Strossmayerov trg 4, HR - 10000 ZAGREB
tel.: (01) 459 44 44, faks: (01) 459 44 69
E-mail: ured@znanost.hr
SVIBOR - Prikupljanje podataka o projektima u RH
Šifra projekta: 2-08-050
DVOFAZNO STRUJANJE I EROZIJA U TURBOSTROJEVIMA
Glavni istraživač
: STANIŠA, BRANKO (64343) Suradnici
IVUŠIĆ, VINKO (76223)
MRŠA, ZORAN (32573)
SOPTA, LUKA (74085)
Tip istraživanja: primjenjeno Trajanje od: 02.01.91. do 24.12.95. Ukupno radova na projektu: 11
Radovi na projektu citirani u Current Contents: 5
Naziv ustanove: Tehnički fakultet, Rijeka (69) Odjel/Zavod: Zavod za energetska postrojenja Adresa: Vukovarska 58, Grad: 51000 - Rijeka, Hrvatska
Komunikacija
Telefon: 385(0)51332844
teleFaks: 385(0)51515403
Sažetak: U kompresorima, plinskim i parnim turbinama zbog djelovanja dvofazne struje fluida nastaje erozija, koja im smanjuje korisnost, pouzdanost i vijek trajanja. Dosadašnji rezultati istraživanja tog problema dali su određeni doprinos spoznaji strujanja dvofaznog medija u turbostrojevima i određivanju mehanizma i približnog modela procesa erozije. Međutim bez obzira na rezultate tih istraživanja problem erozije u turbostrojevima zbog dvofazne struje fluida nije u potpunosti riješen. To potvrđuju nalazi značajne erozije elemenata u turbostrojevima u eksploataciju. U ovom radu izradit će se matematički model strujanja dvofaznog medija u turbostrojevima uz podršku računala. U eksperimentalnom postrojenju i turbostrojevima u eksploataciji istražit će se proces i mehanizam erozije zbog udarnog djelovanja krutih čestica i vodenih kapljica u površinu metala. Na temelju teoretskih i eksperimentalnih istraživanja izradit će se matematički model procesa erozije za određivanje vijeka trajanja elemenata turbostrojeva podvrgnutih erozijskom djelovanju dvofazne struje fluida.
Ciljevi istraživanja: Cilj istraživanja je matematičko modeliranje
strujanja dvofaznog fluida u turbostrojevima uz podršku elektroničkog
računala. Pronalaženje zakonitosti i matematičko modeliranje procesa
erozije zbog djelovanja dvofazne struje fluida. Dobivanje efikasnih metoda
za zaštitu turbostrojeva od erozije. Očekivani doprinos rezultata
istraživanja je bolja spoznaja veoma složenog problema dvofaznog strujanja
i erozije u turbostrojevima. Zatim dobivanje matematičkog modela dvofaznog
strujanja i procesa erozije široko primjenjivog za rješavanje problema
erozije u turbostrojevima, kao i za određivanje vijeka trajanja i povećanja
pouzdanosti njihovih elemenata. Dobiveni rezultati dat će također doprinos
teoriji optimalnog projektiranja protočnog dijela turbostrojeva u radu s
dvofaznom strujom fluida. Ostali podaci o projektu.