Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 01.01.91. do 31.12.95. Ukupno radova na projektu: 121
Naziv ustanove: Pedagoški fakultet, Osijek (122) Odjel/Zavod: - Adresa: L. Jaegera 9 Grad: 31000 - Osijek, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)31 125 199
teleFaks: 385 (0)31 126 757
Sažetak: Teorijsko utemeljenje vrednovanja u regulacijskom krugu obrazovnog procesa tj. programa, realizacije i učinka. Polazište je kritika sadašnje situacije vrednovanja u školama Republike Hrvatske s obzirom na suvremenu situaciju kao i dostignuća na tom području u svijetu. U tom okviru posebno će se razmotriti odnos kvalitativnog i kvantitativnog aspekta vrednovanja, dijagnostičkog aspekta, mogućnosti primjene računala kao medija koji, primjenom umjetne inteligencije, omogućuje individualizirano testiranje i time visok stupanj humanizacije uz visoku učinkovitost. U tom okviru konstituiranje (uz validaciju i reviziju) odgovarajućeg softwara za individualizirano testiranje, dijagnozu poteškoća i upućivanja učenika na način kako će odstraniti nedostatke pri usvajanju obrazovnih sadržaja.
Ključne riječi: vrednovanje u obrazovanju, kvalitativno vrednovanje, kvantitativno vrednovanje, individualizirano testiranje, testiranje pomoću računala,
Ciljevi istraživanja: Okvirni cilj je znanstveno utemeljenje
vrednovanja obrazovnog procesa, a iz toga proizlaze pojedinačni ciljevi i
to : Razrada teorije evaluacije u obrazovanju koja bi, polazeći od
svjetskih dostignuća, odgovarala specifično našim uvjetima; u tom okviru
usporedna analiza njegovih osnovnih paradigmi: kvalitativne i
kvantitativne; a u odnosu na osnovna dva vida usmjerenosti: humanizacije i
učinkovitosti; nadalje konstrukcija i empirijska provjera odgovarajućeg
instrumentarija , posebno računalskog softvera za individualizirano
dijagnostičko testiranje i pojedinačnu pomoć. Ti ciljevi su s jedne strane
usmjereni na razvoj znanosti o odgoju i obrazovanju, a s druge na
poboljšanje odgojno-obrazovne prakse. Ostali podaci o projektu.