Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-11-042
HRVATSKA U OČIMA EUROPE I SVIJETA
Glavni istraživač
: NOVOSEL, PAVAO (33754) Suradnici
VUJEVIĆ, MIROSLAV (53600)
GOLUŽA, MARKO (118220)
LEINERT-NOVOSEL, SMILJANA (25610)
BRČIĆ, MIRO (188242)
MALOVIĆ, STJEPAN (177813)
TANTA, IVAN (191175)
LETIĆ, FRANJO (103085)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.01. Ukupno radova na projektu: 49
Radovi na projektu citirani u Current Contents: 8
Naziv ustanove: Fakultet političkih znanosti, Zagreb (15) Odjel/Zavod: Komunikologijsko-novinarski odsjek Adresa: Lepušićeva 6, Zagreb Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)41 412283
Telefon: 385 (0)41 458022
Telefon: 385 (0)1 458022
Telefon: 385 (0)
Sažetak: IMAGE nekog naroda u očima pripadnika drugih naroda, Ť
npr.političara, gospodarstvenika pa i "običnih" ljudi, u Ť
velikoj mjeri utječe na njihove stavove i odluke u svezi s tim Ť
narodom.To posebno dolazi do izražaj u kriznim i Ť
ambivalentnim situacijama kada se odluke moraju donositi više na Ť
temelju osjećaja i očekivanja, nego na temelju nekih čvršćih Ť
podataka.Tada image može čak predstavljati glavni čimbenik Ť
odluka. Primjera o takvom djelovanju imagea postoji bezbroj, a za Ť
nas su posebno relevantni oni iz najnovije povijesti odnosa Ť
Hrvata i drugih naroda. Poznato je da je Beograd sustavno Ť
njegovao negativni image Hrvata u svijetu, lijepeći nam Ť
atribute separatista, ljudi nespremnih za suradnju, naroda bez Ť
povijesti i kulture, sklonih isključivosti, totalitarizmu i Ť
genocidnosti. Ponašanja nekih velikih nacija tijekom agresije na Ť
Hrvatsku jasno su odražavala takvu predodžbu o Hrvatima. Ovome Ť
valja dodati i tradicionalno negativan stav europske ljevice Ť
prema Hrvatima koji potječe još od K. Marxa. Tek u najnovije Ť
vrijeme, nakon gorkih iskustava svijeta sa Srbima i istovremeno Ť
izrazito pozitivnih s Hrvatima, taj se image počeo mijenjati, ako Ť
još ne u svijeset iobičnog čovjeka, a ono barem u svijesti Ť
političara.
Smisao ovog projekta je u praćenju promjena imagea Hrvata Ť
i Hrvatske u Europi i svijetu u povodu recentnih zbivanja. To Ť
ima svoj teorijski smisao, jer se na jednom konkretnom primjeru Ť
može pratiti dinamika oblikovanja i preoblikovanja imagea neke Ť
nacije, ali još i više praktički, jer poznavanje vlastitog image Ť
u očim adrugih naroda predstavlja podlogu za naše vlastite akcije Ť
na političkom, gospodarskom - posebno turističkom, Ť
kulturnom, sportskom i svim drugim planovima. Zato projekt i ima Ť
dugoročni, dapače, trajan karakter i predviđen je za razdoblje od Ť
najmanje 10 godina.
Ključne riječi: Hrvatska, image, stereotipi, percepcija, komunikacija, masovni mediji, odnosi među nacijama, povijest Hrvata, strategije u razvoju odnosa među nacijama, interkulturna komunikacija
Ciljevi istraživanja: Teorijski ciljevi projekta su praćenje i
analiza dinamike stvaranja i preoblikovanja image jedne nacije (hrvatske)
u posebnim povijesnim uvjetima masivnih promjena na međunarodnoj sceni.
Ovakvih longitudinalnih projekata do sada nije bilo na svjetskoj razini,
tako da o toj dinamici postoje samo pretpostavke bez potvrde u empirijskim
podacima. Aplikativni ciljevi obuhvaćaju primjenu dobivenih rezultata u
oblikovanju imagea Hrvatske i Hrvata u Europi i svijetu. Ovakvi podaci
dobro će doći našim političkim dužnosnicima, gospodarstvenicima,
turističkim stručnjacima, kulturnim djelatnicima, sportskim djelatnicima i
drugim osobama koje kontaktiraju i pregovaraju u inozemstvu u oblikovanju
njihova nastupa prema vani. Ostali podaci o projektu.