Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 6-03-180
ISTRAŽIVANJE PROCESA UČENJA I USVAJANJA STRANIH JEZIKA
Glavni istraživač
: PREBEG-VILKE, MIRJANA (38603) Suradnici
ŠTOKIĆ, LIDVINA (191636)
VRHOVAC, YVONNE (117480)
SIRONIĆ-BONEFAČIĆ, NIVES (92322)
DUBRAVČIĆ, MAJA (10681)
BARTOLOVIĆ, BOŽICA (2320)
MIHALJEVIĆ-DJIGUNOVIĆ, JELENA (128805)
SKENDER, INJA (900592)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 15.12.95. Ukupno radova na projektu: 65
Naziv ustanove: Filozofski fakultet - Humanističke znanosti, Zagreb (130) Odjel/Zavod: Međuodsječki projekt Filozofskog fakulteta u Zagrebu (odsjeci: Anglistika, Romanistika, Talijanistika) Adresa: Salajeva 3 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0) 41 620-056
teleFaks: 385 (0) 41 513-834
Sažetak: Nakon iscrpnih priprema koje su trajale od početka 1991. projekt je započeo radom u jesen 1991, iako zbog ratnih prilika pod otežanim okolnostima. 350 učenika 12 zagrebačkih osnovnih škola započelo je s eksperimentalnom nastavom engleskog, francuskog i njemačkog jezika u I.razredu u skupinama od 12 do 15, s pet sati tjedne nastave. U jesen 1992 broj se je škola povećao i proširio i na talijanski jezik. Na samom početku rada s djecom proveden je test zrelosti za školu koji je mjerio razumijevanje govora, grafomotoriku, rezoniranje i shvaćanje količina. Ispitani su i stavovi i motivacija prema učenju stranih jezika samih učenika, njihovih roditelja, razrednih učitelja i profesora stranih jezika. Za potrebe projekta konstruiran je i poseban upitnik koji je prošao proceduru baždarenja. Praćenje rezultata učenja provodi se intenzivno treću godinu, a na kraju godine učenici se testiraju i anketiraju. Ministarstvo prosvjete koje je preko Zavoda za školstvo preuzelo organizacijski dio projekta proširilo je broj učenika i škola na treću generaciju kao i na neke škole u Puli, Rijeci, Osijeku i Splitu. Skupina stručnjaka koja radi na znanstvenom praćenju uključuje te škole u seminare, nastavnici se koriste svim postignućima projekta - programima i nastavnim materijalima u prvom redu, ali te škole nisu uključene u istraživački program koji se je nužno morao ograničiti na dvije generacije, odnosno uključuje treću generaciju u program istraživanja prema potrebama projekta.
Ciljevi istraživanja: Cilj istraživanja je sakupiti što više
relevantnih podataka o učenju stranih jezika u ranoj školskoj dobi (dob od
8 do 12 godina koja obuhvaća treći stadij intelektualnog razvoja prema
Piagetu). Osnovna je hipoteza projekta, naime, da ta dobna skupina uz
ispravno selekcionirani jezični materijal i uz odgovarajući pristup djeci
može u nastavi stranih jezika postići jednako dobre rezultate kao i oni
koji započinju nekoliko godina kasnije, na razini upotrebe vokabulara i
morfosintaktičkih struktura, ali da su superiorni u svladavanju izgovora
stranog jezika. Ukoliko se to dokaže, a dosadašnji rezultati su vrlo
ohrabrujući - bio bi to razlog za preporuku obrazovnim vlastima da strani
jezik uvedu u sve škole u prvi razred.
SURADNJA - PROJEKTI
Naziv projekta
: Language lerning for European citizenship Naziv ustanove: Council of Europe Grad: Strasbourg, Francuska
SURADNJA - USTANOVE
Naziv ustanove
: Pedagogisches Institut des Bundes Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Grad: Beč, Austrija
Naziv ustanove
: University of Sterling Tip ustanove: Gospodarstvena/Proizvodna Grad: Sterling, Velika Britanija
Naziv ustanove
: CREDIF - ENS FONTANAY Tip ustanove: Sveučilište/Fakultet Grad: Saint Cloud, Francuska Ostali podaci o projektu.