Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-07-137
MODELI OBRAZOVANJA ODRASLIH U SKLOPU DRUŠTVENIH I PROFESIONALNIH PROMJENA
Glavni istraživač
: PONGRAC, SILVIJE (38105) Suradnici
TABAKOVIĆ, ĐURO (48832)
VUJIĆ, VIDOJE (6100)
POLIĆ, VLADIMIRA (37920)
MIHIĆ-ČEPIĆ, RENATA (900457)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.94. Ukupno radova na projektu: 21
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Rijeka (9) Odjel/Zavod: Institut za pedagogiju Adresa: Omladinska 14 Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)51 516 322
Telefon: 385 (0)51 516 533
Telefon: 385 (0)51 516 369
Telefon: 385 (0)51 516 395
teleFaks: 385 (0)51 515 142
E-mail: r.cepic@mapef.pefri.hr
Sažetak: Projekt "Modeli obrazovanja odraslih u sklopu društvenih i profesionalnih promjena" obuhvaća proučavanja sadašnjeg stanja i mogućnosti daljnjeg unapređivanja modela neformalnog strukovnog obrazovanja. Istraživači prikupljaju, sređuju i analiziraju one informacije o sustavima odgoja i obrazovanja u svijetu i kod nas koje su relevantne za procese neformalnog obrazovanja odraslih. Komparativnim se proučavanjima prate i najvažnije profesionalne promjene. Sa stajališta obrazovanja se ispituju i uspoređuju modeli ulaska u profesionalni život, modeli razvijanja kadrova (osobito managera) te modeli i oblici prekvalificiranja u nas i u drugim zemljama. Prema dobivenim nalazima i na temelju procjena realnih mogućnosti, ponudit će se modeli koji odgovaraju promjenama u našem gospodarskom i društvenom razvoju. Ovo je istraživanje interdisciplinarno. Usmjereno je na samo ona urgentna pitanja profesionalnih promjena, koja je u datim uvjetima moguće intenzivnije istraživati. U projekt je naknadno, zbog značajnosti problema,a i bliskosti s već odabranom tematikom, uvršteno i proučavanje stanja te mogućnosti prekvalificiranja invalida domovinskog rata.
Ključne riječi: funkcionalno obrazovanje, invalidi, izbor kadrova, ljudski resursi, managment, modeli unapređivanja na radu, multimedijsko obrazovanje, neformalno obrazovanje, oblici obrazovanja, obrazovanje odraslih, pismena komunikacija, početak rada, profesionalna rehabilitacija, promocija kadrova, radno vrijeme, sustav obrazovanja, strukovna izobrazba, tečajevi, uvođenje u posao, vještine komuniciranja
Ciljevi istraživanja: U području obrazovanja odraslih, dakle u
andragoškoj teoriji i praksi u svijetu je ostvaren znatan napredak, dok se
u tome u našoj zemlji znatnije zaostaje. Zapostavljeno je istraživanje
osobito na području strukovnog neformalnog obrazovanja odraslih. Cilj
istraživanja je ustanoviti stanje i mogućnosti daljnjeg razvoja modela
neformalnog strukovnog obrazovanja odraslih. Cilj uključuje zadatke: 1.
ustanoviti promjene u zanimanjima, strukovnom neformalnom obrazovanju
odraslih u svijetu i kod nas u širem kontekstu sustava odgoja i
obrazovanja; 2. proučiti modele ulaska u profesionalni život i rad (prijem,
prihvat, stažiranje); 3. ispitati modele neformalnog obrazovanja managera
(procesi, oblici, sadržaji, metode); 4. identificirati modele i oblike
prekvalificiranja (od readaptacije do rehabilitacije invalida rada i rata).
Pošavši od teorijskih proučavanja, empirijskih istraživanja, interpretacije
rezultata projektiraju se moguća poboljšanja koja se evaluiraju putem
pilotskih ispitivanja. Očekuju se rezultati koji bi mogli biti direktno
korišteni u praksi. Nadamo se također i teorijskim doprinosima. Cjelovitiji
uvid je moguć jer se istraživanje provodi s andragoško-komunikacijskog
stajališta, s andragoško-didaktičkog aspekta, kadrološkog, psihologijskog
te ekonomsko-obrazovnog stajališta, dakle interdisciplinarno. Ostali podaci o projektu.