvoj komunikaciji. Zapreke su većim dijelomposljedica navika stečenih u
nastavi, odnosno rezultatzanemarivanja dječjih literarnih sposobnosti.
Ključne riječi: recepcija lirskog teksta, osnovna škola
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Operacijski pristup u početnoj nastavi matematike
- Autori:
Ovčar, Stjepan (107453)
Časopis: Život i škola
Broj: 5
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 523 do 528
Broj referenci: 8
Jezik: hrvatski
Sažetak: U organizaciji početne nastave matematike nužno je voditi
računao velikom broju faktora, a posebice o dostignutom stupnjurazvitka
učenika, o strukturi matematičkih sadržaja i očinjenici, da učenik
vlastitom aktivnošću i stvaralački spoznajesvijet i oblikuje osobni model
realnog svijeta. Prema navedenimzahtjevima sve veći broj metodičara početne
nastave matematikeprihvaća metodički postupak koji se naziva
operacijskimpristupom. Za nj je karakteristično da se u
prezentacijimatematičkih sadržaja primjenjuju različiti oblici
izražavanjaradnji: akcijski, ikonički (slikovni) i simbolički.
Ključne riječi: operacijski pristup, početna nastava matematike, osnovna škola
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Nova škola - osnova novog društva
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Časopis: Napredak
Broj: 1
Volumen: 133
Godina: 1992
Stranice: od 57 do 63
Broj referenci: 10
Jezik: hrvatski
Sažetak: Razmatrajući poterebu promjena u odgojno-obrazovnom
procesukojima bi se ubrzao razvoj demokratičnosti,
individualizacijuodgojno-obrazovnog procesa vidimo kao bitnu komponentu
tihnastojanja. Njenom afirmacijom u odgojno-obrazovnom procesu nesamo da bi
se povećala njegova uspješnost i smanjio broj onihkoji u tom procesu ne
uspijevaju razviti svoje potencijale, većbi se afirmiralo pravo na
različitost, karakteristično zademokratska društva a u nas godinama
potiskivano. Da bi se toostvarilo, individualizacija se u
odgojno-obrazovnom procesu nesmije tretirati samo kao sredstvo već kao cilj
odgojno-obrazovnihnastojanja.
Ključne riječi: individualizacija, nova škola, demokratija
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Osobitosti recepcije i literarne komunikacije učenika
osnovne škole s proznim tekstom
- Autori:
Kermek, Mira (101410)
Časopis: Napredak
Broj: 2
Volumen: 134
Godina: 1993
Stranice: od 133 do 140
Broj referenci: 8
Jezik: hrvatski
Sažetak: Osobitosti recepcije i literarne komunikacije
osnovnoškolaca sproznim tekstom istraživane su na uzorku koji je
sačinjavalodeset razrednih odjeljenja dviju osnovnih škola. U ovom
raduprezentirani su rezultati toga istraživanja. Početna recepcijateksta
otkriva niz individualnih primanja teksta, a uspostavljenaprimarna
dvosmjerna komunikacija nakon početne recepcije takođerotkriva različite
razine komunikacije. Istraživanje pružadovoljno indikacija koje upućuju na
to što bi trebalo mijenjati unastavi književnosti u mlađim razredima
osnovne škole, ako i nato da djeca te dobi mogu ostvarivati dvosmjernu
kprimarnuliterarnoestetsku komunikaciju.
Ključne riječi: literarna komunikacija, osnovna škola
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Usporedba nekih aspekata odgoja u potpunim i nepotpunim
obiteljima
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: Napredak
Broj: 4
Volumen: 133
Godina: 1992
Stranice: od 409 do 419
Broj referenci: 4
Jezik: hrvatski
Sažetak: U radu su prezentirani rezultati istraživanja dobiveni
usporedbomnekih aspekata odgoja dječaka i djevojčica u potpunim inepotpunim
obiteljima. Prema dobivenim rezultatima može sezaključiti da ne postoji
značajna razlika između odgoja što gadobivaju djeca koja žive samo se
jednim roditeljenm i ona kojažive s oba roditelja. Za relativno mali broj
varijabli za koje jeutvrđeno postojanje statistički značajnih razlika za
boljerazumijevanje cjelokupnog obiteljskog konteksta, a što je iznimnovažno
za uspjeh pedagoškog djelovanja.
Ključne riječi: odgoj u obitelji, cjelovite i nepotpune obitelji
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Majstorske škole u novom školskom sustavu
- Autori:
Vučak, Slavko (4116)
Časopis: Napredak
Broj: 4
Volumen: 133
Godina: 1992
Stranice: od 450 do 457
Broj referenci: 10
Jezik: hrvatski
Sažetak: U razvoju našeg školskog sustava različito je bilo
školovanje iosposobljavanje stručnih djelatnika - majstora.
Sedamdesetihgodina došlo je do ukidanja takva obrazovanja.
Nedostatakmajstora izazvao je velike probleme u mnogim djelatnostima, štose
rješavalo na različite načine, uglavnom neodgovarajuće. Radiprimjerenog
rješavanja navedenog problema provedeno je empirijskoistraživanje, čiji
rezultati ukazuju na potrebu ponovnogobrazovanja u majstorskim školama.
Prema tim rezultatima mogućisu različiti modeli obrazovanja u majstorskim
školama. Upis u teškole bio bi moguć po završetku industrijskih ili
obrtničkihškola (uz odgovarajućer adno iskustsvo).
Ključne riječi: majstorske škole, školski sustav
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Ogledna šumska narodna škola u Tuškancu (1929-1941)
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Časopis: Napredak
Broj: 4
Volumen: 133
Godina: 1992
Stranice: od 464 do 474
Broj referenci: 14
Jezik: hrvatski
Sažetak: U zagrebačkoj četvrti Tuškanac od 1929. do 1941. godine
djelovalaje Privatna šumska narodna škola s pravom javnosti. Ovu je
školuutemeljio Franjo Higy-mandić, koji je odlično
poznavaopedagoško-metodičke aspekte rada u šumskim školama i
odgojnimdomovima u prirodi, koji su u to vrijeme djelovali u Europi.
Svespoznaje o tim školama primijenio je u organizaciji škole naTuškancu u
Zagrebu, koju su pohađala djeca od 1. do 4. razredaosnovne škole. U Školi
su uvažavane pedagoške ideje pokreta zaodgajanje u prirodi. U vrijeme
djelovanja ovu je školu pohađaloizmeđu deset i četrdesetipet djece, a
poučavala su ih dvaučitelja.
Ključne riječi: šumska škola, alternativna škola, privatna škola, osnovna škola
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: Načini opisivanja algoritamskih uputa u nastavi
matematike
- Autori:
Ovčar, Stjepan (107453)
Časopis: Napredak
Broj: 2
Volumen: 133
Godina: 1992
Stranice: od 207 do 212
Broj referenci: 7
Jezik: hrvatski
Sažetak: Brojna istraživanja pokazuju da su za algoritmizaciju
pogodni onisadržaji i operacije koje imaju određenu logičku strukturu i
zakoju možemo odrediti i kontrolirati uvjete pod kojima se izvoe.Smatra se
daje nastavno gradivo matematike prikladno zaalgoritmizaciju. Nastavni
proces matematike moguće je reguliratialgoritamskim uputama. Njih je moguće
opisivati i konstruirati naviše načina. U ovom radu se govori o četiri
načina opisivanjaalgoritamskih uputa, i to: 1. verbalno (riječima), 2.
grafički(hodogramom), 3. simbolima (znacima), 4. pomoću sheme
logičkogsklopa.
Ključne riječi: algoritmizirana nastava, nastava matematike
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: ŠKOLA - RODITELJI - DJECA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: OBNOVLJENI ŽIVOT
Broj: 6
ISSN: 0351-3947
Volumen: 48
Godina: 1993
Stranice: od 587 do 593
Broj referenci: 6
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: PROBLEMI SVIJETA I PROMJENE ODGOJA I OBRAZOVANJA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: Život i škola
Broj: 4
ISSN: 0044-4855
Volumen: 42
Godina: 1993
Stranice: od 347 do 350
Broj referenci: 5
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: ŠKOLA I RODITELJI
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: Napredak
Broj: 2
ISSN: 1330-0059
Volumen: 135
Godina: 1994
Stranice: od 133 do 140
Broj referenci: 10
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: BUDUĆNOST ŠKOLE - UVIJEK AKTUALNA TEMA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: Napredak
Broj: 1
ISSN: 1330-0059
Volumen: 135
Godina: 1994
Stranice: od 32 do 41
Broj referenci: 11
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: RAZLIČITO SHVAĆANJE SURADNJE RODITELJA I PROFESIONALACA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Časopis: Napredak
Broj: 3
ISSN: 1330-0059
Volumen: 135
Godina: 1994
Stranice: od 342 do 349
Broj referenci: 14
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: PREMA INOVATIVNOM BIĆU ŠKOLE
- Autori:
Pivac, Josip (37365)
Časopis: Napredak
Broj: 4
ISSN: 1330-005
Volumen: 135
Godina: 1994
Stranice: od 466 do 473
Broj referenci: 30
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u časopisu
Naslov: MOGUĆNOST RAZVIJANJA PRODUKTIVNE DAROVITOSTI POTENCIJALNO
DAROVITIH SREDNJOŠKOLACA
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Časopis: Napredak
Broj: 1
ISSN: 1330-0059
Volumen: 136
Godina: 1995
Stranice: od 15 do 22
Broj referenci: 19
Jezik: hrvatski
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Inovativna škola kao povijesni zahtjev
- Autori:
Polić, Milan (169702)
Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 19 do 30
Sažetak: Svako propitivanje škole kao mjesta odgoja mora prije
svegaodgdovoriti na pitanje: Što je odgoj? Na to pitanje moguće je,međutim
odgovoriti tek pošto se istraži bit čovjeka. Zahtjev zainovativnom školom
proizlazi iz onog odgovora na to pitanje kojibit čovjeka spoznaje kao
slobodu, pa sukladno tome i odgoj mislikao razvitak mogućeg, a školu, ako
odgovara svome pojmu, kaomjesto povijesnog zbivanja. Upravo stoga
inovativnu školu nijemoguće u bilo kojem pogledu odrediti unaprijed, već se
teknaknadno kao rezultat djelovanja odgojnih stvaralaca nekaa školamože
prikazati kao takva.
Ključne riječi: inovativna škola, odgoj, alternativna škola
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Humor u nastavi
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Naslov zbornika: Istražovanja odgoja i obrazovanja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 31 do 46
Sažetak: Autor analizira neke razloge zbog kojih u nastavi nema
dovoljnohumora i smijeha, te razloge zbog kojih u pedagogiji nemaadekvatnih
istraživanja uloge humora u odgoju te mogućnostikorištenja humora u raznim
nastavnim područjima. Nakon analizedefinicija i teorija koje objašnjavaju
humor i smijeh prikazanesu mogućnosti stvaranja duhovitih situacija u
nastavi ikorištenja humora kao sredstva za obogaćivanje i
dopunjavanjedrugih oblika komuniciranja u nastavi. Posebna je
pažnjaposvećena korištenju viceva, anegdota i karikatura u nastavi.Rad
sadži preporuke učitelju za obogaćivanje nastavnekomunikacije humorom te
upozorenja na opasnosti koje se mogupritom javiti.
Ključne riječi: humor u odgoju, humor u nastavi
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Neke aktualne tendencije i problemi u odgoju i
obrazovanju u razvijenom svijetu
- Autori:
Šooš, Edita (107490)
Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 61 do 67
Sažetak: Pod aktualnim tendencijama u odgoju i obrazovanju
podrazumijevajuse određena teorijska promišljanja i praktične
aktivnostiusmjerene u prvom redu određenim većim i/ili manjim
promjenama.Dakle, to određenje podrazumijeva najužu povezanost problema
itendencija, jer tendencije su jednostavnije rečeno postupcipromišljanja i
načini rješavanja aktualnih odgojno-obrazovnihproblema. U radu su dani
konkretni primjeri i analize pojedinihtendencija, prije svega u razvijenim
zemljama, a osnovnizaključak koji proizlazi iz ovih analiza je nužnost
bitnih pomakaprema kvaliteti znanja, komuniciranja u međusobnim odnosima
svihsudionika u odgoju i obrazovanju i kvaliteti življenja.
Ključne riječi: aktualne tendencije u obrazovanju, obrazovne reforme, kvaliteta znanja
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Prema novim mogućnostima poticanja razvoja nadarenih u
školi
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Naslov zbornika: Istraživanja u odgoju i obrazovanju
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 61 do 67
Sažetak: Problematiku unapređivanja rada s nadarenim učenicima nužno
jepromatrati u sklopu širih promjena u društvu.
Intenziviranjedemokratičnosti u društvu nužno će dovesti do koncipiranja
školena novim paradigmama te demokratičnijim načinima rada u njoj,koji više
od dosadašnjih afirmiraju pravo na različitosti uodgojno-obrazovnom procesu
i otvaraju veće šanse u razvoju sveone djece koja po svojim specifičnostima
odudaraju od prosjeka pameđu njima i nadarene. Tu je posebno važno
istaknuti većumogućnost individualizacije ciljeva, zadataka i načina rada
uzmogućnost diferencijacije nastavnih sadržaja.
Ključne riječi: darovita djeca, razvoj darovite djece u školi
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Organizacija nastave matematike uz primjenu uputa
algoritamskog tipa
- Autori:
Ovčar, Stjepan (107453)
Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 69 do 81
Sažetak: Mogućnost primjene kibernetike u pedagogiji leži u tome što
seodgojno-obrazovnim procesom može upravljati i regulirati. U vezis tim
Birjukov i Landa uvode novi pojam "uputa algoritamskogtipa". U empirijskom
istraživanju autor je provjeravao mogućnostprimjene algoritamskih uputa u
početnoj nastavi matematike.Primjenu algoritamskih uputa valja promatrati u
svjetlu novihpsihologijskih istraživanja, koja pokazuju da je
stjecanjeosnovnih znanja i vještina efikasnije uz aktivno
poučavanje,aktivno učenje dobro odmjerenog i sekvencioniranog programa
uzneposrednu povratnu informaciju.
Ključne riječi: nastava matematike, algoritmizacija nastave
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Interdisciplinarni pristup nastavi hrvatskog jezika uz
pomoć kompjutora
- Autori:
Pavličević, Dunja (137921)
Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 109 do 121
Sažetak: Kompjutor kao suvremeni tehnički medij (nastavni stroj)
opravdavasvoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta
tehnologijeobrazovanja, ali i s lingvo-metodičkih i
pedagoško-psihološkihpolazišta. Pravilno primijenjen (a to znači u skladu s
osnovnimprincipima svih navedenih znanstvenih disciplina)
kompjutoromogućuje uspješnije svladavanje određenog jezičnog
gradivaracionalizirajući i dinamizirajući nastavni proces (veća
količinainformacija u kraćem vremenu). Uz to upotreba kompjutora medijskoj
i sadržajnoj razini. Tako nastava jezika postajeraznovrsnija i današnjoj
djeci primjerenija.
Ključne riječi: nastava hrvatskog jezika, kompjuter u učenju jezika
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Alternativne koncepcije škole
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1993
ISBN/ISSN: 93122039
Stranice: od 273 do 283
Sažetak: U ovom članku autor prikazuje sedam različitih modela škola
kojene djeluju prema propisanim državnim programima, pa su prema tomeu
sredinama gdje djeluju alternativne u odnosu na državne škole.Prikazan je
rad internatskih škola na selu u Njemačkoj, zatimMontessori gimnazije u
Koelnu (Njemačka), Woodlands School uCoventriju (Engleska), Realgymnasium
Modelschule u Grazu(Austrija), waldorfske škole, Ecole Autogeree de
Bouleyres uFriburgu (Švicarska) te Freie Schule u Bochumu (Njemačka).
Ključne riječi: alternativne škole, slobodne škole, waldorfske škole, montessori škole
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Školska i razredno-nastavna klima
- Autori:
Jurić, Vladimir (73040)
Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1993
ISBN/ISSN: 93122039
Stranice: od 63 do 71
Sažetak: Autor u ovom članku objašnjava pojmove školske
irazredno-nastavne klime, a zatim prikazuje tipologiju škola sobzirom na
školsku klimu (škola autokratsko-izolirajuća, školaautokratska - bliska
životu, demokratsko-izolirajući tip škole,te demokratska i životno bliska
škola). Uz četiri grafičkaprikaza autor analizira nastavnu klimu kroz
četiri varijable:organizacijska obilježja, arhitektonska obilježja,
obilježjanastavnika i obilježja učenika.
Ključne riječi: školska klima, razredno-nastavna klima
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Didaktički vidovi strategija aktivnog učenja
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1993
ISBN/ISSN: 93122039
Stranice: od 417 do 432
Sažetak: Autor u ovom članku definira pojmove aktivno učenje,
iskustvenoučenje i inovativno učenje. Zatim su prikazane strategije
učenjaputem rješavanja problema, studij slučaja, igre i simulacije,
teposebno igre uloga i plan igra. Navedeno je više primjera iznastavne
prakse a na kraju autor analizira prednosti tihstrategija u ostvarivanju
ciljeva odgoja u školi.
Ključne riječi: strategije aktivnog učenja, inovativno učenje, rješavanje problema, igre, studij slučaja
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Praćenje i ocjenjivanje učenika
- Autori:
Matijević, Milan (99513)
Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1993
ISBN/ISSN: 93122039
Stranice: od 401 do 408
Sažetak: U ovom članku autor objašnjava vezu ocjenjivanja učenika
sciljevima odgoja. Definirani su pojmovi vanjske i unutarnjeevaluacije, te
pedagoške funkcije praćenja i ocjenjivanjaučenika. Analizirani su modeli
analitičkog i sintetičkogocjenjivanja te kriteriji ocjenjivanja u školi u
vezi s ciljevimaodgoja, vrstama škole i prirodi sadržaja učenja.
Ključne riječi: evaluacija učenika, kriteriji ocjenjivanja, ciljevi odgoja
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Co-operation between school and family - a reflection of
democratisation of society
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Naslov zbornika: Education under the circumstances of social and political changes
Jezik: engleski
Mjesto: Warszawa, Poland
Godina: 1992
Stranice: od 71 do 79
Sažetak: U radu se daje povijesna i komparativna analiza odnosa
škole iobitelji. Autorica zaključuje da je respektiranje roditelja
kaopartnera u radu škole proporcionalno stupnju demokracije udruštvu. Što
je stupanj slobode i demokracije viši to je imogućnost roditeljskog
sudjelovanja veća. U tom smislu suradnjaizmeđu škole i obitelji dobiva novo
značenje i predstavlja nesamo pedagoško nego i socijalno i političko
pitanje.
Ključne riječi: obitelj i škola, roditelji i škola
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Kako odgajati nakon Vukovara
- Autori:
Bognar, Ladislav (154990)
Naslov zbornika: Djeca u ratu i poslije rata
Jezik: hrvatski
Mjesto: Osijek
Godina: 1993
Stranice: od 163 do 168
Skup: Djeca u ratu i poslije rata
Održan: od 25.02.93 do 26.02.93
Sažetak: Nakon stravičnih zločina, čiji simbol je i potpuno
razrušenihrvatski grad Vukovar, otvaraju se mnoge dileme o odgoju
nakonsvega ovoga što se dogodilo. Potrebno je analizirati putevenastajanja
zločina, koliko je u svemu tome sudjelovao i odgoj, teiznaći novu
orijentaciju, koja će omogućiti život u miru na duljirok. Što zbog ratnog
stanja, što zbog stanja svijesti, prilike uHrvatskoj nisu dobre, ali
Hrvatska ima izgleda da krene u pravcudemokracije, mira i nenasilja.
Ključne riječi: odgoj, Hrvatska, mir, demokratizacija
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: New Chances (and old Barriers) for the Development of the
Gifted and Talented in Croatia
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Naslov zbornika: Competence and Responsibility
Jezik: engleski
Mjesto: Muenchen, Germany
Godina: 1992
ISBN/ISSN: 0889371113
Stranice: od 149 do 150
Skup: The Third European Conference of the European Council of High Ability
Održan: od 11.10.92 do 14.10.92
Sažetak: U radu se problematiziraju razlozi lošeg položaja
darovitihučenika u socijalističkoj školi i nove šanse koje razvojudarovitih
pruža dokidanje egalitarizma u školi. Novi ciljobrazovanja treba biti
usmjeren prema stvaranju uvjeta koji ćepoticati maksimalan razvoj dječjih
potencijala, pa time i njihovurazličitost, čime se bolje šanse razvoja
pružaju posebnodarovitim učenicima.
Ključne riječi: daroviti učenici, odgoj
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Little Academy of the Gifted "Leonardo"
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Naslov zbornika: Competence and Responsibility
Jezik: engleski
Mjesto: Muenchen, Germany
Godina: 1992
ISBN/ISSN: 0889371113
Stranice: od 150 do 150
Skup: The Third European Conference of the European Council of High Ability
Održan: od 11.10.92 do 14.10.92
Sažetak: U radu se daje prikaz rada Male akademije nadarenih
"Leonardo"osnovane u Puli. To je jedna specifična organizacija za
poticanjerazvoja nadarenih i talentiranih pojedinaca, posebno djece. Radje
organiziran u različitim grupama i razredima u kojima radedaroviti
pojedinci različitog uzrasta i profesija, od učenikaosnovne škole do
sveučilišnih profesora.
Ključne riječi: poticanje darovitosti, institucije, odgoj
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Učenici s teškoćama u razvoju
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1993
ISBN/ISSN: 93122039
Stranice: od 385 do 399
Sažetak: U radu se daje prikaz novijih gledanja na učenike s
teškoćama urazvoju i suvremenih pristupa njihovom školovanju. Posebno
seukazuje na potrebu prevladavanja njihove segregacije u društvu iškoli, te
na to kako u našim uvjetima što uspješnije provoditiintegraciju u školi.
Ključne riječi: učenici s teškoćama u razvoju, specijalni odgoj
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Nastavnici i suvremeni metodički sustavi u nastavi
hrvatskoga jezika
- Autori:
Kermek, Mira (101410)
Naslov zbornika: Zbornik radova
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1991
Stranice: od 23 do 39
Sažetak: Autorica je istraživala kako i koliko nastavnici
prihvaćajusuvremene metodičke sustave u nastavi hrvatskoga jezika. Uzorakza
istraživanje sačinjavalo je 86 nastavnika iz pet osnovnihškola. Metodički
je sustav ovdje shvaćen kao sveopći modelodgojno-obrazovnog procesa koji se
temelji na određenojmetodičkoj koncepciji. Metodički sustav obuhvaća izbor
sadržaja ipristup, ciljeve, oblike, sredstva, metode i postupke. Posebno
seanaliziraju problemsko-stvaralački i korelacijsko-integracijskisustavi u
nastavi književnosti i jezika.
Ključne riječi: nastavnici, osnovna škola, materinji jezik, suvremeni metodički sustavi
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Odgoj za ljudska prava u osnovnoj školi
- Autori:
Silov, Mile (64196)
Naslov zbornika: Zbornik radova
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1991
Stranice: od 62 do 81
Sažetak: Društvene promjene u nas aktualizirale su rasprave o
ljudskimpravima. Teorija i praksa ljudskih prava put je
prevladavanjujednostranog ideologiziranja i politiziranja u odgoju
iobrazovanju. Autor (a) naglašava važnost istraživanja teme oljudskim
pravima, (b) definira sintagmu ljudska prava, (c) pratirazvitak ideje o
ljudskim pravima, (d) analizira zastupljenostsadržaja o ljudskim pravima u
znanstvenoj, stručnoj i metodičkojliteraturi (32 izvora) i (e) razmatra
mogućnosti osnovne škole uopredmećivanju ideje o ljudskim pravima.
Ključne riječi: ljudska prava, osnovna škola, politika odgoja
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: NOVI TRENDI V PEDAGOŠKEM PRISTOPU DO NADARJENIH.
- Autori:
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Naslov zbornika: NADARJENI: STANJE, PROBLEMATIKA, RAZVOJNE MOŽNOSTI
Jezik: slovenski
Mjesto: NOVO MESTO, SLOVENIJA
Godina: 1994
ISBN/ISSN: 86-81379-11-9
Stranice: od 98 do 106
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: ODNOS OBITELJI, ŠKOLE I DRUŠTVA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Naslov zbornika: OBITELJ - ŠKOLA - DRUŠTVO
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1994
ISBN/ISSN: 953-6134-02-0
Stranice: od 11 do 18
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: ODGOJ ZA TOLERANCIJU U OBITELJI I ŠKOLI
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Naslov zbornika: ODGOJ ZA TOLERANCIJU, MEĐUSOBNO RAZUMIJEVANJE I SURADNJU
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1995
ISBN/ISSN: 935-6134-07-1
Stranice: od 22 do 29
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: PEDAGOŠKO OBRAZOVANJE RODITELJA
- Autori:
Maleš, Dubravka (69315)
Naslov zbornika: PEDAGOŠKO OBRAZOVANJE RODITELJA
Jezik: hrvatski
Mjesto: Rijeka
Godina: 1995
ISBN/ISSN: 953-6104-00-8
Stranice: od 19 do 36
Tip rada: Studija/Elaborat
Naslov: PRIJEDLOG SUSTAVA ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI
HRVATSKOJ
- Autori:
Biondić, Ivan (54511)
Bognar, Ladislav (154990)
Jurić, Vladimir (73040)
Kermek, Mira (101410)
Maleš, Dubravka (69315)
Markovac, Josip (99280)
Matijević, Milan (99513)
Ovčar, Stjepan (107453)
Puževski, Valentin (101544)
Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
Silov, Mile (64196)
Šooš, Edita (107490)
Težak, Dubravka (118571)
Vučak, Slavko (4116)
Naručitelj: MINISTARSTVO KULTURE I PROSVJETE REPUBLIKE HRVATSKE
Depo ustanova: MINISTARSTVO KULTURE I PROSVJETE REPUBLIKE HRVATSKE
Godina: 1992
Stranica ukupno: 74
Jezik: hrvatski