Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Strukturiranje prostora,vremena,aktivnosti-primarno
područje odgojiteljeva stvaralaštva
- Autori:
Irović, Stanislava (87723)
- Urednici
- Železnjak, Ljubica
Naslov zbornika: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec 95.
Jezik: hrvatski
Mjesto: Čakovec, Hrvatska
Godina: 1995
Stranice: od 29 do 36
Skup: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
Održan: od 28.04.95 do 29.04.95
Ključne riječi: organizaciranje prostora,struktura"učionice"(dnevne sobe),organizacija aktivnosti,odgojiteljeva kreativnost
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Teacher,s "strategies" and exploratory behaviour of the
preschool child
- Autori:
Irović, Stanislava (87723)
- Urednici
- Pšunder, Maja
Naslov zbornika: Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
Jezik: engleski
Mjesto: Maribor, Republika Slovenija
Godina: 1995
Stranice: od 121 do 128
Skup: Mednarodni simpozij Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
Ključne riječi: socijalna interakcija,interakcijski kontekst,epizode komunikacije,sofistificiranije eksploracijske forme
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Predškolsko dijete i tjelesno vježbanje
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
- Urednici
- Findak, Vladimir
Naslov zbornika: Civilizacijski trendovi i biotički opstanak čovjeka
Jezik: hrvatski
Mjesto: Rovinj, Hrvatska
Godina: 1994
Stranice: od 45 do 46
Skup: 3.ljetna škola pedagoga fizičke kulture Republike Hrvatske Civilizacijski trendovi i biotički opstanak čovjeka
Održan: od 03.07.94 do 07.07.94
Ključne riječi: tjelesne sposobnosti, tjelesno vježbanje
Tip rada: Rad u zborniku
Naslov: Motorička kreativnost predškolske djece
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
- Urednici
- Železnjak, Ljubica
Naslov zbornika: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
Jezik: hrvatski
Mjesto: Čakovec, Hrvatska
Godina: 1995
Stranice: od 25 do 28
Skup: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
Održan: od 28.04.95 do 29.04.95
Sažetak:
Ključne riječi: tjelesna kreativnost, prezentacija tjelesnih aktivnosti
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Pretpostavke suvremenog obrazovanja dječjih odgajatelja
- Autori:
Babić, Nada (86676)
- Urednici
- Kujundžić, Nedjeljko
- Biondić, Ivan
Naslov zbornika: Učitelj za inovacijsku školu
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1991
Stranice: od 32 do 33
Skup: Učitelj: jučer- danas- sutra
Održan: od 10.12.89 do 12.12.89
Ključne riječi: obrazovanje dječjih odgajatelja,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Komunikacija odraslih i djece u institucionalnim uvjetima
: Metodološki aspekti
- Autori:
Babić, Nada (86676)
- Urednici
- Ljubešić, Marta
Naslov zbornika: Istraživanja na području defektologije- Znanstveni skup IV
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 81 do 82
Skup: Istraživanja na području defektologije
Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
Ključne riječi: funkcionalna analiza, epizoda komunikacije,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Koncepcija, program(i) i stvarnost izvanobiteljskog
predškolskog odgoja
- Autori:
Babić, Nada (86676)
- Urednici
- Vrgoč, Hrvoje
Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 55 do 56
Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
Ključne riječi: curriculum, institucionalni predškolski odgoj,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Odgajatelj i promišljanje programa
- Autori:
Irović, Stanislava (87723)
- Urednici
- Vrgoč, Hrvoje
Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Stubičke Toplice, Hrvatska
Godina: 1992
Stranice: od 54 do 55
Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
Ključne riječi: implicitna pedagogija, kompetencija i autonomija odgajatelja,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Kvaliteta komunikacije i interakcije djeteta s odraslim i
vršnjacima
- Autori:
Irović, Stanislava (87723)
- Urednici
- Ljubešić, Marta
Naslov zbornika: Znastveni skup IV: Istraživanja na području defektologije
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 86 do 87
Skup: Istraživanja na području defektologije
Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
Ključne riječi: vršnjačka komunikacija/interakcija,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Uloga odraslog u razvoju samoprocjenjivanja tjelesnih
sposobnosti djece predškolske dobi
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
- Urednici
- Findak, Vladimir
Naslov zbornika: Kineziološki pogledi na odgoj
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 36 do 37
Skup: Prva ljetna škola pedagoga fizičke kulture Hrvatske
Održan: od 27.08.92 do 30.08.92
Ključne riječi: samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti predškolskog
djeteta
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
- Urednici
- Ljubešić, Marta
Naslov zbornika: Istraživanja na području defektologije
Jezik: hrvatski
Mjesto: Zagreb
Godina: 1992
Stranice: od 88 do 88
Skup: Istraživanja na području defektologije
Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
Ključne riječi: samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Tjelesna kompetencija predškolskog djeteta
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
- Urednici
- Vrgoč, Hrvoje
Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
Jezik: hrvatski
Mjesto: Stubičke Toplice, Hrvatska
Godina: 1992
Stranice: od 55 do 55
Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
Ključne riječi: tjelesna kompetencija,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Pre-school Childrens Narratives
- Autori:
Babić, Nada (86676)
- Urednici
- Smoczynska, Magdalena
- Slobin, Dan
Naslov zbornika: Crosslinguistic Workshop on the Acqiusition of Slavic&Baltic Languages by Childr
Jezik: engleski
Mjesto: Cracow, Poljska
Godina: 1993
Stranice: od 2 do 2
Skup: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
Održan: od 08.07.93 do 14.07.93
Ključne riječi: dječji narativi,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Komunikacijska kompetencija odgojitelja
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Kralj, Gabrijela
- Urednici
- Babić, Nada (86676)
Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
Jezik: hrvatski
Mjesto: Osijek
Godina: 1994
Stranice: od 44 do 44
Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
Sažetak: U radu se iznose iskustva nastala tijekom jednogodišnje
izobrazbe studenata predškolskog odgoja u sklopu pedagoške komunikacije.
Program obučavanja temeljen je na istraživanjima komunikacijske dimenzije
predškolskog odgoja u institucionalnim uvjetima,koja su potvrdila
pretpostavke o međusobnom djelovanju odgojiteljeve
osobe,socijalno-kulturnog konteksta i interpersonalnih odnosa.
Stručna i komunikacijska kompetencija odgojitelja bitne su kvalitete
ličnosti kojima se u dosadašnjim programima izobrazbe nedostatno poklanjala
pozornost.
Prva iskustva potvrđuju vrijednost programa i aktivnosti u kojima se
djelotvornije rješavaju različiti komunikacijski problemi.Kkomunikacija
orijentirana na osobu sa svim njezinim ljudskim sklonostima i slabostima i
koja je usmjerena na podržavanje i razvijanje odgojiteljeve
osobnosti(sposobnosti procjenjivanja i samoprocjenjivanja,socijalne
sposobnosti,samosvijest i afirmacija,uspješno funkcioniranje u skupini i
dr.)učinkovito djeluje na postizanje komunikacijske kompetencije.
Ključne riječi: komunikacijska kompetencija,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Kvalitativno vrednovanje institucionalnog predškolskog
odgoja
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Lederer, Jasna
- Urednici
- Babić, Nada (86676)
Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
Jezik: hrvatski
Mjesto: Osijek
Godina: 1994
Stranice: od 78 do 78
Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
Sažetak: Vrednovanje kao metodologijski postupak služi sustavnom i
cjelovitom prikupljanju i analiziranju činjenica u svrhu što
preciznijeg,objektivnijeg i vrijednosno neutralnijeg procjenjivanja
odabranih parametara predškolske stvarnosti.
Bit kvalitativnog vrednovanja čini sustavni opis i procjenjivanje stvarnih
situacijskih konteksta na makro i mikro razini i njihov odnos prema
aktivitetu djeteta.
Naravna opservacija,deskripcija i procjenjivanje odnosa djeteta i njegove
okoline osnova su za doznavanje o vrstama i učincima utjecaja na razvoj.
Na primjeru istraživanja ponašanja odgojitelja u vrtićkim uvjetima
prikazujemomogućnosti primjene konstruiranog modela funkcionalne analize.
Ključne riječi: kvalitativno vrednovanje, institucionalni predškolski odgoj
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Što odgojitelji misle o svome pozivu
- Autori:
Irović, Stanislava (87723)
- Urednici
- Babić, Nada (86676)
Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
Jezik: hrvatski
Mjesto: Osijek
Godina: 1994
Stranice: od 44 do 44
Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
Ključne riječi: implicitna pedagogija,
Tip rada: Sažetak u zborniku
Naslov: Razvoj motoričkih sposobnosti predškolske djece
- Autori:
Kuzma, Zdenka (87060)
Kralj, Irena
Kranjčević, Blaženka
- Urednici
- Babić, Nada (86676)
Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
Jezik: hrvatski
Mjesto: Osijek
Godina: 1994
Stranice: od 25 do 25
Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
Ključne riječi: motoričke sposobnosti djeteta,
Tip rada: Doktorska dizertacija
Naslov: Komunikacija odgojitelj-dijete i spoznajna znatiželja
predškolskog djeteta
Fakultet: Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
Datum obrane: 25.02.92
Jezik: hrvatski
Broj stranica: 243
Tip rada: Rukopis
Naslov: Predškolski odgoj danas i sutra
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Jezik: hrvatski
Sažetak: Spoznavanje osobitosti institucionalnog predškolskog odgoja
(na primjeru dječjih vrtića) u svrhu otkrivanja uvjeta za njegovo
unapređivanje sa stajališta budućnosti planirano je i realizirano na
teorijskoj i praktičnoj razini.
Osnovne pretpostavke unapređivanja predškolskog odgoja su: status
predškolskog odgoja (socijalni, stručni),opća i programska
koncepcija(ciljevi, organizacija, načini ostvarivanja, vrednovanje i dr.),
kadrovski uvjeti (izbor, obrazovanje, stručno usavršavanje, napredovanje,
vrednovanje),materijalni uvjeti (prostor, veličina, opremljenost i dr.) te
ekološki kontekst institucije.
Budućnost predškolskog odgoja nužno je promišljati u kontekstu mogućih
promjena: strukturalne u produkcijskim odnosima i organizaciji rada te u
obiteljskom životu. Prednost se daje predškolskom odgoju koji je otvoren
prema obitelji, što pretpostavlja zajedničko partnersko sudjelovanje
roditelja i odgojitelja u ostvarivanju različitih funkcija (od socijalne,
odgojnoobrazovne do kulturne), raznovrsnost prilagodljivih mogućnosti te
fleksibilnost ustrojstva.
Načini rješavanja aktualnih životnih uvjeta odrastanja i razvoja djece
najsnažnije će utjecati na promjene u izvanobiteljskom predškolskom odgoju.
Ključne riječi: izvanobiteljski predškolski odgoj, status predškolskog odgoja, kadrovski uvjeti, materijalni uvjeti, socijalna funkcija, edukacijska funkcija, programi, vrednovanje, kvalitativna metodologija
Tip rada: Rukopis
Naslov: Sotrudničestvo vzroslogo i rebenka v processe obučenija
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Jezik: ruski
Sažetak: U radu se podastiru rezultati istraživanja suradnje
odraslog i djeteta u procesu učenja s interakcijske točke motrišta.
Rezyltati pokazuju da učinkovitost dijalosškog učenja/podučavanja ovisi o
kvaliteti njegove komunikacijske organiyacije (sklop verbalnih i praktičnih
radnji interakcijskog diskursa). Uspješnost djece u rješavanju
komunikacijskih i spoznajnih zadaća ovisi o njihovim postignućima u
jezičnom i kognitivnom rayvoju:sposobnost selektivnog slušanja, sposobnost
centracije na sugovornika, sposobnost procjenjivanja svojih i partnerovih
radnji,sposobnost jezične i komunikativne primjerenosti u traženju i
nuđenju informacija te sposobnost distanciranja od situacijskog konteksta.
Institucionalni kontekst učenja (jaslice,vrtići)svojim fizičkim i
socijalnim karakteristikama mogu dvojako utjecati na uspješnost suradnje:
zadržavati dijete na nižoj razini uslijed afektivne,socijalne i kognitivne
deprivacije ili promicati na višu razinu (motivacija, interesi, opći
aktivitet, izvedba,procjenjivanje) kao posljedica intenzivne komunikacije
emocionalnog i kognitivnog tipa.
Ključne riječi: kooperacija, komunikacija/interakcija, odgojiteljevo posredovanje,jezična i kognitivna kompetencija
Tip rada: Rukopis
Naslov: Kvalitativni pristup evaluaciji institucionalnog
predškolskog odgoja
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Jezik: hrvatski
Sažetak: Kvalitativna metodologija evaluacije institucionalnog
predškolskog odgoja (derivirana iz socijalne antropologije i ekološke
razvojne psihologije) usmjerena je na proces, dinamiku i odnos, na
naturalističku opservaciju i njenu validnost. Cjelocito obuhvaćanje,
sustavni opis i procjenjivanje situacijskih konteksta (najčešće
komunikacjsko-interakcijskih) u njihovoj unutrašnjoj koherentnosti i
kompleksnosti čini bit kvalitativne evaluacije.
Na primjeru istraživanja ponašanja odgojitelja u vrtićnim uvjetima
prikazane su mogućnosti korištenja konstruiranog modela funkcionalne
analize.
Ključne riječi: kvalitativna metodologija, evaluacija, predškolski odgoj
Tip rada: Rukopis
Naslov: Komunikacijske karakteristike instukcijskega dvogovora
- Autori:
Babić, Nada (86676)
Kuzma, Zdenka (87060)
Jezik: slovenski
Ključne riječi: instrukcijski dijalog, suradnja odraslog i djeteta, komunikacijska organizacija
Tip rada: Pozvano predavanje
Naslov: Sotrudničestvo vzroslogo i rebenka v processe obučenija.
Ustanova: Russian Academy of Sciences ,Institute of Man
Godina: 1995