Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 6-06-147
SAMOPOIMANJE, EMOCIONALNOST I AKTUALIZACIJA LJUDSKIH POTENCIJALA
Glavni istraživač
: BEZINOVIĆ, PETAR (99805) Suradnici
VUKMIROVIĆ, ŽARKO (100146)
ŽIVČIĆ, IVANKA (176303)
ANIĆ, NADA (143405)
KARDUM, IGOR (170385)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.93. Ukupno radova na projektu: 46
Radovi na projektu citirani u Current Contents: 1
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Rijeka (9) Odjel/Zavod: Odsjek za psihologiju Pedagoški fakultet Sveučilište u Rijeci Adresa: Brusićeva 1 Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)51 218692
Telefon: 385 (0)51 218696
teleFaks: 385 (0)51 218886
E-mail: bezinpet@mapef.pefri.hr
Sažetak: U sklopu istraživačkog rada na projektu "Samopoimanje, emocionalnost i aktualizacija ljudskih potencijala" nastojao se objasniti odnos između sustava kognitivnih interpretacija i emocionalnog ustrojstva čovjeka. Pri tome se pošlo od postavke da postoji paralelizam razvoja ovih dvaju aspekata psihološkog funkcioniranja, te da u specifičnim konstelacijama odnosa oni determiniraju psihološku kvalitetu života čovjeka, aktualizaciju njegovih potencijala i realno ponašanje u stvarnim životnim situacijama. U sklopu ovog istraživačkog projekta postavljeni su ciljevi kojima se željelo: (1) istražiti međuzavisnost sustava kognitivnih interpretacija i emocionalnog funkcioniranja kao ključnih komponenti psihološkog ustrojstva čovjeka, i (2) ispitati njihov značaj za ponašanje i opću prilagodbu čovjeka (efikasnost ponašanja, izraženost psihičkih problema, kreativnost, aktualizaciju potencijala). Tijekom rada na projektu publiciran je veći broj istraživačkih i preglednih radova u inozemnim i domaćim časopisima. Rezultati ovih istraživanja daju prilog razjašnjenjima navedenih problema na teorijskoj razini. Na metodološkoj razini razvijen je cijeli niz instrumenata za mjerenje složenog sustava samoevaluacija, kao i instrumenata za mjerenje emocionalne strukture, stanja i oblika emocionalnog ponašanja, i to za djecu i odrasle. Na razini primijenjene psihologije izvedene bi spoznaje mogle olakšati i usmjeriti razvoj odgojnih i terapijskih postupaka. Kako se sustav emocionalnih kognicija (kognitivnih interpretacija relevantnih za emocionalno funkcioniranje) razvija u socijalnom kontekstu, ove spoznaje pružaju podatke o mogućnostima za poboljšavanje okolinskih uvjeta bitnih za njihov razvoj.
Ključne riječi: samopoimanje, samopoštovanje, svijest o sebi, percepcija osobne kompetentnosti, lokus kontrole, atribucijski stil, uloga spola, emocije, depresija, aktualizacija ljudskih potencijala, kreativnost
Ciljevi istraživanja: U sklopu ovog istraživačkog projekta cilj je
bio istražiti međuovisnost sustava kognitivnih interpretacija i
emocionalnog funkcioniranja kao ključnih komponenti psihološkog ustrojstva
čovjeka, te ispitati njihovo značenje za ponašanje i opću prilagodbu
čovjeka izraženu kroz učinkovitost ponašanja, stupanj izraženosti
psihičkih problema i manifestnu kreativnost. Rezultati provedenih
istraživanja jasno pokazuju da je način na koji ljudi procesiraju
informacije o samima sebi, tj. njihov sustav kognitivnih interpretacija
tijesno vezan uz emocionalno funkcioniranje. Pokazuje se da sustav
samopoimanja određuje funkcionalnost prilagodbe čovjeka, te kao takav ima
temeljnu ulogu za korištenje i aktualizaciju ljudskih potencijala.
SURADNJA - PROJEKTI
Naziv projekta
: Setting-up the University Counselling Center at
Rijeka University Naziv ustanove: University of Strathclyde, Faculty of Education,
Counselling Unit Grad: Glasgow, Velika Britanija
SURADNJA - USTANOVE
Naziv ustanove
: Il Dardo, Centro di psicologia aplicata Tip ustanove: Neprofitna Tip suradnje: Povremena razmjena informacija Grad: 20161 - Milano, Italija
Naziv ustanove
: University of Strathclyde, Faculty of Education,
Counselling Unit Tip ustanove: Sveučilište/Fakultet Tip suradnje: Zajednički projekt Grad: Glasgow, Velika Britanija Ostali podaci o projektu.