SVIBOR - Projekt broj: 5-07-057

MINISTARSTVO ZNANOSTI I TEHNOLOGIJE

Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr

SVIBOR

SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH


Šifra projekta: 5-07-057


EFEKTI ODGOJNO-OBRAZOVNE INTEGRACIJE DJECE OŠTEĆENA VIDA


Glavni istraživač: OBERMAN-BABIĆ, MIRA (33892)



Suradnici
Tip istraživanja: razvojno
Trajanje od: 01.05.91. do 01.10.94.

Ukupno radova na projektu: 6
Naziv ustanove: Fakultet za defektologiju, Zagreb (13)
Odjel/Zavod: Odsjek za oštećenja vida
Adresa: Kušlanova 59a, tel: 238-022, fax: 22-99-50
Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0) 01 2338-022

Sažetak: Cilj istraživanja je da se ispita uspješnost odgojno-obrazovne integracije 26 učenika oštećena vida integriranih u redovne osnovne škole Zagreba i Rijeke. Uspješnost njihove integracije procijenjena je na osnovu njihova školskog uspjeha u redovnoj školi, prihvaćenosti u razrednom kolektivu od strane 365 suučenika bez teškoća u razvoju te njenih nastavnika. Indikator uspješnosti integracije su također i stavovi roditelja učenika redovne škole bez i sa oštećenjem vida prema odgojno-obrazovnoj integraciji. Također je pokazatelj uspješnosti i nivo njihove socijalizacije te razina neurotizma u relaciji sa prihvaćanjem od strane učenika redovne škole bez oštećenja vida. U istraživanju se pošlo od generalne hipoteze prema kojoj integracija učenika oštećena vida nije sasvim uspješna. Prema dosadašnjim saznanjima do kojih se došlo realizacijom projekta ova će se hipoteza vjerojatno potvrditi.

Ključne riječi: Efekti odgojno - obrazovne integracije, djeca oštećena vida, uspješnost odgojno - obrazovne integracije

Ciljevi istraživanja: Očekuje se da će rezultati istraživanja ukazati da odgojno - obrazovna integracija učenika oštećena vida u cjelini uzevši, nije sasvim uspješna te da su prisutne stanovite poteškoće na planu prihvaćenosti učenika oštećena vida u redovnoj školi od strane njihovih suučenika bez oštećenja vida. Također se očekuje da i nastavnici redovne škole nemaju sasvim pozitivan odnos prema učenicima oštećena vida, a također i roditelji učenika bez teškoća u razvoju. Zbog toga se očekuje da će biti potrebno poduzeti mjere intervencije za transformaciju stavova i odnosa prema odgojno-obrazovnoj integraciji, kako u nastavnika tako i u učenika redovne škole, a i u roditelja učenika bez i sa oštećenjem vida. Istraživanje bi nadalje trebalo pružiti osnovne elemente za kreiranje programa rada na promjeni odnosa i stavova svih navedenih skupina relevantnih za uspješniju odgojno - obrazovnu integraciju učenika oštećena vida.

Ostali podaci o projektu.
MZT Engleski jezik SVIBOR Abecedni popis Složeno po šifri projekta Složeno po ustanovi projekta Pretraga Pomoć
Ministarstvo znanosti
i tehnologije
Engleski
jezik
Svibor
početna stranica
Abecedni
popis
Složeno po
šifri projekta
Složeno po
ustanovi projekta
Pretraživanje Pomoć

Datum zadnje promjene: 06.10.95
Informacije: svibor@znanost.hr