Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-07-123
NEKI ASPEKTI KOMUNIKACIJSKOG MODELA PREDŠKOLSKOG ODGOJA
Glavni istraživač
: BABIĆ, NADA (86676) Suradnici
IROVIĆ, STANISLAVA (87723)
KUZMA, ZDENKA (87060)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.94. Ukupno radova na projektu: 46
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Osijek (122)
Komunikacija
Telefon: 385 (0)31125199
teleFaks: 385 (0)31 126 757
Sažetak: Uzimajući kulturno-povijesnu teoriju razvoja kao teorijsko- metodološki okvir, nudimo neka polazišta za kreiranje komunikacijskog modela predškolskog odgoja. Razmatrajući tezu o socijalnoj interakciji kao tvorbenom čimbeniku u razvitku niza mentalnih funkcija, nastojimo otkriti osnovne karakteristike najproduktivnijih oblika komunikacije/interakcije za razvoj djeteta unutar konteksta institucionalnog predškolskog odgoja. Razmatrajući neke aspekte komunikacijskog utjecaja na dječji razvitak (jezični razvitak, razvitak epistemičke znatiželje i self-koncepta), ispitujemo neke specifične sklopove interakcije s odraslim i vršnjacima. Priroda asistencije odrasloga adekvatna je ako predstavlja uravnotežen sustav podrške u kooperativnoj, udruženoj akciji koja pretpostavlja sposobnost odraslog da "osjeti" zonu u kojoj interakcija pokreće razvoj.
Ključne riječi: komunikacija,interakcija, zona narednog razvoja, kognitivni konflikt, semiotička medijacija, eksploracijsko ponašanje, više psihičke funkcije, znatiželja, samoprocjenjivanje,
Ciljevi istraživanja: Ciljevi: Istražiti (osvijetliti) bazične
karakteristike najproduktivnijih oblika komunikacije/interakcije unutar
institucionalnog konteksta predškolskog odgoja kao najsistematiziranije
forme socijalnog posredovanja (medijacije) u djetetovom
individualnomrazvoju ( interakcija s odraslim - odgojiteljem i s
vršnjacima). Rezultati: Izučavanjem specifičnih sklopova socijalne
interakcije u koje je dijete uključeno, nastojimo ponuditi neke osnovne
uporišne točke bitne za građenje modela institucionalnog predškolskog
odgoja.Rezultati mogu biti korišteni za razvoj metodologije učenja u
dijalogu. Ostali podaci o projektu.