Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 6-06-145
OBRAZOVANJE I KVALITETA ŽIVOTA
Glavni istraživač
: PASTUOVIĆ, NIKOLA (94256) Suradnici
KRIZMANIĆ, MIRJANA (23641)
MIHARIJA, ŽIVANA (142384)
MILJKOVIĆ, DUBRAVKA (141710)
DOMOVIĆ, VLATKA (166732)
Tip istraživanja: temeljno Trajanje od: 01.05.91. do 31.12.94. Ukupno radova na projektu: 22
Radovi na projektu citirani u Current Contents: 1
Naziv ustanove: Filozofski fakultet - Pedagogijske znanosti, Zagreb (131) Odjel/Zavod: Pedagogijske znanosti Adresa: Zagreb, Savska c. 77, Hrvatska Grad: 10000 - Zagreb, Hrvatska
Komunikacija
Sažetak: Ciljevi edukativne djelatnosti su različiti pa njezini Wpsihološki, ekonomski, politički i kulturalni učinci nisu komparabilni. Doprinos edukacije kvaliteti života, konceptualizirane kao opće i specifična zadovoljstva, može poslužiti kao jedinstveni zajednički pokazatelj djelovanja obrazovanja i odgoja na ličnost pojedinca i olakšavanje pristupa vanjskim izvorima zadovoljstva. Istraživanjem se provjerava upotrebljivost subjektivnih mjera kvalitete života kao kriterija obrazovne djelotvornosti. Istražuje se povezanost (utjecaj) edukacije s nekim važnim subjektivnim čimbenicima kvalitete života kao što su: razina očekivanja (vrijednosni sustav), percepcija stupnja postignuća važnih vrijednosti, zadovoljstvo ostvarenim postignućima i opće zadovoljstvo životom. Ova se povezanost ispituje u ovisnosti od faktora za koje se može pretpostaviti da uvjetuju djelovanje obrazovanja na kvalitetu života. To su: spol, dob, obiteljski status, radni status, inteligencija i neke temeljne osobine ličnosti (neuroticizam, ekstraverzija introverzija i psihoticizam). Istraživanje je provedeno prema kauzalno komparativnom nacrtu na uzorku od 537 ispitanika. Grupne razlike testirane su analizom varijance i stupnjevitom regresijskom analizom. Utvrđena je statistički značajna povezanost između obrazovanja, te kognitivne i afektivne evaluacije postignuća u različitim područjima života. Zbog nestašice novca nije realizirano proširenje projekta (ne/kvaliteta života jedna ili dvije varijable) koje je Ministarstvo oddobrilo krajem 1922. godine.
Ključne riječi: Obrazovanje, odgoj, kvaliteta života, razvitak.
Ciljevi istraživanja: Glavni cilj istraživanja jeste utvrđivanje
upotrebljivostisubjektivne mjere kvalitete života (zadovoljstva životom)
kaokriterija obrazovne djelotvornosti. Očekuju se nove spoznaje o
odnosu obrazovanja i kvaliteteživota u funkciji spola, dobi, obiteljskog
statusa, vrste posla,inteligencije i temeljnih osobina ličnosti. Ostali podaci o projektu.