SVIBOR - Radovi - projekt broj: 5-07-123

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 5-07-123


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 46
Ukupno objavljenih radova: 46


  1. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kvalitativna paradigma evaluacije predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Lederer, Jasna
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    ISSN: 0031-384
    Volumen: 132
    Godina: 1991
    Stranice: od 188 do 197
    Broj referenci: 15
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu je fokusirana pozornost na kvalitativnu metodologiju vrednovanja institucionalnog predškolskog odgoja. Elaborirane su osnovne postavke o vrednovanju kao metodologijskom postupku uporište kojih je ekološki pristup.Na primjeru istraživanja komunikacijsko-interakcijskog aspekta predškolskog odgoja u dječjim vrtićima provjeravan je konstruirani model funkcionalne analize - varijetet kvalitativne paradigme evaluacije. Evaluacija kao metodologijski postupak proučavanja procesa i efekata odgoja i obrazovanja na različitim razinama osnovni je uvjet projekcije, planiranja i realizacije novih koncepcija i programa, posebice s aspekta budućnosti.
    Ključne riječi: kvalitativna metodologija, evaluacija, funkcionalna analiza

  2. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Utjecaj verbalnog i vizualnog predloška na naraciju djece predškolske dobi

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Šepl, Ina
    Časopis: Život i škola
    Broj: 3
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 40
    Godina: 1991
    Stranice: od 341 do 351
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se prezentiraju rezultati istraživanja naracijske sposobnosti predškolske djece dobi od 4,5 do 6,5 godina. Osnovni nalazi istraživanja: -Serija ilustracija pruža djeci siguran putokaz kroz kronološki slijed događanja što povoljno utječe na logičku organizaciju njihovih priča."Negativan" utjecaj ilustracija očituje se u zadržavanju dječje naracije na razini situacijske ograničene sintaktičke i logičke strukturiranosti i komunikatibilnosti. -Tekst -verbalni predložak potpomaže distanciranje od situacijskog konteksta što rezultira većom uporabom kontekstnog govora u dječjim pričama.Misao oslobođena od situativnosti preduvjet je razvijenije(logičke, leksičke i sintaktičke) elaboracije priče. Istodobno tekst utječe "negativno" na originalnost i maštovitost dječje naracije jer sadrži više mogućnosti za podražavanje (rječnik, logičko i sintaktičko ustrojstvo).
    Ključne riječi: naracija predškolske djece, vizualni predložak - serija ilustracija, verbalni predložak -tekst

  3. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Učenje v dialogu

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Časopis: Educa
    Broj: 5
    ISSN: 0353-9369
    Volumen: 3
    Godina: 1993
    Stranice: od 329 do 337
    Broj referenci: 13
    Jezik: slovenski
    Sažetak: U radu je usmjerena pozornost na tri temeljna pitanjakomunikacijske paradigme odgoja i obrazovanja:socijalna priroda učenja, međusobna povezanost učenja i razvoja te uvjeti dijaloškog komuniciranja u institucionalnom odgoju i obrazovanju.Učenje u dijaloškoj komunikaciji pretpostavlja upotrebu strategija koje podupiru ("grade skele")za napredovanje u polju proksimalnog razvoja.Dijalog, demonstracija i "monitoring"(gdje su aktivnosti sudionika komplementarne) preporučljivi su didaktičko-metodički postupci za postizanje učinkovitijih i trajnijih razvojnih rezultata.Suradnja podučavatelja i podučavanog ostvaruje se u uvjetima uzajamneadekvatne refleksije, pozitivnog odnosa, povjerenja i otvorenog ponašanja.
    Ključne riječi: učenje, dijalog, monitoring", proksimalni razvoj

  4. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Vzgojiteljeva kompetenca

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Časopis: Vzgoja in izobraževanje
    Broj: 4
    Volumen: 24
    Godina: 1993
    Stranice: od 18 do 21
    Broj referenci: 13
    Jezik: slovenski
    Sažetak: Odgojiteljeva osobnost i njegova stručna kompetencija bitni su činitelji predškolskog odgoja.Da li je moguće obrazovanjem "popraviti" kompetenciju odgojitelja? Kako ublažiti ili otkloniti nesuglasje između želja, težnji, namjera i očekivanja s jedne strane i stvarnih sposobnosti i moći s druge strane? Tradicionalno obrazovanje previše je usmjereno na kognitivno područje te zanemaruje područje emocija i ponašanja. Programi posebnog osposobljavanja -treninzi izvedeni su iz dominirajućih psiholoških teorija. Njihova zajednička osobina jeste vjerovanje kako je moguće promijeniti i podići ponašanje na višu razinu kompetencije u svakodnevnim različitim komunikacijskim situacijama kao što su: odgojitelj-dijete, odgojitelj-roditelji,odgojitelj-odgojitelj-supervizor i dr.
    Ključne riječi: komunikacijska kompetencija, edukacijski program - trening,

  5. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Razvojne dimenzije dječje eksploracijske aktivnosti

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 1
    ISSN: 0044-4855
    Volumen: 42
    Godina: 1993
    Stranice: od 15 do 27
    Broj referenci: 24
    Jezik: hrvatski
    Ključne riječi: eksploracijsko ponašanje,dječje eksploracijske strategije,

  6. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Komunikacija i razvoj predškolskog djeteta

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Balič, Fanika
    Irović, Stanislava (87723)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Časopis: Napredak
    Broj: 2
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 134
    Godina: 1993
    Stranice: od 163 do 171
    Broj referenci: 15
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Baveći se proučavanjem komunikacijskog modela predškolskog odgoja, autorice razmatraju ove aspekte utjecaja komunikacije na razvoj predškolskog djeteta:jezični razvoj, razvoj spoznajne znatiželje, razvoj samoprocjenjivanja tjelesnih sposobnosti te razvojni efekti vršnjačke komunikacije. Socijalna interakcija djeteta s odraslim i kompetentnijim vršnjakom formativni je činitelj u razvoju niza psihičkih funkcija. interakcija i kooperacija u području zone narednog razvoja djeluje na smjer, tempo i efekte dječjeg jezičnog razvoja, na stjecanje i propitivanje spoznaje o sebi i drugima, na promoviranje sofisticiranijih oblika eksploracijskog ponašanja...
    Ključne riječi: komunikacija, interakcija, razvoj predškolskog djeteta,

  7. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Dječja znatiželja i eksploracijsko ponašanje u kontekstu vršnjačke interakcije

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 42 do 50
    Broj referenci: 14
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U tekstu izlažemo neke relevantne spoznaje o prirodi i značaju interakcije među vršnjacima, koje su nam poslužile kao polazište pri proučavanju dječje znatiželje i ekploracije u navedenom interakcijskom kontekstu. Dječja eksploracija promatrana je u situacijama komunikacije i interakcije s odraslima i vršnjacima, dizajniranim tako da sadrže "latentni poticaj".Sustavnim promatranjem uz videozapis, prikupljeni su podaci o oblicima eksploracijskog ponašanja (djece u dobi 5-6 godina).Potanjoj analizi podvrgnute su one epizode koje uključuju vršnjačku interakciju te interakciju odgojitelj- mala skupina djece, uz istodobnu interakciju među djecom. Ovi se interakcijski konteksti pokazuju produktivnim za pojavu rafiniranijih eksploracijskih oblika.
    Ključne riječi: eksploracijsko ponašanje, "latentni poticaj", vršnjačka komunikacija

  8. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Koncepcija,program(i) i stvarnost izvanobiteljskog predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    Volumen: l35
    Godina: 1994
    Stranice: od 73 do 80
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu su prezentirana suvremena shvaćanja o prirodi i biti društvenog posredovanja humanog razvoja u ontognezi i programima odgajanja djece u izvanobiteljskim uvjetima. Vrijednosno-normativni sustav društva,implicitni stavovi, individualni interesi i potrebe ljudi te etički razlozi utječu na stilove odgajanja djece. Programima izvanobiteljskog predškolskog odgoja pristupa se sa stajališta promjena i futurološke projekcije u podizanju djece na makrosocijalnojrazini. Prihvaćajući curriculumsku orijentaciju, programi se određuju kao koherntna,cjelovita i konzistentna deskripcija teorijskih premisa, "instrukcijskih" i administrativnih procedura za postizanje edukacijskih namjera. Pluralizam vrijednosti u društvu i edukaciji pretpostavlja razvoj alternativnih modela programa.
    Ključne riječi: predškolski programi, ciljevi i sadržaj programa, holistički program

  9. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Što odgojitelji misle o svome pozivu

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Časopis: Život i škola
    Broj: 3
    ISSN: 0044-4855
    Godina: 1994
    Stranice: od 243 do 249
    Broj referenci: 6
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Istraživanja u odgoju i obrazovanju izborni je kolegij u okviru studija predškolskog odgoja na osječkom Pedagoškom fakultetu. Izbor teme Odgojiteljev odnos prema pozivu (na kognitivnoj i afektivnoj razini) te izbor ankete pružio je studentima priliku da zahtjeve vezane za dužinu anketnog lista, stilizaciju, raspored i tipove pitanja, način provođenja ankete, psihologiju ispitanika, obradu i interpretaciju podataka pokušaju ostvariti u realnoj primjeni.Anketirano je 50 odgojitelja. Propitivani su razlozi za izbor poziva, postojanost odluke o izboru, voljnost za dalje stručno usavršavanje, preferencija za strukturirani ili "otvoreni" program, doživljaj dobrih i loših strana poziva... Elementarno metodološko "opismenjavanje" budućih odgojitelja nužno je za promicanje njihove kompetencije na višu razinu.
    Ključne riječi: odgojiteljeva motivacija, odgojiteljeva preferencija programa, odgojiteljeva kompetencija

  10. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Odgojitelj i promišljanje programa

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Časopis: Napredak
    Broj: 1
    ISSN: 1330-0059
    Volumen: 135
    Godina: 1994
    Stranice: od 81 do 84
    Broj referenci: 10
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: "Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece", kao širi okvir, ishodište i stručna podloga za provođenje različitih programa, ostvaruje pretpostavke za novu, bitno promijenjenu ulogu i poziciju odgojitelja. On više nije samo tumač i izvršitelj programa, već i njegov tvorac. Međutim, ovaj novi prostor odgojiteljeve slobode i autonomije postavlja visoke zahtjeve na stupanj njegove kompetencije. Ovo može isprva izazvati stanovite nedoumice i nesnaleženje odgojitelja koji, naviknut na "gotov" program, opterećen konzervativizmom dosadašnje prakse i teorije te neadekvatnom samopercepcijom, nailazi na poteškoće u ostvarivanju autonomije za koju mu "Programsko usmjerenje" pruža priliku. Ovdje nastojimo problematizirati neke od poteškoća na koje odgojitelj nailazi u svom nastojanju da se afirmira kao kreator programa. Da bi ih prevladao mora se oduprijeti inerciji, porivu za dirigiranjem, strogim nadziranjem i dominiranjem, mijenjajući uhodane strategije ponašanja, razvijajući svoju komunikacijsku kompetenciju.
    Ključne riječi: predškolski program, komponente programa, holistički pristup

  11. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov:


  12. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Some Aspects of Comunication Model in Pre-school Education

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Irović, Stanislava (87723)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Duran, Mirjana
    Urednici
    Rajtmayer, Adolf
    Naslov zbornika: Međunarodni posvet alternativnih vzgojnih konceptih
    Jezik: engleski
    Mjesto: Maribor, Republika Slovenija
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 86-80693-18-9
    Stranice: od 46 do 51
    Skup: Međunarodni posvet o alternativnih vzgojnih konceptih in znanstveni simpozij o raziskovalnih dosežkih na področju predšolske vzgoje in osnovne šole
    Održan: od 27.10.92 do 28.10.92
    Ključne riječi: komunikacijski model, predškolski odgoj,

  13. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Funkcionalne karakteristike i efekti verbalnog ponašanja odgajatelja u komunikaciji sa djecom

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Pantar, Jožica
    Naslov zbornika: Institucionalna predšolska vzgoja v Sloveniji
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Bled, Republika Slovenija
    Godina: 1992
    Stranice: od 25 do 33
    Skup: Institucionalna predšolska vzgoja v Sloveniji (Dobre vzkušnje in nadaljni razvoj)
    Održan: od 08.10.92 do 10.10.92
    Ključne riječi: efekti verbalnog ponašanja odgojitelja,

  14. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Sociokognitivni konflikt i međuvršnjačka interakcija

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Pantar, Jožica
    Naslov zbornika: Institucionalna predšolska vzgoja v Sloveniji
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Bled, Republika Slovenija
    Godina: 1992
    Stranice: od 129 do 134
    Skup: Institucionalna predšolska vzgoja v Sloveniji (Dobre vzkušnje in nadaljni razvoj)
    Održan: od 08.10.92 do 10.10.92
    Ključne riječi: sociokognitivni konflikt, vršnjačka interakcija,

  15. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Ka komunikacijskom modelu predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 14 do 23
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Sažetak: U radu se iznose bitne spoznaje o socijalnoj prirodi učenja,o međuovisnosti učenja i razvoja te o uvjetima dijaloškog komuciranja u institucionalnom predškolskom odgoju. Prihvaćajući tezu o socijalnoj interakciji kao tvorbenom činitelju razvoja u ontogenezi,istražujemo osobitosti razvojno najproduktivnijih oblika komunikacije/interakcije. Uporišne točke u rješavanju koncepcijskih i metodičkih problema čine znanja da se učenje i razvoj prožimaju,da učenje ide ispred razvoja te da je institucionalni odgoj najsustavniji vid socijalnog posredovanja individualnog razvoja. Neke spoznaje,koje su rezultat rada na projektu,pokazuju da je učenje u dijaloškoj komunikaciji razvojno najvrednije.Dijalog,demonstracija,vođenje i praćenje u komplementarnim aktivnostima omogućavaju napredovanje u području proksimalnog razvoja.
    Ključne riječi: komunikacijski model predškolskog odgoja, dijaloško učenje,

  16. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Aktivnosti u dječjem vrtiću i jaslicama

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Duran, Mirjana
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 50 do 57
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Sažetak: Aktivnost djeteta prirodan je put njegova učenja i razvoja,spoznavanja sebe i svijeta.Upravo stoga aktivnosti,prilagođene djetetovim mogućnostima i izvođene na najvišoj razini za koju je ono sposobno(samostalno i/ili u kolaboraciji s kompetentnijim drugim),predstavljaju bit predškolskog programa.Klasifikacije dječjih aktivnosti,zasnovane na jedinstvu svih aspekata razvoja, produktivne su pri oblikovanju holističkog curriculuma koji i dijete shvaća holistički.Djetetova aktivnost inicira se,prakticira i razvija unutar specifičnih sklopova socijalne interakcije.U interakciji djeteta s odraslim,odrasli i inicijalno preuzima odgovornost za strukturiranje aktivnosti i vođenje procesa prema cilju,postupno osiguravajući transfer odgovornosti na dijete.Ovu ulogu može odigrati i kompetentniji vršnjak,no on to čini intuicijski. U fokus pozornosti izdvajamo igru i eksploraciju kao vodeću aktivnost djetinjstva. Kakav je tretman aktivnosti u predškolskom programu,a kakav u procesu njegova realnog oživotvorenja,te kako dječje aktivnosti učiniti okosnicom,ne samo naputaka i usmjerenja,već i realnih programa čiji je tvorac odgojitelj?Bitni su uvjeti:upotpunjavanje odgojiteljevih spoznaja o prirodi aktivnosti i značenju interakcije,promicanje njegove komunikacijske kompetencije te osiguranje materijalnih pretpostavki.
    Ključne riječi: aktivnosti, predškolski odgoj,

  17. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Diskontinuitet i kontinuitet odgoja u obitelji i dječjem vrtiću

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Matijević, Robert
    Naslov zbornika: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Čakovec, Hrvatska
    Godina: 1994
    Stranice: od 23 do 31
    Skup: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
    Održan: od 29.04.94 do 30.04.94
    Ključne riječi: diskontinuitet, kontinuitet, obiteljska sredina, predškolski odgoj

  18. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Dodatne dejavnosti v otroškem vrtcu

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Balič, Fanika
    Naslov zbornika: Dodatne dejavnosti v vrtcu
    Jezik: slovenski
    Mjesto: Maribor, Republika Slovenija
    Godina: 1994
    Stranice: od 38 do 45
    Skup: Dodatne dejavnosti v vrtcu
    Održan: od 27.10.94 do 29.10.94
    Ključne riječi: igrovne grupe, radionice, kreativnost

  19. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Komunikacijska organizacija kooperacijskog učenja u vrtićkim uvjetima

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Stevanović, Marko
    Kos-Paliska, Vera
    Naslov zbornika: Inovacije u nastavnoj teoriji i praksi
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Pula
    Godina: 1994
    Stranice: od 42 do 50
    Skup: Inovacije u nastavnoj teoriji i praksi
    Održan: od 09.06.94 do 10.06.94
    Sažetak: Uspješna kooperacija u smislu uzajamnog razumijevanja i djelovanja u instrukcijskom dijalogu počiva na znanju o njenoj specifičnoj komunikacijskoj organizaciji.Ona obuhvaća sklop verbalnih i praktičnih radnji interakcijskog diskursa usmjerenih na regulaciju ponašanja partnera. U radu se podastire model komunikacijske organizacije praktične kooperacije s interakcijskog aspekta, koji obuhvaća ove faze: formiranje indentične predodžbe o cilju, ustrojstvo kruga sudionika, planiranje i izvođenje konkretnih radnji te evaluaciju razine dostignuća. Optimalna komunikacija u instrukcijskom dijalogu počiva na međusobnom razumijevanju partnera i visokoj razini intersubjektivnosti. Odrasli u ulozi podučavatelja pruža pomoć djeci u postizanju više razine razumijevanja i izvedbe. Postupnim nuđenjem socijalnog iskustva tijekom kontinuiranog procesa podučavanja,potpomaže se razvoj komunikacijskih, kognitivnih i metakognitivnih sposobnosti predškolske djece.
    Ključne riječi: instrukcijski dijalog, komunikacijska organizacija, planiranje, realizacija i vrednovanje aktivnosti

  20. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Communication characteristics of instruction dialogue

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Pšunder, Maja
    Naslov zbornika: Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
    Jezik: engleski
    Mjesto: Maribor, Republika Slovenija
    Godina: 1995
    ISBN/ISSN: 86-80693-25-1
    Stranice: od 42 do 49
    Skup: Mednarodni simpozij Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
    Održan: od 24.05.95 do 26.05.95
    Sažetak:
    Ključne riječi: instrukcijski dijalog, komunkacijska organizacija, verbalne i praktične aktivnosti

  21. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Dječje stvaralaštvo u igraonicama

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Železnjak, Ljubica
    Naslov zbornika: 4. dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Čakovec, Hrvatska
    Godina: 1995
    Stranice: od 17 do 24
    Skup: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
    Održan: od 28.04.95 do 29.04.95
    Ključne riječi: kreativnost, igraonice/radionice,ekspresija, nekonvencionalna uporaba predmeta,intuicija,"upravljanje"

  22. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Razvojne vrijednosti vršnjačke interakcije u vrtićkom kontekstu

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Kos-Paliska, Vera
    Stevanović, Marko
    Naslov zbornika: Inovacije u nastavnoj teoriji i praksi
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Pula
    Godina: 1994
    Stranice: od 59 do 59
    Skup: Inovacije u nastavnoj teoriji i praksi
    Održan: od 09.06.94 do 10.06.94
    Ključne riječi: vršnjačka interakcija,sociokognitivni konflikt,eksploracijske strategije,odgojiteljevo posredništvo

  23. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Komunikacija odgojitelj-roditelj

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Matijević, Robert
    Naslov zbornika: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Čakovec, Hrvatska
    Godina: 1994
    Stranice: od 61 do 66
    Skup: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
    Održan: od 29.04.95 do 30.04.95
    Ključne riječi: odgojiteljeva komunikacijska kompetencija,partnerstvo odgojitelj- roditelj

  24. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Strukturiranje prostora,vremena,aktivnosti-primarno područje odgojiteljeva stvaralaštva

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Železnjak, Ljubica
    Naslov zbornika: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec 95.
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Čakovec, Hrvatska
    Godina: 1995
    Stranice: od 29 do 36
    Skup: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
    Održan: od 28.04.95 do 29.04.95
    Ključne riječi: organizaciranje prostora,struktura"učionice"(dnevne sobe),organizacija aktivnosti,odgojiteljeva kreativnost

  25. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Teacher,s "strategies" and exploratory behaviour of the preschool child

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Pšunder, Maja
    Naslov zbornika: Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
    Jezik: engleski
    Mjesto: Maribor, Republika Slovenija
    Godina: 1995
    Stranice: od 121 do 128
    Skup: Mednarodni simpozij Raziskovalni dosežki v vzgoji in izobraževanju
    Ključne riječi: socijalna interakcija,interakcijski kontekst,epizode komunikacije,sofistificiranije eksploracijske forme

  26. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Predškolsko dijete i tjelesno vježbanje

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Findak, Vladimir
    Naslov zbornika: Civilizacijski trendovi i biotički opstanak čovjeka
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Rovinj, Hrvatska
    Godina: 1994
    Stranice: od 45 do 46
    Skup: 3.ljetna škola pedagoga fizičke kulture Republike Hrvatske Civilizacijski trendovi i biotički opstanak čovjeka
    Održan: od 03.07.94 do 07.07.94
    Ključne riječi: tjelesne sposobnosti, tjelesno vježbanje

  27. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Motorička kreativnost predškolske djece

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Železnjak, Ljubica
    Naslov zbornika: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Čakovec, Hrvatska
    Godina: 1995
    Stranice: od 25 do 28
    Skup: 4.dani predškolskog odgoja Čakovec ,95
    Održan: od 28.04.95 do 29.04.95
    Sažetak:
    Ključne riječi: tjelesna kreativnost, prezentacija tjelesnih aktivnosti

  28. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Pretpostavke suvremenog obrazovanja dječjih odgajatelja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Kujundžić, Nedjeljko
    Biondić, Ivan
    Naslov zbornika: Učitelj za inovacijsku školu
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1991
    Stranice: od 32 do 33
    Skup: Učitelj: jučer- danas- sutra
    Održan: od 10.12.89 do 12.12.89
    Ključne riječi: obrazovanje dječjih odgajatelja,

  29. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Komunikacija odraslih i djece u institucionalnim uvjetima : Metodološki aspekti

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Ljubešić, Marta
    Naslov zbornika: Istraživanja na području defektologije- Znanstveni skup IV
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 81 do 82
    Skup: Istraživanja na području defektologije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Ključne riječi: funkcionalna analiza, epizoda komunikacije,

  30. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Koncepcija, program(i) i stvarnost izvanobiteljskog predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Vrgoč, Hrvoje
    Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 55 do 56
    Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
    Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
    Ključne riječi: curriculum, institucionalni predškolski odgoj,

  31. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Odgajatelj i promišljanje programa

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Vrgoč, Hrvoje
    Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Stubičke Toplice, Hrvatska
    Godina: 1992
    Stranice: od 54 do 55
    Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
    Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
    Ključne riječi: implicitna pedagogija, kompetencija i autonomija odgajatelja,

  32. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Kvaliteta komunikacije i interakcije djeteta s odraslim i vršnjacima

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Ljubešić, Marta
    Naslov zbornika: Znastveni skup IV: Istraživanja na području defektologije
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 86 do 87
    Skup: Istraživanja na području defektologije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Ključne riječi: vršnjačka komunikacija/interakcija,

  33. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Uloga odraslog u razvoju samoprocjenjivanja tjelesnih sposobnosti djece predškolske dobi

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Findak, Vladimir
    Naslov zbornika: Kineziološki pogledi na odgoj
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 36 do 37
    Skup: Prva ljetna škola pedagoga fizičke kulture Hrvatske
    Održan: od 27.08.92 do 30.08.92
    Ključne riječi: samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti

  34. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti predškolskog djeteta

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Ljubešić, Marta
    Naslov zbornika: Istraživanja na području defektologije
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Zagreb
    Godina: 1992
    Stranice: od 88 do 88
    Skup: Istraživanja na području defektologije
    Održan: od 01.10.92 do 03.10.92
    Ključne riječi: samoprocjenjivanje tjelesnih sposobnosti,

  35. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Tjelesna kompetencija predškolskog djeteta

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Urednici
    Vrgoč, Hrvoje
    Naslov zbornika: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja-iskustva u primjeni i projekciji razvoja
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Stubičke Toplice, Hrvatska
    Godina: 1992
    Stranice: od 55 do 55
    Skup: Nova koncepcijsko-programska usmjerenja - iskustva u primjeni i projekciji razvoja predškolskog odgoja u Hrvatskoj
    Održan: od 14.12.92 do 16.12.92
    Ključne riječi: tjelesna kompetencija,

  36. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Pre-school Childrens Narratives

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Urednici
    Smoczynska, Magdalena
    Slobin, Dan
    Naslov zbornika: Crosslinguistic Workshop on the Acqiusition of Slavic&Baltic Languages by Childr
    Jezik: engleski
    Mjesto: Cracow, Poljska
    Godina: 1993
    Stranice: od 2 do 2
    Skup: 3.dani predškolskog odgoja Čakovec 94
    Održan: od 08.07.93 do 14.07.93
    Ključne riječi: dječji narativi,

  37. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Komunikacijska kompetencija odgojitelja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kralj, Gabrijela
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 44 do 44
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Sažetak: U radu se iznose iskustva nastala tijekom jednogodišnje izobrazbe studenata predškolskog odgoja u sklopu pedagoške komunikacije. Program obučavanja temeljen je na istraživanjima komunikacijske dimenzije predškolskog odgoja u institucionalnim uvjetima,koja su potvrdila pretpostavke o međusobnom djelovanju odgojiteljeve osobe,socijalno-kulturnog konteksta i interpersonalnih odnosa. Stručna i komunikacijska kompetencija odgojitelja bitne su kvalitete ličnosti kojima se u dosadašnjim programima izobrazbe nedostatno poklanjala pozornost. Prva iskustva potvrđuju vrijednost programa i aktivnosti u kojima se djelotvornije rješavaju različiti komunikacijski problemi.Kkomunikacija orijentirana na osobu sa svim njezinim ljudskim sklonostima i slabostima i koja je usmjerena na podržavanje i razvijanje odgojiteljeve osobnosti(sposobnosti procjenjivanja i samoprocjenjivanja,socijalne sposobnosti,samosvijest i afirmacija,uspješno funkcioniranje u skupini i dr.)učinkovito djeluje na postizanje komunikacijske kompetencije.
    Ključne riječi: komunikacijska kompetencija,

  38. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Kvalitativno vrednovanje institucionalnog predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Lederer, Jasna
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 78 do 78
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Sažetak: Vrednovanje kao metodologijski postupak služi sustavnom i cjelovitom prikupljanju i analiziranju činjenica u svrhu što preciznijeg,objektivnijeg i vrijednosno neutralnijeg procjenjivanja odabranih parametara predškolske stvarnosti. Bit kvalitativnog vrednovanja čini sustavni opis i procjenjivanje stvarnih situacijskih konteksta na makro i mikro razini i njihov odnos prema aktivitetu djeteta. Naravna opservacija,deskripcija i procjenjivanje odnosa djeteta i njegove okoline osnova su za doznavanje o vrstama i učincima utjecaja na razvoj. Na primjeru istraživanja ponašanja odgojitelja u vrtićkim uvjetima prikazujemomogućnosti primjene konstruiranog modela funkcionalne analize.
    Ključne riječi: kvalitativno vrednovanje, institucionalni predškolski odgoj

  39. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Što odgojitelji misle o svome pozivu

    Autori:
    Irović, Stanislava (87723)
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 44 do 44
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Ključne riječi: implicitna pedagogija,

  40. Tip rada: Sažetak u zborniku

    Naslov: Razvoj motoričkih sposobnosti predškolske djece

    Autori:
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Kralj, Irena
    Kranjčević, Blaženka
    Urednici
    Babić, Nada (86676)
    Naslov zbornika: Predškolski odgoj danas i sutra
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Osijek
    Godina: 1994
    Stranice: od 25 do 25
    Skup: Predškolski odgoj danas i sutra
    Održan: od 14.01.94 do 15.01.94
    Ključne riječi: motoričke sposobnosti djeteta,

  41. Tip rada: Doktorska dizertacija

    Naslov: Komunikacija odgojitelj-dijete i spoznajna znatiželja predškolskog djeteta
    Fakultet: Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
    Datum obrane: 25.02.92
    Jezik: hrvatski
    Broj stranica: 243


  42. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Predškolski odgoj danas i sutra

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Spoznavanje osobitosti institucionalnog predškolskog odgoja (na primjeru dječjih vrtića) u svrhu otkrivanja uvjeta za njegovo unapređivanje sa stajališta budućnosti planirano je i realizirano na teorijskoj i praktičnoj razini. Osnovne pretpostavke unapređivanja predškolskog odgoja su: status predškolskog odgoja (socijalni, stručni),opća i programska koncepcija(ciljevi, organizacija, načini ostvarivanja, vrednovanje i dr.), kadrovski uvjeti (izbor, obrazovanje, stručno usavršavanje, napredovanje, vrednovanje),materijalni uvjeti (prostor, veličina, opremljenost i dr.) te ekološki kontekst institucije. Budućnost predškolskog odgoja nužno je promišljati u kontekstu mogućih promjena: strukturalne u produkcijskim odnosima i organizaciji rada te u obiteljskom životu. Prednost se daje predškolskom odgoju koji je otvoren prema obitelji, što pretpostavlja zajedničko partnersko sudjelovanje roditelja i odgojitelja u ostvarivanju različitih funkcija (od socijalne, odgojnoobrazovne do kulturne), raznovrsnost prilagodljivih mogućnosti te fleksibilnost ustrojstva. Načini rješavanja aktualnih životnih uvjeta odrastanja i razvoja djece najsnažnije će utjecati na promjene u izvanobiteljskom predškolskom odgoju.
    Ključne riječi: izvanobiteljski predškolski odgoj, status predškolskog odgoja, kadrovski uvjeti, materijalni uvjeti, socijalna funkcija, edukacijska funkcija, programi, vrednovanje, kvalitativna metodologija

  43. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Sotrudničestvo vzroslogo i rebenka v processe obučenija

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Jezik: ruski
    Sažetak: U radu se podastiru rezultati istraživanja suradnje odraslog i djeteta u procesu učenja s interakcijske točke motrišta. Rezyltati pokazuju da učinkovitost dijalosškog učenja/podučavanja ovisi o kvaliteti njegove komunikacijske organiyacije (sklop verbalnih i praktičnih radnji interakcijskog diskursa). Uspješnost djece u rješavanju komunikacijskih i spoznajnih zadaća ovisi o njihovim postignućima u jezičnom i kognitivnom rayvoju:sposobnost selektivnog slušanja, sposobnost centracije na sugovornika, sposobnost procjenjivanja svojih i partnerovih radnji,sposobnost jezične i komunikativne primjerenosti u traženju i nuđenju informacija te sposobnost distanciranja od situacijskog konteksta. Institucionalni kontekst učenja (jaslice,vrtići)svojim fizičkim i socijalnim karakteristikama mogu dvojako utjecati na uspješnost suradnje: zadržavati dijete na nižoj razini uslijed afektivne,socijalne i kognitivne deprivacije ili promicati na višu razinu (motivacija, interesi, opći aktivitet, izvedba,procjenjivanje) kao posljedica intenzivne komunikacije emocionalnog i kognitivnog tipa.
    Ključne riječi: kooperacija, komunikacija/interakcija, odgojiteljevo posredovanje,jezična i kognitivna kompetencija

  44. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Kvalitativni pristup evaluaciji institucionalnog predškolskog odgoja

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Kvalitativna metodologija evaluacije institucionalnog predškolskog odgoja (derivirana iz socijalne antropologije i ekološke razvojne psihologije) usmjerena je na proces, dinamiku i odnos, na naturalističku opservaciju i njenu validnost. Cjelocito obuhvaćanje, sustavni opis i procjenjivanje situacijskih konteksta (najčešće komunikacjsko-interakcijskih) u njihovoj unutrašnjoj koherentnosti i kompleksnosti čini bit kvalitativne evaluacije. Na primjeru istraživanja ponašanja odgojitelja u vrtićnim uvjetima prikazane su mogućnosti korištenja konstruiranog modela funkcionalne analize.
    Ključne riječi: kvalitativna metodologija, evaluacija, predškolski odgoj

  45. Tip rada: Rukopis

    Naslov: Komunikacijske karakteristike instukcijskega dvogovora

    Autori:
    Babić, Nada (86676)
    Kuzma, Zdenka (87060)
    Jezik: slovenski
    Ključne riječi: instrukcijski dijalog, suradnja odraslog i djeteta, komunikacijska organizacija

  46. Tip rada: Pozvano predavanje

    Naslov: Sotrudničestvo vzroslogo i rebenka v processe obučenija.
    Ustanova: Russian Academy of Sciences ,Institute of Man
    Godina: 1995



MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr