SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-071

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-071


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 8
Ukupno objavljenih radova: 8


  1. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Pedagogic Education of University Teachers
    Časopis: International Newsletter
    Broj: 12
    Godina: 1990
    Stranice: od 23 do 29
    Broj referenci: 6
    Jezik: engleski
    Sažetak: U radu se naglašava potreba za pedagoškim obrazovanjemsveučilišnih nastavnika, što je do sada u nas bilo zanemareno.Iako u nas postoji rad u ovom području, on je još uvijeknedovoljan s obzirom na rastuće potrebe osuvremenjivanjasveučilišne nastave. U radu se izvješćuje o stavovimasveučilišnih nastavnika prema pedagoškom obrazovanju.
    Ključne riječi: pedagoško usavršavanje, sveučilišni nastavnici


  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Pedagoško usavršavanje sveučilišnih nastavnika: prijedlozi za međunarodni dijalog
    Časopis: Pedagoški rad
    Broj: 4
    ISSN: 0031-384
    Volumen: 45
    Godina: 1990
    Stranice: od 438 do 443
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Iako se o sustavnom i kontinuiranom pedagoškom usavršavanjusveučilišnih nastavnika ne može govoriti, valja spomenutipokušaje pojedinih sveučilišta na kojima se pokušala voditisustavna briga o pedagoškom obrazovanju mlađeg sveučilišnogkadra. Na Sveučilištu u Rijeci provedeno je istraživanje kojimsmo nastojali analizirati stanje i potrebe za usavršavanjem, aorganizirali smo i pedagošku radionicu. Rezultati ukazuju nauglavnom nepovoljan stav nastavnika prema pedagoškomusavršavanju. U ovom području potrebne su promjene, prije svegalegislativne, materijalne i kadrovske, koje će afirmirati tudjelatnost.
    Ključne riječi: usavršavanje sveučilišnih nastavnika


  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Pristup pedagoškom usavršavanju sveučilišnih nastavnika
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 132
    Godina: 1992
    Stranice: od 195 do 199
    Broj referenci: 11
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Autorica polazi od tvrdnje da je razina kvalitete nastave nasveučilištima u Hrvatskoj niska. Uzrok takvom stanju u nas (a i usvijetu) dijelom leži i u sistemu izbora sveučilišnih nastavnika,pri čemu se kvaliteta znanstvenika pretpostavlja nastavnoj.Govoreći o usavršavanju sveučilišnih nastavnika, autorica ističeda bi trebalo nastojati na izvrsnosti realizacije usavršavanjasveučilišnih nastavnika, pri čemu svaka aktivnost treba bitiogledna, spoznaje koje se prenose rezultat najnovijihistraživanja, a modeli koji se predlažu na najbolji načinprikazan transfer teorije u praksu. Inicijator ovakvih aktivnostitrebao bi biti sveučilišni centar.
    Ključne riječi: pedagoško usavršavanje sveučilišnih nastavnika


  4. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: K novim standardima visokoškolske nastave (1. dio)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 2
    ISSN: 0044-4855
    Godina: 1993
    Stranice: od 153 do 159
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Poticanje i ubrzavanje mentalnog razvoja učenika i njegovkognitivni učinak danas je - u svjetlu istraživanja kognitivnihznanosti - osnovno obrazovno pitanje. Sveučilišni nastavnici,koji u pravilu nisu osposobljeni za nastavničku funkciju, radesvoj posao najčešće na osnovi iskustva što su ga stjecali u svomobrazovanju temeljeći svoje, nerijetko potpuno neartikuliranenastavne principe - na tradicionalnoj praksi. U cilju poboljšanjakvalitete visokoškolske nastave u nas, valja učiniti konkretnuakciju: definirati standarde, pretpostavke i kriterije kvalitetnevisokoškolske nastave, educirati i organizirati savjetodavnumrežu stručnjaka koji će razvijati ovu djelatnost.
    Ključne riječi: visokoškolska nastava, standardi visokoškolske nastave, usavršavanje sveučilišnih nastavnika


  5. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: K novim standardima visokoškolske nastave (Kako postići kvalitetu visokoškolske nastave)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 134
    Godina: 1993
    Stranice: od 197 do 203
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se analizira prijedlog engleskih autora koji se odnosi nauspostavljanje standarda i kriterija uspješnog poučavanja nasveučilišnoj razini. Pritom autori povezuju standarde poučavanjasa standardima istraživanja, ali predlažu i strategiju potpunooriginalnih standarda poučavanja, nezavisnih od onih koji seobično primjenjuju kada se govori o istraživanjima. U pokušajuformuliranja novih kriterija za vrednovanje poučavanja autorirazvijaju novi pristup, nastao prvenstveno na osnovi proučavanjaaustralske i britanske literature, i njihovog bogatog vlastitogiskustva. Strategija predviđa analizu i revidiranje postupaka ikriterija promocije u viša zvanja, uvođenje novih procedura ikriterija te profesionalni razvoj sveučilišnih asistenata inastavnika.
    Ključne riječi: visokoškolska nastava, standardi visokoškolske nastave, kvaliteta visokoškolske nastave, usvaršavanje sveučilišnih nastavnika


  6. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Pedagoško i društveno-političko obrazovanje visokoškolskih nastavnika

    Autori:
    Švajcer, Vilko (48672)
    Urednici
    Rosić, Vladimir
    Naslov zbornika: Sistem obrazovanja nastavnika
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rijeka
    Godina: 1990
    ISBN/ISSN: 86-80705-09-8
    Stranice: od 69 do 71
    Skup: Sstem obrazovanja nastavnika
    Sažetak: Cilj rada je utvrđivanje stanja i mogućnosti izgradnje optimalnogsustava pedagoškog obrazovanja visokoškolskih nastavnika ufunkciji podizanja efikasnosti i kvalitete visokoškolske nastave.Iako se u svijetu sve veća pažnja posvećuje usavršavanjusveučilišnih nastavnika, u nas je stanje na tom području lošezbog niza subjektivnih i objektivnih okolnosti (nepostojanjepostulirane pedagoške osposobljenosti, nezainteresiranost zaosposobljavanje, tradicionalno negativan stav premanekompetentnosti pedagogije i - povezano s time - nepotrebnogpedagoškog osposobljavanja).
    Ključne riječi: visoko obrazovanje, usavršavanje sveučilišnih nastavnika

  7. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Staff Devlopment for Improving Teaching and Learning in Yugoslavia: Some Ideas for Forms of a Cross-cultural Dialogue with West-European Units for Staff Development and Research into Higher Education

    Urednici
    Berendt, Brigitte
    Stary, Joachim
    Naslov zbornika: Advanced Study Programmes for Key Persons and Cross-Cultural Dialogue North-Sout
    Jezik: engleski
    Mjesto: Frankfurt am Main, Njemačka
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 0531-7398
    Stranice: od 159 do 166
    Skup: 6th EARDHE Conference: Advanced Study Programmes for Key Persons and Cross-cultural Dialogue North-South-East-West
    Održan: od 01.10.90 do 05.10.90
    Sažetak: Problemi visokog obrazovanja u Jugoslaviji su, bez sumnje,društveno uzrokovani, ali valja priznati da dio problemaproizlazi iz pedagoške nekompetencije sveučilišnih nastavnika.Osim nekoliko usamljenih primjera, gotovo se uopće ne vodi brigao usavršavanju sveučilišnih nastavnika, čemu je dijelom uzrok ipoznati stereotip da je biti dobrim znanstvenikom dovoljno i zaobavljanje nastavničke funkcije. Na žalost, ispitivanjasveučilišnih nastavnika ukazuju da - nasuprot nezadovoljstvustudenata - nastavnici ne osjećaju potrebu za unapređivanjemsvoje pedagoške prakse. Najznačajniji problem je nedostatakmotivacije za usavršavanje, koji je uzrokovan mnogim faktorima.
    Ključne riječi: visoko obrazovanje, usavršavanje sveučilišnih nastavnika

  8. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Kako educirati edukatore

    Urednici
    Rosić, Vladimir
    Naslov zbornika: Modeli obrazovanja nastavnika
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rijeka
    Godina: 1990
    ISBN/ISSN: 86-80705-09-8
    Stranice: od 67 do 0
    Skup: Savjetovanje: Modeli obrazovanja nastavnika
    Održan: od 15.11.90 do 16.11.90
    Sažetak: Više je razloga neefikasnosti sustava visokog obrazovanja, ali jepedagoška (ne)kompetencija sveučilišnih nastavnika prvenstvenopedagoški problem. Pokazuje se da u postojećim uvjetimamotivacija sveučilišnih nastavnika za stjecanje pedagoškogobrazovanja predstavlja problem. Začuđuje nepostojanje svijesti opotrebi za takvim obrazovanjem kao i stav nastavnika kojiizražava nevjericu o pedagoškom obrazovanju kao faktoru kojidoprinosi kavlitetnijem odgojnom radu. Nepovoljnom stavu premapedagoškom obrazovanju pogoduje i stereotip prema kojemu jedovoljno da sveučilišni nastavnik bude dobar zanstvenik.
    Ključne riječi: visoko obrazovanje, obrazovanje sveučilišnih nastavnika


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr