SVIBOR - Projekt broj: 5-07-123

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Šifra projekta: 5-07-123


NEKI ASPEKTI KOMUNIKACIJSKOG MODELA PREDŠKOLSKOG ODGOJA


Glavni istraživač: BABIĆ, NADA (86676)



Suradnici
Tip istraživanja: primjenjeno
Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.94.

Ukupno radova na projektu: 46
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Osijek (122)
Komunikacija
Telefon: 385 (0)31125199
teleFaks: 385 (0)31 126 757

Sažetak: Uzimajući kulturno-povijesnu teoriju razvoja kao teorijsko- metodološki okvir, nudimo neka polazišta za kreiranje komunikacijskog modela predškolskog odgoja. Razmatrajući tezu o socijalnoj interakciji kao tvorbenom čimbeniku u razvitku niza mentalnih funkcija, nastojimo otkriti osnovne karakteristike najproduktivnijih oblika komunikacije/interakcije za razvoj djeteta unutar konteksta institucionalnog predškolskog odgoja. Razmatrajući neke aspekte komunikacijskog utjecaja na dječji razvitak (jezični razvitak, razvitak epistemičke znatiželje i self-koncepta), ispitujemo neke specifične sklopove interakcije s odraslim i vršnjacima. Priroda asistencije odrasloga adekvatna je ako predstavlja uravnotežen sustav podrške u kooperativnoj, udruženoj akciji koja pretpostavlja sposobnost odraslog da "osjeti" zonu u kojoj interakcija pokreće razvoj.

Ključne riječi: komunikacija,interakcija, zona narednog razvoja, kognitivni konflikt, semiotička medijacija, eksploracijsko ponašanje, više psihičke funkcije, znatiželja, samoprocjenjivanje,

Ciljevi istraživanja: Ciljevi: Istražiti (osvijetliti) bazične karakteristike najproduktivnijih oblika komunikacije/interakcije unutar institucionalnog konteksta predškolskog odgoja kao najsistematiziranije forme socijalnog posredovanja (medijacije) u djetetovom individualnomrazvoju ( interakcija s odraslim - odgojiteljem i s vršnjacima). Rezultati: Izučavanjem specifičnih sklopova socijalne interakcije u koje je dijete uključeno, nastojimo ponuditi neke osnovne uporišne točke bitne za građenje modela institucionalnog predškolskog odgoja.Rezultati mogu biti korišteni za razvoj metodologije učenja u dijalogu.

Ostali podaci o projektu.
MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Datum zadnje promjene: 02.10.95
Informacije: svibor@znanost.hr