SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-065

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-065


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 70
Ukupno objavljenih radova: 70


  1. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Didaktika

    Autori:
    Bognar, Ladislav (154990)
    Matijević, Milan (99513)
    ISBN: 921211023
    Godina: 1993
    Broj stranica: 296
    Broj referenci: 351
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U ovoj knjizi autori su izložili vlastitu teoriju nastave uznavođenje dosta primjera, uglavnom iz područja osnovneosmogodišnje škole. Osnovna pitanja kojima se bave autori su:teorijski pristupi i terminologija, didaktički sistemi,metodološka pitanja didaktike, antropološko psihološke isocijalno-kulturne pretpostavke odgoja, ciljevi i sadržajiodgoja, dinamika odgojnog procesa, socijalni oblici učenja unastavi, odgojne strategije, školska ekologija, mediji, odgojnakomunikacija i školska klima.
    Ključne riječi: didaktika, nastava, učenje, poučavanje, mediji, komunikacija, odgojne strategije
    Ostalo: Ovo je sve.

  2. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Hrvatska poratna dječja priča

    Autori:
    Težak, Dubravka (118571)
    ISBN: 8603003769
    Godina: 1991
    Broj stranica: 155
    Broj referenci: 189
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U knjizi se proučava specifična vrsta dječje proze u određenomknjiževnopovijesnom okviru. Dječja priča ima dva osnovna trenda:fantastični i realistični. U fantastičnom razvila se moderna bajka prerastajući od svog klasičnog prototipau njegovu sasvim slobodnu interpretaciju, u moderan imetaforički iskaz. U realističkom učinili suvišestruki pomak na tematskom, stilskom, jezičnom i strukturalnomplanu pisci koji se udaljuju od tradicionalističkog iskazazapostavljanjem fabule i akcije u korist misaonih i lirskihdigresija.
    Ključne riječi: dječja priča, Hrvatska

  3. Tip rada: Knjiga

    Naslov: K filozofiji odgoja

    Autori:
    Polić, Milan (169702)
    Izdavač: Znamen & Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta
    ISBN: 9536008017
    Godina: 1993
    Broj stranica: 128
    Broj referenci: 50
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Bit je odgoja istinoljublje i istinoljublje. Stoga se odgoj usvojoj biti opire svim pokušajima da ga se učini sredstvom bilokoje politike ili stavi u službu države. Da je tome tako uvijekiznova svjedoče pokušaji instrumentalizacije odgoja udržavotvorne svrhe koji se beziznimno izvrgavaju u ideološkiusmjeravanu manipulaciju.
    Ključne riječi: država, odgoj, manipulacija, sloboda, stvaralaštvo

  4. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Alternativne škole

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: Una-MTV & Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta
    ISBN: 953624800X
    Godina: 1994
    Broj stranica: 111
    Broj referenci: 94
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U knjizi autor diskutira o pojmovima slobodne, alternativne iprivatne škole te prikazuje pedagoške koncepcije CelestinaFreineta, Marije Montessori, Petera petersena i Rudolfa Steinera.Također su prikazane alternativne škole internatskog tipa teSlobodna škola u Bochumu. Prikazan je ir ad ogledne šumskenarodne škole u Zagrebu (1929-1941) te privatne škole upovijeesti školstva Hrvatske.
    Ključne riječi: alternativne škole, slobodne škole, privatne škole

  5. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Kompjutorske igre u nastavi hrvatskoga jezika

    Autori:
    Pavličević, Dunja (137921)
    Izdavač: Školske novine
    ISBN: 867457081X
    Godina: 1992
    Broj stranica: 179
    Broj referenci: 116
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Kompjutor kao suvremeni tehnički medij (nastavni stroj) opravdavasvoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta tehnologijeobrazovanja, ali i s lingvo-metodičkih i pedagoško-psihološkihpolazišta. Pravilno primijenjen kompjutor omogućuje usjpešnijesavladavanje određenog jezičnog gradiva racionalizirajući idinamizirajući nastavni proces (veća količina informacija ukraćem vremenu). Uz to upotreba kompjutora individualiziranastavni proces diferencirajući ga na metodičkoj, medijskoj isadržajnoj razini. Tako nastava jezika postaje raznovrsnija idanašnjoj generaciji djece primjerenija.
    Ključne riječi: kompjutorske igre, nastava hrvatskog jezika, učenje jezika uz pomoć kompjutora

  6. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Ključ za književno djelo - Mato Lovrak, Ivo Kušan

    Autori:
    Težak, Dubravka (118571)
    Izdavač: Školska knjiga
    ISBN: 930225083
    Godina: 1993
    Broj stranica: 110
    Broj referenci: 27
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Knjiga donosi prikaz života, djela i poetike dvaju značajnihhrvatskih dječjih pisaca M. Lovraka i I. Kušana. Interpretiranisu Lovrakovi romani Vlak u snijegu i Družba Pere Kvržice, teKušanovi Lažeš, Melita, Koko u Parizu i Ljubav ili smrt. Uinterpretacijama se ističu vrijednosti strukture, stila i jezika,te specifičnosti i bitne značajke djela.
    Ključne riječi: Hrvatska, dječji roman

  7. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Priče o dobru - priče o zlu

    Autori:
    Težak, Dubravka (118571)
    Izdavač: Školska knjiga
    ISBN: 930614088
    Godina: 1993
    Broj stranica: 205
    Broj referenci: 12
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Knjiga govori o tome kako i kada djeca počinju razlikovati dobroi zlo, te usvajati vrijednosti svojih roditelja tako da onepostaju njihovim unutarnjim smjernicama za djelovanje. Pokazujekako djetetu primjerom objasniti i olakšati izbor između dobra izla, poštenoga i nepoštenoga, plemenitoga i bešćutnoga. U njoj jemnogo priča koje služe kao primjeri i uzori, te niz uputaodraslima kako ih iskoristiti u razgovorima, raspravama imoralnim poukama. Priče su primjerene djeci od predškolske dobido adolescencije.
    Ključne riječi: dječja priča, moralni odgoj

  8. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Osnovna škola na pragu XXI. stoljeća

    Autori:
    Biondić, Ivan (54511)
    Bognar, Ladislav (154990)
    Maleš, Dubravka (69315)
    Matijević, Milan (99513)
    Urednici
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 8681795015
    Godina: 1991
    Broj stranica: 239
    Broj referenci: 118
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Osnovna poglavlja u ovom zborniku su: Metodološka pitanja reformeosnovne škole, Novija psihološka istraživanja, Ciljevi i zadaciosnovne škole, Novi pristupi programiranju, Metodički pristupodgoju i obrazovanju, Školska ekologija i mediji, Učeničkezadruge, Djeca s posebnim potrebama u osnovnoj školi, Darovitiučenici u osnovnoj školi, Roditelji i škola, Škola bez ocjena istraha, Demokratizacija interpersonalnih odnosa u školi,Komunikacija u odgoju i nastavi, Profesionalna orijentacija uškoli, Poludnevna i cjelodnevna škola, Stručni suradnici uosnovnoj školi.
    Ključne riječi: školska reforma, osnovna škola, ciljevi odgoja, darovita djeca, komunikacija u odgoju, demokratizacija odgoja, profesionalna orijentacija

  9. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Osnovna škola u svijetu

    Autori:
    Biondić, Ivan (54511)
    Bognar, Ladislav (154990)
    Maleš, Dubravka (69315)
    Matijević, Milan (99513)
    Špoljar, Kornelija (82433)
    Urednici
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 8681795023
    Godina: 1991
    Broj stranica: 205
    Broj referenci: 112
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Main articles in this book are: The elementary school in theUnited States, Canada, England, Sweden, Holland, France, Germany,Italy, Austria, Soviet Union, Poland and Czeho-Slovakia.
    Ključne riječi: osnovna škola, nastavni program, školski sistem

  10. Tip rada: Knjiga

    Naslov: DJECA - FILM, PRIČA I PJESMA

    Autori:
    Kermek, Mira (101410)
    Izdavač: Školske novine
    ISBN: 953-160-046-5
    Godina: 1994
    Broj stranica: 180
    Broj referenci: 76
    Jezik: hrvatski

  11. Tip rada: Knjiga

    Naslov: HUMOR U NASTAVI

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: UNA-MTV
    ISBN: 953-6248-01-8
    Godina: 1994
    Broj stranica: 85
    Broj referenci: 69
    Jezik: hrvatski

  12. Tip rada: Knjiga

    Naslov: ŠKOLA U SVIJETU PROMJENA

    Autori:
    Pivac, Josip (37365)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 953-175-042-4
    Godina: 1995
    Broj stranica: 189
    Broj referenci: 147
    Jezik: hrvatski

  13. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Prema integrativnoj pedagogiji

    Autori:
    Biondić, Ivan (54511)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 20 do 27
    Broj referenci: 34
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se pledira za izgradnju novog modela integriranepedagogije, koja bi uključivala kao svoje elemente specijalnu itzv. normalnu pedagogiju masovnog (tvorničkog) obrazovanja.Autor, obzirom na potencijal novih informacijskih ikomunikacijskih tehnologija, tvrdi da postoje svi tzv. hardverskipreduvjeti za ostvarivanje ne samo teorije, nego isto tako iprakse integriranog odgoja, jer novi elektronički medijiomogućuju učenje učenja, zatim individualizaciju učenja premasposobnostima i uspješno reguliranje odgojnog procesa pomoću vrlobogatog repertoara terapeutskih postupaka kojima se omogućujeučenicima s hendikepom maksimalizacija uspjeha.
    Ključne riječi: integrativni odgoj, specijalni odgoj

  14. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Oblici otvorenog planiranja u odgojnim koncepcijama J.Zimmera i L.Malaguzzija

    Autori:
    Špoljar, Kornelija (82433)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 28 do 35
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Na području predškolskog odgoja javio se 70-ih godina u SRNjemačkoj zanimljiv pristup koncepciji programa. Radi se osituacijskom pristupu kurikulumu "socijalno učenje" J.Zimmera(1975). Također jedan oblik otvorenog planiranja provodi se upredškolskim ustanovama prema zamisli Lorisa Malaguzzija ugradiću Reggio Emilia (sjeverna Italija). Autorica prikazujepedagoške koncepcije Zimmera i Malaguzzija te nastoji upozoritina mogućnost primjene njihova učenja u početnim razredima osnovneškole.
    Ključne riječi: planiranje u odgoju, odgojni program, predškolski odgoj, osnovna škola

  15. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Odnos škole i obitelji u kontekstu društvenih odnosa

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 67 do 73
    Broj referenci: 12
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autorica analizira odnos škole i društvenog sustava, premaobiteljskom odgoju, roditeljski utjecaj, te angažiranje obiteljii škole na zadacima odgoja. Demokratska društva nameću potrebuotvaranja škole prema svim zainteresiranim subjektima. Topretpostavlja njihovu preobrazbu u zajednice svih sudionikaodgojno-obrazovnog procesa: učenika, roditelja, učitelja i svihdrugih koji su zainteresirani i odgovorni za odgoj i obrazovanje.
    Ključne riječi: škola, obitelj, roditelji, odnos škole i obitelji

  16. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Stara škola i aktivnost učenika

    Autori:
    Munjiza, Emerik (165865)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 83 do 90
    Broj referenci: 23
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Uobičajenije je sučeljavanje stare (XIX. stoljeće) i nove škole(prva polovina XX. stoljeća) od kontinuiteta u svim oblicima, patako i u aktivnosti učenika. Autor se priključuje onima kojinastoje pronaći elemente kontinuiteta. Radi toga analizira autorpedagogijsku periodiku toga vremena, koja je mnogo aktualnija uodnosu na udžbeničku literaturu. Koliko znamo, pedagogijskaperiodika nije dosad analizirana s toga aspekta. U staroj školinalazimo aktivnost učenika koja se realizira kao: nastavniprincip, nastavni predmet, izvannastavna i izvanškolskaaktivnost.
    Ključne riječi: stara škola, nova škola, aktivnost učenika

  17. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Zadovoljstvo učenika nastavom i školom

    Autori:
    Jurić, Vladimir (73040)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 93 do 101
    Broj referenci: 5
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Nastavna klima je relativno doživljena okolinska kvalitetanastave koja obuhvaća odgovarajuća obilježja okoline spotencijalnim utjecajem na ponašanje učenika koji specifičnodoživljava tu okolinsku kvalitetu nastave. Među okolinskimkvalitetama nastave posebno se ističe emocionalna komponenta, alii svojstva razreda kao socijalne skupine. U ovom radu autorinterpretira dio istraživanja koje je provedeno u četiri osnovneškole na uzorku učenika šestih, sedmih i osmih razreda (N=836).Podaci se odnose na zadovoljstvo učenika nastavom, te mišljenjaroditelja o zadovoljstvu djece školom. Rezultati pokazuju da suučenici viših razreda osnovne škole manje zadovoljni školom.
    Ključne riječi: nastavna klima, škola

  18. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Kompjutorska "alternativna škola"

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 102 do 111
    Broj referenci: 11
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autor analizira pedagoške vrijednosti šest kompjutorskih igara,te rezultate istraživanja mjesta kompjutorskih igara i igara uzabavnim salonima u životu učenika na kraju osnovne i početkusrednje škole. Istraživanje pokazuje da za neke učenike bavljenjekompjutorskim igrama znači više od redovne osnovne škole.Istraživanje na uzorku 336 učenika osnovne i srednje školepokazuje da kompjutore u kući ima svaki treći ispitanik. Češćekompjutore kupuju roditelji koji imaju mušku djecu. Na temeljurezultata autor izvodi zaključak o postojanju jedne originalne"alternativne škole" koja je u pedagogijskim istraživanjiimaneopravdano zanemarena.
    Ključne riječi: kompjuterske igre, osnovna škola, srednja škola

  19. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Televizija zatvorenog kruga u suvremenoj nastavi

    Autori:
    Vučak, Slavko (4116)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 112 do 119
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu autor prezentira doprinos kvaliteti nastave pomoćusuvremenog medija - televizije, posebice televizije zatvorenogkruga. Radi toga prikazuju se osnovne značajke primjenetelevizije u nastavi u nekim visokorazvijenim zemljama svijeta(SAD, Japan, Francuska, Italija, Njemačka, Engleska...) kao i uRepublici Hrvatskoj. Pritom se razmatraju nekedidaktičko-metodičke osnovne nastave pomoću televizije zatvorenogkruga: odnos i uloga učenika, nastavnih sadržaja i nastavnika;ostvarivanje zadataka nastave pomoću različitih izvora;artikulacija nastavnog sata; problem osposobljenosti nastavnikaza primjenu inovacija u nastavi.
    Ključne riječi: zatvorena televizija, nastava, obrazovna tehnologija

  20. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Utjecaj nekih novijih istraživanja darovitosti na školsku praksu

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 136 do 144
    Broj referenci: 36
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U ovom radu autorica analizira povijesni pregled pristupadarovitosti školskoj praksi, zatim osnove suvremene koncepcijedarovitosti, te utjecaj novijih istraživanja darovitosti naškolsku praksu. Darovitost je shvaćena kao kompozit sastavljen odniza elemenata koji međusobno stoje u interkorelacijamarazličitog stupnja. Poticanja samo kognitivnog razvoja, dakleonoga što darovitima nudi škola, neefikasno je za poticanjerazvoja njihove darovitosti, posebno produktivne. Kako darovitiimaju više metakognitivno znanje, korisno je omogućiti im da učeonim stilom koji njima najviše odgovara.
    Ključne riječi: talenti u školi, kognitivni stil

  21. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Upotreba audiovizualnih medija u suvremenoj nastavi književnosti

    Autori:
    Težak, Dubravka (118571)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 159 do 167
    Broj referenci: 13
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se govori o značenju audiovizualnih sredstava danas i omogućnosti njihove što funkcionalnije promjene u nastavi.Autorica utvrđuje da, zahvaljujući brojnim transpozicijamaknjiževnih djela na film, u jezično-umjetničkom područjuaudiovizualna sredstva omogućuju osuvremenjivanje starihsadržaja. Na primjeru najnovijega Spielbergova filma Kukapokazano je kako se može približiti današnjem djeteturomantično-sentimentalna fantastična priča J.M.Barrea Petar Pan.
    Ključne riječi: audiovizualni mediji, nastava književnosti

  22. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Prema slobodnoj školi

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 920928115
    Godina: 1992
    Stranice: od 209 do 214
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Razredno-predmetno-satni sistem egzistira u školstvu kao čvrstpedagoški koncept već oko 350 godina. U proteklih 35o godinavjerojatno su Herbart i Ziller najviše učinili na konačnomdefiniranju unutarnje strukture ovog sistema. Početkom dvadesetogstoljeća nastalo je više pedagoških projekata koji se nude uzamjenu za razredno predmetno-satni sustav. Danas je jasno danije moguće definirati jedinstvenu osnovnu školu kojom će bitizadovoljni svi i koja će zadovoljiti sve razvojne potrebedjeteta.Alternativne i slobodne škole samo su dio mogućnosti dase model školske organizacije približi potrebama i očekivanjimadjeteta i roditelja.
    Ključne riječi: slobodna škola, alternativna škola

  23. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Individualizacija kao osnova samorealizacije ličnosti u odgojno-obrazovnom procesu

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Izdavač: Institut za pedagogijska istraživanja Sveučilišta & Katehetski salezijanski centar
    ISBN: 8681795031
    Godina: 1991
    Stranice: od 36 do 42
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se problematizira neodgovarajući pristup individualizacijiu odgoju i obrazovanju u socijalističkoj školi. Posebno seukazuje na to da individualizacija u toj školi više služiujednačavanju učenika nego poticanju razlika među njima, te na tokako se pristupa individualizaciji u školama demokratskihdruštava.
    Ključne riječi: individualizacija, odgoja

  24. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: U patrijarhalnom društvu škola umire s učiteljicama

    Autori:
    Polić, Milan (169702)
    Časopis: Žena
    Broj: 1
    ISSN: 0513-9473
    Volumen: 50
    Godina: 1992
    Stranice: od 51 do 61
    Broj referenci: 11
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Feminizacija bilo koje struke, pa tako i učiteljske, u uvjetimakada još djeluje patrijarhalni obrazac, znak jedeprofesionalizacije struke. Kada je u pitanju učiteljstvo ondaje to od posebnog značaja za društvo, jer se s njegovomdeprofesionalizacijom troši društvena supstancija, pa seneminovno postavlja pitanje kome to može biti u interesu.
    Ključne riječi: deprofesionalizacija, feminizacije struke, učiteljstvo

  25. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Usposabljanje učencev za samostojno učenje na znanstvenem području

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Časopis: Pedagoška obzorja
    Broj: 22
    ISSN: 0353-1392
    Volumen: 7
    Godina: 1992
    Stranice: od 26 do 31
    Broj referenci: 16
    Jezik: slovenski
    Sažetak: Važan cilj suvremene osnovne škole je osposobljavanje učenika zasamostalno učenje, kreativno rješavanje problema te za traženje iselekciju informacija. Učitelji nastoje od samog početkaškolovanja ostvariti te ciljeve stvaranjem odgovarajućihpedagoških situacija. Autor je analizirao mogućnostiosposobljavanja učenika za samostalno učenje u biologiji, kemiji,matematici, te prirodi i društvu. Prikazano je akcijskoistraživanje učenja istraživanjem u četvrtom razredu osnovneškole. Mogućnosti djelovanja škole na realiziranje ovog ciljaograničavaju predmetni i razredno-satni sustav rada.
    Ključne riječi: tehnike kreativnog stvaranje ideja, problemsko učenje, gnoseološki koncept

  26. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Jan Amos Komensky i inovativna škola

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 1
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 41
    Godina: 1992
    Stranice: od 1 do 14
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Kao inovativno poželjnu školu možemo odrediti: humanu školu,demokratsku školu, školu po mjeri učenika, školu bez straha,školu u kojoj nema neuspjeha - u kojoj nema totalno slabihučenika, školu koja razvija kreativnost, školu koja je otvorenaza inovacije, školu u kojoj rade kreativni i odgovorni učitelji.Veličina Komenskoga ogleda se i u tome što se nije zadržao samona kritici postojeće škole, nego je na temelju nje prema općemsudu dao nova, originalna rješenja koja ne samo da su originalnaza to vrijeme, nego i mnogo duže, a mnoga od njih imaju ikarakter suvremenosti. U školi Komenskoga ima mnogo elemenatakoje smo odredili za odlike inovativne škole.
    Ključne riječi: inovacijska škola, humana škola, Komensky

  27. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti učenika osnovne škole

    Autori:
    Cindrić, Mijo (167983)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 1
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 41
    Godina: 1992
    Stranice: od 49 do 68
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U ovom radu autor ukazuje na potrebu osuvremenjivanjaorganizacije izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti učenikaosnovne škole. Pri tomu se polazi od razvojnih posebnosti učenikarazredne i predmetne nastave te Nastavnog plana i programa.Temeljna polazišta organizacije rada izvannastavnih aktivnostisu: potreba mladeži za udruživanjem, autonomija škole, pojedinac- grupa - razredni odjel kao mogući oblici djelovanja izadovoljavanja interesa učenika, učeničke družine kao relativnosamostalni podsustav u strukturi osnovne škole. Posebna pozornostposvećena je etapama planiranja i organiziranja izvannastavnihaktivnosti u osnovnoj školi.
    Ključne riječi: osnovna škola, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

  28. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Jedinstvena državna škola ili školski pluralizam

    Autori:
    Bognar, Ladislav (154990)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 3
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 41
    Godina: 1992
    Stranice: od 255 do 260
    Broj referenci: 5
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U Europi se odvija proces napuštanja koncepcije državne škole iuvođenje školskog pluralizma. Ovo je vrlo značajno događanje kojeotvara nove mogućnosti za razvoj školstva i pedagoške znanosti,ali predstavlja i značajan pomak u razvoju demokratičnostieuropskih društava. Previranja koja se događaju u Hrvatskoj ikoja će zasigurno dovesti i do promjena u školstvu trebalo biusmjeriti ka novim europskim trendovima, a ne vraćanje na staro ipreživjelo.
    Ključne riječi: državne škole, alternativne škole, školski pluralizam

  29. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Holistički pristup čovjeku traži temeljite promjene u tradicionalnoj didaktici

    Autori:
    Bognar, Ladislav (154990)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 2
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 129 do 139
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Iskorak iz tradicionalne didaktike moguć je ako didaktika budeshvaćena kao teorija odgojno-obrazovnog, a ne samo obrazovnogprocesa, te ako napusti krute sociocentrističke postavke i okrenese djetetu i njegovim potrebama i interesima. Danas je nužnopreispitati i jednostarana kognitivistička stajališta kojazapostavljaju ostale dimenzije čovjeka ili ih stavljaju ufunkcije kognitivne. Autor se zalaže za multidimenzionalnipristup u didaktici koji podrazumijeva uvažavanje čovjekovabiološkog, socijalnog, samoaktualizirajućeg, kognitivnog,afektivnog i psihomotoričkog aspekta, a u skladu s tim razlikujeegzistencijalni, socijalni i humanistički odgoj.
    Ključne riječi: didaktika, osnovna škola, odgojni proces

  30. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Odnos didaktike i školske pedagogije

    Autori:
    Jurić, Vladimir (73040)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 452 do 458
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Odnos didaktike i školske pedagogije aktualan je od početakadiferencijacije pedagogije na opće i posebne pedagoškediscipline. Definiranje predmeta didaktike i njeno unutarnjestrukturiranje u poredbi s definiranjem predmeta školskepedagogije i njenim strukturiranjem otkriva nam osnovne relacijemeđu ovim disciplinama; identifikaciju školske pedagogije injihovo relativno odvajanje. Uporišta za predmetne i strukturneodnose su različita, pa je moguća izgradnja različitih didaktika,čime se obogaćuje njihovo teorijsko polje. Nepobitno je, međutim,da se ove dvije discipline prožimaju.
    Ključne riječi: didaktika, školska pedagogija

  31. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Prema školskom i didaktičkom pluralizmu

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 459 do 464
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Prije drugog svjetskog rata na području današnje Hrvatske jedjelovalo više privatnih škola. Nakon toga rata djelovale su samojavne državne škole. Nije postojalo nikakvih privatnih nitidrugih alternativnih škola. Državni prosvjetni organi suodređivali "službenu" pedagogiju i osnovni didaktički konceptškole. Taj se koncept oslanjao na razredno-predmetno-satni sustavi nastavu orijentiranu na učitelja. Autor razmatra pitanje kakonakon četrdesetpet godina školskog i pedagoškog jednoumljastvoriti uvjete za zaživljavanje školskog i didaktičkogpluralizma.
    Ključne riječi: školski pluralizam, didaktički pluralizam, alternativne škole

  32. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Neki zadaci škole u promijenjenom djetinjstvu

    Autori:
    Špoljar, Kornelija (82433)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 483 do 488
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Bitne značajke današnje djece su da ona žive pretežno u gradovimaokružena medijima, bez neposrednog iskustvenog susreta sprirodom. Postojeća školska nastava ne pruža djeci dovoljnomogućnosti za neposredna iskustva s prirodom. Projektna nastavadaje odgovore na razvojne potrebe i promijenjene uvjete životadanašnje djece. U tom pogledu su posebno zanimljive koncepcijeprojektnog rada Zimmera (Njemačka) i Malaguzzija (Italija).Pedagoška vrijednost ovih koncepcija bila bi korisna i u našimuvjetima u mlađim razredima osnovne škole.
    Ključne riječi: djetinjstvo i škola, projektna nastava

  33. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Novi učiteljski studij: novi izazovi

    Autori:
    Vučak, Slavko (4116)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 503 do 511
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Razvijena društva sve više postaju društva znanja. A, društvaznanja sve više traže ljude s fakultetskim diplomama. U našojzemlji, prvi put u povijesnom razvoju, počela se školovati prvageneracija studenata razredne nastave za fakultetsku diplomu. Odučitelja s fakultetskom diplomom očekuje se nova kvaliteta uukupnom razvoju škole, posebice u njenoj unutarnjoj preobrazbi. Stim u vezi provedeno je i empirijsko istraživanje ostručno-metodičkoj osposobljenosti posljednje generacijestudenata dvogodišnjeg studija razredne nastave, učitelja izprakse, te o nekim viđenjima studenata prve generacije studenatavisokoškolskog studija o koncepciji toga studija.
    Ključne riječi: osposobljavanje učitelja, visokoškolska nastava, osnovna škola

  34. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Osobitosti recepcije i komunikacije osnovaca s lirskim tekstom

    Autori:
    Kermek, Mira (101410)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 513 do 521
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Istraživanje osobitosti dječje recepcije i komunikacije s lirskompjesmom (učenici od šeste do dvanaeste godine) opravdava atributestetske komunikacije, ali istovremeno upozorava na zapreke(smetnje) u takvoj komunikaciji. Zapreke su većim dijelomposljedica navika stečenih u nastavi, odnosno rezultatzanemarivanja dječjih literarnih sposobnosti.
    Ključne riječi: recepcija lirskog teksta, osnovna škola

  35. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Operacijski pristup u početnoj nastavi matematike

    Autori:
    Ovčar, Stjepan (107453)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 5
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 523 do 528
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U organizaciji početne nastave matematike nužno je voditi računao velikom broju faktora, a posebice o dostignutom stupnjurazvitka učenika, o strukturi matematičkih sadržaja i očinjenici, da učenik vlastitom aktivnošću i stvaralački spoznajesvijet i oblikuje osobni model realnog svijeta. Prema navedenimzahtjevima sve veći broj metodičara početne nastave matematikeprihvaća metodički postupak koji se naziva operacijskimpristupom. Za nj je karakteristično da se u prezentacijimatematičkih sadržaja primjenjuju različiti oblici izražavanjaradnji: akcijski, ikonički (slikovni) i simbolički.
    Ključne riječi: operacijski pristup, početna nastava matematike, osnovna škola

  36. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Nova škola - osnova novog društva

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 57 do 63
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Razmatrajući poterebu promjena u odgojno-obrazovnom procesukojima bi se ubrzao razvoj demokratičnosti, individualizacijuodgojno-obrazovnog procesa vidimo kao bitnu komponentu tihnastojanja. Njenom afirmacijom u odgojno-obrazovnom procesu nesamo da bi se povećala njegova uspješnost i smanjio broj onihkoji u tom procesu ne uspijevaju razviti svoje potencijale, većbi se afirmiralo pravo na različitost, karakteristično zademokratska društva a u nas godinama potiskivano. Da bi se toostvarilo, individualizacija se u odgojno-obrazovnom procesu nesmije tretirati samo kao sredstvo već kao cilj odgojno-obrazovnihnastojanja.
    Ključne riječi: individualizacija, nova škola, demokratija

  37. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Osobitosti recepcije i literarne komunikacije učenika osnovne škole s proznim tekstom

    Autori:
    Kermek, Mira (101410)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    Volumen: 134
    Godina: 1993
    Stranice: od 133 do 140
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Osobitosti recepcije i literarne komunikacije osnovnoškolaca sproznim tekstom istraživane su na uzorku koji je sačinjavalodeset razrednih odjeljenja dviju osnovnih škola. U ovom raduprezentirani su rezultati toga istraživanja. Početna recepcijateksta otkriva niz individualnih primanja teksta, a uspostavljenaprimarna dvosmjerna komunikacija nakon početne recepcije takođerotkriva različite razine komunikacije. Istraživanje pružadovoljno indikacija koje upućuju na to što bi trebalo mijenjati unastavi književnosti u mlađim razredima osnovne škole, ako i nato da djeca te dobi mogu ostvarivati dvosmjernu kprimarnuliterarnoestetsku komunikaciju.
    Ključne riječi: literarna komunikacija, osnovna škola

  38. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Usporedba nekih aspekata odgoja u potpunim i nepotpunim obiteljima

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: Napredak
    Broj: 4
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 409 do 419
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu su prezentirani rezultati istraživanja dobiveni usporedbomnekih aspekata odgoja dječaka i djevojčica u potpunim inepotpunim obiteljima. Prema dobivenim rezultatima može sezaključiti da ne postoji značajna razlika između odgoja što gadobivaju djeca koja žive samo se jednim roditeljenm i ona kojažive s oba roditelja. Za relativno mali broj varijabli za koje jeutvrđeno postojanje statistički značajnih razlika za boljerazumijevanje cjelokupnog obiteljskog konteksta, a što je iznimnovažno za uspjeh pedagoškog djelovanja.
    Ključne riječi: odgoj u obitelji, cjelovite i nepotpune obitelji

  39. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Majstorske škole u novom školskom sustavu

    Autori:
    Vučak, Slavko (4116)
    Časopis: Napredak
    Broj: 4
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 450 do 457
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U razvoju našeg školskog sustava različito je bilo školovanje iosposobljavanje stručnih djelatnika - majstora. Sedamdesetihgodina došlo je do ukidanja takva obrazovanja. Nedostatakmajstora izazvao je velike probleme u mnogim djelatnostima, štose rješavalo na različite načine, uglavnom neodgovarajuće. Radiprimjerenog rješavanja navedenog problema provedeno je empirijskoistraživanje, čiji rezultati ukazuju na potrebu ponovnogobrazovanja u majstorskim školama. Prema tim rezultatima mogućisu različiti modeli obrazovanja u majstorskim školama. Upis u teškole bio bi moguć po završetku industrijskih ili obrtničkihškola (uz odgovarajućer adno iskustsvo).
    Ključne riječi: majstorske škole, školski sustav

  40. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Ogledna šumska narodna škola u Tuškancu (1929-1941)

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Časopis: Napredak
    Broj: 4
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 464 do 474
    Broj referenci: 14
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U zagrebačkoj četvrti Tuškanac od 1929. do 1941. godine djelovalaje Privatna šumska narodna škola s pravom javnosti. Ovu je školuutemeljio Franjo Higy-mandić, koji je odlično poznavaopedagoško-metodičke aspekte rada u šumskim školama i odgojnimdomovima u prirodi, koji su u to vrijeme djelovali u Europi. Svespoznaje o tim školama primijenio je u organizaciji škole naTuškancu u Zagrebu, koju su pohađala djeca od 1. do 4. razredaosnovne škole. U Školi su uvažavane pedagoške ideje pokreta zaodgajanje u prirodi. U vrijeme djelovanja ovu je školu pohađaloizmeđu deset i četrdesetipet djece, a poučavala su ih dvaučitelja.
    Ključne riječi: šumska škola, alternativna škola, privatna škola, osnovna škola

  41. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Načini opisivanja algoritamskih uputa u nastavi matematike

    Autori:
    Ovčar, Stjepan (107453)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    Volumen: 133
    Godina: 1992
    Stranice: od 207 do 212
    Broj referenci: 7
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Brojna istraživanja pokazuju da su za algoritmizaciju pogodni onisadržaji i operacije koje imaju određenu logičku strukturu i zakoju možemo odrediti i kontrolirati uvjete pod kojima se izvoe.Smatra se daje nastavno gradivo matematike prikladno zaalgoritmizaciju. Nastavni proces matematike moguće je reguliratialgoritamskim uputama. Njih je moguće opisivati i konstruirati naviše načina. U ovom radu se govori o četiri načina opisivanjaalgoritamskih uputa, i to: 1. verbalno (riječima), 2. grafički(hodogramom), 3. simbolima (znacima), 4. pomoću sheme logičkogsklopa.
    Ključne riječi: algoritmizirana nastava, nastava matematike

  42. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: ŠKOLA - RODITELJI - DJECA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: OBNOVLJENI ŽIVOT
    Broj: 6
    ISSN: 0351-3947
    Volumen: 48
    Godina: 1993
    Stranice: od 587 do 593
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski

  43. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: PROBLEMI SVIJETA I PROMJENE ODGOJA I OBRAZOVANJA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 4
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 347 do 350
    Broj referenci: 5
    Jezik: hrvatski

  44. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: ŠKOLA I RODITELJI

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 133 do 140
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski

  45. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: BUDUĆNOST ŠKOLE - UVIJEK AKTUALNA TEMA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 32 do 41
    Broj referenci: 11
    Jezik: hrvatski

  46. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: RAZLIČITO SHVAĆANJE SURADNJE RODITELJA I PROFESIONALACA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Časopis: Napredak
    Broj: 3
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 342 do 349
    Broj referenci: 14
    Jezik: hrvatski

  47. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: PREMA INOVATIVNOM BIĆU ŠKOLE

    Autori:
    Pivac, Josip (37365)
    Časopis: Napredak
    Broj: 4
    ISSN: 1330-005
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 466 do 473
    Broj referenci: 30
    Jezik: hrvatski

  48. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: MOGUĆNOST RAZVIJANJA PRODUKTIVNE DAROVITOSTI POTENCIJALNO DAROVITIH SREDNJOŠKOLACA

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 136
    Godina: 1995
    Stranice: od 15 do 22
    Broj referenci: 19
    Jezik: hrvatski

  49. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Inovativna škola kao povijesni zahtjev

    Autori:
    Polić, Milan (169702)
    Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 19 do 30
    Sažetak: Svako propitivanje škole kao mjesta odgoja mora prije svegaodgdovoriti na pitanje: Što je odgoj? Na to pitanje moguće je,međutim odgovoriti tek pošto se istraži bit čovjeka. Zahtjev zainovativnom školom proizlazi iz onog odgovora na to pitanje kojibit čovjeka spoznaje kao slobodu, pa sukladno tome i odgoj mislikao razvitak mogućeg, a školu, ako odgovara svome pojmu, kaomjesto povijesnog zbivanja. Upravo stoga inovativnu školu nijemoguće u bilo kojem pogledu odrediti unaprijed, već se teknaknadno kao rezultat djelovanja odgojnih stvaralaca nekaa školamože prikazati kao takva.
    Ključne riječi: inovativna škola, odgoj, alternativna škola

  50. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Humor u nastavi

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Naslov zbornika: Istražovanja odgoja i obrazovanja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 31 do 46
    Sažetak: Autor analizira neke razloge zbog kojih u nastavi nema dovoljnohumora i smijeha, te razloge zbog kojih u pedagogiji nemaadekvatnih istraživanja uloge humora u odgoju te mogućnostikorištenja humora u raznim nastavnim područjima. Nakon analizedefinicija i teorija koje objašnjavaju humor i smijeh prikazanesu mogućnosti stvaranja duhovitih situacija u nastavi ikorištenja humora kao sredstva za obogaćivanje i dopunjavanjedrugih oblika komuniciranja u nastavi. Posebna je pažnjaposvećena korištenju viceva, anegdota i karikatura u nastavi.Rad sadži preporuke učitelju za obogaćivanje nastavnekomunikacije humorom te upozorenja na opasnosti koje se mogupritom javiti.
    Ključne riječi: humor u odgoju, humor u nastavi

  51. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Neke aktualne tendencije i problemi u odgoju i obrazovanju u razvijenom svijetu

    Autori:
    Šooš, Edita (107490)
    Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 61 do 67
    Sažetak: Pod aktualnim tendencijama u odgoju i obrazovanju podrazumijevajuse određena teorijska promišljanja i praktične aktivnostiusmjerene u prvom redu određenim većim i/ili manjim promjenama.Dakle, to određenje podrazumijeva najužu povezanost problema itendencija, jer tendencije su jednostavnije rečeno postupcipromišljanja i načini rješavanja aktualnih odgojno-obrazovnihproblema. U radu su dani konkretni primjeri i analize pojedinihtendencija, prije svega u razvijenim zemljama, a osnovnizaključak koji proizlazi iz ovih analiza je nužnost bitnih pomakaprema kvaliteti znanja, komuniciranja u međusobnim odnosima svihsudionika u odgoju i obrazovanju i kvaliteti življenja.
    Ključne riječi: aktualne tendencije u obrazovanju, obrazovne reforme, kvaliteta znanja

  52. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Prema novim mogućnostima poticanja razvoja nadarenih u školi

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Naslov zbornika: Istraživanja u odgoju i obrazovanju
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 61 do 67
    Sažetak: Problematiku unapređivanja rada s nadarenim učenicima nužno jepromatrati u sklopu širih promjena u društvu. Intenziviranjedemokratičnosti u društvu nužno će dovesti do koncipiranja školena novim paradigmama te demokratičnijim načinima rada u njoj,koji više od dosadašnjih afirmiraju pravo na različitosti uodgojno-obrazovnom procesu i otvaraju veće šanse u razvoju sveone djece koja po svojim specifičnostima odudaraju od prosjeka pameđu njima i nadarene. Tu je posebno važno istaknuti većumogućnost individualizacije ciljeva, zadataka i načina rada uzmogućnost diferencijacije nastavnih sadržaja.
    Ključne riječi: darovita djeca, razvoj darovite djece u školi

  53. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Organizacija nastave matematike uz primjenu uputa algoritamskog tipa

    Autori:
    Ovčar, Stjepan (107453)
    Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 69 do 81
    Sažetak: Mogućnost primjene kibernetike u pedagogiji leži u tome što seodgojno-obrazovnim procesom može upravljati i regulirati. U vezis tim Birjukov i Landa uvode novi pojam "uputa algoritamskogtipa". U empirijskom istraživanju autor je provjeravao mogućnostprimjene algoritamskih uputa u početnoj nastavi matematike.Primjenu algoritamskih uputa valja promatrati u svjetlu novihpsihologijskih istraživanja, koja pokazuju da je stjecanjeosnovnih znanja i vještina efikasnije uz aktivno poučavanje,aktivno učenje dobro odmjerenog i sekvencioniranog programa uzneposrednu povratnu informaciju.
    Ključne riječi: nastava matematike, algoritmizacija nastave

  54. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Interdisciplinarni pristup nastavi hrvatskog jezika uz pomoć kompjutora

    Autori:
    Pavličević, Dunja (137921)
    Naslov zbornika: Istraživanja odgoja i obrazovanja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 109 do 121
    Sažetak: Kompjutor kao suvremeni tehnički medij (nastavni stroj) opravdavasvoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta tehnologijeobrazovanja, ali i s lingvo-metodičkih i pedagoško-psihološkihpolazišta. Pravilno primijenjen (a to znači u skladu s osnovnimprincipima svih navedenih znanstvenih disciplina) kompjutoromogućuje uspješnije svladavanje određenog jezičnog gradivaracionalizirajući i dinamizirajući nastavni proces (veća količinainformacija u kraćem vremenu). Uz to upotreba kompjutora medijskoj i sadržajnoj razini. Tako nastava jezika postajeraznovrsnija i današnjoj djeci primjerenija.
    Ključne riječi: nastava hrvatskog jezika, kompjuter u učenju jezika

  55. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Alternativne koncepcije škole

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1993
    ISBN/ISSN: 93122039
    Stranice: od 273 do 283
    Sažetak: U ovom članku autor prikazuje sedam različitih modela škola kojene djeluju prema propisanim državnim programima, pa su prema tomeu sredinama gdje djeluju alternativne u odnosu na državne škole.Prikazan je rad internatskih škola na selu u Njemačkoj, zatimMontessori gimnazije u Koelnu (Njemačka), Woodlands School uCoventriju (Engleska), Realgymnasium Modelschule u Grazu(Austrija), waldorfske škole, Ecole Autogeree de Bouleyres uFriburgu (Švicarska) te Freie Schule u Bochumu (Njemačka).
    Ključne riječi: alternativne škole, slobodne škole, waldorfske škole, montessori škole

  56. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Školska i razredno-nastavna klima

    Autori:
    Jurić, Vladimir (73040)
    Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1993
    ISBN/ISSN: 93122039
    Stranice: od 63 do 71
    Sažetak: Autor u ovom članku objašnjava pojmove školske irazredno-nastavne klime, a zatim prikazuje tipologiju škola sobzirom na školsku klimu (škola autokratsko-izolirajuća, školaautokratska - bliska životu, demokratsko-izolirajući tip škole,te demokratska i životno bliska škola). Uz četiri grafičkaprikaza autor analizira nastavnu klimu kroz četiri varijable:organizacijska obilježja, arhitektonska obilježja, obilježjanastavnika i obilježja učenika.
    Ključne riječi: školska klima, razredno-nastavna klima

  57. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Didaktički vidovi strategija aktivnog učenja

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1993
    ISBN/ISSN: 93122039
    Stranice: od 417 do 432
    Sažetak: Autor u ovom članku definira pojmove aktivno učenje, iskustvenoučenje i inovativno učenje. Zatim su prikazane strategije učenjaputem rješavanja problema, studij slučaja, igre i simulacije, teposebno igre uloga i plan igra. Navedeno je više primjera iznastavne prakse a na kraju autor analizira prednosti tihstrategija u ostvarivanju ciljeva odgoja u školi.
    Ključne riječi: strategije aktivnog učenja, inovativno učenje, rješavanje problema, igre, studij slučaja

  58. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Praćenje i ocjenjivanje učenika

    Autori:
    Matijević, Milan (99513)
    Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1993
    ISBN/ISSN: 93122039
    Stranice: od 401 do 408
    Sažetak: U ovom članku autor objašnjava vezu ocjenjivanja učenika sciljevima odgoja. Definirani su pojmovi vanjske i unutarnjeevaluacije, te pedagoške funkcije praćenja i ocjenjivanjaučenika. Analizirani su modeli analitičkog i sintetičkogocjenjivanja te kriteriji ocjenjivanja u školi u vezi s ciljevimaodgoja, vrstama škole i prirodi sadržaja učenja.
    Ključne riječi: evaluacija učenika, kriteriji ocjenjivanja, ciljevi odgoja

  59. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Co-operation between school and family - a reflection of democratisation of society

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Naslov zbornika: Education under the circumstances of social and political changes
    Jezik: engleski
    Mjesto: Warszawa, Poland
    Godina: 1992
    Stranice: od 71 do 79
    Sažetak: U radu se daje povijesna i komparativna analiza odnosa škole iobitelji. Autorica zaključuje da je respektiranje roditelja kaopartnera u radu škole proporcionalno stupnju demokracije udruštvu. Što je stupanj slobode i demokracije viši to je imogućnost roditeljskog sudjelovanja veća. U tom smislu suradnjaizmeđu škole i obitelji dobiva novo značenje i predstavlja nesamo pedagoško nego i socijalno i političko pitanje.
    Ključne riječi: obitelj i škola, roditelji i škola

  60. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Kako odgajati nakon Vukovara

    Autori:
    Bognar, Ladislav (154990)
    Naslov zbornika: Djeca u ratu i poslije rata
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1993
    Stranice: od 163 do 168
    Skup: Djeca u ratu i poslije rata
    Održan: od 25.02.93 do 26.02.93
    Sažetak: Nakon stravičnih zločina, čiji simbol je i potpuno razrušenihrvatski grad Vukovar, otvaraju se mnoge dileme o odgoju nakonsvega ovoga što se dogodilo. Potrebno je analizirati putevenastajanja zločina, koliko je u svemu tome sudjelovao i odgoj, teiznaći novu orijentaciju, koja će omogućiti život u miru na duljirok. Što zbog ratnog stanja, što zbog stanja svijesti, prilike uHrvatskoj nisu dobre, ali Hrvatska ima izgleda da krene u pravcudemokracije, mira i nenasilja.
    Ključne riječi: odgoj, Hrvatska, mir, demokratizacija

  61. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: New Chances (and old Barriers) for the Development of the Gifted and Talented in Croatia

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Naslov zbornika: Competence and Responsibility
    Jezik: engleski
    Mjesto: Muenchen, Germany
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 0889371113
    Stranice: od 149 do 150
    Skup: The Third European Conference of the European Council of High Ability
    Održan: od 11.10.92 do 14.10.92
    Sažetak: U radu se problematiziraju razlozi lošeg položaja darovitihučenika u socijalističkoj školi i nove šanse koje razvojudarovitih pruža dokidanje egalitarizma u školi. Novi ciljobrazovanja treba biti usmjeren prema stvaranju uvjeta koji ćepoticati maksimalan razvoj dječjih potencijala, pa time i njihovurazličitost, čime se bolje šanse razvoja pružaju posebnodarovitim učenicima.
    Ključne riječi: daroviti učenici, odgoj

  62. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Little Academy of the Gifted "Leonardo"

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Naslov zbornika: Competence and Responsibility
    Jezik: engleski
    Mjesto: Muenchen, Germany
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 0889371113
    Stranice: od 150 do 150
    Skup: The Third European Conference of the European Council of High Ability
    Održan: od 11.10.92 do 14.10.92
    Sažetak: U radu se daje prikaz rada Male akademije nadarenih "Leonardo"osnovane u Puli. To je jedna specifična organizacija za poticanjerazvoja nadarenih i talentiranih pojedinaca, posebno djece. Radje organiziran u različitim grupama i razredima u kojima radedaroviti pojedinci različitog uzrasta i profesija, od učenikaosnovne škole do sveučilišnih profesora.
    Ključne riječi: poticanje darovitosti, institucije, odgoj

  63. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Učenici s teškoćama u razvoju

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Naslov zbornika: Priručnik za ravnatelje
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1993
    ISBN/ISSN: 93122039
    Stranice: od 385 do 399
    Sažetak: U radu se daje prikaz novijih gledanja na učenike s teškoćama urazvoju i suvremenih pristupa njihovom školovanju. Posebno seukazuje na potrebu prevladavanja njihove segregacije u društvu iškoli, te na to kako u našim uvjetima što uspješnije provoditiintegraciju u školi.
    Ključne riječi: učenici s teškoćama u razvoju, specijalni odgoj

  64. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Nastavnici i suvremeni metodički sustavi u nastavi hrvatskoga jezika

    Autori:
    Kermek, Mira (101410)
    Naslov zbornika: Zbornik radova
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1991
    Stranice: od 23 do 39
    Sažetak: Autorica je istraživala kako i koliko nastavnici prihvaćajusuvremene metodičke sustave u nastavi hrvatskoga jezika. Uzorakza istraživanje sačinjavalo je 86 nastavnika iz pet osnovnihškola. Metodički je sustav ovdje shvaćen kao sveopći modelodgojno-obrazovnog procesa koji se temelji na određenojmetodičkoj koncepciji. Metodički sustav obuhvaća izbor sadržaja ipristup, ciljeve, oblike, sredstva, metode i postupke. Posebno seanaliziraju problemsko-stvaralački i korelacijsko-integracijskisustavi u nastavi književnosti i jezika.
    Ključne riječi: nastavnici, osnovna škola, materinji jezik, suvremeni metodički sustavi

  65. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Odgoj za ljudska prava u osnovnoj školi

    Autori:
    Silov, Mile (64196)
    Naslov zbornika: Zbornik radova
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1991
    Stranice: od 62 do 81
    Sažetak: Društvene promjene u nas aktualizirale su rasprave o ljudskimpravima. Teorija i praksa ljudskih prava put je prevladavanjujednostranog ideologiziranja i politiziranja u odgoju iobrazovanju. Autor (a) naglašava važnost istraživanja teme oljudskim pravima, (b) definira sintagmu ljudska prava, (c) pratirazvitak ideje o ljudskim pravima, (d) analizira zastupljenostsadržaja o ljudskim pravima u znanstvenoj, stručnoj i metodičkojliteraturi (32 izvora) i (e) razmatra mogućnosti osnovne škole uopredmećivanju ideje o ljudskim pravima.
    Ključne riječi: ljudska prava, osnovna škola, politika odgoja

  66. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: NOVI TRENDI V PEDAGOŠKEM PRISTOPU DO NADARJENIH.

    Autori:
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Naslov zbornika: NADARJENI: STANJE, PROBLEMATIKA, RAZVOJNE MOŽNOSTI
    Jezik: slovenski
    Mjesto: NOVO MESTO, SLOVENIJA
    Godina: 1994
    ISBN/ISSN: 86-81379-11-9
    Stranice: od 98 do 106

  67. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: ODNOS OBITELJI, ŠKOLE I DRUŠTVA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Naslov zbornika: OBITELJ - ŠKOLA - DRUŠTVO
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1994
    ISBN/ISSN: 953-6134-02-0
    Stranice: od 11 do 18

  68. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: ODGOJ ZA TOLERANCIJU U OBITELJI I ŠKOLI

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Naslov zbornika: ODGOJ ZA TOLERANCIJU, MEĐUSOBNO RAZUMIJEVANJE I SURADNJU
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1995
    ISBN/ISSN: 935-6134-07-1
    Stranice: od 22 do 29

  69. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: PEDAGOŠKO OBRAZOVANJE RODITELJA

    Autori:
    Maleš, Dubravka (69315)
    Naslov zbornika: PEDAGOŠKO OBRAZOVANJE RODITELJA
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rijeka
    Godina: 1995
    ISBN/ISSN: 953-6104-00-8
    Stranice: od 19 do 36

  70. Tip rada: Studija/Elaborat

    Naslov: PRIJEDLOG SUSTAVA ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ

    Autori:
    Biondić, Ivan (54511)
    Bognar, Ladislav (154990)
    Jurić, Vladimir (73040)
    Kermek, Mira (101410)
    Maleš, Dubravka (69315)
    Markovac, Josip (99280)
    Matijević, Milan (99513)
    Ovčar, Stjepan (107453)
    Puževski, Valentin (101544)
    Sekulić-Majurec, Ankica (64130)
    Silov, Mile (64196)
    Šooš, Edita (107490)
    Težak, Dubravka (118571)
    Vučak, Slavko (4116)
    Naručitelj: MINISTARSTVO KULTURE I PROSVJETE REPUBLIKE HRVATSKE
    Depo ustanova: MINISTARSTVO KULTURE I PROSVJETE REPUBLIKE HRVATSKE
    Godina: 1992
    Stranica ukupno: 74
    Jezik: hrvatski


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr