SVIBOR - Projekt broj: 5-11-121

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Šifra projekta: 5-11-121


INOVACIJE U OBRAZOVANJU POMOĆU RAČUNALA


Glavni istraživač: DRAGOJLOVIĆ, PAVLE (10532)



Suradnici
Tip istraživanja: primjenjeno
Trajanje od: 30.04.91. do 31.12.94.

Ukupno radova na projektu: 66
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Rijeka (9)
Odjel/Zavod: Zavod za informatiku
Adresa: Omladinska 14
Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)51 516-322 (int.50)
teleFaks: 385 (0)51 515-142
E-mail: pdragoj@mapef.pefri.hr

Sažetak: Dosadašnji neuspjeh šire upotrebe programirane nastave kao standardnog oblika primjene računala u obrazovanju treba pripisati i uobičajenoj sporosti preuzimanja inovacija u obrazovnom procesu. Pokušalo se računala uključiti u tradicionalne programe nastave, što izaziva otpore i kod nastavnika i kod učenika. Dok su programi i programski proizvodi kreirani u zemljama engleskog govornog područja brzo šire, jer se koriste standardnim riječima i kraticama, tekstovi programirane nastave na engleskom jeziku teško su prevedivi a ne odgovaraju ni po sadržaju. Programska nastava ne može zadovoljiti učenike koji su van škole obasuti mnogim boljim i interesantnijim sadržajima i medijima. Nove tehnologije na području hardvera i softvera obećavaju stanoviti preokret u primjeni računala od dosadnog tutora do znalačkog mentora. Toliko su nove da je do primjene došlo samo u izoliranim slučajevima kako smo ustanovili u našim čestim međunarodnim kontaktima. Kada je predložen i prihvaćen projekt u kojem su istaknuto mjesto imale inovacije u području primjene hipermedija, nismo uopće mogli pretpostaviti koliko smo bili u pravu i koliko brzo će doći do velikih i brzih promjena i u sklopovlju i u programskoj podršci. Morali smo s Windows 3.0 prijeći na Windows 3.1, s verzije 1.1 programa Toolbook na verziju 1.5, s rada pomoću Hypercard v.2.1 na Supercard pa sad na Hypercard 2.2. Iako je novčana potpora postajala sve slabija cijeli fakultet u odnosu na ostale u Rijeci i Zagrebu, naslabije opremljen računalima, uspjelo je nabaviti novu grafičku i video-karticu, zvučnu karticu (za PC/AT, 80386,25 MHz) i CD-ROM i Dodatnih 4 MByta glavne memorije za Macintosh. Uglavnom radilo se o opremi nabavljenoj sredstvima od 30.000 DEM, primljenim od Ministarstva još u 1990. godini, koju je trebalo učiniti hipermedijalnom. Uz spomenute programske proizvode pribavljen je niz drugih proizvoda (bez kupnje) kao Guide for Windows, HSCIA i AuthorwarePro sve za PC. Usporedbom svih ovih programa u pogledu kvalitete gotovih proizvoda njihovom uporabom, cijenom i kompleksnošću, procjena je da za jednostavan rad odgovara novonabavljena verzija Toolbook, v.1.5, dok je AuthorwarePro veoma skup i bio bi prikladniji uz novije verzije Microsoft proizvoda. Rad na računalu Macintosh lakši je, Supercard je odličan, najnoviju verziju Hypercard (v.2.2) još nismo primili, ali se vjeruje da će biti još bolja.

Ključne riječi: računalo, obrazovanje, mentor, multimedija, hipermedija, transpjuter, World Wide Web

Ciljevi istraživanja: Stalnim praćenjem događanja na području informacijskihtehnologija (IT) ustanovljena su u prethodnim istraživanjima onapodručja, koja će u budućem razdoblju od 2 do 5 godina imativelik utjecaj na primjenu računala u obrazovanju. Ciljevi ovogistraživanja unutar područja primjene računala u obrazovanjuodnose se prije svega na pronalaženje načina da se učenici već odprvih dana školovanja privikavaju na način mišljenja potreban dase uopće akceptira računalo kao univerzalno pomagalo u svimaktivnostima od igre do traženja znanja i savjeta. Nadalje,korisnicima nastavnicima treba odabrati najpogodniji programskiproizvod koji će ih na najjednostavniji način od dosadašnjihrješenja voditi u razred i gradiva za učenje, ponavljanje iprodubljivanje određenih dijelova gradiva. Na kraju, očevidnu sveveću kompatibilnost TV-tehnike i računala treba iskoristiti umultimedijske svrhe novim raspoloživim sredstvima (opremom iprogramima). Poučeni primjerima VIDEODAT modema na TV staniciPro 7 i već kod nas primjenjenim programom Mosaic za Internet-WWWpripremamo i organizaciju elektroničkog časopisa kojeg bi podnadzorom uređivali studenti informatike, a mogao bi se dijelitina disketama, preko BBS i na kraju ako bude uspjeha i preko WWW.Nastavlja se i rad oko sklopovske definicije tzv. Vademecuma, štoje ljepši izraz od kratice PDA (Perssonal Digital Assistant) apodrazumijeva i ulogu tutora a ne samo asistenta, sve to radeći u svjetskoj mreži.


SURADNJA - USTANOVE


  1. Naziv ustanove: Ekonomski fakultet u Rijeci
    Tip ustanove: Sveučilište/Fakultet
    Tip suradnje: Sustavna razmjena stručnjaka
    Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska

  2. Naziv ustanove: Fakulteta za elektrotehniko in računalništvo
    Tip ustanove: Sveučilište/Fakultet
    Tip suradnje: Sustavna razmjena informacija
    Grad: 61000 - Ljubljana, Slovenija

  3. Naziv ustanove: MIPRO Rijeka
    Tip ustanove: Neprofitna
    Tip suradnje: Sustavna razmjena informacija
    Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska

Ostali podaci o projektu.
MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Datum zadnje promjene: 10.10.95
Informacije: svibor@znanost.hr