Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-07-232
PRINOSI UNAPREĐIVANJU ODGOJNE FUNKCIJE ŠKOLE I OBITELJI
Glavni istraživač
: VUKASOVIĆ, ANTE (56921) Suradnici
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.95. Ukupno radova na projektu: 41
Naziv ustanove: Filozofski fakultet - Pedagogijske znanosti, Zagreb (131) Odjel/Zavod: Odjel pedagogijske znanosti Adresa: Ivana Lučića 3 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)1 620-168
Telefon: 385 (0)1 575-548
Sažetak: Škola je imanentno odgojna institucija. Pedagogijski klasici nisu priznavali školu koja ne odgaja. Njezine su temeljne zadaće pružati učenicima prijeko potrebna znanja, umijeća i navike, razvijati njihove tjelesne i intelektualne sposobnosti do maksimalnih mogućnosti i oplemenjivati ih kao ljude poticanjem, razvijanjem i njegovanjem njihovih ljudskih kvaliteta. Ta ljudska svojstva bitne su komponente svih ljudskih bića pa nigdje i nikada ne smiju biti zanemarena. Znanja i sposobnosti bez ljudskih kvaliteta gube etički smisao i najčešće su u funkciji zla a ne dobra. Zato je demokratsko društvo vrlo zainteresirano za uspješno ostvarivanje odgojne funkcije u obitelji, školi i u širem društvenom životu, a upravo je ta funkcija u našim bivšim društveno-političkim prilikama bila vrlo zanemarena. U skladu s tim svrha je ovoga istraživanja unapređivanje odgojnog rada i reafirmacija odgojne funkcije škole, obitelji i svih drugih odgojnih čimbenika. To će omogućiti nove spoznaje o fenomenu odgoja i odgojnoj funkciji, koncipiranje i razradu metodike odgojne djelatnosti i konkretnu pomoć učiteljima, roditeljima i svim odgojiteljima da bi mogli učinkovitije ostvarivati svoju odgojnu funkciju.
Ključne riječi: odgoj, fenomen odgoja, inovacije u odgoju, odgojni proces, razvitak osobnosti, inovacijska škola, odgojna funkcija škole, odgojna funkcija obitelji, odgojne i etičke vrijednosti
Ciljevi istraživanja: Temeljni c i lj istraživanja je proučavanje
i analiziranje uzroka i posljedica zanemarivanja odgojne djelatnosti i
odgojne funkcije, a potom istraživanje, otkrivanje i prezentiranje
putova, načina i postupaka reafirmiranja odgojne djelatnosti i
odgovarajuće funkcije u školama, obitelji i širem društvenom životu. R e z
u l t a t i (prinos) ovog istraživanja bit će ne samo u znanstvenom
spoznavanju odgojnog fenomena i odgojne funkcije, nego i u stvarnoj
razradi metodike odgojne djelatnosti i konkretnoj teorijskoj i
praktično-metodičkoj pomoći učiteljima, roditeljima i svim odgajateljima
da efikasnije obavljaju specifično odgojne zadaće, da uspješnije ostvaruju
svoju odgojnu funkciju. Zbog toga će se svake godine objavljivati bar po
jedno odgovarajuće monografsko djelo, namijenjeno praksi odgojne
djelatnosti, sa svrhom da se primijene novi modeli i oblici, nove metode,
sredstva i postupci uspješnijeg odgojnog poticanja, usmjeravanja i
djelovanja. Ostali podaci o projektu.