Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-12-337
EVALUACIJA DJELOTVORNOSTI I ETIČNOSTI RADA HRVATSKIH ORGANIZACIJA
Glavni istraživač
: KOPREK, IVAN (177315) Suradnici
MRAOVIĆ, BRANKA (127163)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.01.95. Ukupno radova na projektu: 29
Naziv ustanove: Kolegij družbe isusove, Zagreb (199) Odjel/Zavod: FILOZOFSKI FAKULTET D.I. Adresa: JORADNOVAC 110 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (1) 2336-677
Telefon: 385 (1) 571-485
teleFaks: 385 (1) 2336-677
teleFaks: 385 (1) 445-410
Sažetak: Ovo istraživanje inspirirano je nalazima do kojih su došli R. Calori, G. Johnson i P. Sarnin (1990.) koji su pokazali da primjena kognitivnih modela i tehnika može korisno poslužiti pri analizi načina na koji menadžeri percipiraju industrijsku okolinu. Mi ne namjeravamo formulirati naš projekt kao ponavljanje njihova istraživanja, ali, ipak, nakana nam je upotrijebiti neke od njihovih rezultata kao naša početna pitanja. Ovi autori skrenuli su pozornost na to da su organizacijske strategije produkt menadžerskih odluka, koje su, pak, pod utjecajem kognitivnih procesa u svojih donositelja. Preme tome, ako želimo razumjeti na koji se način formuliraju strategije, važno je dokučiti ove spoznajne prostore. To može biti ostvareno na više načina, no, svakako, biti će produktivno ako se menadžerima pruži mogućnost da sami iznesu svoja stajališta o tome što bi, po njihovu mišljenju, bilo najvažnije u situacijama s kojima se suočavaju i što bi trebali biti odgovori na dane probleme. Rezultati će pridonijeti integraciji komparativnih istraživanja iz područja menadžmenta i utjecaja industrije na formuliranje strategija (Huff, 1982.; Spender, 1989.). Ovo će istraživanje omogućiti uvid u sličnosti i razlike glede stavova spram industrije između crkvenih i poslovnih organizacija, te unutar i između pojedinih grana industrije. Ovo će istraživanje također omogućiti izučavanje opsega sličnosti i različitosti u razumijevanju industrije na razini države, kao i identifikaciju postojećih stajališta spram etike i morala.
Ciljevi istraživanja: Ovim istraživanjem želimo sačiniti kognitivni
model koji odražava odnose između promatranih kognitivnih elemenata.
Kognitivni model od kojeg polazimo (Fletcher i Huff, 1990.) sastoji se od:
1. mrežnih odnosa kojima se procjenjuje važnost pojmova i pozornost koja
im se posvećuje, 2. prikaza dimenzija pojedinih kategorija i kognitivnih
taksonomija, 3. mrežnih odnosa koji govore o utjecaju, kauzalitetu i
dinamici sustava. U ovom istraživanju želimo se usredotočiti na sljedeće:
Prvo, mi želimo razotkriti i opisati one čimbenike i odnose među njima, za
koje menadžeri smatraju da su od odlučujuće važnosti u preobrazbi
industrije. Drugo, naš je cilj ispitati gledište po kojemu su ti čimbenici
slojevito poredani i smješteni na različitim razinama općenitosti i u
raznolikim poljima djelovanja. Posebice, mi pretpostavljamo da postoje
individualni kognitivni procesi u menadžera koji zatim postoje
referencijalni okvir za djelovanje organizacije. Treće, mi želimo ispitati
razlike u kriterijima, i to posebice čimbenike po kojima se razlikuju
vrhunski rukovoditelji u različitim granama industrije, glede promjena u
industrijskoj okolini. Od dobivenog nalaza očekuje se u prvom redu uvid u
subjektivna stajališta menadžera glede strukture i dinamike poslovne
okoline hrvatskoga gospodarstva, odnosno nas zanima što menadžeri
apostrofiraju kao najvažnije, te kolike su među njima sličnosti i razlike. Ostali podaci o projektu.