Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 5-07-057
EFEKTI ODGOJNO-OBRAZOVNE INTEGRACIJE DJECE OŠTEĆENA VIDA
Glavni istraživač
: OBERMAN-BABIĆ, MIRA (33892) Suradnici
ZOVKO, GOJKO (55185)
PINOZA-KUKURIN, ZORINA (37275)
Tip istraživanja: razvojno Trajanje od: 01.05.91. do 01.10.94. Ukupno radova na projektu: 6
Naziv ustanove: Fakultet za defektologiju, Zagreb (13) Odjel/Zavod: Odsjek za oštećenja vida Adresa: Kušlanova 59a, tel: 238-022, fax: 22-99-50 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0) 01 2338-022
Sažetak: Cilj istraživanja je da se ispita uspješnost odgojno-obrazovne integracije 26 učenika oštećena vida integriranih u redovne osnovne škole Zagreba i Rijeke. Uspješnost njihove integracije procijenjena je na osnovu njihova školskog uspjeha u redovnoj školi, prihvaćenosti u razrednom kolektivu od strane 365 suučenika bez teškoća u razvoju te njenih nastavnika. Indikator uspješnosti integracije su također i stavovi roditelja učenika redovne škole bez i sa oštećenjem vida prema odgojno-obrazovnoj integraciji. Također je pokazatelj uspješnosti i nivo njihove socijalizacije te razina neurotizma u relaciji sa prihvaćanjem od strane učenika redovne škole bez oštećenja vida. U istraživanju se pošlo od generalne hipoteze prema kojoj integracija učenika oštećena vida nije sasvim uspješna. Prema dosadašnjim saznanjima do kojih se došlo realizacijom projekta ova će se hipoteza vjerojatno potvrditi.
Ciljevi istraživanja: Očekuje se da će rezultati istraživanja
ukazati da odgojno - obrazovna integracija učenika oštećena vida u cjelini
uzevši, nije sasvim uspješna te da su prisutne stanovite poteškoće na planu
prihvaćenosti učenika oštećena vida u redovnoj školi od strane njihovih
suučenika bez oštećenja vida. Također se očekuje da i nastavnici redovne
škole nemaju sasvim pozitivan odnos prema učenicima oštećena vida, a
također i roditelji učenika bez teškoća u razvoju. Zbog toga se očekuje da
će biti potrebno poduzeti mjere intervencije za transformaciju stavova i
odnosa prema odgojno-obrazovnoj integraciji, kako u nastavnika tako i u
učenika redovne škole, a i u roditelja učenika bez i sa oštećenjem vida.
Istraživanje bi nadalje trebalo pružiti osnovne elemente za kreiranje
programa rada na promjeni odnosa i stavova svih navedenih skupina
relevantnih za uspješniju odgojno - obrazovnu integraciju učenika oštećena
vida. Ostali podaci o projektu.