Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 6-06-263
MOTIVACIJSKE KARAKTERISTIKE UČENIKA U ODNOSU NA SPOSOBNOSTI, TE UNUTARNJE I VANJSKE KRITERIJE ŠKOLSKE USPJEŠNOSTI
Glavni istraživač
: ČUDINA-OBRADOVIĆ, MIRA (8486) Suradnici
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 11.01.91. Ukupno radova na projektu: 3
Naziv ustanove: Filozofski fakultet - Pedagogijske znanosti, Zagreb (131)
Komunikacija
Sažetak: NA UZRKU OD 700 UCENIKA OSNOVNE SKOLE U yAGREBU ODABRANIM SU Ť
INSTRUMENTIMA IYMJERENI ASPEKTI INTINZICNE MOTIVACIJE, TE NJEZIN Ť
UTJECAJ NA VANJSKE KRITERIJE USPJEHA (SKOLSKE OCJENE, PROCJENA Ť
NASTAVNIKA) I NA UNUTARNJE KRITERIJE (SAMOPOSTOVANJE, RAZINA Ť
ASPIRACIJA). pROVEDENA JE STATISTICKA ANALIZA TIH OSNOVNIH ODNOSA Ť
UY KONTROLU INTELEKTUALNE RAZINE. NAJVAZNIJI REZULTATI ANALIZE Ť
POKAZUJU DA U NASOJ OSNOVNOJ SKOLI DOMINIRA EKSTRINZICNA Ť
MOTIVACIJSKA ORIJENTACIJA, TJ. VISOKE SU SAMOPROCJENE POPVEZANE S Ť
VISOKIM SKOLSKIM POSTIGNUCEM. MOGUCE JE EEFINIRATI TRI KOGNITIVNO Ť
MOTIVACIJSKA OBRASCA, A SAMO JEDAN I TO NAJMANJE YASTUPLJENI STIL Ť
PREDSTAVLJA INTRINZICNI TIP MOTIVACIJE. POSEBNO JE VAZAN REZULTAT Ť
ISTRAZIVANJA SADRZAN U ZAKLUCKU DA SU NAJBITNIJE ODREDNICE Ť
USPJESNOSTI U SKOLI SADRZANE U KOGNITIVNIM, A NE U MOTIVACIJSKIM Ť
CIMBENICIMA.
Ciljevi istraživanja: Cilkj je istrazivanja utvrditi dominantne
motivacijske mehanizme u nasoj osnovnoj skoli: provjeeriti odnos
motivacijskih mehanizama i kriterija skolskog uspjeha, a sve to u odnosu
na razlicite razine intelektualnh sposobnosti. Rezultati istrazivanja dat
ce prakticne metode za pobudjivanje unutarnje motivacije i za ostale
metodfe pedagoske intervencije. Ostali podaci o projektu.