Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 6-06-004
NEKI ASPEKTI PROFESIONALNOG SAZRIJEVANJA U ADOLESCENCIJI
Glavni istraživač
: VIZEK-VIDOVIĆ, VLASTA (52586) Suradnici
ARAMBAŠIĆ, LIDIJA (113992)
VLAHOVIĆ-ŠTETIĆ, VESNA (8214)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.01.91. do 01.01.95. Ukupno radova na projektu: 17
Naziv ustanove: Filozofski fakultet - Humanističke znanosti, Zagreb (130) Odjel/Zavod: Odsjek za psihologiju Adresa: 10000 Zagreb, Lučićeva 3 Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385 (0)1 6120-187
teleFaks: 385 (0)1 6120-037
Sažetak: Cilj istraživanja je provjera ključnog konstrukta Superove teorije profesionalnog razvoja: zrelosti za izbor zanimanja. Zrelost za izbor zanimanja je višedimenzionalna varijabla koja uključuje kognitivne i afektivno-konativne komponente. U istraživanju se ispituje i odnos tog konstrukta prema nekim drugim psihosocijalnim varijablama kao što su: dob, spol, SES, inteligencija, samopouzdanje, osjećaj kompetetnosti, motivacija, ispitna tjeskoba, školski uspjeh, stavovi prema školi, profesionalni interesi i namjere te radne vrijednosti. Nacrt istraživanja je kombinacija longitudinalnog i transverzalnog pristupa. Uzorak sačinjavaju učenici iz 10 zagrebačkih osnovnih škola koje pratimo u profesionalnom razvoju od 10 do 15 godine, tj. do ulaska u srednju školu. Tijekom istraživanja nacrt je djelomično promijenjen zbog promijenjenih uvjeta istraživanja povezanih ponajprije s ratnim zbivanjima u protekle dvije godine. Naime, praćenje nije nastavljeno do završetka srednje škole,kako je u početku zamišljeno, ali je s druge strane u uzorak uključena još jedna posebna skupina - prognani učenici. Pri obradi rezultata korištene su metode multivarijatne statističke analize.
Ključne riječi: adolescencija, profesionalni razvoj, zrelost za izbor zanimanja
Ciljevi istraživanja: Cilj istraživanja je provjera ključnog
konstrukta Superove teorije profesionalnog razvoja: zrelosti za izbor
zanimanja. Istraživanje ispituje povezanost tog konstrukta s nekim drugim
psihološkim, socijalnim i edukativnim varijablama u adolescenata. S
teorijskog gledišta rezultati bi trebali predstavljati prilog međukulturnoj
validaciji modela, a u pogledu praktično-primijenjenog doprinosa izradit će
se psihloški instrumentarij za ispitivanje zrelosti za izbor zanimanja koji
će omogućiti kvalitetniju profesionalnu orijentaciju adolescenata. Ostali podaci o projektu.