SVIBOR - Radovi - projekt broj: 6-03-180

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Radovi objavljeni na projektu 6-03-180


Broj radova citiranih u CC: 0
Broj ostalih radova: 65
Ukupno objavljenih radova: 65


  1. Tip rada: Knjiga

    Naslov: VAŠE DIJETE I JEZIK

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Izdavač: Školska knjiga
    ISBN: 86-03-99592-3
    Godina: 1991
    Broj stranica: 200
    Broj referenci: 93
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U prvom se dijelu govori kako dijete usvaja materinski jezik. Udrugom se dijelu obrađuje usvajanje drugog jezika u djece kojažive u dvojezičnim situacijama. Treći dio upoznaje čitatelja spitanjem kako i kada bi djeca trebala započeti s učenjem stranogjezika. Opisom pojedinačnih primjera i znanstvenih istraživanjaiz stručne literature, kao i prikazivanjem vlastitih iskustavanastoji se približiti složen proces usvajanja i učenja jezika.
    Ključne riječi: dijete, materinski jezik, drugi jezik, strani jezik, usvajanje, učenje, hipoteza kritičnog perioda, hipoteza prirodnog redoslijeda, dvojezičnost, glasovni sustav, jezični oblici, interferencija, dob, motivacija, faza konkretnih operacija, komunikacija, zahtjev

  2. Tip rada: Knjiga

    Naslov: CHILDREN & FOREIGN LANGUAGES/LES ENFANS ET LES LANGUES ETRANGER

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Broj stranica: 22
    Broj referenci: 35
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U Uvodu (Introduction) koji je započeo 1991. god. daje se opisprojekta, da bi se u članku prešlo na opis dosadašnjeg rada naistraživanju procesa učenja stranih jezika u Zagrebu, posebnoprojekta koji je započeo 1973. godine, budući da je taj projekt unizu aspekata poslužio kao model projektu započetom 1991. godine.Zaključci do kojih se je onda došlo testiraju se u sadanjemprojektu na većem uzorku učenika. U drugom se dijelu člankaiznose planovi za daljnji rad.
    Ključne riječi: fonetski sustav, jezički blokovi, iskazi, jezički korpus, izvori teškoća, motivacija, "balans efekt", spontani koncepti, nespontani koncepti, vokabular, inteligencija, razumijevanje, lingvistički, sociolingvistički, odnosi u prostoru, transfer, "montažne strukture", pronominalizacija

  3. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Vieni con me I, corso preparatorio di lingua italiana (udžbenik za učenje talijanskog jezika u nižim razredima osnovne škole

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Urednici
    Nakić, Anuška
    ISBN: 935-0-10104-X
    Godina: 1994
    Broj stranica: 115
    Jezik: talijanski
    Sažetak: Udžbenik za učenje talijanskog u nižim razredima osnovne škole.
    Ključne riječi: učenje talijanskog, rana dob

  4. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Projet experimental d'enseignment du francais a l'age precoce en Croatie: a) Attitudes des petits apprenants vis-a-vis du francais b) Analyse interactive au cours de la narration d'une histoire

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Broj stranica: 0
    Broj referenci: 7
    Jezik: francuski
    Sažetak: U članku se opisuje uvođenje programa francuskog jezika u prverazrede osnovnih škola. Tijekom prve godine učenja provedena sudva istraživanja. Prvo opisuje rezultate o jezičnoj svijesti istavu učenika prema francuskom jeziku, a drugo diskursivnukompetenciju djece za vrijeme pričanja priče.
    Ključne riječi: francuski jezik, I. razred osnovne škole, program, iskustva, istraživanja, jezična svijest i motivacija, diskursivna kompetencija, pričanje priče

  5. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Bonjour Mimi

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Školska knjiga
    Godina: 1993
    Broj stranica: 48
    Jezik: francuski
    Sažetak: Udžbenik za djecu starije vrtičke skupine i za učenike koji uosnovnoj školi počinju učiti francuski jezik, obrađuju temebliske djeci te dobi koristeći osnovne principe komunikacijskogpristupa. Sadrži veliki broj francuskih pjesmica i brojalica.
    Ključne riječi: udžbenik za djecu od 6 do 8 godina, početnici u francuskom jeziku, teme bliske djeci, komunikacijski obrasci, pjesmice i brojalice

  6. Tip rada: Knjiga

    Naslov: SPASS MIT DEUTCH I (Slikovnica za njemački jezik)

    Autori:
    Biškupić, Ljerka
    Izdavač: Školska knjiga
    Godina: 1991
    Broj stranica: 12

  7. Tip rada: Knjiga

    Naslov: ABC Deuch (Slikovni rječnik)

    Autori:
    Biškupić, Ljerka
    Izdavač: Školska knjiga
    Godina: 1992
    Broj stranica: 36

  8. Tip rada: Knjiga

    Naslov: ME, TOO I ENGLISH FOR CHILDREN

    Autori:
    Rijavec, Maja
    Izdavač: Školska knjiga
    Godina: 1993
    Broj stranica: 49

  9. Tip rada: Knjiga

    Naslov: Vieni con me II

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Izdavač: Školska knjiga
    ISBN: 953-0-10558-4
    Godina: 1995
    Broj stranica: 126
    Jezik: talijanski
    Sažetak: Uđbenik talijanskog jezika za peti razred osnovne škole. Putem dijaloga, kraćih narativnih tekstova, provjere razumijevanja i brojnih usmenih i pismenih vježbi, udžbenik postupno vodi učenike prema kreativnoj upotrebi jezika.
    Ključne riječi: udžbenik, dialog, narativni tekst, usmene i pismene vježbe

  10. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Processus de l'apprentissage et de l'acquisition de la langue italienne au premier age scolaire

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 106 do 126
    Broj referenci: 8
    Jezik: francuski
    Sažetak: Prikazuju se rezultati istraživanja procesa učenja i usvajanjastranog jezika u osnovnoj školi.
    Ključne riječi: učenje talijanskog u ranoj školskoj dobi

  11. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Kognitivne sposobnosti djece koja uče strane jezike od 1. razreda

    Autori:
    Bartolović, Božica (2320)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 27 do 44
    Jezik: engleski
    Sažetak: Rezultati ispitivanja djece testom zrelosti za školu/POŠ/ iRavenovim obojenim matricama u razrednim odjelima koji uče stranijezik i u neselekcioniranoj populaciji prvoškolaca, ukazuju nainteligenciju kao relevantnu varijablu. Ispitivanje znanja u triškolska predmeta pokazalo je da učenje stranih jezika nije imaloniti pozitivan niti negativan efekt na učenje drugih nastavnihpredmeta.
    Ključne riječi: spontana selekcija, intelektualne sposobnosti, rano učenje, znanje, nastavni predmet

  12. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Investigation of Attitudes and Motivation in Early Foreign Language Learning

    Autori:
    Mihaljević-Djigunović, Jelena (128805)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 13
    Jezik: engleski
    Sažetak: Nakon kraćeg, sažetog pregleda istraživanja afektivne domeneučenja stranog jezika te učenja u ranoj dobi, u članku se opisujeispitivanje stavova i motivacije za učenje engleskog, francuskog,njemačkog i talijanskog jezika kod mladih početnika (7 i 10godina) te njihovih roditelja. Rezultati istraživanja detaljno suprikazani i komentirani.
    Ključne riječi: stavovi, motivacija, rano učenje, afektivna strana, optimalna dob, postignuće, mali početnici, talent, pasivna uloga roditelja, aktivna uloga roditelja

  13. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Glazba i stihovi u podučavanju učenika rane dobi engleskom jeziku

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 162 do 168
    Jezik: engleski
    Sažetak: Važno je da djeca uživaju učiti engleski kao strani jezik.Pjesmice i brojalice mogu u tome mnogo pomoći. No, one morajuzadovoljiti određene kriterije. I na učiteljev rad postavljaju seneki zahtjevi čijim ispunjenjem se učenicima olakšava učenje.Mnogobrojni su razlozi korištenja pjesmica i brojalica. One moguobogatiti obradu i vježbu obrazovnih sadržaja različitihnastavnih predmeta.
    Ključne riječi: izbor, kriteriji, učitelj, zahtjevi, upotrebe, matematika

  14. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Foreign language acquisition in children: some evidence from testing English with first graders

    Autori:
    Kovačević, Milena
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 72 do 87
    Broj referenci: 7
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak razmatra, na općoj razini, rezultate dobijene u intervjuu105 prvaka u četiri osnovne škole u Zagrebu krajem školske1991/92 godine.
    Ključne riječi: heuristično istraživanje, eksperimentalna nastava stranog jezika, kontekstualne varijable intervjua, kreativne strategije, procedura samokorekcije, nesvjesna metarefleksija

  15. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Lecture et ecriture dans l'apprentissage/l'enseignement precoce des langues etrangeres

    Autori:
    Skender, Inja
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 206 do 211
    Broj referenci: 15
    Jezik: francuski
    Sažetak: Pisana je riječ osnova za dvije vrlo važne jezične aktivnosti, ato su čitanje i pisanje. Budući da je pisana riječ važan diojezika, držimo da djeca, koja uče neki strani jezik, moraju doćis njom u dodir, ali tek pošto su se s njom susreli na materinjemjeziku.
    Ključne riječi: francuski jezik, sedmogodišnja i osmogodišnja djeca, pisana riječ, čitanje, pisanje

  16. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: German from the first form of primary school - with special reference to introductory reading and writing

    Autori:
    Kruhan, Mira
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Stranice: od 127 do 147
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak obrađuje problematiku početnog čitanja i pisanja njemačkogjezika u prvom razredu osnovne škole. Raspravlja se o uvjetimakoji su potrebni da bi dijete dobi od 6-7 godina moglo početipisati i čitati na stranom jeziku. Navode se metode poučavanjaranog čitanja i pisanja općenito, te one koje su u upotrebi unastavi hrvatskog jezika i stranog jezika. Početno čitanje ipisanje njemačkog jezika u prvom razredu treba biti globalno.
    Ključne riječi: bilingvalne škole, fizička aktivnost, konkretnost, emotivni elementi, imaginacija, globalno čitanje, globalno pisanje, usvajanje riječi, analiza, sinteza, globalno usvajanje

  17. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: L'art dans l'apprentissage d'une langue (Likovna umjetnost u učenju jezika)

    Autori:
    Zobenica, Tamara
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 192 do 196
    Broj referenci: 5
    Jezik: francuski
    Sažetak: Crtež! Dječje oči uvijek zablistaju kada je riječ o bojama ioblicima. Crtež olakšava izražavanje, stimulira maštu isenzibilnost. Uvijek izražava neku mentalnu sliku, a to jeneophodan element u učenju jezika.
    Ključne riječi: crtež, boje, oblici, mogućnosti primjene, mašta, mentalna slika

  18. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Jeu, mime et musique dans l'apprentissage du francais (Igra, gluma i glazba u učenju francuskog)

    Autori:
    Gajić, Jasna
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 197 do 200
    Jezik: francuski
    Sažetak: Djeca se vole igrati, uživati u pjevanju, stalnom kretanju,oponašanju osoba ili stvari. Smatrali smo kako treba iskoristitite četiri sposobnosti u učenju francuskog.
    Ključne riječi: igra, gluma, pokret, glazba, kreativnost, raznolikost

  19. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Du support visuel a la dramatisation (Od vizuelnog materijala do dramatizacije)

    Autori:
    Marković-Marinković, Mirjana
    Strabić, Jadranka
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 201 do 205
    Broj referenci: 2
    Jezik: francuski
    Sažetak: Pomoću slika učenicima se pomaže da lakše i brže razumiju izričajna stranom jeziku, a tako se izbjegava upotreba materinjegjezika. Na nižoj razini znanja bolje je pokazati crtež i pri tom,na primjer, reći "Voila un crayon" (Ovo je olovka).
    Ključne riječi: vizualni materijali, slikovnica, mogućnosti primjene, gluma, pokret, bojanje, glazba, usmeno izražavanje

  20. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Presentation des jours de la semaine dans l'enseignement del'italien au premier age scolaire (Prikaz dana u tjednu u nastavi talijanskog u najranijoj školskoj dobi)

    Autori:
    Strelec-Jugec, Blaženka
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 212 do 218
    Jezik: francuski
    Sažetak: Učenje dana u tjednu zahtijeva razumijevanje istih elemenata namaterinjem jeziku. Kako bismo postigli cilj, uzeli smo pjesmicu"Filastrocca del pulcino" koja u rimovanim stihovima opisujerazvoj pilića u sedam dana.
    Ključne riječi: dani u tjednu, pjesmica, vizualni materijal, recitiranje, ponavljanje, raznolikost, pisana riječ

  21. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Presentation de la premiere semaine d'enseignement de l'italien en premiere annee d'ecole primaire (Prikaz prvog tjedna nastave talijanskog u prvom razredu osnovne škole)

    Autori:
    Novak, Dubravka
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 219 do 225
    Jezik: francuski
    Sažetak: Prvi tjedan nastave talijanskog u prvom razredu osnovne školezauzima posebno mjesto u izradi nastavnog programa. Riječ je odidaktičkoj jedinici temeljne važnosti jer je to za dijete prvidodir sa stranim jezikom, u našem slučaju s talijanskim, a to jeuvijek povezano s emocijama.
    Ključne riječi: prvi tjedan nastave talijanskog, plan, trajanje, kreativnost, materijali, raznolikost, način rada

  22. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: How to understand German grammar before knowing the grammar of one's mother tongue

    Autori:
    Bosner, Silvija
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 229 do 235
    Jezik: engleski
    Sažetak: Iz neposrednog iskustva nastave njemačkog jezika u prvom razreduosnovne škole autorica daje zorne primjere načina na koji sespecifični elementi njemačke gramatike (imenice, članovi) mogupribližiti djeci te dobi.
    Ključne riječi: kognitivni pristup, funkcija, strani jezik, poznati sustav

  23. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Games in Foreign Language Teaching

    Autori:
    Velički, Damir
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 226 do 229
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak ukazuje na važnost upotrebe različitih igara u nastavistranog jezika u ranoj dobi. Daje se nekoliko primjera korisnih izabavnih igara (Bingo, Sinking boats).
    Ključne riječi: igra, matematičke igre, koncentracija, logičko razmišljanje

  24. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Fitting syllabus and method to the very young

    Autori:
    Rijavec, Maja
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 147 do 153
    Jezik: engleski
    Sažetak: U članku se ističe da uvođenje nastave stranih jezika u prvirazred osnovne škole zahtijeva specifične metode poučavanja kojepoštuju kognitivnu zrelost učenika starog 7-8 godina.Raspravlja se o relevantnim psiho-socijalnim karakteristikama ovedobne skupine, i daju se sugestije, zasnovane na neposrednojnastavnoj praksi, kako da se nastavno poučavanje prilagodipotrebama, interesima i općoj razini zrelosti djece u toj dobi.Naglašava se važnost razvijanja strategija poučavanja na osnoviuvida u svijet djeteta, te se zastupa pristup koji ima učenika usredištu zanimanja.
    Ključne riječi: početna motivacija, nelingvistički ciljevi, djetetove potrebe, emocionalna sigurnost, samo-ostvarenje, fizička aktivnost, holistički doživljaj

  25. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Are Avaible Teaching Time and the Number of Pupils Important Factors

    Autori:
    Jagatić, Mija
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 153 do 162
    Broj referenci: 12
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak obrađuje problematiku nastave engleskog jezika u prvomrazredu jedne osnovne škole u Zagrebu. Promatrane su dvije grupeučenika: grupa unutar zagrebačkog projekta koja ima 15 učenika ijedan sat nastave engleskog pet dana u tjednu, i grupa koja ima30 učenika i dva sata nastave engleskog na tjedan. Članakpokazuje kako faktor dobi, intenzitet nastave i broj učenika ugrupi modificiraju tehnike poučavanja.
    Ključne riječi: osobnost djeteta, odgojno-obrazovni okvir, odabrane/nametnute teme, učenik u središtu, nastavnik u središtu

  26. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Elements of Drama in Teaching English to Young Learners

    Autori:
    Nikpalj, Vida
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 169 do 184
    Broj referenci: 11
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak prikazuje neposredno iskustvo iz nastavne prakse ukorištenju dramatizacije u proučavanju engleskog u prvom razreduosnovne škole. Ukazuje se na prednosti dramskih aktivnosti unastavi, te na bitne faktore u nastavi: dob učenika, prostoručionice, nastavnik, pitanje materinskog jezika te faktorroditelja. Na primjeru konkretnih priča, bajki i jednog praznika (Halloween) pokazuju se mogući postupci dramatizacije urazredu i odabir tema.
    Ključne riječi: dramske aktivnosti, prvaši, prostor učionice, ohrabrenje, priča, bajka, praznik Halloween, vještina slušanja i govorenja

  27. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Language (EFL) Integration with Other Areas of the Primary Curriculum Focusing on Art

    Autori:
    Tomašević-Dančević, Mirjana
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-024-6
    Godina: 1993
    Stranice: od 184 do 192
    Broj referenci: 4
    Jezik: engleski
    Sažetak: Članak razmatra opravdanost i važnost povezivanja nastave stranogjezika u ranoj šklskoj dobi sa ostalim predmetima, s posebnimosvrtom na integraciju likovne umjetnosti u nastavu jezika.Ukazuje se na upotrebu jednostavnih i složenih zadatakakorištenja likovnog izražavanja u konkretnim segmentima nastave,posebno u obradi cjelovitih tema i projekata.
    Ključne riječi: integracija, umjetnost, kreativnost, jednostavni zadaci, završna aktivnost, složeni zadaci, rad na temi, projekt

  28. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: CHILDREN AND FOREIGN LANGUAGES IN CROATIAN PRIMARY SCOOLS: FOUR YERS OF A PROJECT

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-X
    Godina: 1995
    Stranice: od 1 do 16
    Broj referenci: 30
    Jezik: engleski
    Sažetak: Četiri su godine prošle od početka projekta. U članku se definiraju njegovi ciljevi i vodi rasprava o rezultatima. Dani se tentativni odgovori na nekoliko pitanja koja su zaokupljala našu pažnju tijekom projeka. Oni uključuju odgovore na pitanja postoji li optimalno doba za početak učenja, koje karakteristike i sposobnosti djece valja uzeti u obzir kod učenja, kakvog učitelja trebamo za djecu te dobi i koje su nastavne strategije produktivne za ovu dobnu skupinu. Prikazano je i istraživanje provedeno s učenicima engleskog, francuskog i njemačkog jezika u vezi s njihovim usvajanjem spacijalnih odnosa u iskazima i u vezi s procesom pronominalizacije.
    Ključne riječi: sposobnosti, dobna skupina, selekcija, istraživanje

  29. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Attitudes of young foreign language learners: A follow-up study

    Autori:
    Mihaljević-Djigunović, Jelena (128805)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-x
    Godina: 1995
    Stranice: od 16 do 34
    Broj referenci: 11
    Jezik: engleski
    Sažetak: Istraživanja o ranom učenju stranih jezika dosada su pokazala zanimljive, ali katkada i kontradiktorne rezultate. Oni upućuju na to da treba obaviti daljnja istraživanja prije nego li dođe do općih zaključaka. Afektivno je područje,međutim, ono u kojem ima manje kontradikcija kada su u pitanju učenici rane školske dobi.
    Ključne riječi: stavovi,kontradikcija, afektivna varijabla, kognitivno sazrijevanje

  30. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: UN AN APRES: L'analzse de la competence discursive des petits apprenants de francais

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-x
    Godina: 1995
    Stranice: od 34-53
    Broj referenci: 7
    Jezik: francuski
    Sažetak: U članku se opisuje i analizira diskursivna kompetencija devetgodišnjaka koji uče francuski jezik. Djeca opisuju iste slike, priče koje su vidjeli i opisivali prije godinu dana. Istraživanjem se žele pokazati razlike u verbalnom ponašanju djece nakon godinu dana.
    Ključne riječi: diskurzivna kompetencija, pričanje priče, verbalna produkcija, istraživanje

  31. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Strategie conversazionali e struttura morfosintattica delle produzioni orali nell'insegnamento dell'italiano nelle elementari

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-x
    Godina: 1995
    Stranice: od 53 do 68
    Broj referenci: 15
    Jezik: talijanski
    Sažetak: Rad istražuje odnos priopćajnih strategija i morfosintaktičke strukture usmenog izraza u eksperimentalnoj nastavi talijanskog jezika u trećem razredu osnovne škole. Analiza ukazuje na didaktičke postupke koji ublažavaju nesimetrični odnos između jezične aktivnosti nastavnika i učenika, kako bi se potakla veća kreativnost u razrednom međujeziku.
    Ključne riječi: priopćajna strategija, morfosintaktička struktura, kreativnost, međujezik

  32. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: English across the curriculum

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-x
    Godina: 1995
    Stranice: od 68 do 74
    Broj referenci: 9
    Jezik: engleski
    Sažetak: Postoje razlozi zbog kojih je vrijedno podučavati engleski kroz sadržaje drugih nastavnih predmeta. Posvezivanje nastave stranog jezika s obrazovnim sadržajem ostalih nastavnih predmeta je veliki izazov za učiteljicu, a iavor brojnih i različitih informacija za učenika. Takvo povezivanje sadržaja svakako pomaže učeniku u izgradnji njegovog holističkoh gledišta dok učiteljici stranog jezika daje mogučnost da obogati svoj rad.
    Ključne riječi: razlozi, ciljevi, pouzdanje, greške, teme, prednosti

  33. Tip rada: Rad u knjizi

    Naslov: Elements culturels l'apprentissage/l'enseignement precoce des langues etrangeres

    Autori:
    Skender, Inja
    Urednici
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Izdavač: Filozofski fakultet
    ISBN: 953-175-053-x
    Godina: 1995
    Stranice: od 104 do 114
    Broj referenci: 4
    Jezik: francuski
    Sažetak: Suvremena nastava stranih jezika najveću pažnju posvećuje upoznavanju strane kulture. U članku se ukazuje na važnost tijesne povezanosti između jezika i civilizacije/kulture i njezine uloge već na samom početku učenja stranog jezika. Otvorenost djece za sve što je novo i drugačije omogućava učinkovito prenošenje elemenata strane kulture.
    Ključne riječi: kultura, povezanost, početak, pažnja

  34. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Djeca i strani jezici

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3
    ISSN: 0351-
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 19
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se raspravlja o djeci koja u okviru projektaeksperimentlnog uvođenja stranih jezika u I. razred osnovnihškola treću godinu uče strane jezike. Odgovara se na pitanja nakoje je dosadašnji rad u projektu dao dosta pouzdane odgovore -postoji li optimalna dob za početak učenja, koje su psihofizičkekarakteristike djece od 7 godina, može li se ponuditi modelučitelja, da li je potrebna selekcija jezičnog sadržaja, da li jebitnija tečnost ili točnost djetetova izraza i što bismo moglismatrati optimalnim uvjetima za rad.
    Ključne riječi: optimalna dob, tečnost, točnost, psiho-fizički razvoj, izgovor, interferencija, zalihost, "TPR"

  35. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Bilingvizam kod djece

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 20
    Godina: 1991
    Stranice: od 138 do 147
    Broj referenci: 19
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se govori o bilingvizmu do kojeg dolazi prirodno ispontano u uvjetima drugog, a ne stranog jezika. Dosadašnjaiskustva i empirička istraživanja dokazala su da su djeca jedinadobna skupina ljudi koja može usvojiti strani jezik spontano, akosu mu izložena dovoljno intenzivno.
    Ključne riječi: simultani bilingvizam, sukcesivni bilingvizam, interferencija, dominantan, sustav, kontekst, koncepti, kognitivni, prebacivanje koda, međujezik

  36. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Projekt uvođenja stranih jezika u prvi razred osnovne škole

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 21
    Godina: 1992
    Stranice: od 66 do 68
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Prikaz rada projekta eksperimentalnog uvođenja stranih jezika uprvi razred osnovnih škola i opis iskustava nakon jednogodišnjegrada na projektu.

  37. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Radionica 4 B projekta europskog vijeća "Učenje stranih jezika u osnovnoj školi"

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 20
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak prikayuje rad u radionici 4B Europskog vijeća koja se jeodržavala u Sevresu kraj Pariza od 12 do 17 prosinca 1993 i nakojoj su se uz sudjelovanje 25 europskih zemalja razmatraliproblemi vezani uz nacionalne projekte uvođenja stranih jezika uranu školsku dob.
    Ključne riječi: plenarne sesije, skupine, međunarodni kontakti, ciljevi učenja, metodologija, vrednovanja, obrazovanje učitlja

  38. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Razvitak sposobnosti čitanja i pisanja u nastavi talijanskog kao stranog jezika

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    ISSN: 0351-0840
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 12
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu se koristi analitički pristup problemu razvitkasposobnosti čitanja i pisanja u nastavi talijanskog kao stranogjezika u ranoj školskoj dobi. Ukazuje se na mogućnosti daljnjegistraživanja i predlažu rješenja za praktičnu nastavu na osnovikontrastivne analize fonološkog i grafičkog sustava hrvatskog italijanskog jezika.
    Ključne riječi: učenje talijanskog, rana dob

  39. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Učenje stranih jezika u ranoj dobi - projekt Europskog vijeća

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 4
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 20
    Godina: 1991
    Stranice: od 276 do 279
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Prvi dio radionice Europskog Vijeća o Učenju i podučavanjustranih jezika u osnovnim školama organiziran je u Edinbourghulipnja 1991. g. Osnovne teme zadirale su u ciljeve učenja,programe, metode, vrednovanja i izobrazbu učitelja. Učenjestranih jezika trebao bi biti zajednički rad razrednoga učiteljakoji bi morao vladati osnvama stranoga jezika i nastavnikajezika. Strani jezik ulazi u različite sadržaje a uči se pokomunikacijsko-funkcionalnim principima.
    Ključne riječi: radionica Europskog Vijeća, učenje stranih jezika u osnovnoj školi, ciljevi, programi, metode, vrednovanje, strani jezik u ostalim predmetima, komunikacijski pristup

  40. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Testiranje usmenog izraza u stranom jeziku eksperimentalnih drugih razreda osnovne škole/Metode rada

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Skender, Inja
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 2
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U sklopu eksperimentalnog programa učenja stranih jezika od prvograzreda osnovne škole na kraju drugog razreda provedeno je usmenotestiranje djece. Testiranje se temeljilo na prepričavanju pričepomoću sličica. Dobiveni su zanimljivi rezultati koji se moguanalizirati na više razina.
    Ključne riječi: osmogodišnjaci, francuski, usmeno testiranje, priča, sličice, nesigurnost, ponašanje

  41. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Kako djeca pričaju priču

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 8
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U članku se opisuje kako djeca II. r. osnovne škole koji učefrancuski jezik po experimentalnom programu pričaju priču kojuranije nisu čuli s pomoću predloženih slika. Ispitivanjem jeobuhvaćeno 81 dijete. Na audiokasetu snimljena su usmenaizlaganja i potom analizirana. Rezultati ispitivanja pokazujunačin na koji djeca koriste diskursivne strategije.
    Ključne riječi: osmogodišnjaci, učenici francuskog jezika, pričanje priče, bez pripreme, analiza prepisanih snimaka, diskursivne strategije, jednočlani i višečlani iskazi

  42. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Afektivni profil početnika u učenju stranog jezika: razlike u dobi

    Autori:
    Mihaljević-Djigunović, Jelena (128805)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 6
    Sažetak: U članku se opisuje ispitivanje stavova sedmogodišnjih idesetogodišnjih početnika engleskog, francuskog, njemačkog italijanskog jezika prema stranom jeziku, nastavi, izvornimgovornicima i vrijednosti poznavanja stranog jezika. Rezultati seopisuju i komentiraju. U zaključku se ističe značajnostpozitivnih inicijalnih stavova kod početnika u obje dobneskupine.
    Ključne riječi: afektivni, početnik u učenju, dobne razlike, stavovi, motivacija, izvorni govornici, cilj učenja, nastava stranih jezika, optimalna dob, samoprocjena znanja, metoda intervjua, nastavne aktivnosti, nenastavne aktivnosti

  43. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Teaching English to Young Learners

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 4
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 20
    Godina: 1991
    Stranice: od 279 do 280
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Tema tečaja bila je podučavanje učenika rane dobi engleskomjeziku. Radni dio tečaja bio je organiziran u nekoliko različitihoblika rada. Niz kulturnih i društvenih aktivnosti, tezanimljivih izleta korisno je ispunilo slobodno vrijeme polaznikatečaja.
    Ključne riječi: oblici rada, prezentirani sadržaji, ideje

  44. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Od priče za djecu do igrokaza

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Časopis: Tin
    Broj: 3
    Volumen: 1
    Godina: 1993
    Stranice: od 11 do 11
    Broj referenci: 1
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Eric Carle napisao je priču o jako gladnoj gusjenici. Priča jejezično vrlo korisna. Njezina obrada je kulminirala izradomlikovnog materijala za igrokaz kojeg su učenici izveli napriredbi za roditelje.
    Ključne riječi: priča, čitanje, likovni materijal, igrokaz

  45. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Pjesmice, brojalice i igre u funkciji obrade i vježbe gramatičkih struktura i spellinga

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 9
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Djeca vole pjevati i igrati se. Stoga su pjesmice, brojalice iigre vrlo pogodni za nenametljivu obradu i vježbu gramatičkihstruktura i spellinga.
    Ključne riječi: imperativ, glagol can, Simple Present, Simple Future, Present Continuous, pokvareni telefon, množina imenica, mimika, sricanje

  46. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Uvođenje čitanja i pisanja u nastavu stranih jezika u ranoj školskoj dobi

    Autori:
    Kovačević, Milena
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 1
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 71 do 74
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak razmatra osnovne ideje o problematici uvođenja čitanja ipisanja u nastavu stranih jezika u ranoj dobi iznesene nasavjetovanju o toj temi u Zagrebu krajem 1992.
    Ključne riječi: postupno uvođenje čitanja i pisanja, teorijski okvir, analitičko-sintetička metoda, globalna metoda, veza glas-slovo, načelo funkcionalnosti, kontekst tematskih cjelina

  47. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Usvajanje jezika na morfo-sinktaktičkoj razini u djece rane dobi

    Autori:
    Kovačević, Milena
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    ISSN: 0351-0840
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 14
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Članak razmatra neke aspekte usvajanja prvog, drugog i stranogjezika na morfo-sinktaktičkoj razini u djece rane dobi, i to sastajališta imanentnih lingvističkih teorijskih okvira ikonkretnih istraživanja. Razmatraju se i neki istraživački dokazio morfosinktaktičkom usvajanju stranog jezika unutar najnovijegZagrebačkog projekta (ide od 1991.) uvođenja stranih jezika uprvi razred osnovne škole.
    Ključne riječi: učenje/usvajanje, svjesno/nesvjesno, transformativna gramatika, proučavanja redoslijeda morfema, imitiranje, induciranje latentne strukture, kreativne strategije, centralna kategorija-imenica

  48. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Testiranje usmenog izraza u stranom jeziku eksperimentalnih drugih razreda osnovne škole/Metode rada

    Autori:
    Skender, Inja
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 2
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U sklopu eksperimentalnog programa učenja stranih jezika od prvograzreda osnovne škole na kraju drugog razreda provedeno je usmenotestiranje djece. Testiranje se temeljilo na prepričavanju pričepomoću sličica. Dobiveni su zanimljivi rezultati koji se moguanalizirati na više razina.
    Ključne riječi: osmogodišnjaci, francuski, usmeno testiranje, priča, sličice, nesigurnost, ponašanje

  49. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Problemi pisanja u učenju francuskog jezika u ranoj dobi

    Autori:
    Skender, Inja
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Broj referenci: 4
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: U radu s eksperimentalnim razredom druge godine učenja francuskogjezika (prosječna dob 8 godina) primijećene su brojne teškoćevezane uz francusku ortografiju. Problemi su analizirani u petskupina.
    Ključne riječi: pisanje, osmogodišnjaci, feancuski jezik, teškoće, fonetsko pisanje, utjecaj materinjeg jezika, sustavnost

  50. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Charmian O'Neil: Djeca i poučavanje stranih jezika (Les enfants et l'enseignement des langues etrangeres), Didier, Hatier, 1993, 287 str.

    Autori:
    Skender, Inja
    Časopis: Strani jezici
    Broj: 3 4
    Volumen: 22
    Godina: 1993
    Stranice: od 0 do 0
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Charmian O'Neal u svojoj knjizi nastoji prikazati određeneprobleme u učenju stranih jezika u ranoj dobi. Naglašavarazličitost metoda i pristupa na svjetskoj razini, a usto daje iodređeni povijesni pregled.
    Ključne riječi: rano učenje stranih jezika, metode, ciljevi, različitost, uloga nastavnika, inovativnost

  51. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Communication en langue etrangere par les petits apprenants

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Časopis: Sraz
    Volumen: 39
    Godina: 1994
    Stranice: od 39 do 51
    Broj referenci: 11
    Jezik: francuski
    Sažetak: Kako se djeca snalaze kad sami, suočeni s isptivačem, a bez nazočnosti učitelja i ostalih učenika pokušavaju opisati slike neke priče na stranom jeziku? Ovakvoj komunikacijskoj situaciji ispitivali smo različite strategije kojima se koriste učenici drugog razreda zagrebačkih osnovnih škola u drugoj godini učenja engleskog, francuskog, njemačkog i talijanskog jezika. Unutar učenikova međujezika uočili smo svjesno i nesvjesno prebacivanje na neki drugi jezični kod različit od onoga na kojemu komuniciraju kao i razmolike strategije nadoknade koje naši ispitanici koriste kako bi ostali u dodiru s ispitivačem s kojim u interakciji izgrađuju vlastite izričaje.
    Ključne riječi: strategija, međujezik, jezični kod, nadoknada

  52. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Lecture et ecriture au premier age scolaire

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Časopis: Sraz
    Broj: 39
    ISSN: 0039-3339
    Godina: 1994
    Stranice: od 13 do 24
    Broj referenci: 8
    Jezik: francuski
    Sažetak: Rad analizira problem prelaska na čitanje i pisanje u učenju freancuskog, talijanskog i engleskog jezika u ranoj školskoj dobi. Nakon teoretskog uvoda o problemu razvitka sposobnosti čitanja i pisanja u materinjem i stranim jezicima iznose se rezultati istraživanja dobiveni na temelju obradbe upitnika za nastravnike jezika i razredne učitelje. Prikaz sadrži obradbu podataka za 54 razreda s ukupno 755 učenika. U zaključku se ističu konstante koje su za sve jezike jednake.
    Ključne riječi: čitanje, pisanje, upitnik, podatci

  53. Tip rada: Rad u časopisu

    Naslov: Djeca i strani jezici

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Časopis: HUPE Newsletter
    Broj: 6
    Volumen: 2
    Godina: 1994
    Stranice: od 7 do 7
    Jezik: engleski
    Sažetak: Hrvatska je početkom svibnja 1994 godine bila domačin međunarodnom seminaru o podučavanju djece rane školske dobi stranim jezicima. Pokrovitelj je bilo Vijeće Europe u Strasbourgu. Naši kolege, jezični stručnjaci i učitelji stranih jezika iz 15 europskih zemalja bili su impresionirani znanstvenim rezultatima i nastavnom praksom hrvatskog projekta u podučavanju djece stranim jezicima u ranoj školskoj dobi.
    Ključne riječi: domaćin, projekt, engleski i ostali nastavni predmeti, razredna praksa, rezultati

  54. Tip rada: Rad u zborniku

    Naslov: Učenje stranih jezika u ranoj školskoj dobi

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Urednici
    Žagar, France
    Naslov zbornika: Kaj hočemo in kaj zmoremo
    Jezik: hrvatski
    Mjesto: Ljubljana, Slovenija
    Godina: 1992
    ISBN/ISSN: 371.13/14(082
    Stranice: od 85 do 91
    Skup: Kaj hoćemo in kaj zmoremo
    Održan: od 02.12.92 do 04.12.92
    Sažetak: Pilot projekt uvođenja stranih jezika u prvi razred osnovnihškola počeo je u Zagrebu u jeseni 1991 pod pokroviteljstvomMinistarstva prosvjete. Istraživački rad projekta podupireministarstvo znanosti, a projekt je uključen u mrežu projekataEuropskog vijeća u Strasbourgu kroz program "Učenje jezika ipripadnost Europi"
    Ključne riječi: iskustvo, problemi, planovi, skupine, interes za učenje, afektivno, kognitivno, lingvistički, testiranje

  55. Tip rada: Film

    Naslov: Engleski u prvom razredu

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Makarović, Berislav
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Jezik: engleski
    Sažetak: Video kaseta prikazuje rad na poučavanju engleskog jezika u prvomrazredu na četiri zagrebačke osnovne škole. Engleski jezik jeintegriran u druge nastavne predmete , a zadovoljava potrebe,interese i želje djeteta od 7 godina.

  56. Tip rada: Film

    Naslov: Insegnamento dell'italiano nelle prime classi delle elementari

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Makarović, Berislav
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Jezik: talijanski
    Sažetak: Didaktički film za nastavnike talijanskog jezika u prvom razreduosnovne škole.

  57. Tip rada: Film

    Naslov: Deutch fur Grundschulanfanger

    Autori:
    Kruhan, Mira
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Jezik: njemački
    Sažetak: Video kaseta prikazuje rad u zagrebačkim osnovnim školama na satunjemačkog jezika. Sadržaji zadovoljavaju potrebe, interese iželje učenika te dobi, a njemački jezik je integriran u svenastavne predmete.

  58. Tip rada: Film

    Naslov: Le francais en premiere annee de primaire

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Jezik: francuski
    Sažetak: Video kaseta prikazuje rad u četiri osnovne zagrebačke škole sdjecom I. razreda osnovne škole na satu francuskog jezika.Sadržaji zadovoljavaju potrebe, interese i želje djeteta te dobi,a francuski jezik je integriran u sve nastavne predmete.
    Ključne riječi: francuski jezik, prvi razred osnovne škole, feancuski u svim predmetima, pjesmice, brojalice, pokret, komunikacijski sadržaji

  59. Tip rada: Film

    Naslov: Engleski u četvrtom razredu

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Sažetak: Videofilm prikazuje rad učenika i nastavnika engleskog jezika nakon četiri godine intenzivnog učenja prema programu projekta.
    Ključne riječi: video, četvrti razred, rano učenje, engleski

  60. Tip rada: Film

    Naslov: Le francais en 4 e annee de primaire

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Depo ustanova: Filmoteka 16
    Sažetak: Videofilm pokazuje rad učenika i nastavnika nakon četiri godine učenja francuskog jezika u okviru projekta.
    Ključne riječi: video, francuski, rano učenje, četvrti razred

  61. Tip rada: Ostalo

    Naslov: I tjelesni na engleskom

    Autori:
    Dmitrović, Nada
    Vrsta rada: Prikaz projekta u dnevnim novinama
    Jezik: hrvatski
    Sažetak: Novinarka prikazuje projekt eksperimentalnog uvođenja stranihjezika u prvi razred osnovne škole na temelju razgovora svoditeljicom projekta dr. Mirjanom Vilke.

  62. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Planovi i programi za eksperimentalno učenje engleskog jezika od 1-4 razreda

    Autori:
    Štokić, Lidvina (191636)
    Vrsta rada: Plan i program
    Jezik: hrvatski

  63. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Plan i program za eksperimentalno učenje engleskog jezika od petog do osmog razreda

    Autori:
    Prebeg-Vilke, Mirjana (38603)
    Vrsta rada: Plan i program
    Jezik: hrvatski

  64. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Plan i program za eksperimentalno učenje francuskog jezika od 1-8 razreda

    Autori:
    Vrhovac, Yvonne (117480)
    Vrsta rada: Plan i program
    Jezik: hrvatski

  65. Tip rada: Ostalo

    Naslov: Plan i program za eksperimentalno učenje talijanskog jezika od 1-8 razreda

    Autori:
    Sironić-Bonefačić, Nives (92322)
    Vrsta rada: Plan i program
    Jezik: hrvatski


MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Informacije: svibor@znanost.hr